18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

ESEJ: O otrokářství psát nesmíš aneb Antiomluva

Amélie Zhao je dívka z Pekingu, která nyní žije ve Spojených státech amerických. Od dětství toužila stát se spisovatelkou a podle všeho psát umí. Nakladatelství Delacorte Press s ní uzavřelo smlouvu na tři romány v hodnotě 500 000 dolarů. První z nich, „Dědic krve“ (Blood Heir) měl vyjít letos v červnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klíma 8.2.2019 0:24

Jeste horsi je, ze nekteri tomu tleskaji a nazyvaji to "pokrok".

V. Klíma 8.2.2019 0:23

Oooo, nezapomente zacit krice "diskriminace" a na oplatku zavest tisiciprvni narizeni diskriminujici muze.

B. Rameš 7.2.2019 13:23

Roztomilé

Musím si od toho chlapíka něco přečíst, styl mu evidentně nechybí.

V. Klíma 7.2.2019 1:03

A ja vam strucne odpovim: internetova media dala naprosto neprimerenou moc lidem, kteri s ni neumeji zachazet (jelikoz ji nikdy nedisponovali) a tudiz se ji jen opijeji.

Ze jsou levicove zamereni je prevazne jen historickou shodou okolnosti.

V. Církva 5.2.2019 23:55

Hezká holka

No a to co se tu píše je důvod proč lidé volí lidi jako Tramp či Zeman. Jaou kontroverzní i sprostí. Jenže na deuhé straně máme zlo, agresivitu zazakomplexovanosti, ale hlavně jak se tu píše neproduktivní démonismus který stahuje vše produktivní a pozitivní do svých splínů.

S takovými protistranou se nedá jednat Halíkovým appeassementem či Drahošovým kýváním.

J. Sedlář 5.2.2019 19:57

Re: Kde jsou?

Při čekané na Jelínka dorazil za Genossin Zima a tak se odebrali všichni tři zahřát na poradu k soustružce, domů ke po skládání uhlí zRichtrovaní usnuli spánkem jediných spravedlivých.

J. Kanioková 5.2.2019 19:46

Bezvadné, perfektní :)

P. Zinga 5.2.2019 17:10

FactNews: Dívky v anglické škole mohou jíst až po chlapcích.

https://www.bbc.com/news/uk-england-birmingham-47090045

P. Bures 5.2.2019 16:44

Ano, ten vliv se šíří a četl jsem pár knih, kde jsem znechuceně sledoval, jak si autor odškrtává povinné úlitby progresivním božstvům... Je to nedůstojné. Ale zase se občas dá podle negativních a zděšených recenzí najít fajn knížka.

P. Bures 5.2.2019 16:40

Na goodreads jsou recenze bodující knihy podle jakéhosi indexu, který přiděluje body podle např. přítomnosti postav jistých rasových a sexuálních menšin a pokrokovosti. Naprosto na poblití...

V. Dosoudil 5.2.2019 16:23

Re: Mazec

Díky za obsáhlou odpověď. Rámcově s analýzou souhlasím. Bohužel jsem ještě v prac. procesu, tak teď nezvládnu plnohodnotnou reakci. Ale pokusím se ještě večer.

V. Dosoudil 5.2.2019 16:17

Re: Mazec

Ano, tak nějak mi to přišlo. Jako setkání s neuvěřitelnem.

Ten výrok Urbana je pro mě tak absurdní, že bych se spokojil s porozuměním i v oboru "komplexních" odpovědí... :-)

J. Anděl 5.2.2019 14:00

Re: Mazec

Díky.

Zaujala mě ta citace z Respektu. K tomu mě napadá: asi budete souhlasit, že odborný časopis, publikující ověřené vědecké práce, nemůže dát prostor "všem stranám" - ale jen těm, které u svých článků prokáží právě tu ověřenost a vědeckost (a pan Kechlibar nám myslím prezentoval nějaký ten pokus s rozesláním nesmyslných genderových článků do právě takových časopisů, který byl dost vtipný). Takže tam nás nepřekvapí, že nedávají prostor všem stranám, byť to nedělají dokonale. Na druhé straně, Lovecký měsíčník pravděpodobně nebude dávat stejný prostor aktivistům za veganství a práva zvířat. Například...

