20.4.2019 | Svátek má Marcela



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

ZDRAVOTNICTVÍ: Proč mladí lékaři odcházejí do zahraničí?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 195, poslední: 23.2. 2019 12:07, přehled diskusí

Re: -------:
Autor: J. Cyrany Datum: 22.2.2019 10:34

Je to podobný vztah jako zaměstnavatel , který umožní svému zaměstnanci absolvovat dálkové či večerní studium. Ano ,ale poté tady několik let zůstaneš a nebo se vyplatíš.

Re: -------:
Autor: M. Kosejk Datum: 22.2.2019 10:38

Ano, stejný princip.

Re: -------:
Autor: R. Chodovsky Datum: 22.2.2019 11:04

Aby se tito lékaři také správně rozprostřeli v prostoru, můžeme využít systém umístěnek.... Teď už to určitě vyjde, už to zorganizujeme správně.

Re: -------:
Autor: R. Chodovsky Datum: 22.2.2019 11:00

Proč si myslíte, že půjčky na vzdělání nezaplatí ani za 10 životů? A související dotaz, nebude v systému vzdělávání také něco špatně?

Re: -------:
Autor: Z. Frys Datum: 22.2.2019 11:13

Jste normální? Viz pan Zinga o něco níže v diskuzi. Ale samozřejmě, že v systému vzdělání je něco špatně. Prakticky všechno.

Re: -------:
Autor: R. Chodovsky Datum: 22.2.2019 12:04

V dotovaném a neskutečně zohýbaném, socialistickém systému s prvky kapitalismu, nikoliv volného trhu. By jeho služby možná zdražily.

Ale co je důležitější, byl by to další krok k zodpovědnosti za vlastní rozhodnutí a život. Při pohledu přes zdraví a lékařskou péči, tento krok vede k lepší prevenci, větší starosti o vlastní zdraví atd. V širším kontextu, pak vidíme jak s tím souvisí systém státního vzdělávání a systém státního dohlížení a přerozdělování.

A pak musíme pochopit, že nikdo nezaručí všeobjímající spokojenost. Ale čím víc bude zodpovědných lidí, tím víc bude spokojenosti.

Re: -------:
Autor: M. Kosejk Datum: 22.2.2019 14:20

Je to jednoduché - vemte si vždy roční rozpočet konkrétní univerzity - a vydělte si to počtem studentů - a výsledné číslo vynásobte průměrným počtem let potřebných pro dostudování. A to je reálná částka, kterou by musel průměrný student zaplatit, aby skutečně pokryl veškeré náklady na studium.

A pokud jde o lékaře - tak ti jsou absolutně nejdražší - a pro studium potřebují nejvíce nejdražší techniky.

Z pohledu potřeb tohoto státu - nejen pokud jde :
Autor: P. Harabaska Datum: 22.2.2019 10:26

o lékaře - docházím k závěru, že návrhy na zpoplatnění vysokoškolských studií mají (ač jsem takové řešení dříve odmítal) svůj raison d’être: vystudoval jsi za peníze daňových poplatníků (nejen za peníze dělnické), odvděč se za to tomuto státu. Nebo si ta studia zaplať! Proč má "babička Vonásková" ze svých daní (ano, i ona platí daně a polatky) financovat studia nevděčníka, který pak zmizí s vidinou vysokého platu někde v cizině, a "babičku Vonáskovou" pak nemá kdo lékařsky ošetřit? A stejné je to i s ostatními vysokoškolsky vzdělanými odborníky. Proč "tahat" do Česka leckdy problémové pracovníky ze zahraničí?

Re: Z pohledu potřeb tohoto státu - nejen pokud jde :
Autor: M. Kosejk Datum: 22.2.2019 10:31

Například vás trápí, kdo zaplatí školné. Mě ale spíš trápí, že na venkově chybí lékaři a obecně že chybí technické profese - ale naše vlády se paradoxně bijí o to, aby u nás vystudovaní odborníci mohli makat v Británii. Já si třeba klidně zajedu autem do krajského města - ale co takový důchodce, co se sotva dobelhá do krámu? Jak se dostane třeba k doktorovi?

A pokud by se Češi museli kvůli studiu zadlužit, tak jaký efekt by to podle vás mělo? Dle mého by vystudovaní tuplem zdrhli do lépe placeného zahraničí (a zkušenosti z USA s doživotně zadluženými lidmi ze studentských půjček nejsou tím, co bych chtěl následovat).

