25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KLIMA: Přijde už konečně apokalypsa?

Dovolte mi začít citátem, který mě zaujal. Stanislav Jerzy Lec prý řekl: „Vždycky se najdou Eskymáci, kteří vypracují pro obyvatele Konga pokyny, co dělat za velkých veder.“ Napadlo mě to, když jsem odpovídal jedné studentce gymnázia na její dotaz ohledně stavu naší planety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 19.2.2019 14:37

Re: No comment

Pane Hendrychu, informujte se! Těch 95% je stejně zfalšovaných jako zbytek. Máte-li zájem, dodám Vám rozbor onoho "dokumentu", na který se odvoláváte.

Galileo Vám něco říká?

Takže ti "meteorologové"-mimochodem, mezi těmi 95% bylo meteorologů menšina-odnikud padat nemusí, protože jednoduše nejsou.

Navíc: ty lodě jsou rudozeleným argumentem, měl byste vědět, co vyvádí např. v Hamburku.

Už jste začal "žít skromně"? Žádný plast, žádný notebook a telefon-o autu ani nemluvě a doma v obýváku 18°C? Pochybuji, tak buďte zticha.

J. Lepka 19.2.2019 13:21

Naprosto souhlasím.

Navíc mě zrovna dnes dopoledne praštila přes oči údržba silnice. EU nám diktuje nesmysly ohledně aut, uhelných elektráren a další blbosti, ale nikoho vůbec nezarazí, kolik motorů funguje dnes a denně na různých sekačkám, motorových pilách, fukarech a já nevím na čem ještě. Místo toho se bazíruje na elektromobilech v bláhové naději, že se budou dobíjet OZE (!), ale když vám klekne, protože deklarovaný dojezd je fikce, zvlášť teď v zimě, kdo pro vás přijede? Odtahovka s tím fuj dieslem a ani při nakládání motor nevypne, páč by vás museli asi nakládat ručně.

Tenhle přístup krásně kritizuje strip Plné zuby, kde zubař říká : "Mám vzkaz pro všechny, kdo nesouhlasí s očkováním nebo adoruje s porody doma, až vás budou bolet zuby, pěkně postaru vyrazte ke kováři!"

P. Zinga 19.2.2019 12:28

Zelený "nový úděl" nás vrátí do středověku.

http://www.cfact.org/2019/02/10/the-green-new-deal-would-takes-us-back-to-medieval-times/

Zničující rozbor plánů americké rudozelené elity.

V. Braun 19.2.2019 11:23

Souhlasím a nesouhlasím.

Plně souhlasím s autorovým posledním odstavcem a na uvedené věci mám stejný pohled a snažím se chovat stejně. Ovšem nesouhlasím, že změna klimatu je ideologie, minimálně rozlišuji, co je podstatou - klima se mění, o tom není pochyb, a na základě dat je s velkou pravděpodobností na vině člověk. Osobně se také domnívám, že změna klimatu není lineátní záležitost, ale může se velmi zrychlit například uvolněním metanu z permafrostu.

Je jisté, že příroda to přežije, jiná otázka je jak to přežije lidská civilizace, například imigrační vlny, ktré jsme zažívali v minulosti, mohou být jen potůčkem ve stovnání se záplavou v případě výraznějších klimatických změn. Proto si myslím, že akce pro omezení vlivu člověka na přírodu jsou na místě, včetně zvýšení podílu "čisté energie" kam počítám i tu jadernou, nebo omezení emisí lodí, které zmiňuje autor.

P.s. Třeba na emise lodních motorů a motorů stavebních a dalších strojů se před časem zaměřila EU, v českém tisku z toho ovšem byly jen články že EU bude regulovat emise sekaček.

P. Zinga 19.2.2019 12:00

Re: Souhlasím a nesouhlasím.

Pane Braune, špatně jste to pochopil: ideologií není soustavná klimatická změna,což je přírodní proces a s lidskými idejemi má pramálo společného. Zločinnou ideologií je to, co se za odvrácení klimatické změny vydává a co se pod ní páše.

V. Braun 19.2.2019 13:25

Re: Souhlasím a nesouhlasím.

Snižovat emise je celkově správná cesta, ideologie vstupuje až do toho JAK je snižovat, například odpor k jádru. Zatím se mi ovšem zdá, že nesouhlasíte se snižováním emisí jako takových, nebo se pletu?

P. Zinga 19.2.2019 14:29

Re: Souhlasím a nesouhlasím.

