25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MIGRACE: Další český „řidič-pašerák“ v nesnázích

Jiří Sagan zdaleka není prvním českým řidičem kamionu, který se v zahraničí ne vlastní vinou ocitl v nesnázích kvůli údajnému pašování migrantů. Česká vláda mu také nepomohla, přestože mu hrozilo až 14 let vězení...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 21.2.2019 5:58

Re: Jsou dvě základní otázky

Paní Moravcová - přečtěte si laskavě rozsudek Nejvyššího správního soudu, zda řidič zodpovídá za náklad nebo ne. U každého sporu platí stará římská zásada, že má být slyšena i druhá strana. To pan Zdechovský systematicky opomíjí a prezentuje jen svůj osobní názor. A konečně vazba se i v cizině uvaluje na základě rozhodnutí nezávislého soudu, a to jen u velmi závažných provinění. Toto rozhodnutí pan Zdechovský taky utajuje. Jinak řidiči byli dva. A migranti byli objeveni na britské straně přístavu Calais. Takže k narušení nákladního prostoru došlo před touto kontrolou.

Českých řidiči kamionů na trase Francie - Velka Británie jsou ročně tisícovky a jak ukazuje zkušenost bez takovýchto nálezů.

O. Mayer 20.2.2019 22:22

Re: Nevím

samozřejmě můžete sledovat např. poruchy proudu neutrin v prostoru kamionu, ale řekl bych, že by zpravila bezdrátová kamera za pár stovek (něco jako dětská videochůvička)

O. Mayer 20.2.2019 22:15

přece jenom bych taky vzal...

.. v potaz ještě jednu hypotézu (byť třeba jen u části těchto případů). Co když je tam ten příslušný šofér přece jenom pustil sám? S klíčem a plombovacími kleštěmi tahle varianta ani nepotřebuje Davida Copperfielda....

L. Zach 20.2.2019 21:36

Pane Johne,

už to nehulte, nedělá Vám to dobře! Anebo je to nějakej špatnej matroš...

K. Salajka 20.2.2019 18:26

Dobrý věcný článek

Chování Macrona, který bojuje proti antisemitismu a pak se bojí přijít na manifestaci, kterou sám vyvolal, vypovídá o dnešní Francii mnohé. Vadí mu spreje pravicových anonymů a nějak si nevšiml, že mu židy vraždí muslimové - protože to mají v programu. Jsou to úplatky a strach, co formují migrační politiku. Jednáním s našimi řidiči nám dávají vzor, takhle si představují solidaritu!? Co dělají lidskoprávní neziskovky, Šabatová ?

Lidé,kteří zpochybňují Vaše příběhy asi neznají české řidiče. Jak se stará Francouzská vláda o bezpečnost na trase - asi jako vyklidila Calais a jako není žádný problém pařížská čtrvť Saint Dennis?

Téhle prolhané garnituře se nesmíme vzdát.

P. Götze 20.2.2019 17:30

RE

Je prazvlastni, ze strana tohoto lunetika je nejsilnejsi frakci v europarlamentu. Tak jak je moznem, ze s ceskymi obcany EU je mozno takto zachazet? Kdyz to nesvede ani ta nejsilnejsi frakce tak proc proboha volit neco jako KDU a pana Zdechovskeho? k cemu to bude dobre?

M. Moravcová 20.2.2019 17:29

Re: Copak já.....

Podle sebe soudím tebe? Taky berete prachy za ty křivárny, co sem píšete?

R. John 20.2.2019 17:28

Copak já.....

...ale vy všichni, co ty báchorky o tom jak "sami tam vlezli".. žerete i s navijákem... to je přímo obludné ..to nejde ani léčit... s tím už půjdete na krchov...

V. Kain 20.2.2019 17:14

Re: Takovej pěknej pašeráckej přivýděleček...

Johne neměl byste tu duševní nemoc podceňovat.I když u vás to už vypadá na stav patologický.

R. John 20.2.2019 16:34

Takovej pěknej pašeráckej přivýděleček...

