20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Temelín vs. Dukovany

Představitelé státu oznámili, že se stát bude zabývat výhradně stavbou nového bloku v Dukovanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 1.3.2019 20:02

Re: Byl jsem dlouho odpůrcem Temelína.

Linka 440 kV z Písku do Prahy se budovala už koncem 80. let minulého století a zcela určitě je dnes v provozu.

L. Novák 1.3.2019 19:59

Re: Vaše předpoklady jsou k ničemu,

:-) Přesně!

J. Lepka 28.2.2019 21:15

Re: Pokud by "nebylo Bursíka",

Nehodlám s vámi polemizovat na téma ideologická diverze při dostavbě jaderné energetiky, na to máme fundovanější "odborníky", najmě jednoho ekonoma a prognostika na Hradě. Kdy ten čuchl k jaderné elektrátně? Přesto kolem sype zrnka moudrosti a tlačí nám sem rusáky. A pokud Dana Drábová, světově uznávaná odbornice, doporučuje Korejce asi ví proč tak činí. No a v ten moment ten hradní hejhula okamžitě zapomene jak se k ní lísal a začne ji hned ostrakizovat a pomlouvat. Samozřejmě, mohu se mýlit, ale vaše komentáře vzbuzují podezření, že vy jedete na stejné vlně.

Š. Hašek 28.2.2019 19:16

Re: Pokud by "nebylo Bursíka",

Aha.

Budu se za svoje ideologicky podbarvené hovadiny stydět až do rána.

Není Vám to blbý, kolego Lepko, tahat Brežněva i do grafitu a betonu Temelína (viz ideologické hovadiny)? Cca v roce 2019??? Kdy byl vystavěn Černobyl? Kdy vyjel první vlak???

V. Novák 28.2.2019 17:57

Re: Stop přímé demokracii

S tím psem máte pravdu. Ale tam nějak ani tohle nedokázali využít.

A opravdu to těm obrazům škodilo, tedy ne fyzicky - jsou dělaný na pohled z dálky, Mucha si představoval pro stálou výstavu něco jako katedrálu, a tak třeba oči jsou jako by je Munch ve Výkřiku namaloval. Slovani v pravlasti by při správné vzdálenosti nevypadali jako že mají basedovku atd.

J. Lepka 28.2.2019 17:34

Re: Pokud by "nebylo Bursíka",

Možná by neškodilo se informovat, že v Černobylu chyběla bezpečnostní obálka reaktoru tzv. kontejnment, pak oba nebudete psát ideologicky podbarvené hovadiny.

J. Lepka 28.2.2019 17:31

Re: Stop přímé demokracii

To je na delší diskuzi, ale slyšel jsem, že na Magorstrátě zase rezonuje názor, poslat ji zpátky, protože Praha prostě nemá prostor na expozici. Faktum je, faktem zůstává, že pro ten region to bylo jediné turistické lákadlo, protože jinak tam chcíp ́pes.

J. Lepka 28.2.2019 17:25

Re: Vaše předpoklady jsou k ničemu,

Německo už staví ? Das sind mir aber sachen, jak by můj otec otrocky přeložil do němčiny českou větu : To jsou mi ale věci! Pokud vím, počátek se v nejoptimističtějším případě odhaduje na 10 let a o ceně nikdo nechce ani spekulovat, protože Zelení prosazují myšlenku podzemních kabelů, což sice nehyzdí tolik krajinu, ale je dražší, trvá to déle a přenosová kapacita je nižší. Jo a taky cca každých 3/4 km musí stát domeček. Ovšem nic z toho jim nezaručí pravidelné dodávky, závislé na větru, eventuelně Slunci, prostě záložní zdroje jsou existenční nezbytností. Že jsou Němci náchylní naběhnout si na další nesmyslnou ideologii by byla vcelku jejich věc, nebýt provázanosti celoevropské sítě. Takhle rozhoupou stabilitu a navíc způsobí nekontrolovatelné zdražování. Rád bych napsal kolísání i cen, ale nějak nevěřím tomu, že po jakémkoliv zdražení se bude někdy zlevňovat. Navíc se uvážou rusákům na oprátku s plynem a patrně i tady dosáhnou podstatného zdražení. S vasokou pravděpodobností hraničící s jistotou to dopadne jako s dieselgate a zákazem jízdy v městech, už od toho kdekdo couvá, protože zjistili, že A)byla špatně vyhodnocena metodika měření B) mnozí šikulové Zelení foukali do čidel kouř snad z nalapaný přímo z výfuků kdovíkde.