Nejsou emise jako emise. Ano, snižovat CO2 emise nepokládám za nezbytně nutné.

V. Braun 19.2.2019 16:06

Re: Souhlasím a nesouhlasím.

Tak to je zřejmě bod, kde se neshodneme. Podle toho, co jsem četl mi připadá velmi pravděpodobné, že zvýšení CO2 je jednou z havních příčin změny klimatu. Dále si myslím, jak jsem psal výše, že je zde riziko nelineárního vývoje s potenciálně likvidačními dopady na civilizaci jak ji známe, včetně nesrovnatelně větších migračních tlaků než dnes. Proto mi připadá rozumné, a ano i nezbytné, emise CO2 snižovat, včetně většího procenta el. energie z jádra, mimo jiné.

R. Langer 19.2.2019 16:50

Re: Souhlasím a nesouhlasím.

Jo, nebo je také přirozená změna klimatu zdrojem CO2. Na tom se zatím totiž ještě vědci nedohodli. ;-)

V. Braun 19.2.2019 18:58

Re: Souhlasím a nesouhlasím.

Tak jistě, není to 100% vědců, zatím se na tom, že za změnu klimatu je odpovědné zvyšování úrovně CO2, shodla jen většina vědců.

I. Schlägel 21.2.2019 8:54

Re: Souhlasím a nesouhlasím.

Permafrost? Ten je starší než období, kdy bylo tepleji než dnes a žádná tragedie se nestala, zase se periodicky ochladilo. Navíc existuje řada rozumných argumentů které potvrzují variantu, že růst objemů CO2 je způsoben předchozím oteplením, tudíž je to jev následný, ne předchozí. Na tom ovšem nezbohatnete.

V. Petr 19.2.2019 10:49

Stačí přejít na atom a "problém," pokud existuje je VYŘEŠEN!

M. Prokop 19.2.2019 10:53

Re: Stačí přejít na atom a "problém," pokud existuje je VYŘEŠEN!

Vyřešen ne, na to je příliš složitý a mnohotvárný, ale určitě by neškodilo více atom používat.

A. Hrbek 19.2.2019 9:46

Pan Zahradník

skromně opomenul, že po "rudé" ideologii přišla k nám ideologie "modrá", podle které trh vyřeší všechny problémy lidstva. Ideologie "zelená" se snaží upozornit na to, že lidstvo sice není pánem zeměkoule, ale že ji dokáže dosti ovlivnit. A to jak příznivě, tak i nepříznivě.

Pan Zahradník by se také mohl, pokud má trochu volného času, podívat na historii lidstva a na to, proč tam, kde kdysi byly kvetoucí zahrady je poušť, proč tam, kde kdysi byly husté lesy a úrodná půda jsou holé skály, proč se zásadně měnila flóra i fauna, atd.

A hlavně by se měl zamyslet nad tím, proč minulé i současné státní vedení, které bylo po třicet letu upozorňováno na nebezpečí úhynu lesa, mizení zásob vody a mizení orné půdy nepřijalo žádná opatření.

K. Janyška 19.2.2019 10:05

Re: Pan Zahradník

Modrá je dobrá. Ale musí se jí rozumět a musí se dělat. Na jak rudočerný Fiala... Dzp.

J. Václavíková 19.2.2019 10:05

Re: Pan Zahradník

Ano.

V. Petr 19.2.2019 10:30

A proč dovolila, aby odborníci, jako teažtrolog

V. Petr 19.2.2019 10:33

Re: A proč dovolila, aby "odborníci," jako teatrolog V. Just

prosadili OCHRANU kůrovce!

Motáte páté přes deváté! Sahara třeba vyschla po skončení doby ledové. Naproti tomu odlesnění, kterému v současné době čelíme i v souvislosti s "produkcí biopaliv" je opravdu dílem člověka.

V. Braun 19.2.2019 11:25

Re: A proč dovolila, aby "odborníci," jako teatrolog V. Just

Že by ta Sahara tedy opravdu vyschla po změně klimatu?

J. Lepka 19.2.2019 13:35

Re: A proč dovolila, aby "odborníci," jako teatrolog V. Just

Tam je to patrně trochu složitější, i změna klimatu je jen důsledek s největší pravděpodobností souběhu více faktorů jako je precesní pohyb, Sluneční aktivita a možná i další, které způsobují, kromě oteplení severní polokoule i posun pasátních větrů, které přinášely vláhu, ovšem už několik tisíc let se stačí vypršet dřív, než dotáhnou nad Saharu. Horší je, že nejsme ani v polovině cyklu, tak odhadem ve třetině, takže změny se jen tak nedočkáme.

