26.5.2019 | Svátek má Filip



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


GLOSA: Nová kniha autora bestselleru „Černá labuť“



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 123, poslední: 25.2. 2019 7:53, přehled diskusí

To bych tu knihu musel přečíst, :
Autor: V. Podracký Datum: 24.2.2019 16:57

abych se o ní mohl vyjádřit. takto nevím, co bych řekl.

Celý článek je tak trochu mimo. :
Autor: V. Petr Datum: 24.2.2019 15:08

Ono je totiž vzdělání a vzdělání. Protože je kardinální rozdíl mezi lékařem, inženýrem či přírodovědcem a IDEOLOGEM! Ideolog je téměř vždy škodící PARAZIT nebo přímo zločinec, zatímco inženýr, lékař či přírodovědec jsou POTŘEBNÁ POVOLÁNÍ. K těm přírodovědcům, např. laser či i v medicíně používané NMR jsou primárně produktem TEORETICKÉ FYZIKY z doby před sto lety.

V přírodních vědách se také občas vyskytne šarlatán, ale uplatní se zpravidla jen v totalitních režimech, viz koryfejové „ryze německé fyziky“ z éry Třetí říše či soudruh Trofim Denisovič Lysenko a jeho souputníci v Stalinově SSSR.

Ve společenských vědách je podíl šarlatánů daleko větší, ač třeba sociologii lze též dělat na vědecké úrovni a sociologové si dokonce pro své výzkumy vymysleli vlastní matematické statistické metody, které nalezly uplatnění i jinde. Historik zase ideologii poplatný být může, ale nemusí. Naproti tomu filosofie je podvod téměř vždy. Filosofové vymýšlejí fantasmagiorické ideologie a jiní filosofové, třeba z Karlovy univerzity se dokonce živí tím, že myšlenky nějakého takového blba „studují“ a jsou na ně „odborníci...“

Korunu tomu nasadil rektor Masarykovy university Bek, podle kterého ja představa, že by vysoké školy měly připravovat studenty na výkon povolání je „překonaná,“ a vysoké školy by měly být debatními korožky, kde by se kolektivně řešila „nesmrtelnost chrousta!“

Vynikající video (15 minut) z června 2018 - odkaz ale nedám:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 15:59

XXX speaks on the science of learning, and his views on how higher education will need to evolve to prepare students for the era of AI.

Škoda sviním perly házet! Když na Neviditelném psovi začnete hovořit o vzdělávání v době umělé inteligence, tak z vás zde anonymové snaží udělat blbce. A vlastníkovi Neviditelného psa to asi vyhovuje.

Tímto chci pro hloubavé čtenáře naznačit, že Česko, národ J.A. Komenského, je dnes hodně daleko za světovým poznáním.

A také, že Česko ještě zdaleka nezvládlo zásady demokracie. Ani 30 let po tzv. Sametové revoluci.

"... tak z vás zde anonymové snaží udělat blbce.":
Autor: M. Prokop Datum: 24.2.2019 21:28

Nošení drva do lesa znáte?

Re: "... tak z vás zde anonymové snaží udělat blbce.":
Autor: L. Novák 475 Datum: 24.2.2019 22:56

Blbce tady ze sebe dělá sám... Pomáhat mu netřeba. :-P

Žádný finančník nerozumí podniku! Proč?:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 14:08

Protože finančníci si myslí, že podnik vyrábí peníze.

A on zatím vyrábí boty.

Toto vám sděluje otec moderního managementu, P.F. Drucker.

https://www.youtube.com/watch?v=dNoo0e6mn4A&feature=youtu.be

"Companies don't make money, companies make shoes"

Re: Žádný finančník nerozumí podniku! Proč?:
Autor: L. Novák 475 Datum: 24.2.2019 22:25

To jste si vymyslel sám? :-)

:
Autor: L. Sindi Datum: 25.2.2019 7:53

Boty vyrabi, aby vydelal prachy...