Re: Z pohledu potřeb tohoto státu - nejen pokud jde :
Autor: P. Zinga Datum: 22.2.2019 10:41

Pane Harabasko, problém je v tom, že placené studium lékaře podraží jeho služby víckrát, než co to studium stojí Vaši babičku.

důsledek a proč to ještě "funguje":
Autor: O. Prokop Datum: 22.2.2019 10:17

Zdravotnictví funguje jenom "díky" nedodržování zákonů, díky sebezničujícímu altruismus lékařů a sester, díky pracujícím důchodcům( i devadesátiletým). Vyberou se peníze na Fabii, pacient dostává Octavii a je nespokojen, že nemá Superba. letos asi v dubnu, když se naplní 416 hodinový limit roční přesčasové práce, tak se začnou oddělení zavírat( což se už i děje), dotkne so to pacienta a bude šrumec... za vše mohou politici, jak by taková ČSSD vyhrávala volby, kdyby nelhala a nekorumpovala- např. zrušením 30kč. poplatečků... Dal byste se někdo operovat v pondělí ráno, když je chirurg v práci od pátku rána?

Re: důsledek a proč to ještě "funguje":
Autor: Š. Šafránek Datum: 22.2.2019 10:20

Ano, tak to je.

Re: důsledek a proč to ještě "funguje":
Autor: S. Lazárek Datum: 22.2.2019 10:20

Tak to je.

Re: důsledek a proč to ještě "funguje":
Autor: J. Cyrany Datum: 22.2.2019 10:24

Takže už víme kdo ,socani, a proč , zrušení 30 poplatku ...mu he he he

Re: důsledek a proč to ještě "funguje":
Autor: P. Harabaska Datum: 22.2.2019 10:29

Vám by udělala dobře jistá operace provedená kdykoli. Třeba i v neděli o půlnoci.

Re: důsledek a proč to ještě "funguje":
Autor: J. Lepka Datum: 22.2.2019 10:35

Zvláštní, jak stačí jediný komentář, aby se dotyčný dokonale "shodil"!

Re: důsledek a proč to ještě "funguje":
Autor: J. Kulheim Datum: 22.2.2019 15:48

Někteří dělají i dva úvazky. Co je to vlastně ten úvazek. Pokud je jeden úvazek 8 I/2 hodin, tak by musel pracovat denně 17 hodin V tom případě je to skutečně sebezničující. Existuje práce v normální pracovní době, práce přesčas, pohotovostní služba a příslužba.

Přece jenom se to lepší. Psávalo se, že za cenu Trabanta chtěji Mercedesa. Na chirurgii pracuje několik lékařů. Není nutné, aby dotyčný byl vypsaný hned po službě na operace. Je také sebezničující, když lékař pracuje v nemocnici a k tomu ma soukromou ordinaci?

Zrušení poplatků bylo na popud lékařů MUDr Rátha a Mudr Kubka a chytla se toho ČSSD. Jeden byl prezident LK a druhý hejtmanem. Zastávali resp. zastávají vysoké pozice. Co udělali ostatní lékaři? Nic. Julínek padl a s ním celá ODS. Co udělali lékaři? Nic. S velkou pravděpodobností, hraničící s jistotou jim stávající socialistický swystém vyhovuje.

lékaři a mandatorní výdaje?:
Autor: M. Šejna Datum: 22.2.2019 10:13

lékaři jsou placeni z veřejných financí a jejich platy jou tedy považovány za mandatorní výdaje na státní zaměstnance. Další finance dostávají lekaři přes zdravotní pojištění.

Pokud tedy chceme lépe platit naše lékaře, aby neutíkali, nezbývá, než zvýšit mandatorní výdaje státu, nebo zvýšit zdravotní pojištění. Peníze totiž nerostou na stromě, takže někdo ty mzdy lékařů musí zaplatit.

Re: lékaři a mandatorní výdaje?:
Autor: Š. Hašek Datum: 22.2.2019 19:15

Trefná připomínka.

Vždycky jsou tu bylinky :
Autor: J. Cyrany Datum: 22.2.2019 10:11

a priessnitzův obklad.

Re: Vždycky jsou tu bylinky :
Autor: S. Lazárek Datum: 22.2.2019 10:19

Ideální například na krvácení do mozku.

Je to tak.:
Autor: Š. Šafránek Datum: 22.2.2019 10:04

Na druhou stranu systému se stále vyplatí smířit se se ztrátou 20% absolventů, kteří se vykašlou na zdejší podmínky a kariéru započnou jinde, než ohodnotit 100% lékařů tak, aby se nikomu nevyplatilo odejít. A propos skutečně jde více o podmínky vzdělávání a o množství přesčasů (byť to mohou být formálně třeba dohody) než o nominální odměnu. Mám řadu kamarádů pracujících coby lékaři různých specializací v Německu a Anglii, a jejich životní úroveň se nějak zásadně neliší od té, jakou máme my, čeští lékaři. Ale liší se jejich pracovní doba (mají asi tak dvojnásobek volného času) a přehlednost postgraduálního vzdělávání, jeho jasná pravidla, absence nutnosti všelijak ošulit stáže a razítka... Jednoznačně si ekonomicky polepší pouze ti, kteří pracují za dejme tomu britský plat, ale životní náklady mají české.