... hezky ve valutě na ruku... to se za ty prachy daj i vymyslet pěkné pohádky...jak spal a voni sami.... dojemné... a ty zámky, co se votevíraj na heslo v cizím jazyce a též se sami zamknou... takový pašování, to je lepší, než prodávat zkažený maso .. to tolik nenese...

K. Janyška 20.2.2019 16:11

Re: Ale my si na vládu jen hrajeme. Ve skutečnosti "naše" vláda

Ano, s tím souhlasím, Trump jim to nesežral, ale přesto se mýlíte.

Ministetsvo vnitra: Občan EU je občan Belgie, Bulharska, České republiky, Dánska, Estonska, Finska, Francie, Chorvatska, Irska, Itálie, Kypru, Litvy, Lotyšska, Lucemburska, Maďarska, Malty, Německa, Nizozemska, Polska, Portugalska, Rakouska, Rumunska, Řecka, Slovenska, Slovinska, Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, Španělska a Švédska. Obdobná práva se vztahují též na občany Islandu, Lichtenštejnska, Norska a Švýcarska.

Atd... Dzp.

V. Peroutka 20.2.2019 15:28

Re: Rentgeny

Nevím, jestli to víte,ale Francouzi odstranili rentgeny,aby nedocházelo k ohrožení zdraví migrantů.

J. Jurax 20.2.2019 15:07

Pan Zdechovský koná v tomto punktu záslužnou práci, která arciť nijak nesouvisí s pozicí europoslance.

Navíc u nás nevolíme lidí, nýbrž strany. A KDU-ČSL je pro mne do toho putovního cirkusu nevolitelná, neboť v EP je součástí ELS, podporující mj. vnucení eura a fakticky i nelegální imigraci, byť slovně to popírá. ELS rozhodně není euroskeptická. Navíc volbou lidovců si kupujete i potenciální dovozkyni osiřelých muslimských chlapečků Šojdrovou a eurohujera Svobodu.

Nicméně v programu ELS dostupném přes https://www.kdu.cz/o-nas/nasi-lide/evropsky-parlament je jedna perlička - praví se tam, že "Evropský parlament je dnes jedinou demokraticky volenou institucí EU". Nepotřebuje to komentář.

T. Hraj 20.2.2019 13:45

Re: Jo

Malá technická: GB v Schengenu není. Ale principielně máte samozřejmě pravdu.

Š. Hašek 20.2.2019 12:55

Re: Ale my si na vládu jen hrajeme. Ve skutečnosti "naše" vláda

Přesné.

Na obchod a smlouvy by stačila dvacetina úředníků. A žádný komisař. Za ČR dvě podržtašky.

Úředníci brusele jsou podivní drzouni. Je zajímavé, že jim to mnozí žerou. Žerou "za dotaci na lavičku v autobusové zastávce".

Zkráceno.

Š. Hašek 20.2.2019 12:50

Re: Jo

Trefná připomínka.

M. Klas 20.2.2019 11:40

Re: Nevím

Na UV záření určitě ne a na CO taky, spíše na IR nebo na CO2. Nebo jednoduše pohybová čidla.

V. Pokorný 20.2.2019 11:31

Re: Česká vláda

Zdravím. Vy víte, kdo sídlí na té adrese, kterou uvádíte? Asi ano. A možná, že i tam docházíte. Já to nevím. Nicméně vím, že leckde ve světě politicky i vojensky USA působí a i se chová jako teroristé. A ta sebranka z toho Wolstrýtu je stejný odpad.

Mějte se. Pozn. mně osobně nezničily nic. Jen mi ta tlupa ušácká pokazila dojem o nich.

J. Nový 20.2.2019 11:24

Jo

Když někomu vleze migrant do auta a vy je povezete uvnitř schengenu, jste pašerák. Když si pořídíte loď a budete migranty vozit do schengenu z Afriky, tak jste aktivista, hrdina a záchranář.

To fakt nevymyslíš....

