24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

IZRAEL: Verše zavražděné - in memoriam

Arafat Irfaiya se rozhodl, že bude mučedníkem. Jenomže – mučednictví, tak jak ho známe z dějin křesťanství, je jiné než mučednictví chápané islámskými teroristy. A Arafat je muslimským teroristou. Co z toho plyne?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Němcová 16.2.2019 9:41

Re: škoda každého života

ale ano, palestinské památky samozřejmě existují a pokud máte na mysli vykopávky, ty právě potvrzují, stejně jako písemné prameny, že žádný velký vlivný a dokonce dominující židosvký staát v Palestině neexistoval, v Palestině žili lidé, to je potvrzeno, ale rozhodně si neříkali jen židé a ani jen Izraelité, po velkých a mocných židovských říší není ani památka...ani po exodu....

M. Němcová 16.2.2019 9:38

Re: škoda každého života

ještě by mne zajímalo, kde najdu knihu pana Sanda Proč nejsem židem?" Znám jen to Jak byl vynalezen židovský národ, skvělou , čtivou, argumentačně dokonalou, ráda bych si přečetla další.

M. Němcová 16.2.2019 9:35

Re: škoda každého života

Chyťte žida mám doma a určitě si ji přečtu, ale je mi líto, dopjmy a pojmy cestovatele srovnávat se skvělou historickou prací pana Sanda, odborníka na historii s odkazy , nebo stejně skvělou knihou Arthura Lilienthala Sionismus, Američana, historika židovského vyznání, to prostě nejde.

copak by asi zjistil pan Tenebom, kdyby s čistou a otevřenou myslí pokecal s Izraelci o Palesitncích, ono stačí s vámi a člověk se dozví věci...

M. Němcová 16.2.2019 9:29

Re: škoda každého života

ano, pane Pepo, zasmáli jsme se a teď se tedy pusťte do vážné diskuze.

Dnešní Arabové a to je třeba vě dět, nejsou již národem, ale skupinou národů, jejich psaná řeč je hodně podobná, ale mluvená se liší mnohdy si ani nerozumějí, myslím, že se z pojmu Arabové stal stejný soubor národů, jako třeba z pojmu Slované nebo Germáni.

a Palestinci samozřejmě, jsou potomky mnoha národů, kteří v Palestině kdy žili dávno a dávno před vznikem židovství i při jeho vzniku a také potomky starověkých kmenů, kteřé vyznávaly monoteismus, předků Izraelitů, ale ne většiny Izraelců. Jsou to lidé, kteří v Palesině vznikli a žít tam budou, to je marná sláva.

M. Němcová 16.2.2019 9:24

Re: škoda každého života

vážně je OSN tak zaujatá? tak proč tedy nedělá nic důrazného proti tomu, aby Izrael dále zabíral pro své nelegální osady palestinskou půdu? a je to OSN, která umožnila vznik státu Izrael a samozřejmě tako vznik státu Palestina.

Ženská obřízka se děje v podstatné části Afriky i části Asie a to i tam, kde není islám, kde je třeba šamanismus nebo křesťanství, je to předislámský hnusný zvyk, stejně jako vraždy ze cti (zná je i hinduismus) ohledně upalování za živa, v tom byli dobří banderovci, ale i HAgana zapalovala arabské vsi, když vyháněla Palestince z Palestiny. donedávna byla poprava gilotinou, tedy sekání hlav i třeba ve Francii.

Docházejí vám asi argumenty, ne?

M. Němcová 16.2.2019 9:18

Re: škoda každého života

to souhlasím, přesně to dělají Palestinci, brání sebe i to, co jim z jejich země rozhodnutím světa, zbylo, Zatím ne příliš úspěšně.

Rozhodně si ale nemyslím, že proto mají být Izraelci vyvražděni (jen jsem přeložila to vaše lidumilné "zlikvidováni" do tradiční češtiny)

Ohledně pyaestinského násilí, podle mne je třeba ropzlišit útoky na okupovaných územích včetně v nelegálních osadách. kde je partyzánský boj klasickými partyzánskými metodami jasně přípustný, od násilí ve vlastním Izraeli, jakkoliv je ze strany generace frustrovaných Palestinců, pochopitelný.

dnes už se hovoří o tom, že jediným řešením v budoucnu je nežidovský a nemuslimský, jen občanský společný stát třeba federace.

