19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Nová kniha autora bestselleru „Černá labuť“

Autor bestselleru Černá labuť (The Black Swan z roku 2007, česky 2011) každé dva, tři roky vydává novou knihu a všechny se až moc dobře prodávají. Tato jejich extrémní prodávanost a popularita mne odváděly od toho, abych měl zájem si je přečíst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 24.2.2019 16:15

"V současnosti už jsou takové řeči k ničemu." ???

A kde byl Jan Kulheim během 90 let?

J. Kulheim 24.2.2019 17:33

Re: "V současnosti už jsou takové řeči k ničemu." ???

Já jsem se narodil a žiji Moravském Slovácku resp Moravském Toskánsku. V devadesátých letech jsem pracoval a ti co byli chytřejší, tak privatizovali.

M. Prokop 24.2.2019 21:31

Re: Zapomeňte na profesorské tituly

Pivoda si nevšiml, že PZky už dávno neexistují.

A. Hrbek 24.2.2019 18:51

Re: Zapomeňte na profesorské tituly

Pán Bůh ví vše, ale Václav Klaus ví vše nejlépe.

Tragédií roku 1989 bylo, že se řízení národního hospodářství zmocnili amatéři, kteří v životě neřídili ani trakař. Odborné znalosti nahrazovali, stejně jako za komunismu, ideologií.

Předsedovi základní organizace KSČ v Prognostickém, ústavu bylo 36 let, když se stal, jako jeden z 10 komunistů člen vlády, a to ministrem hospodářství a pak ministrem průmyslu a obchodu. Celý život do té doby proseděl za psacím stolem a nějakou výrobu viděl jen z rychlíku a na filmu.

M. Pivoda 24.2.2019 20:26

Dovětek

A údajná morální ikona, Václav Havel, přitom sehrál roli užitečného idiota.

M. Prokop 24.2.2019 21:33

Re: Zapomeňte na profesorské tituly

Takže byste to nechal na (komunistických) "odbornících"? Zaplať pánbůh za Klause .... i toho Dlouhého.

P. Hlosta 24.2.2019 9:18

To bude vzdělávacím procesem! ;-)

Už při frázi 'vzdělávací proces' se mi ježí chlupy. Dodnes vnímám snahy vlád o vzdělávací proces jako sisyfovský nesmysl. Přirozená potřeba se vzdělat jakoby podlehla nutnosti organizovanosti na nejvyšší úrovni. Co není centrálně řízeno, vypadá jako zbytečné. V důsledku pak státní zaměstnanci centrálně školící občany požadují uctivost ke svým osobám vyjádřenou nadprůměrnými platy.

Mě fascinuje v dávné historii, jak ctění učitelé dávali své přednášky davům svých obdivovatelů studentů, třeba na schodech chrámů, či ve svých domech. Náš stát je ve stádiu přechodu na otitulování všech, co převážně reálně nemají společnosti cosi přinést. Při "studiu" od batolete do třicet let věku pobírá od státu finance, které ho jistí před bídou, studenta i rodiče, aby poté začal buď dělat politiku, nebo taky byl darmožroutem.

Pochopitelně nelze toto paušalizovat. Schopným a nadaným se proto omlouvám. ;-)

P. Zinga 23.2.2019 21:20

Dnes je tu sraz

Jandovych miláčků...

M. Prokop 24.2.2019 0:47

Re: Dnes je tu sraz

Vy, a kdo další?

S. Donát 24.2.2019 9:15

Re: Dnes je tu sraz

To myslíte Olympic? :)

Z. Pešek 23.2.2019 19:25

TAK SI počtu...........

.........než nám BIS nařídí co smíme číst, už nám i káže jak máme učit dějepis.

M. Prokop 24.2.2019 0:48

Re: TAK SI počtu...........

Fakt káže? Jak?

R. Nenechal 23.2.2019 18:20

Straro novej Donat alias Lukesova

E. Derat ha ha probolesevicky strevo

R. Nenechal 23.2.2019 17:11

pane A. Hrbku

Plne s vami souhlasim a mate pravdu 100%

M. Pivoda 23.2.2019 16:56

Rozlišujte "ekonomisté" a rozumní ekonomové

Téma "bohatství národů" a "konkurenční přednost národů" jsou tak důležitá témata, že není až tak důležité, jak Nassima Nicholase Taleba (autora bestselleru Černá labuť) zde komentuje autor tohoto článku, český monetarista Václav Klaus, původní profesí bankovní úředník.

