25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Nová kniha autora bestselleru „Černá labuť“

Autor bestselleru Černá labuť (The Black Swan z roku 2007, česky 2011) každé dva, tři roky vydává novou knihu a všechny se až moc dobře prodávají. Tato jejich extrémní prodávanost a popularita mne odváděly od toho, abych měl zájem si je přečíst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 24.2.2019 16:57

To bych tu knihu musel přečíst,

abych se o ní mohl vyjádřit. takto nevím, co bych řekl.

V. Petr 24.2.2019 15:08

Celý článek je tak trochu mimo.

Ono je totiž vzdělání a vzdělání. Protože je kardinální rozdíl mezi lékařem, inženýrem či přírodovědcem a IDEOLOGEM! Ideolog je téměř vždy škodící PARAZIT nebo přímo zločinec, zatímco inženýr, lékař či přírodovědec jsou POTŘEBNÁ POVOLÁNÍ. K těm přírodovědcům, např. laser či i v medicíně používané NMR jsou primárně produktem TEORETICKÉ FYZIKY z doby před sto lety.

V přírodních vědách se také občas vyskytne šarlatán, ale uplatní se zpravidla jen v totalitních režimech, viz koryfejové „ryze německé fyziky“ z éry Třetí říše či soudruh Trofim Denisovič Lysenko a jeho souputníci v Stalinově SSSR.

Ve společenských vědách je podíl šarlatánů daleko větší, ač třeba sociologii lze též dělat na vědecké úrovni a sociologové si dokonce pro své výzkumy vymysleli vlastní matematické statistické metody, které nalezly uplatnění i jinde. Historik zase ideologii poplatný být může, ale nemusí. Naproti tomu filosofie je podvod téměř vždy. Filosofové vymýšlejí fantasmagiorické ideologie a jiní filosofové, třeba z Karlovy univerzity se dokonce živí tím, že myšlenky nějakého takového blba „studují“ a jsou na ně „odborníci...“

Korunu tomu nasadil rektor Masarykovy university Bek, podle kterého ja představa, že by vysoké školy měly připravovat studenty na výkon povolání je „překonaná,“ a vysoké školy by měly být debatními korožky, kde by se kolektivně řešila „nesmrtelnost chrousta!“

M. Pivoda 24.2.2019 15:59

Vynikající video (15 minut) z června 2018 - odkaz ale nedám

XXX speaks on the science of learning, and his views on how higher education will need to evolve to prepare students for the era of AI.

Škoda sviním perly házet! Když na Neviditelném psovi začnete hovořit o vzdělávání v době umělé inteligence, tak z vás zde anonymové snaží udělat blbce. A vlastníkovi Neviditelného psa to asi vyhovuje.

Tímto chci pro hloubavé čtenáře naznačit, že Česko, národ J.A. Komenského, je dnes hodně daleko za světovým poznáním.

A také, že Česko ještě zdaleka nezvládlo zásady demokracie. Ani 30 let po tzv. Sametové revoluci.

M. Prokop 24.2.2019 21:28

"... tak z vás zde anonymové snaží udělat blbce."

Nošení drva do lesa znáte?

L. Novák 24.2.2019 22:56

Re: "... tak z vás zde anonymové snaží udělat blbce."

Blbce tady ze sebe dělá sám... Pomáhat mu netřeba. :-P

M. Pivoda 24.2.2019 14:08

Žádný finančník nerozumí podniku! Proč?

Protože finančníci si myslí, že podnik vyrábí peníze.

A on zatím vyrábí boty.

Toto vám sděluje otec moderního managementu, P.F. Drucker.

https://www.youtube.com/watch?v=dNoo0e6mn4A&feature=youtu.be

"Companies don't make money, companies make shoes"

L. Novák 24.2.2019 22:25

Re: Žádný finančník nerozumí podniku! Proč?

To jste si vymyslel sám? :-)

L. Sindi 25.2.2019 7:53

Boty vyrabi, aby vydelal prachy...