M. Němcová 16.2.2019 9:11

Re: škoda každého života

současní židé pocházejí odevšad a mnozí z nich sami sebe vnímají jako příslušníky národa, z něhož vzešli.

Palestinci a jejich předci žili staletí v Palestině, křižovatce národů.

jinak všichni, podle současné vědy, pocházíme z jednoho afrického údolí.

M. Němcová 16.2.2019 9:08

Re: škoda každého života

Korán vznikl v 7. století našeho letopočtu.... a o něco později židovský monoteismus prohrál boj o následovníky s křesťanstvím a islámem, prohrál tedy svou misi, skončil s přibírání věřících v zemích, kam se šířil, a zapouzdřil se sám do sebe.

Evropští židé jsou ti Evropané, kteří v určité době přijali judaismus, mnozí Palestinci jsou pak potomci starověkých Izraelců i dalších, kteří přijali islám... co je na tom k nepochopení?

znovu opakuji, dnešní Izraelci, až na výjimky, jejichž předci skutečně pocházejí z té oblasti a oblastí přilehlých, jsou potomky nežidovských předků, jejich předci nikdy o Palestinu ani nezavadili pohledemn, to se o současných Palestincích, kteří pocházejí z té oblasti a z různých předků fakt říci nedá.

Izrael je nově vzniklý stát, s novou spisovnou řečí vytvořenou z dříve již mrtvého liturgického jazyka a izraelští židé jsou nově a uměle vzniklým národem.

Jejich obsazení Palestiny byla násilná kolonizace a nikdy by byl na ni nekejvnul, kdyby nebylo nacistických zvěrstev,

M. Němcová 16.2.2019 8:53

Re: škoda každého života

no palestinských obětí je nejméně dvojnásobek proti těm iozraeleksým... jak byste to nazvala? není to vyvražďování?

a to nemluvím o tom, že oběti násilného obsazování Palestiny, lidé zavraždění Haganou, jejich vypálené vsi... to se ani nezapočítává.

M. Němcová 16.2.2019 8:49

Re: Pro paní Němcovou

Paní Lukešová, vím, že jste taková humoristická vložka diskuzí, zkustě mne nasměrovat, prosím.-

H. Lukešová 15.2.2019 14:56

Re: škoda každého života

Já doporučuji knihu "Chyťte Žida", napsal ji Žid a píše o "Židovi" Šlomovi Sandovi, který Izrael a Židy špiní a pomlouvá po nacistickém stylu. "Žid" Sanda napsal knihu "Proč nejsem Židem". No dobře se krmíte literaturou. Ale jak se říká "řekni mi co čteš a já ti řeknu, jaký jsi člověk". Vylhané lži jsou odporné.

H. Lukešová 15.2.2019 14:54

Re: škoda každého života

Sebeobrana není zločinem. Palestinští teroristé se pokoušejí vraždit a zabíjet Izraelce, jen proto, že má Izrael lepší zbraně, se dokáže palestinským teroristům ubránit. Ano, palestinští teroristé zaslouží být zlikvidováni.

H. Lukešová 15.2.2019 14:52

Re: škoda každého života

"Valné shromáždění OSN"? To jako vážně? Spolek, kde mají většinu muslimské a levicové státy? Nenechte se vysmát? OSN je zaujatá proti Izraeli, nekritizuje zločiny muslimů jako je ženská obřízka, vraždy ze cti, upalování zaživa, sekání hlav, atd.atd. Nechápu, jak žena může hájit islám a falešné Palestince.

H. Lukešová 15.2.2019 14:50

Re: škoda každého života

Omyl, palestinská legenda je smýšlená, nikdy v historii neexistoval palestinský arabský stát, ani neexistují palestinské památky. Židovských památek v Izraeli je spousta, je jím pokryt celý Izrael, židovská království dokazují archeologické vykopávky.

