29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

FEJETON: Malá příhoda

Musím se s vámi podělit o nepatrnou příhodu s mým malým synem. Na cestě domů mi v autě letmo poznamenal, že až bude velký, bude taky řídit takové auto jako já.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 1.3.2019 10:11

To, že se s elektromobilem dá zaparkova zdarma je

DISKRIMINAČNÍ rozhodnutí politiků! A ty "elity" najdete třeba když si do googlu zadáte "výzva vědců!"

J. Vintr 1.3.2019 10:46

Re: Obávám se, že e-auto budoucnost má.

E-auto naopak nemá žádnou budoucnost. Jak jich začne přibývat, začnou se projevovat problémy s nedostatečnými kapacitami zdrojů elektrické energie a s nedostatečnou přenosovou kapacitou rozvodné sítě. Výstavba nových elektráren a rekonstrukce rozvodné sítě je záležitost několika desetiletí a někdo by to musel taky zaplatit. Jiná cesta je regulace odběru elektrické energie, což by nešlo omezit jen na provoz elektromobilů, ale postihlo by to všechny. Divím se, že to nikdo ještě neřekl těm blbcům, kteří plánují pomocí dotací a v budoucnu jistě i restrikcí provozu aut se spalovacím motorem rozšířit používání elektromobilů.

M. Mikulec 1.3.2019 11:22

Re: Obávám se, že e-auto budoucnost má.

Pro konečne spotřebitele se plánuje austerity, šetření, restrikce, regulace, omezování. Zatímco politici ruku v ruce s nadnárodním byznysem budou létat nadále v osobních tryskacich a jezdit v 5-litrovych limuzinach, které spalují benzin.

J. Jurax 1.3.2019 19:22

Pokrok zastavit nejde. Otázkou je, zda elektroauta jsou v současnosti skutečně pokrok.

Obecně pokrok prosazovaný násilím pokrokem jako takovým až na nečetné výjimky (zde mne napadá tak leda očkování) není.

D. Stirský 1.3.2019 8:58

Obávám se, že e-auto budoucnost má.

Rychlé, zatím se s ním dá v Praze parkovat zdarma, velmi rychlý rozjezd, žádný hluk, řádné řazení, žádné zplodiny. Nedostatky? Drahý špás, dojezd asi 200 - 300 km, tj. nutnost dobíjet, ze zásuvky je dobíjení pomalé, i elektřina se musí někde vyrobit (jádro, uhlí, voda). Ale pokrok zastavit nejde. Před 10 lety to byla spíše utopie, nyní je to realita. Ale nařizovat by to nikdo neměl, s tím souhlas s autorem. Já jen nemám rád oblíbené nadávání na politiky: jde o módní nálepku, která u jednodušších lidí nikdy nezklame. Politici jsou ti zlí a špatní. A to politik nejsem a osobně žádného neznám. Je to stejné, jako strefování se do "politicky korektních elit" (málokdy někdo uvede jméno), do neomarxistů (pro mne také jen obyčejná nálepka, kterou se označkuje ten, jehož názory se mně nelíbí)...

O. Uživatel 1.3.2019 9:14

Uživatel požádal o vymazání
D. Stirský 1.3.2019 10:12

Re: Obávám se, že e-auto budoucnost má.

To parkování zdarma bude jen chvíli, nejde o trvalý jev. Různé podpory, dotace, granty se vyplácely již ve starověku, byť se tomu tak neříkalo. Problém je míra (ta je dnes mnohdy překročena), komplikovanost a nedostatečná kontrola.

O. Uživatel 1.3.2019 10:24

Uživatel požádal o vymazání
V. Petr 1.3.2019 10:56

Občané města Říma dostávali několik set let sociální dávky

Císař Konstantin je pak přiznal i obyvatelům Konstantinopole. Byly ovšem výhradně pro římské občany.

Nebylo to nic dobrého a souviselo to původně s neochotou provést pozemkovou reformu.

O. Uživatel 1.3.2019 11:08

Uživatel požádal o vymazání
K. Zelený 1.3.2019 10:59

Re: Obávám se, že e-auto budoucnost má.

Příděl obilí zdarma pro Římany, voda z veřejných kašen, posléze i panem at circensis, Chodovský!

O. Uživatel 1.3.2019 11:04

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 1.3.2019 11:15

Uživatel požádal o vymazání
R. John 1.3.2019 8:36

Nojo....

... ludisté také rozbíjeli stroje...a svým dětem vysvětlovali, že jim vrtačka bere práci... že je lepší pižlat díru celý den...děti to chápaly... a to nestálo školství za moc... a vůbec, já děti nemám, ani neplatím alíky... tak proč stavět dětské nemocnice, ta je mě k hounu.. takhle třeba novou restauračku nebo sjezdovku...tam bych pral daně... to je užitečné... zábavné..život vylepšující... to musí pochopit i dítě ...Že jsem napsal částečně kravinu ?... Tak to jsem rád pane autore, že jste to pochopil... :-)

O. Uživatel 1.3.2019 8:46

Uživatel požádal o vymazání
R. John 1.3.2019 9:12

Nejlepší pro vás bude....