J. Vlk 28.2.2019 17:12

Re: Dostavba

Komunikace v nadnárodní úrovni je nezbytná a to od východu na západ, i Rusové mají některá špičková zařízení pro JE. Důležité je mít vlastní "projektovou organizaci"

- Engineering vytvořený z domácích inženýrských kapacit. Příkladem mohou být Mochovce, kdy ruský projekt dopracoval engineering ENELu.. Bohužel ČEZ nedisponuje potřebným množstvím a kvalitou specialistů pro takovou činnost, ale řešení určitě existuje. Inženýrské činnosti nastavují optimální parametry a v důsledku ovlivní termíny a cenu. Po zkušenostech mohu tvrdit " vše je jen o lidech".

J. Lepka 28.2.2019 17:09

Re: Byl jsem dlouho odpůrcem Temelína.

Patrně máte pravdu a víte o čem mluvíte, já jsem se ke geologii nikdy nedostal, proto se k tomu neumím vyjádřit. Ovšem jsem elektrikář, proto mé výhrady k jižní Moravě.

V. Kain 28.2.2019 17:00

Re: Byl jsem dlouho odpůrcem Temelína.

Tady se už nikdy nic kloudného nepostaví.Jedna politická garnitura zahájí řízení o objektu který nutně potřebujeme a přijde druhá která to skácí protože s tím přišla ta před tou druhou.A takhle to tady chodí.Když se náhodou podaří vybudovat nějakou hrůzu,tak se zjistí,že byla dvakrát až třikrát dražší.Vedeme to skutečně od desíti k pěti.

V. Novák 28.2.2019 16:06

Re: Pokud by "nebylo Bursíka",

Možná by stálo za to informovat Lepku, že v Černobylu byl poněkud jiný reaktor, než jsou v Dukovanech a Temelíně. Čím se lišily, to už by bylo asi přespříliš...

V. Novák 28.2.2019 16:04

Re: Byl jsem dlouho odpůrcem Temelína.

Ona se jaksi jederka staví obvykle na místě vhodném předenším geologicky - a to jihočeský pluton je, zatímco severní Čechy se svými naplaveninami a, navážkami není.

V. Novák 28.2.2019 16:02

Re: Vaše předpoklady jsou k ničemu,

Německo už konečně staví? Ale že to trvalo! A Česko muselo postavit shiftery na hranicích soustav, aby Německo přestalo zneužívat ty naše "okresky".

Vážně Německo už konečně staví? Není to jen Zimův vlhký sen?

A hotovo bude za uherský rok nebo na Sv. Dyndy?

J. Brunner 28.2.2019 15:41

Re: obnovitelné zdroje

To je dobrý článek.

Š. Hašek 28.2.2019 15:28

Re: Byl jsem dlouho odpůrcem Temelína.

Též jsem byl odpůrcem Temelína ......... . Byl jsem mlaďoš.

Š. Hašek 28.2.2019 15:26

Re: Pokud by "nebylo Bursíka",

Asi tři. Viz Google, literatura stran jaderné energie.

Mrkněte se na průběh Černobylu a zjistíte, že to nebylo blbou konstrukcí (sovětskou), ale blbým experimentem (tehdy sovětským). Tohle asi neokecáte. Ale jsem zvědav ...... .

Sovětské experimenty zřejmě v Temelíně nehrozí. Rovněž bych se vykašlal na rady Klinikářů, kteří ani neznají azbuku, pletou si Mendělejeva se Stalinem ...... a vůbec fyziku toho atomwerku. Rusové nezaspali a kašlou na tsunami.

A. Hrbek 28.2.2019 15:15

Re: Ale proč by se měl na mě někdo zlobit,

Pane Zima - U jaderných elektráren v ČR jsou, na rozdíl od ostatních zdrojů elektrické energie, do výrobních nákladů započítávány i náklady na budoucí likvidaci a podle zákona se ukládají do rezervy. Zhruba se odhadují celkem na 60% nákladů na výstavbu. Samozřejmě že lze diskutovat o jejich přesnosti a je zřejmé, že porostou. Ne druhé straně se životnost jaderných elektráren prodlužuje, což zase vede k navýšení rezerv.