Ani I-dnes, Lidovky, ani Parlamentní listy či Respekt nejsou ani odborný vědecký časopis, ani jinak vysloveně úzce specializované médium. Přesto asi budou (každý) trochu jinak přistupovat k textům o tom, že je Země placatá, Američané nikdy nebyli na Měsíci, že co muslim, to terorista, nebo že vláda USA je infikována mimozemšťany. Tak či onak jim tam ten jejich světonázor pronikne a projeví se. Někdo takový text nekriticky zveřejní, jiný ho uvede v nějaké polemice, někdo usoudí, že se mu do portfolia nehodí, ještě jiný prověří dostupná fakta a odmítne ho třeba jako nepravdivý či zavádějící.

Plyne z prostoru opravdu všem stranám něco závažného? Podle mě rozhodně nikoliv "nebezpečnost", pokud ovšem počítám s tím, že je určitá procentuální šance, že některé texty budou na informační úrovni toho textu o mimozemské infekci v Bílém domě.

R. Langer 5.2.2019 13:59

Re: Kde jsou?

:-D

J. Anděl 5.2.2019 13:50

Re: Mazec

Dobrá, chopím se sám role ďáblova advokáta: vždycky byly diskuze o vlivu kultury na mravnost a stav tzv. "společnosti". Vždycky existovaly skupiny, které aktivně kritizovaly (některé) umělce. Vždycky existovala vládní či mainstreamová morálka, církevní morálka, která kritizovala ať už výstřelky samotných umělců, či negativní dopady jejich tvorby. Ostatně i témata, která jsou dnes na výsluní, byly dříve odsuzovanou provokací.

Pod tímto tlakem byli umělci (kromě těch vládou/církví... podporovaných) vždycky. To byl ten tlak a oheň, v němž vznikaly ty největší drahokamy umělecké scény. Je tedy na dnešním stavu něco neobvyklého?

Podle mě je i není. Právě přeložený a citovaný text však dává umělcům či tvůrcům tvořit a vzdorovat nepřízni. Když je to zase moc snadné, existuje šílená nadprodukce - i v takovém prostředí je třeba umět existovat, viz do jisté míry bizarní porevoluční tvorba u nás...

Překvapivá a nová je intenzita a rychlost, s jakou se aktivismus díky např. tweeteru šíří. A zarážející je taky moc, kterou tato hnutí mají. To je právě to - po období relativně vysoké svobody vliv "utiskovatelů" zase roste. Zřejmě typická sinusoida.

L. Sindi 5.2.2019 13:25

"Nic nevytváříte. Umíte jenom ničit." Je přesny popis dnešních křiklounů. Tesat do kamene!

Š. Hašek 5.2.2019 13:18

Re: Mazec

Pane Dosoudile,

na takový argument není odpověď "v oboru reálných odpovědí", jak by řekli matematici.

Každá totalita v začínajícím stádiu se pozná (mimo jiné) tak, že zcela veřejně, vážně, opakovaně, jsou pokládány dementní otázky a dementní odpovědi.

Dementní odpovědi (zejména) totiž rozumné (a slušné) úplně odzbrojí, protože ti nechtějí věřit vlastním uším.

Začínám tušit, jak bylo některým Němcům v roce 1934 a mým rodičům v roce 1948.

Š. Hašek 5.2.2019 13:12

Re: Cenzura a její geneze

Asi tak.

Š. Hašek 5.2.2019 13:11

Re: Bohužel

Asi tak.

M. Mikulec 5.2.2019 12:52

Zde je moc dobrý rozhovor

s Larrym Correiou proti SJW https://www.youtube.com/watch?v=0kE8lXV_pCA

Autor bestsellerů Larry Correia se připojuje k diskusi o tom, co se děje ve světě sci-fi a fantasy, kde se rozšiřuje vliv SJW, a hlasy, které nejsou SJW, jsou démonizovány a nálepkovány obvyklými obviněními. Samotný Correia byl nedávno z nějaké významné konference zřetelně odvolán...