Můj kamarád Autorizovaný Ing. pozemní stavby :
Autor: M. Krátký Datum: 24.2.2019 13:55

má u sebe super zdatného Autorizovaného Ing.statika, který ale není schopen vyfakturovat měsíčně víc jak 4-8 tisíc Kč. S každou zakázkou se mazlí a vymlouvá se, že už to bude mítz kotové odpoledne, zítra, za týden - za měsíc. Škoda slov

Clověk, který nejvíce ovlivnil svět byznysu ve 20. století:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 13:54

Ne, nejsem ekonom!

Viz: https://www.youtube.com/watch?v=z7lTzfoNUNw&feature=youtu.be

No comment :
Autor: I. Hendrych Datum: 24.2.2019 11:08

Tohoto filozofa ještě někdo bere vážně ?

Přesto by si to komentář zasloužilo:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 11:42

Ten filozof (původem z podkarpatské Rusi) přivedl českou ekonomiku do stavu montovny, kde 70% ekonomiky Čechům nepatří, a významné vyprodukované miliardy proto odcházejí mimo Českou republiku.

Takový stav samozřejmě nemusí trvat věčně, ale (řečeno metaforicky) zahájit protiútok během vzhůru na opevněný kopec není českou výhodnou pozicí.

Re: No comment :
Autor: R. Nenechal Datum: 24.2.2019 12:19

Ale ano je jich asi 5 co ho opevuji a dokonce Lukesova alias Donat ho chce znovu se Skuplikem aliasProkop za prezidenta:) Klaus asi potrebuje nekde zase udelat podvod jako s tou amnestiou ,protoze radio Jerevan ( IVK) ho stoji velky prachy zamestnava tam sameho podraznika

S vzděláním je vždy problém,:
Autor: D. Polanský Datum: 24.2.2019 9:39

jsou školy kde se škola jaksi automaticky kryje alespoň trochu s praxí nebo s nezbytnou dovedností: medicína, právo, studium jazyků, informatika a exaktní vědy. Ovšem většinou všechny ostatní školy jsou dost formální, učíte se pro titul. No a že hodně učitelů nikdy nebylo v praxi, o tom žádná. Takže učí, čemu trochu rozumějí. No a stát tuhle odtrženost od praxe podporuje, jelikož učitelům navyšuje platy, takže ti se drží zuby nehty školy.

S vzděláním k podnikání je obzlášť velký problém,:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 10:15

V dobách tzv. porevolučních (po roce 1989) si v Česku překabátění komunisté začali vymýšlet nové pojmy, aby tak dokonale zblbli své české studenty. Ve Zlíně například sdělovali studentům, že vnitropodnikatelství je to, čemu se v ruštině říká "chozrasčot".

V Ostravě na VŠB mne v roce 2002 zesměšňovali, když jsem si dovolil použit definici podnikání z Harvardské školy byznysu. Prý je to scestná definice.

Klausova česká profesura mne proto nechává zcela chladným.

Re: S vzděláním k podnikání je obzlášť velký problém,:
Autor: L. Novák 475 Datum: 24.2.2019 22:28

To vaše blábolení na NP o moudrosti rozhodně žádné důkazy nepodává. O hlouposti ano.

Re: S vzděláním je vždy problém,:
Autor: J. Kulheim Datum: 24.2.2019 10:30

Vzdělání od blbosti nechrání. Říká pouze to, že dotyčný udělal všechny předepsané zkoušky. To kolik absolventů jednotlivých oborů je v praxi potřebné, může ukázat pouze trh. To platí i tom jakou cenu má práce dotyčného. Ve všech oborech napojených na státní finance, centrálně řízených, bude vždycky málo lidí, moc práce a nedostatečné finanční ohodnocení. Trh nedokáže všechno, ale většinu problémú řešit dokáže.

Stát by měl mít povinnost zajistit kvalitní základní vzdělání.

Re: S vzděláním je vždy problém,:
Autor: M. Prokop Datum: 24.2.2019 15:23

Na Pivodovi vidno velmi názorně.

Vzdělaný asi bude, ovšem pro život nepoužitelný, až škodlivý.

Pro hrdinu Skuplika:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 16:17

V Česku je již 30 let údajně demokracie. Takže se napřim, vystrč hruď a nejdříve se nám představ, hrdino.