Jeden pokus o upřesnění je například

http://www.osel.cz/10102-jak-je-to-se-srovnanim-cen-ruznych-energetickych-zdroju.html

Pokud máte přesnější údaje o výrobních nákladech zdrojů elektrické energie, tak mi je laskavě sdělte. Rád se poučím.

M. Prokop 28.2.2019 14:43

Re: Co patlají lobyisté je irelevantní.

Odborníky ne. Vás.

M. Prokop 28.2.2019 14:42

Re: Ruská firma dodá reaktory na Ukrajinu ;-)

Raketami? :-P

M. Zima 28.2.2019 14:05

Copak pohled,

jde o to, kdo jeho komunistické verzi uvěřil. A to byli ti, kterým nadával -- Češi.

M. Zima 28.2.2019 14:02

Co patlají lobyisté je irelevantní.

Nikdo neví, jak ten odpad na tisíce let uložit a kolik to bude stát. Zatím taky nikdo neví, kolik bude stát tzv. "Rueckbau", tedy likvidace a rekultivace. Jisté je jenom to, že reservy, které na to dělají i v JETE, na to nestačí a zústane to na krku státu.

BTW : A to se Česká mafie konsekventně vyhýbá otázce ručení. Jenom tento aspekt dělá JE zcela nesoběstačnou, to ostatní necháme být. Ukazuje to odborníky jako blbečky a velký podvod na lidech.

M. Zima 28.2.2019 13:53

Vaše předpoklady jsou k ničemu,

pouze ukazují, že v době, kdy Německo staví víceproudovou "energetickou autobahn" ze severu na jih, Češi opět naletěli mafii a jsou ochotni realisovat v JETE projekt, jaký Němci před půl stoletím v Bibils zavrhli. Je to jednoduše neekonomická a nebezpečná blbost, produkovat na fleku přes 4 GW. Zamyslete se nad konsekvencemi.

BTW : OZE byl drzý ČEZácký tunel, zabili dvě mouchy jednou ranou.

V. Novák 28.2.2019 13:48

Re: Stop přímé demokracii

V Moravském Krumlově je prd a dokud tam Slovanská epopej byla, bylo jí to jen na škodu. Ty obrazy nejsou určené pro pohled ze 3-4 metrů - a větší dálky se v těch místnostech docílit nedalo.

V. Novák 28.2.2019 13:45

Re: No jo

Obávám se, že tomu schválenému už dávno vypršelo schválení a těžko se budou stavět další VVER 1000 s původními turbínami a generátory, když i v postaveném Temelíně se už dělaly úpravy.

Čili byrokracie se nažere v každém případě.

Hlavně aby to politici nakonec nezařízli hádkami "k nám!" - "ne, rozhodně k nám!".

Zajímavé ale je, že zatímco dřív byl odpor vůči stavbě, teď se lobbuje pro ni...

J. Lepka 28.2.2019 13:15

Re: Pokud by "nebylo Bursíka",

Tak to vemte statisticky : kolik atomovek bouchlo Westinghousu?

J. Lepka 28.2.2019 13:13

Re: Stop přímé demokracii

spíš bych položil otázku davům obvykle japonských turistů, zda se raději pojedou podívat do Mor. Krumlova na Muchu nebo vedle do Dukovan na rozestavěnou JE.

J. Lepka 28.2.2019 13:11

Byl jsem dlouho odpůrcem Temelína.

Proč také devastovat jihočeskou krajinu, když se vysloveně nabízí již značně pochroumaná krajina severočeská, kde by navíc JE mohla využít infrastrukturu stávajících uhelek. Budiž to už je za námi, tak proč, sakra, nedotáhnout ten Temelín do plánované výkonnosti a místo toho zběsile protlačovat region už tak pošramocený stavbou původní JE? Předpokládám, že jihočeská infrastruktura je již dimenzována na původně plánovaný výkon, tedy v současnosti s přenosovou rezervou, což asi u Dukovan tak samozřejmě neplatí.

O. Kratky 28.2.2019 12:58

Něco o JE a nákladech a cenách

http://www.world-nuclear.org/information-library/economic-aspects/economics-of-nuclear-power.aspx

P. Han 28.2.2019 12:40

Re: Reagujete příliš emocionálně,

Ano, bude to ten váš pohled Marxovýma očima.