H. Lukešová 15.2.2019 14:48

Re: škoda každého života

Ne, ne naopak. Smyšlená je palestinská legenda. Nikdy neexistoval Palestinský arabský stát, neexistují palestinské památky.

Židovské památky lze nalézt po celém Izraeli, existenci židovských království dokazují archeologické vykopávky. Přestaňte prosím lhát, je to hloupé.

H. Lukešová 15.2.2019 14:43

Re: Pro paní Němcovou

Hodně, zkuste gůglit, čim zabije palestinský terorista více Izraelců tím dostává větší důchod.

H. Lukešová 15.2.2019 14:40

Re: škoda každého života

Palestinci jsou Arabové pocházejí z Arabského poloostrova, Židé pocházejí z Judeje. Nepleťte si dojmy s pojmy.

H. Lukešová 15.2.2019 14:39

Re: škoda každého života

"Izrael vyvražďuje Palestince"? Vážně? Tuto myšlenku skutečně myslíte vážně? Přibývají početně tzv. Palestinci nebo mají přirozený úbytek? Zkuste hádat. Kdyby Izrael vyvražďoval Palestince, tak by již žádní tzv. Palestinci nežili.

P. Novak 15.2.2019 14:35

Re: škoda každého života

Zavrazdenych zidu je mnohonasobne vic, nez zabitych falesnych palestincu, kteri nemaji s palestinou nic spolecneho.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Peli%C5%A1tejci

"Dnešní Palestinci jsou sice pojmenováni podle Palestiny a tím dědici jména starověkých Pelištejců, nejsou však jejich genetickými potomky."

Zadny palestinsky narod neexistuje, arabove z Palestiny si zacali rikat palestinci az v roce 1968 na popud jasira arafata.

P. Novak 15.2.2019 14:28

Re: škoda každého života

ve třetím verši Alláh přikázal Izraelcům rozptýlit a říkat:

"A řekli jsme potom Izraelcům:" Rozptýlejte se a žite po celém světě ... a když se blíží konec světa, shromáždíme vás znovu do zaslíbené země "(Korán: 17:10)

I koran priznava narok zidu na svou zem, a vy byste chtela zidy vyvrazdit a Izrael znicit.

P. Novak 15.2.2019 14:27

Re: škoda každého života

K koranu se pisse ze svbata zeme patri zidum proto by je to melo zajimat.

https://blogs.timesofisrael.com/islam-supports-israels-right-of-existence/

"A potom jsme řekli Izraelcům:" Drž se bezpečně v zaslíbené zemi "(Korán: 17:10)

a druhý rozkazuje lid Báně Izraele, aby vstoupil do Svaté země:

"Můj lid (Židé)! Vstupte do Svaté země, kterou vám dal Bůh "(Korán: 5:21)

P. Novak 15.2.2019 14:17

Re: škoda každého života

Dohody z Osla se nazyvaly mir za uzemi, tak pro falesni palestinci tuto dohodu nedodrzuji.

Osady vznikaji pouze v Sektoru C Judei a Samari, tudiz je vse podle prava. Blokada Gazy je logicka kdyz falesni palestinci chteji vrazdit zidy. Stejne blokuje Gazu Egypt.

https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/77111/osn-pod-nadvladou-muslimu-jeji-ucebnice-pro-palestince-uplne-vymazaly-izrael-z-mapy.html

"Zkoumající tým Izraelců totiž zjistil, že učebnice používané školami OSN učí, že Stát Izrael nemá právo na existenci."

OSN je muslimsko nacisticka organizace, ktera ma za cil vyhladit zidy a znicit Izrael a proto me vubec nezajima.