Re: Pro anonyma Pivodu:
Autor: L. Novák 475 Datum: 24.2.2019 22:32

Klidně vystupujte jako anonym, ale že tady nonstop plácáte blbosti, poznáme i tak. :-P

Vzdělání pro budoucnost:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 11:04

Se vzděláním pro budoucnost je největší problém. Zejména v dnešní době, kdy se technologie i svět vyvíjí takovým úžasným tempem.

Jedině vysokoškolské tituly v Teologii mohou mít dlouhodobější relevantnost.

Jo, nesmysl zůstane nesmyslem, blábol blábolem na věky věků!:
Autor: V. Petr Datum: 24.2.2019 15:27

Divím se, že nevíte, že technická či přírodovědná vysoká škola nedává pouze soubor vědomostí, ale učí i MYŠLENÍ. Už jsem tady psal, že věci, které jsou inženýrovi, lékaři či přírodovědci jasné po první vědě, humanoid prostě nepochopí...

Klid Petře Vaňuro:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 16:01

Já jsem původem strojní a systémový inženýr.

Re: Pivodo:
Autor: L. Novák 475 Datum: 24.2.2019 22:35

Melete hlouposti jako ideologický kazatel.

Ke vzdělávání k podnikání:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 9:33

V konkurenčním prostředí (což je normální prostředí tržní ekonomiky) musí podnik vymyslet, jak dosáhnout své unikátní konkurenční výhody. Ve škole vám ale nikdo nepošeptá vaši unikátní konkurenční výhodu.

Také o tomto tématu přesvědčivě píše M. E. Porter v knize The Competitive Advantage of Nations, z roku 1990. Nechce se mi dohledat konkrétní stránku. Škoda sviním perly házet!

Zapomeňte na profesorské tituly:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.2.2019 9:25

Pracovníci jednoho moravského podniku zahraničního obchodu byli po návštěvě českého ministerského předsedy, profesora Václava Klause, zděšeni z toho, že ten člověk fakticky nerozumí tomu, co se děje v mikroekonomice, natož pak zahraničnímu obchodu.

Re: Zapomeňte na profesorské tituly:
Autor: J. Kulheim Datum: 24.2.2019 10:01

O který moravský podnik zahraničního obchodu na Moravě se jedná? Jak se jnenují ti zděšení.

Nikdo neví všechno, ani ti zděšení. Pokud by byl VK v tom podniku zaměstnaný, tak by pravděpodobně viděl víc do jejich problémů. Pokud by ti pracovníci uměli své problémy řešit, nemusli by za nikým chodit a nemuseli být zděšení.

Re: Zapomeňte na profesorské tituly:
Autor: J. Svoboda Datum: 24.2.2019 12:01

Čověk, který se tváří, že rozumí naprosto, ale naprosto všemu, by měl mít alespoň nějaké znalosti o problematice mikroekonomických subjektů. Vaše agresívní a scestná reakce svědčí o nějakém diskursu v myšlení.

Re: Zapomeňte na profesorské tituly:
Autor: R. Nenechal Datum: 24.2.2019 12:14

Čověk, který se tváří, že rozumí naprosto, ale naprosto všemu To je v prve rade Klaus a tady vsichni ty jeho mudrci co ho opevuji Tak ze jich je celkem asi 5

Re: Zapomeňte na profesorské tituly:
Autor: J. Kulheim Datum: 24.2.2019 13:16

Neslyšel ani nečetl jsem, že by VK řekl nebo napsal, že rozumí všemu. Říkal, že by mnohé udělal jinak. Z toho, jak se kdo tváří, závěry dělat neumím. Vy krituzujete VK, takže předpokládám, že tomu rozumíte lépe než on nebo si to alespoń myslíte. Je škoda, že jste o svých schopnostech nevěděl v devadesátých letech, když probíhala transformace dirigistické ekonomiky na ekonomiku tržní. V současnosti už jsou takové řeči k ničemu.

Kde jste v devadesátých letech byl a co jste dělal? Napsal jste, VK to dělal špatně a zapoměl jste napsat, kdo to dělal lépe. Jak dopadla trasformace v NDR, kterou dělali ekonomové ze západu a každý rok tam dávali ze západu cca náš celoroční rozpočet.