25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Černé díry v červených číslech 5

Megaprojekt Airbusu, čtyřmotorový A380, bude ukončen. Provoz vzdušných obrů nedává ekonomický smysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 1.3.2019 21:43

Re:

Ano, ale řeč šla o válečných lodích.

M. Prokop 1.3.2019 21:41

Re: Já ten článek taky beru,

To už jen ukončilo agonii.

J. Vintr 1.3.2019 20:18

Re: A380 doplatila

Subdodavatelé by nebyli problém, kdyby se vozily rozumné velké díly, které jdou dopravit normální dopravou. Ale převážet obrovské smontované části letadel, které vyžadují zcela speciální dopravní prostředky, je hodně ujeté. Jednou o tom dávali v televizi dokument.

J. Vintr 1.3.2019 20:13

Re: A 380 BYCH ZCELA NEZAVRHOVAL

Bohužel je pravděpodobnější, že je budou vozit opačným směrem. Až budou slučovat rodiny a plnit jejich právo na migraci podle Marakéšské úmluvy.

D. Bystriansky 1.3.2019 20:09

Re: A 380 BYCH ZCELA NEZAVRHOVAL

..ekonomičtější by bylo, odeslat je po svých, tak jak přišli..

D. Bystriansky 1.3.2019 20:03

Made in EU

Není to tak dávno, co jsem sledoval dokument, že jenom díky EU bylo možné realizovat tak gigantický projekt - A380. To bylo chvály a modrých vlajek a teď krach. Proč ty říše, ať bolševická nebo EU, trpí tou megalomanií.:-))) Nestačí národní, potřebují nadnárodní a multinárodní...

M. Krčmář 1.3.2019 18:48

To vůbec není špatný nápad,v Africe naložit, každý pasažér si zakoupí zpáteční letenku (s plnou penzí,jako v cestovce),zde bude ubytován v detenčním centru cca měsíc,a šup zpátky. Jen nevím, zda-li by nebyla lepší ta nákladní verze.

P. Štěpánek 1.3.2019 18:40

Re: Já ten článek taky beru,

No a pak ta nehoda se sroubem na ranveji, zahynulo moc důležitých lidí, to víte všichni jsme si rovni a...

J. Jurax 1.3.2019 17:01

První lodi poháněnou parní turbínou byla Turbinia z roku 1894 konstruktéra Parsonse.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Turbinia

J. Jurax 1.3.2019 16:38

A taky relativně malý dolet, jenž neumožnil letoun nasadit na linky v Asii a do Asie přes Arktidu, kde by sonický třesk nevadil.

J. Jurax 1.3.2019 16:33

Ale kuš, pro toho, kdo se zajímá o letadla je tohle obecně známé. Vy to nevíte?

Proč tituluje že člověka, jenž konstatuje nepříjemná fakta, právě kremlobotem?

V. Církva 1.3.2019 14:30

Re: A 380 BYCH ZCELA NEZAVRHOVAL

Tak za takových 2000 letů je jich zpátky tolik kolik v roce 2015 připlavalo. Takže 6 letů denně a jeden rok práce. Jinými slovy technicky by to, co popisujete šlo snadno.

Problém asi nebude technický.

Ono i opačným směrem by bylo levnější místo obohacování pašeráků létat 380 kou.

M. Prokop 1.3.2019 14:20

Re: Technická

Jo, i Němci měli některé třídy bitevních lodí pístové. Ale byly pomalé, německé i americké.

M. Prokop 1.3.2019 14:19

Re: Já ten článek taky beru,

Jistěže toho bylo víc.

M. Prokop 1.3.2019 14:18

Re: Já ten článek taky beru,

Tu-144 zabila havárie.

V. Kolman 1.3.2019 13:00

A 380 BYCH ZCELA NEZAVRHOVAL

Naložit do jednoho airbusu A380 skoro 900 připrchlíků z těch, kteří nás "neobohatili", alébrž dělají rotyku, znásilňují, jezdí nákladními auty po chodnících a i jinak škodí a poslat šupem zpátky - na to jsou A380 ideálním dopravním prostředkem.

F. Houžňák 1.3.2019 12:45

A pro ty brain challenged, co mi moje historky

o problémech německých vládních létadel nevěří, zde článek z vysoce kvalitního německého režimního tisku DIE WELT, vydání dnešní: https://bit.ly/2Xv0q4u . Ti by přece nelhali, jsou to Němci a mají plnou důvěru německé vlády. Tam to všeckno je, až na tu ministryni těhotných vojaček, ta se dá najít pod heslem "Von der Leyen mit Flugzeug in Nigeria liegengeblieben" a německý vojenský vrtulník lze najít pod "

Unfallbericht legt tödliche Fehler offen".