P. Novak 15.2.2019 14:08

Re: škoda každého života

Dnesni falesni palestinci nemaji s Palestinou nic spolecneho.

https://www.mundo.cz/izrael/historie

"Přibližně ve 13. století př. n. l. přichází do Kanaánu židovské kmeny, které postupně převažují nad Kanaánejci. Podle Bible vedl Jozue (Jehošua) Izraelity do krajů západně od řeky Jordán, kde se střetli s Kanaánejci a s národem Filištínů. V období asi 1 020 až 926 př. n. l. existoval biblický židovský stát Izrael. Jeho prvním králem byl Saul, který padl v bitvě s Filištíny. Jeho adoptivní syn a následník na trůně David dobyl Jeruzalém a učinil z něj hlavní město starověkého Izraele."

"V roce 926 př. n. l., po smrti krále Šalamouna, se Izrael rozdělil na dva státy – severní Izrael (hlavní město Samaří) a jižní Judea (hlavní město Jeruzalém)."

Proc lzete, Historie zidu v Palestine trva 3000 let a je archeologicky dolozena.

P. Novak 15.2.2019 14:04

Re: škoda každého života

Tah si to hloupa zeno projdeme postupne.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Peli%C5%A1tejci

"Po potlačení Bar Kochbova povstání Římany roku 135 n. l. bylo hlavní město římské provincie Iudaea (Judsko) Jeruzalém přejmenováno na Aelia Capitolina. Zároveň byla celá provincie na znamení porážky Židů posměšně přejmenována podle jejich dávných, tou dobou dávno zmizelých, nepřátel na Syria Palaestina („Pelištejská Sýrie“, Syropalestina). Nový název převzal celý západní svět a oblast je pod tímto názvem známa až dodnes. Z latinského Palaestina pochází i arabské označení Palestiny فلسطين Filastīn (Falastīn)."

Dnešní Palestinci jsou sice pojmenováni podle Palestiny a tím dědici jména starověkých Pelištejců, nejsou však jejich genetickými potomky.

M. Němcová 15.2.2019 12:11

Re: A přesto se najdou jedinci,

taky Palestinci?

M. Němcová 15.2.2019 12:10

Re: A přesto se najdou jedinci,

takže je OK zabít malé kluky? že by mohl vypuknout požár?

M. Němcová 15.2.2019 12:08

Re: škoda každého života

© Styčný úřad České republiky v Ramalláhu (Palestina)

Palestinská autonomní území (PAÚ) představují dvě teritoriálně oddělené entity; relativně otevřené prostředí Západního břehu a uzavřené území pásma Gazy bez volného přístupu z/na zahraniční trhy i do Izraele (v červnu 2018 byla Gaza nadále pod izraelskou vojenskou blokádou). Palestinská národní správa (PNS) má na základě dohod z Osla administrativní a bezpečnostní pravomoc na tzv. území typu A (cca 18 procent Západního břehu Jordánu, zejména městská sídla a větší obce) a administrativně spravuje také tzv. území typu B (cca 22 procent území, zejména menší obce, venkovská sídla). Zbylých 60 procent rozlohy Západního břehu Jordánu, tzv. území typu C se nachází pod plnou administrativní a bezpečnostní kontrolou Izraele. Tu vykonává izraelská armáda (Israeli Defence Forces) prostřednictvím civilní správy okupovaných palestinských území COGAT (Coordination of Government Activities in the Territories). Pásmo Gazy ovládá od roku 2007 vláda islamistického hnutí Hamás

jak jste se dočetl, okupují 60% území státu Palestina a to ani nemluvím o nezákonných osadách jinde.

M. Němcová 15.2.2019 12:07

Re: škoda každého života

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/valne-shromazdeni-osn-odsoudilo-izrael-za-zabijeni-palestincu-v-pasmu-gazy_1806140613_kro

M. Němcová 15.2.2019 12:03

Re: škoda každého života

izraelští vraždící vojáci patří ke které skupině? k té, co touží po harmonii a konečném soužití s ostatními ve (s)míru, mírumilovných, nebo do té, která se těší že zabíjí?

M. Němcová 15.2.2019 12:01

Re: škoda každého života

to ale není pravda , ba ani bible, jako soubor legend, o tom takto nemluví, židé podle ní přišli do obydlené Palestiny a museli zabíjet, dobývat a vraždit.