M. Krátký 24.2.2019 13:55

Můj kamarád Autorizovaný Ing. pozemní stavby

má u sebe super zdatného Autorizovaného Ing.statika, který ale není schopen vyfakturovat měsíčně víc jak 4-8 tisíc Kč. S každou zakázkou se mazlí a vymlouvá se, že už to bude mítz kotové odpoledne, zítra, za týden - za měsíc. Škoda slov

M. Pivoda 24.2.2019 13:54

Clověk, který nejvíce ovlivnil svět byznysu ve 20. století

Ne, nejsem ekonom!

Viz: https://www.youtube.com/watch?v=z7lTzfoNUNw&feature=youtu.be

I. Hendrych 24.2.2019 11:08

No comment

Tohoto filozofa ještě někdo bere vážně ?

M. Pivoda 24.2.2019 11:42

Přesto by si to komentář zasloužilo

Ten filozof (původem z podkarpatské Rusi) přivedl českou ekonomiku do stavu montovny, kde 70% ekonomiky Čechům nepatří, a významné vyprodukované miliardy proto odcházejí mimo Českou republiku.

Takový stav samozřejmě nemusí trvat věčně, ale (řečeno metaforicky) zahájit protiútok během vzhůru na opevněný kopec není českou výhodnou pozicí.

R. Nenechal 24.2.2019 12:19

Re: No comment

Ale ano je jich asi 5 co ho opevuji a dokonce Lukesova alias Donat ho chce znovu se Skuplikem aliasProkop za prezidenta:) Klaus asi potrebuje nekde zase udelat podvod jako s tou amnestiou ,protoze radio Jerevan ( IVK) ho stoji velky prachy zamestnava tam sameho podraznika

D. Polanský 24.2.2019 9:39

S vzděláním je vždy problém,

jsou školy kde se škola jaksi automaticky kryje alespoň trochu s praxí nebo s nezbytnou dovedností: medicína, právo, studium jazyků, informatika a exaktní vědy. Ovšem většinou všechny ostatní školy jsou dost formální, učíte se pro titul. No a že hodně učitelů nikdy nebylo v praxi, o tom žádná. Takže učí, čemu trochu rozumějí. No a stát tuhle odtrženost od praxe podporuje, jelikož učitelům navyšuje platy, takže ti se drží zuby nehty školy.

M. Pivoda 24.2.2019 10:15

S vzděláním k podnikání je obzlášť velký problém,

V dobách tzv. porevolučních (po roce 1989) si v Česku překabátění komunisté začali vymýšlet nové pojmy, aby tak dokonale zblbli své české studenty. Ve Zlíně například sdělovali studentům, že vnitropodnikatelství je to, čemu se v ruštině říká "chozrasčot".

V Ostravě na VŠB mne v roce 2002 zesměšňovali, když jsem si dovolil použit definici podnikání z Harvardské školy byznysu. Prý je to scestná definice.

Klausova česká profesura mne proto nechává zcela chladným.

L. Novák 24.2.2019 22:28

Re: S vzděláním k podnikání je obzlášť velký problém,

To vaše blábolení na NP o moudrosti rozhodně žádné důkazy nepodává. O hlouposti ano.

J. Kulheim 24.2.2019 10:30

Re: S vzděláním je vždy problém,

Vzdělání od blbosti nechrání. Říká pouze to, že dotyčný udělal všechny předepsané zkoušky. To kolik absolventů jednotlivých oborů je v praxi potřebné, může ukázat pouze trh. To platí i tom jakou cenu má práce dotyčného. Ve všech oborech napojených na státní finance, centrálně řízených, bude vždycky málo lidí, moc práce a nedostatečné finanční ohodnocení. Trh nedokáže všechno, ale většinu problémú řešit dokáže.

Stát by měl mít povinnost zajistit kvalitní základní vzdělání.

M. Prokop 24.2.2019 15:23

Re: S vzděláním je vždy problém,

Na Pivodovi vidno velmi názorně.

Vzdělaný asi bude, ovšem pro život nepoužitelný, až škodlivý.

M. Pivoda 24.2.2019 16:17

Pro hrdinu Skuplika

V Česku je již 30 let údajně demokracie. Takže se napřim, vystrč hruď a nejdříve se nám představ, hrdino.