F. Houžňák 1.3.2019 12:37

Němci mají taky příkladnou organizaci vládní letecké

dopravy, všechna letadla vládní letky jsou umístěna v Bonnu resp. v Kolíně nad Rýnem, a prakticky všichni politici létají z Berlína, odkuď vládnou. Takže když politik letí do Paříže nebo do Mnichova, letí prázdné vládní létadlo z Kolína do Berlína, naloží politika se suitou, pak letí do té Paříže či Mnichova, pak zase zpátky do Berlína, a pak zase prázdné zpátky do Kolína. Proč nejsou v Berlíně? No, protože v Berlíně už Němci deset let stavějí vzorné německé letiště BER a nejsou štont ho dostavět, a to z toho důvodu, že se berlínští (tedy lokální, zemští) politici před těmi deseti lety rozhodli, že bude levnější, když to nebude koordinovat nějaká velkokapitalistická firma, co staví letiště na klíč za pět let a přebírá veškerá rizika, ale když to budou koordinovat a řídit ti lokální politici. Aby z toho taky měli nějakou slávu. No a podle toho to taky vypadá, například vzduchotechniku a požární zabezpečení jim navrhoval nějaký "požární specialista", ze kterého se posléze vyklubal technický kreslič se zfalšovanými dokumenty. Vymyslel a navrhl fantastickou věc, kterou nikdo na světě nemá, že se totiž kouř a žhavý vzduch bude při požáru odsávat DOLŮ pod zem. No a nejenom to navrhl, ale soudruzi (v Berlíně vládnou socani, zelení a komunisti v jedné partě) to tak nechali postavit, a pak oznámili slavnostní otevření letiště, pak jim to TÜV odmítl odsouhlasit a dát štempl, no a pak otevření zase odvolali a od té doby ho v jedno- až dvouletých intervalech vždy o rok o dva posouvají. Něco jako konec ropy nebo jadernou fúzi. O celé záležitosti se naposled mluvilo tak před rokem nebo ještě dřív, a od té doby je úplné ticho po pěšině. Nejpravděpodobnější varianta je, že to celé zbourají, protože přestavět onu divuplnou požární techniku na obvyklý stav, kdy teplý vzduch stoupá vzhůru, prý nejde.

F. Houžňák 1.3.2019 12:23

Jo, zůstala viset v Nigérii, létadlo mělo problémy

s elektronikou. To už je ale přes dva roky. No a Němcům tak před třemi roky spadl vojenský vrtulník v Mali, dva piloti se zabili, pak zjistili, že technici od Airbusu prostě špatně nastavili řízení hlavního rotoru, a před letem to nikdo nekontroloval, i když je kontrola v předpisech. Ale poučovat jiné, na to jsou Němci kadeti.

I. Dekyský 1.3.2019 12:09

Re: Němci mají vůbec se svými létadly úspěchy,

Nemá, úsměvnější je ovšem to, když tupá levičácká blbka tituluje druhé jako kremloboty...

V. Novák 1.3.2019 11:56

Re: Němci mají vůbec se svými létadly úspěchy,

Neměla taky problémy s vojenským speciálem ta ministryně těhotných vojákyň?

F. Kusák 1.3.2019 11:55

Re: Já ten článek taky beru,

No, nechci Vás poučovat, na to nemám, ale nebyla to jen možnost přistávání v NY.

V. Novák 1.3.2019 11:54

Re: Němci mají vůbec se svými létadly úspěchy,

Má tam chybu?

V. Novák 1.3.2019 11:54

Re: Já ten článek taky beru,

Co si pamatuju, tak Concorde směl pravidelně lítat jenom Londýn-New York a Paříž-New York. A zabil ho neekonomický provoz, který musely British Airways a Air France dotovat, protože si nemohly dovolit nasadit ekonomickou cenu letenek. Což zabilo i TU-144.

S. Netzer 1.3.2019 11:51

Re: Němci mají vůbec se svými létadly úspěchy,

To vedete deník o poruchách německých vládních letounů, kremlobote, že je umíte tak podrobně vyjmenovat?

F. Houžňák 1.3.2019 11:39

Němci mají vůbec se svými létadly úspěchy,

tak například dneska zůstal viset Maaß, takto ministr zahraničí, se svým letadlem v Mali, a poletí pro něj extra další vládní letoun. Předtím zůstal dvakrát viset spolkový president Steinmeier se svým letounem, jednou v Jižní Africe a jednou v Etiopii. Předtím se sama velká Merklovka dostavila o dva dny později do Buenos Aires na schůzku G20, kde chtěla poučovat svět o tom, že má dělat všecko jako Němci, protože jí ve vládním létadle chcípla veškerá komunikace. A předtím zůstal viset ministr financí Scholz se svým létadlem na Bali, že prý mu místní myši prokousaly kabely. A ti všichni poučují doprava doleva, jak mají všichni všecko dělat podle německých rad a německých receptů, třeba vypnout elektrárny a postavit místo toho větrníky.

M. Prokop 1.3.2019 11:37

Re: Já ten článek taky beru,

Concorde "zabil" zákaz přistávat v New Yorku.

F. Houžňák 1.3.2019 11:28

No, mně přišla logická posloupnost

zcela jasná, přece když na nějaký komentář reaguju, je jasné, že reaguju na něj či na autora komentáře, kdybych měl něco k vlastnímu článku, dám to najevo. Nakonec je to jedno.

P. Lenc 1.3.2019 11:25

Re: Míníte autora článku (Kechlibar), nebo

Vidíte a proto já když na nějaký příspěvek reaguji, tak většinou autora jmenuji.

F. Houžňák 1.3.2019 11:12

Míníte autora článku (Kechlibar), nebo

autora komentáře (Stepanek)? Prvního chválím, druhého haním. Říkám si, jestli vy jste se nějak neukouk, to se stává i mně.