Téma konkurenceschopnosti by si zasloužilo samostatný článek. Po mé pravici leží na mém stole kniha amerického profesora M.E. Portera "The Competitive Advantage of Nations", 855 stran textu, z roku 1990. Na stránce 9 sděluje M.E.Porter, že pro vysvětlení pojmů jako je konkurenceschopnost (produktivita) nemůžeme analyzovat ekonomiku jako celek, ale musíme sestoupit na úroveň jednotlivých odvětví (zapomeňte tedy na monetaristy a bankovní úředníky). Dovolím si za sebe doplnit tvrzení, že "když dobře funguje mikroekonomika, makroekonomicky to vyjde také dobře".

Autor článku rozlišuje mezi rozumnými ekonomy a ostatními ekonomy. To vyplývá z Klausovy věty "... co sice mnoho rozumných ekonomů už dávno ví, ale veřejnost jsme o tom nepřesvědčili." Proč potom nezavést pojem "ekonomisté", abychom je odlišili od rozumných ekonomů, podobně jako autor článku, Klaus, kdysi rozlišoval mezi ekology a "ekologisty".

M. Zima 23.2.2019 17:44

Klaus možná někdy něco rozlišoval,

ale určitě nerozlišoval čisté a špinavé peníze a to Česko zaplatilo a většině to nevadilo, naopak.

M. Prokop 23.2.2019 17:47

Re: Klaus možná někdy něco rozlišoval,

To jste jen zase něco nepochopil.

R. Nenechal 23.2.2019 18:16

Re: Klaus možná někdy něco rozlišoval,

Skupliku ty taky neco chapes ? no jo Klausuv pucflek a prorusky kolaborant jako tvuj Klaus a jeho radio Jerevan IVK :)

J. Kulheim 24.2.2019 7:43

Re: Klaus možná někdy něco rozlišoval,

Pane Zimo, já vám asi začnu tykat.

P. Han 24.2.2019 8:09

Re: Klaus možná někdy něco rozlišoval,

Napište adresu. Pošlu vám doporučeně dvě tisícovky a tu špinavou mi vraťte.

L. Novák 23.2.2019 18:35

Re: Rozlišujte "ekonomisté" a rozumní ekonomové

Pivodo, ty vaše bláboly jsou šílené... Nedivím se, že vás z té univerzity vyhodili... :-P

P. Han 24.2.2019 8:13

Re: Rozlišujte "ekonomisté" a rozumní ekonomové

To, že vám na stole leží kniha o 855 stranách textu a vy jste se dostal už na stranu 9, aniž byste pochopil, co kniha sděluje, je signifikantní. A aniž byste pochopil, co to má společného s Klausem, který opravdu, ale opravdu, není původní profesí bankovní úředník.

R. Nenechal 24.2.2019 12:28

Re: Rozlišujte "ekonomisté" a rozumní ekonomové

Mate pravdu Klaus opravdu nebyl bankovni urednik to by

tomu aspon trosku rozumel ale bohuzel Klaus je podvodnik a jinak ceska nula i kdyz Babise nesnasim v jednom mel pravdu rekl >>Klaus je to nejhorsi co CR mohlo potkat a Klaus svojim postojem a to co provedl CR potvrdil v tom me musite pane Han dat za pravdu dekuji

P. Han 24.2.2019 16:19

Re: Rozlišujte "ekonomisté" a rozumní ekonomové

Nemusím, Žofka, nemusím.

J. Kanioková 24.2.2019 14:30

:)))))))))

A. Hrbek 23.2.2019 15:20

Snad konečně jednou

pochopí, že byl a je nejen zbytečný, ale že České republice uškodil?

E. Derat 23.2.2019 16:13

Re: Snad konečně jednou

Vy jste Česká republika. A jak Vám uškodil soudruhu ? Tím, že tady znovu obnovil kapitalismus ?

R. Nenechal 23.2.2019 17:09

Re: Snad konečně jednou

E. Derate vy jste komunista ze jmenujete cloveka ktery v zadnem pripade podle jeho clanku neni a nemuze byt komunista? To jen vy Klausovi pevci kazdemu kdo napise o tom mafianovi pravdu okamzite ho osocujete ze je soudruh a pritom ten vas Vaclav se s komunistama pratelil a zval dokonce i Grebenicka do lan kde si s nem pritukaval tak Derate zavrite tu svoji gembu >>Komous jste vy ..

E. Derat 23.2.2019 17:59

Re: Snad konečně jednou

Jedeš do kouta Baldová Sohorová atd.

R. Nenechal 23.2.2019 18:14

Re: Snad konečně jednou

Copak Donate zase sis premenil nick? lukesova?