L. Novák 24.2.2019 22:32

Re: Pro anonyma Pivodu

Klidně vystupujte jako anonym, ale že tady nonstop plácáte blbosti, poznáme i tak. :-P

M. Pivoda 24.2.2019 11:04

Vzdělání pro budoucnost

Se vzděláním pro budoucnost je největší problém. Zejména v dnešní době, kdy se technologie i svět vyvíjí takovým úžasným tempem.

Jedině vysokoškolské tituly v Teologii mohou mít dlouhodobější relevantnost.

V. Petr 24.2.2019 15:27

Jo, nesmysl zůstane nesmyslem, blábol blábolem na věky věků!

Divím se, že nevíte, že technická či přírodovědná vysoká škola nedává pouze soubor vědomostí, ale učí i MYŠLENÍ. Už jsem tady psal, že věci, které jsou inženýrovi, lékaři či přírodovědci jasné po první vědě, humanoid prostě nepochopí...

M. Pivoda 24.2.2019 16:01

Klid Petře Vaňuro

Já jsem původem strojní a systémový inženýr.

L. Novák 24.2.2019 22:35

Re: Pivodo

Melete hlouposti jako ideologický kazatel.

M. Pivoda 24.2.2019 9:33

Ke vzdělávání k podnikání

V konkurenčním prostředí (což je normální prostředí tržní ekonomiky) musí podnik vymyslet, jak dosáhnout své unikátní konkurenční výhody. Ve škole vám ale nikdo nepošeptá vaši unikátní konkurenční výhodu.

Také o tomto tématu přesvědčivě píše M. E. Porter v knize The Competitive Advantage of Nations, z roku 1990. Nechce se mi dohledat konkrétní stránku. Škoda sviním perly házet!

M. Pivoda 24.2.2019 9:25

Zapomeňte na profesorské tituly

Pracovníci jednoho moravského podniku zahraničního obchodu byli po návštěvě českého ministerského předsedy, profesora Václava Klause, zděšeni z toho, že ten člověk fakticky nerozumí tomu, co se děje v mikroekonomice, natož pak zahraničnímu obchodu.

J. Kulheim 24.2.2019 10:01

Re: Zapomeňte na profesorské tituly

O který moravský podnik zahraničního obchodu na Moravě se jedná? Jak se jnenují ti zděšení.

Nikdo neví všechno, ani ti zděšení. Pokud by byl VK v tom podniku zaměstnaný, tak by pravděpodobně viděl víc do jejich problémů. Pokud by ti pracovníci uměli své problémy řešit, nemusli by za nikým chodit a nemuseli být zděšení.

J. Svoboda 24.2.2019 12:01

Re: Zapomeňte na profesorské tituly

Čověk, který se tváří, že rozumí naprosto, ale naprosto všemu, by měl mít alespoň nějaké znalosti o problematice mikroekonomických subjektů. Vaše agresívní a scestná reakce svědčí o nějakém diskursu v myšlení.

R. Nenechal 24.2.2019 12:14

Re: Zapomeňte na profesorské tituly

Čověk, který se tváří, že rozumí naprosto, ale naprosto všemu To je v prve rade Klaus a tady vsichni ty jeho mudrci co ho opevuji Tak ze jich je celkem asi 5

J. Kulheim 24.2.2019 13:16

Re: Zapomeňte na profesorské tituly

Neslyšel ani nečetl jsem, že by VK řekl nebo napsal, že rozumí všemu. Říkal, že by mnohé udělal jinak. Z toho, jak se kdo tváří, závěry dělat neumím. Vy krituzujete VK, takže předpokládám, že tomu rozumíte lépe než on nebo si to alespoń myslíte. Je škoda, že jste o svých schopnostech nevěděl v devadesátých letech, když probíhala transformace dirigistické ekonomiky na ekonomiku tržní. V současnosti už jsou takové řeči k ničemu.

Kde jste v devadesátých letech byl a co jste dělal? Napsal jste, VK to dělal špatně a zapoměl jste napsat, kdo to dělal lépe. Jak dopadla trasformace v NDR, kterou dělali ekonomové ze západu a každý rok tam dávali ze západu cca náš celoroční rozpočet.