Další problém je s mentalitou nastupující generace, která má obecně jiný vztah k práci a kariéře, loajalitě a etosu lékařské práce, než generace předešlé. Nerozumíme jim a nemáme na ně páku.

To je zajímavé, že průměrný plat lékaře je přes 60 tisíc.:
Autor: J. Chaloupka Datum: 22.2.2019 10:03

Kromě toho nechtějí pracovat na směny. Nebyly by příplatky za hodiny navíc a noční směny, že? Znáte nějakého chudého lékaře?

Re: To je zajímavé, že průměrný plat lékaře je přes 60 tisíc.:
Autor: Š. Šafránek Datum: 22.2.2019 10:19

Ne. Problém je jiný: představte si např. rodičkami oblíbené gynekologicko-porodnické oddělení nejmenované menší nemocnice cca s 800 porody ročně, kde - aby se udržel provoz -, slouží každý ze 3 atestovaných lékařů každý třetí víkend. Durch - to znamená, že každý z nich nastoupí do práce v pátek ráno a odejde v pondělí odpoledne. Kromě toho má ještě další 5 všedních služeb (např. středa ráno až čtvrtek odpoledne) a všechny další pracovní dny jde samozřejmě od práce - musí běžet operativa, ambulance... Vedení si je samozřejmě vědomo, jaký je to masakr, a tak jako vedení všech dalších nemocnic řeší dilema: zavřeme to tady nebo to dáme? Ti lékaři nejsou chudí, tedy na české poměry. Ale věřte mi, že by raději byli chudší a nepadali na hubu.

O problému se ví, a ministerstvo jej nově řeší tak, že se snaží přinutit ambulantní specialisty, aby se podíleli na službách v nemocnicích, jak je to běžné v jiných zemích.

Re: To je zajímavé, že průměrný plat lékaře je přes 60 tisíc.:
Autor: P. Grigar Datum: 22.2.2019 15:06

.. inu, na jedno takové gyn-por. oddělení okresní nemocnice jsem přivezl večer vlastním autem ženu, sledované rizikové těhotenství, náhlé bolesti a krvácení. Na příjmu mi sloužící zdravotní sestra řekla: posaďte se a čekejte, paní doktorka se kouká na televizní seriál, za 20 minut to končí a potom přijde.

Někteří moji známí lékaři si pohotovostní služby celkem pochvalovali(finanční efekt..), než si zřídili soukromou praxi, potom už ne.

Spíš je to v rovině nátlaku než reality.:
Autor: J. Cyrany Datum: 22.2.2019 9:58

A opět stále dokola omílané klišé. Dělnické peníze, protože se jim nechce na noční? Špatné je , že se veřejnost dozví o šlendriánu ? Takže tutlat ? Pozoruhodné.A dokonce po nich někdo chce ,aby na noční pracovali...skandál.

Re: Spíš je to v rovině nátlaku než reality.:
Autor: S. Lazárek Datum: 22.2.2019 10:01

Nevíte, o čem píšete.

Bože, to je pitomá otázka!:
Autor: P. Zinga Datum: 22.2.2019 9:56

Jdou za lepším, jako mnoho jiných. I já dělal za hranicemi, pravda, až v době, kdy mé náklady na vzdělání byly mnohokrát vyrovnány. Ale to je pouze morální rovina.

Nikdo-včetně politiků- by neměl být povýšen nad poměry u nás: jestliže normální zaměstnanec bere třetinu západního platu, měly by tomu odpovídat platy všech.

V osobní rovině, kdo se s tím nehodlá smířit, může "za kopečky". Zákony, které by tomu bránily, nemáme.

A autor kecá, když tvrdí o"pořádku" v kontrole odpracovaných hodin na Západě, tam mají stejné problémy, A Němcům utíkají lékaři například do Anglie.

Re: Bože, to je pitomá otázka!:
Autor: J. Lepka Datum: 22.2.2019 10:23

To Němcům vadit nemůže, mají stálý příliv Čechů a Slováků.

Re: Bože, to je pitomá otázka!:
Autor: P. Zinga Datum: 22.2.2019 10:38

Jo a my z Ukrajiny. Jednoho mám, zubaře. Třída.