J. Sedlář 5.2.2019 12:30

Re: Kde jsou?

Zima dorazil na poradu do germanistánu, čímž nechtěně zvedl spotřebu uhlí. A až to spolu s Genossin složí, tak budou tak zRichtrovaní, že už ani neštěknou.

R. Gramblička 5.2.2019 12:29

Re: Kde jsou?

že by zase uhlí? To víte, je zima, spotřeba veliká...

V. Dosoudil 5.2.2019 11:58

Re: Mazec

Děkuji, takhle mi to stačí. Já jen, že různá adjektiva u PL slýchám často a zajímá mě vždy, jestli je to osobně vyfutrovaný názor anebo jen nějaké přejímané schéma. Protože třeba ve srovnání s tím Respektem mi přijdou velmi objektivní. Příkladem schématu je pro mě např. vyjádření Tomáše Urbana (mluvčí ČvT) na adresu PL: "Jsou nebezpečná, protože poskytují prostor všem stranám." A přiznám se, že na takový argument jsem dodnes nenašel náležitě přiléhající odpověď. Respektuji, že Vy to máte jako osobně zjištěný názor.

P. Zinga 5.2.2019 11:34

Re: Kde jsou?

...dávají těžko dohromady..

P. Zinga 5.2.2019 11:33

Kde jsou?

Je už půl dvanácté a oni nikde!

Asi jim ještě centrála nedodala "noty".

Je to tím, že se přinejmenším v tomto případě dávají dohromady?

Myslím ale, že nezklamou...

F. Houžňák 5.2.2019 11:30

Co byste doporučil?

Já od něj zatím nic nemám. Děkuji.

M. Rozbořil 5.2.2019 11:28

Re: Mazec

Mám akutní obavu, že civilizovaná debata s někým, kdo takový aktivistický tlak považuje za prospěšný, spadá spíše do oblasti sci-fi.

M. Jandáková 5.2.2019 11:28

Re: "Kulturní přivlastnění"

A to je začátek literární kritiky, pod vedením sociálně spravedlivého režimu. A nic z toho nezakrývají. Tihle lidé už se nehrají s náznaky. V Ontariu už máme tribunály pro sociální spravedlnost. Takhle to pojmenovali. Ti pedagogové v Ontariu už se rozhodli, že cílem vzdělávacího systému je indoktrinovat děti od mateřské školky. V duchu radikální, postmodernistické, levičácké kolektivní rovnosti. Dokonce chtějí, aby pod to spadala i výuka matematiky a vědy. Nic z toho nedělají skrytě. Podívejte se na internet a stáhněte si dokumenty. Přečtětě si je." ...

Prof. J. Peterson

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=6O1Lwz6-n4E

M. Jandáková 5.2.2019 11:23

"Kulturní přivlastnění"

..."Ovládli vzdělávací systémy. Tak třeba máte interpretovat knihu, když jste postmodernista: vezmete nějakou knížku, beletrii, ale nečtete ji kvůli tomu, abyste se snažili jí porozumět, z hlediska toho, jaký z ní můžete mít užitek, aby Vás mohla vést v životě - to je starý systém. V novém systému si přečtete knížku a pak ji analyzujete z hlediska toho, čí mocenskou pozici ve společnosti ospravedlňuje. Takže hledáte, kdo v tom textu je šovinista. Může to být autor, mohou to být postavy, na tom nezáleží. Čtete text, jako kdyby jen odrážel současnou prohnilou mocenskou strukturu, která je ve společnosti a nic jiného.

R. Langer 5.2.2019 11:13

Re: Bohužel

Vtip je v tom, že v tom současném korporátním fašismu se o žádný kapitalismus vůbec nejedná a nemá to s ním prakticky zhola nic společného. :-(