... vystoupit z té hnusné EU... žádný příkazy..rozkazy.... nic... jen svoboda.... a navíc posílení všeslovanství... jako bonus...:-)

O. Uživatel 1.3.2019 9:17

Uživatel požádal o vymazání
V. Petr 1.3.2019 10:17

No, oni to historici dost podrobně zkoumali.

Zjištění je je zajímavé. Ono je to totiž fakt, že stroje ohromně prospěly společnosti jako celku, ale učinily zbytečnou často těžce získanou kvalifikaci v určitém oboru. Ti lidé se často už nikdy nedostali na dřívější platovou úroveň. Takže ničení strojů mohlo být SKUPINOVÝM zájmem určité profese.

Jak napsal F. Bastiat, toto by nikdy nenastalo, pokud by každý pracoval na sebe.

Z. Lapil 1.3.2019 12:59

Re: No, oni to historici dost podrobně zkoumali.

To že napsal Bastiat? Mně to přijde až příliš zjednodušené. V tom smyslu, že od určité poměrně nízké úrovně komplikovanosti dochází k dělbě práce prostě proto, že jeden člověk tu věc nezvládne.

Včetně třeba těch chudých tkalců, kteří by zcela jistě jako jednotlivci nedokázali vypěstovat len ne-li rovnou bavlnu, utkat plátno, ušít z toho oblečení a ještě ho prodat. Ne že by kdokoliv neuměl cokoliv z vypsaného, ale přinejmenším by v rozpracovaném obleku měl utopeno tolik práce, že by dřív umřel hlady, než by dostal zaplaceno.

Vlastně jen a díky téhle dělbě a specializaci pokročila civilizace od zemědělců horko těžko schopných uživit sem tam nějakého klášterního opisovače knih k dnešku, kdy jeden zemědělec nakrmí nějakých dvacet třicet lidí a ještě má problémy s přebytečnou produkcí.

O. Uživatel 1.3.2019 8:13

Uživatel požádal o vymazání
V. Student 1.3.2019 8:22

Re: Fejeton k fejetonu.

A přijmout opatření, aby nemohly tyhle štvavé články vycházet! Zakázat Psa!

V. Kain 1.3.2019 8:23

Re: Fejeton k fejetonu.

Chodovský, ani nevíte s jakou chutí bych se trefil do té vaší eurotlamy.

M. Prokop 1.3.2019 8:24

Re: Fejeton k fejetonu.

Smysl pro humor máte? :-P

O. Uživatel 1.3.2019 8:30

Uživatel požádal o vymazání
D. Stirský 1.3.2019 7:46

V e-autě jsem je. Nebylo pomalé.

Ať se to autorovi líbí nebo ne (chce být hlavně zajímavý), je to asi budoucnost. Podobný rozhovor by se mohl odehrávat třeba okolo r. 1835 - 1840, když se zaváděly železnice. Politici jsou lidé jako jiní: dobří, špatní, poctiví, zloději, líní, pracovití, zdraví, nemocní, tlustí, hubení... Z daní, které odvádíme, se nehradí jen nesmysly, ale i řada potřebných a užitečných věcí. Koneckonců, Angličané tvrdí, že "nic není tak jisté jako smrt a daně."

L. Zach 1.3.2019 7:57

Stať je velkými písmeny nadepsaná "FEJETON" nikoliv např. STUDIE...

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Fejeton

"Fejeton ... vtipně zpracovává zdánlivě nevýznamné, ale zajímavé téma a ukazuje všední věci v novém světle, přičemž je autor hodně subjektivní a vychází z vlastních zážitků."

A jak jste došel k ultimátnímu tvrzení "autor chce být hlavně zajímavý" mi taky není moc jasné. Možná se vám z té věty ztratilo "asi" nebo "podle mého" či "pravděpodobně".

V. Student 1.3.2019 8:24

Re:

Jestli jste si ještě nevšiml, p. Stirský je sluníčkář par excellence, samozřejmě včetně toho negativního hodnocení lidí, s jejichž stanovisky nesouzní.

V. Kotas 1.3.2019 8:18

Re: V e-autě jsem je. Nebylo pomalé.

E- auto je zatím stále slepá ulička.

M. Prokop 1.3.2019 8:27

Re: V e-autě jsem je. Nebylo pomalé.

Spíš ho některé nesmysly serou, než že by "chtěl být zajímavý".

Podobný rozhovor se může odehrávat vždy, když lidé zapomenou trvat na své svobodě (a ovšem, se svobodou spojené zodpovědnosti).

Železnice se neprosadila zákazem povozů.

O těch daních a co za ně píše i autor.

V. Petr 1.3.2019 11:04

"Železnice se neprosadila zákazem povozů."

Vystihl jste problém dokonale! Je to obráceně, např. majitelé plavebních kanálů v Anglii se snažili rozvoj železnic brzdit!