M. Moravcová 20.2.2019 11:22

Re: Jsou dvě základní otázky

to by nesměl řídit, ale sedět v návěsu a hlídat

J. Nový 20.2.2019 11:21

Nevím

Nejsem odborník, ale předpokládám, že by se vyplatila čidla do nákladového prostoru, ať už na UV záření nebo CO. To by snad nemuselo být ani drahé, ne?

M. Moravcová 20.2.2019 11:19

Re: tak mně napadá

je to strašné, ale je to tak

M. Moravcová 20.2.2019 11:19

Díky za článek

a za práci, kterou děláte, pane Zdechovský. Většinu našich politiků potíže českých občanů v zahraničí, ale vlastně ani doma, nezajímají.

A. Hrbek 20.2.2019 10:49

Re: Jsou dvě základní otázky

Ano, máte pravdu. Ale podle rozsudku Nejvyššího správního soudu řidič plně zodpovídá za náklad a měl by mít o něm plný přehled a nad ním kontrolu. Pokud "nevěděl" že mu do kamionu nalezlo 14 lidí, tak je to skutečně trochu divné.

Je zajímavé, že nelegální migranti jsou často odhaleni u přechodu v Calais - kolik jich asi je na přechodech, kde se neprovádí důsledná kontrola. Pašování nelegálních migrantů je kšeft, podobně jako pašování drog. A měly by za něj být i podobné tresty.

A nikde jsem nečetl,jak řidičům pomáhali majitelé kamionů a jakou zodpovědnost za zabezpečení kontroly nákladového prostoru nesli. Že i při dobrých zabezpečovacích opatřeních může dojít k narušení je samozřejmé a je věcí soudu individuální posouzení případu.

P. Lenc 20.2.2019 10:32

Když

on ten český občan je pouze položkou potřebnou většinou pouze na placení daní a jako volič.A rozházet si to s tím "zahraničím", tak za to nestojí.

P. Lenc 20.2.2019 10:30

Re: Česká vláda

Předpokládám pane Pokorný, že státní teroristé z USA vám zničili zahrádku.Jinak si to nedovedu vysvětlit.Potom je druhá možnost, že jste zásoben "fakty" o této nekalé činnosti přímo od zdroje sběratelů těchto "faktů" mající sídlo v ulici Politických vězňů v Praze.Holt ten "Wolstrýt a ti američtí imperialisté" to je sviňa, že?

F. Navrátil 20.2.2019 10:22

Napřed vítání, pak skuhrání

Zdechovský bojuje jako lev za práva českých řidičů kamiónů, kterým nalezli do vozu muslimští nelegálové. Jako další europoslanci zaměňuje příčinu a následek. Kdyby nezvedal eurohujersky spolu s dalšími členy svého klubu ruku pro vítání a pomoc při invazi nelegálů, pak by nemohli lézt řidičům do aut. Ona totiž není chyba u celníků, ale u neschopného Frontexu, parazitických neziskovek, zbabělých politicích, nefunkční pohraniční stráže a u pachatelů dobra s vylágrovanými mozky.

R. Langer 20.2.2019 10:12

Re: tak mně napadá

To vás ale taky zavřou, navíc v zahraničí nesmíte mít jako civilista vůbec žádné zbraně, třeba v Německu ani nůž, takže když na vás migráčci naběhnou s mačetou, máte smolíka.

R. Langer 20.2.2019 10:10

Re: Je to postavené na hlavu.

Ne, ty pustí a oni jdou vlézt do jiného auta. Jeden by až řekl, že je to domluvené.

O. Tůma 20.2.2019 10:10

Re: Jsou dvě základní otázky

"Úmyslně porušili zákon"? Pan Zdechovský snad jasně doložil, že odsouzení řidiči udělali úplně vše, co bylo v lidských možnostech a co jim systém dovolil, aby zákon neporušili a migranti jim tam násilím nevnikli.

V justici (té skutečné) se řeší úmysl, zavinění a nedbalost. Bez toho nemůže být žádný zločin. Popsaní řidiči se nedopustili ani nedbalosti, ani zavinění, a už vůbec neměli úmysl pašovat.

Pokud je tedy kdo osočuje, že "úmyslně porušili zákon", lže jako sovětský Čekista.