V. Petr 19.2.2019 15:34

Je to složitější, než jsem si myslel, ale lze to nalézt zde:

https://en.wikipedia.org/wiki/North_African_climate_cycles

Každopádně, Sahara byla před 8000-6000 lety zelená a plná zvěře, jak lze vidět na zde nalezených malbách.

Dnes Sahara postupuje dále na jih v důsledku nadměrného spásání a kácení!!! těch pár stromů, co tu zbyly...

M. Prokop 19.2.2019 10:56

Re: Pan Zahradník

Nikdo netvrdil a netvrdí, že " trh vyřeší všechny problémy lidstva".

Pouze, že nejefektivněji alokuje zdroje. A omezuje korupci.

Nad tím posledním odstavcem se zamyslete hlavně vy. Jaká je motivace úředníků a politiků, jejich vlastní osobní blaho, nebo blaho nás občanů?

P. Zinga 19.2.2019 12:05

Re: Pan Zahradník

Ale pane Hrbku, Vy víte, proč? Proč se změnila Sahara v poušť? Proč roztály ledovce a stouplo moře? Proč vyhynul mamut a tygr šavlozubý?

Ve všem tom má člověk prsty?

Samozřejmě nadělal člověk spoustu blbin, ale na otáčení Zeměkoule to nemělo žádný vliv. Místně ano, viz Jadranské pobřeží atd.

A ještě poznámka: jestliže někde byly květoucí zahrady, musel je někdo založit. Pán Bůh, ředitel Ráje?

A. Hrbek 19.2.2019 12:49

Re: Pan Zahradník

Nějak si nepamatuji, že bych někde napsal, že ve všem má člověk prsty. Ale spolupůsobí a čím dál tím více.

Historie je dobrá učitelka, jen ji málokdo naslouchá.

Ne všechny kvetoucí zahrady musel založit člověk, ale řadu z nich ano. A zase je dokázal zničit, tak jako třeba na Blízkém východě. Jadran s kácením lesů jste uvedl sám. Amazonské pralesy se stále zmenšují. Mrtvé moře je stále mrtvější. Aralské jezero dovysychá, vzniklo plastové moře, atd.

Sahara se, podle dosavadních výzkumů sedimentů mění v Milunkovičových cyklech. Samozřejmě že jsou i jiné přírodní cykly, které mají vliv na podnebí. Ale v posledních 100 letech mají skutečně stále větší vliv i lidé.

S pozdravem

J. Lepka 19.2.2019 13:44

Re: Pan Zahradník

jen poznámka : česká kotlina byla v průběhu staletí již několikrát lesů prostá, naši předci a prapředci vyžďářili co se dalo. Ostatně i proto se tolik osad, vsí i měst jmenuje Žďár.

A. Hrbek 19.2.2019 15:20

Re: Pan Zahradník

Česká kotlina měla i v době největšího klůčení nejméně 17% lesů, i na zemědělské Moravě to bylo nejméně 10%. K nejčastějším názvům obcí nepatří Žďár, ale Chlum, což je zalesněný kopec.

A. Hrbek 19.2.2019 15:24

Re: Pan Zahradník

V české kotlině bylo i v období největšího klůčení a žďáření v průměru 17% lesů. K nejčastějším názvům obcí nepatří Žďár, ale Chlum, což je zalesněný kopec.

A. Trick 19.2.2019 13:01

Re: Pan Zahradník

Gruzie kdysi oplývala lesy. Pak Gruzíni je vykácely a východně od Rustavi je už pouze zešedlá tráva.

J. Lepka 19.2.2019 13:24

Re: Pan Zahradník

Pane Hrbku, trh řešil problémy lidstva hezkých pár tisíc let. S jakousi regulací jste přišli až vy rudí, a hlavně melouni, kteří se snaží znásilnit pár % populace, kdežto většina nato zvysoka ....

L. Novák 19.2.2019 18:49

Re: Pan Zahradník

Hrbku, o změnách klimatu na planetě Zemi byly v zahraničí natočeny kvalitní přírodovědné filmy, a bylo tam také vysvětleno, v jakých cyklech se např. pohybuje pás se suchým podnebím v tropických oblastech. Vy jste zřejmě zůstal poznáním nedotčen... Ty filmy se dají snad ještě i dnes po letech najít dokonce volně na Internetových úložištích ke stažení.