21.5.2019 | Svátek má Monika



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SVĚT: Sebeupalování dnes



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 71, poslední: 21.1. 2019 14:11, přehled diskusí

Sebeupalování dnes :
Autor: K. Wágner Datum: 18.1.2019 18:28

Sebeupalování dnes : opět na Václaváku, opravdu dnes 18.1.2019, v odpoledních hodinách.

Právě říkají v rádiu, že :
Autor: P. Harabaska Datum: 18.1.2019 15:55

se na Václaváku zapálil další muž, ročník 1964. Bude třeba změnit jméno toho náměstí, aby se více vrylo do paměti. Např. Náměstí u spáleného.

Každý čin spáchaný/provedený člověkem:
Autor: P. Harabaska Datum: 18.1.2019 15:48

lze použít k podpoření nějakého postoje. Náboženského nebo i politického.

Re: Každý čin spáchaný/provedený člověkem:
Autor: K. Wágner Datum: 18.1.2019 18:39

Na Václavském náměstí se v březnu 2003 upálil tehdy devatenáctiletý Zdeněk Adamec z Humpolce, který se odkazoval na činy Jana Palacha a Jana Zajíce. Mladík tehdy zanechal dopis nazvaný Pochodeň 2003, kde uvedl, že jde o protest proti „takzvanému demokratickému systému“.

Za práva Tibeťanů bysme se teda víc zasazovat měli,:
Autor: F. Houžňák Datum: 18.1.2019 10:16

hlavně za to, aby dalajláma zase mohl mít otroky. Zasazování za práva Tibeťanů by mohlo vypadat třeba tak, že by se nejdřív upálil Švarcenberk, pak Kalousek, pak Halík, a tak by to mezi pokrokovými pravdoláskovníky mohlo pokračovat tak dlouho, až by Číňané povolili a Tibeťani by měli opět svobodně otrokářskou společnost jako za dalajlámů. Jo a ten Švarcenberk a ti další by se při tom upalování halili do tibetských vlajek, to by taky unhajmlich pomohlo.

Re: Za práva Tibeťanů bysme se teda víc zasazovat měli,:
Autor: P. Dvořák Datum: 18.1.2019 10:25

Ne vždy s vámi souhlasím, ale toto nemá chybu.

Až na pár maličkostí:
Autor: M. Zima Datum: 18.1.2019 11:40

máte neuvěřitelný postřeh. Naletěl jste ale na agitaci z čínských zdrojů, která zamlčuje, že nábožensky feudální, kastovní systém se specifickou formou "nevolnictví" představoval ráj proti okupačnímu systému Han-Číňanů a proti destrukci Kulturní Revoluce.

Re: Až na pár maličkostí:
Autor: P. Dvořák Datum: 18.1.2019 13:11

O destrukci Kulturní revolucí nepochybuji, tak jako nepochybuji, že Tibet pod čínskou správou není nijak skvělé místo k žití.

Nicméně feudální, to jest nevolnický způsob života za dalajlámů bych si také užívat nechtěl.

Re: Až na pár maličkostí:
Autor: M. Prokop Datum: 18.1.2019 15:56

Ono ani tak nejde o to, co byste nechtěl vy nebo já, ale co nechtěli a nechtějí Tibeťané. Mimo jiné být menšina ve vlastní zemi.

Re: Až na pár maličkostí:
Autor: P. Dvořák Datum: 18.1.2019 20:26

Zřejmě poněkud nechápete, že obrat "nevolnický způsob života za dalajlámů bych si také užívat nechtěl" je pouze řečnický.

Ve skutečnosti jde o to, že podle mého není třeba dělat tragédii z toho, že jeden systém byl nahrazen jiným. Také se tomu říká, že je to jako "píchni nebo bodni". Také "pěšky nebo za vozem".

A protože Dalajláma nic nedělá, nic neumí, jenom v předklonu žvaní a jezdí po světě sbírat všelijaké glejty za zásluhy o nic, sedají k němu stejné vrány a říkají tomu "meditace".

I Zima se může upálit za práva Tibeťanů,:
Autor: F. Houžňák Datum: 18.1.2019 14:00

ovinuv se před tím tibeťanskou vlajkou. Miliardáře dalajlámu to určitě potěší, že konečně za něj někdo důsledně bojuje.

Re: Za práva Tibeťanů bysme se teda víc zasazovat měli,:
Autor: M. Prokop Datum: 18.1.2019 15:54

Ano. Píčovina bez jediné chybičky. V Houžňákovi dřímá Lenin.

I vy se můžete upálit za práva Tibeťanů.:
Autor: F. Houžňák Datum: 18.1.2019 17:05

Nezapomeňte se předtím zahalit do tibeťanské vlajky a vykřiknout "Pryč s rudou Čínou". V Pekingu se už třesou.

Re: Za práva Tibeťanů bysme se teda víc zasazovat měli,:
Autor: Š. Hašek Datum: 18.1.2019 10:59

Souhlas.

Re: Za práva Tibeťanů bysme se teda víc zasazovat měli,:
Autor: J. Lepka Datum: 18.1.2019 13:59

Aspoň, že jméno KK nekomolíte jako jistý Tomio, nicméně to jméno má historickou podobu a jejím počeštěním děláte blba pouze ze sebe.

KK je kdo? Podle dalšího textu soudím, že Švarcenberk,:
Autor: F. Houžňák Datum: 18.1.2019 14:09

vy jste s knížetem tak intimní, že mu říkáte KK? Při oslovení to i nějak vokalizujete? Třeba Kuku nebo Kaka nebo jak? Historická podoba je Švarcenberk, podívejte se do starších spisů, můžete začít třeba tím Švejkem. My Češi máme od dob Husa "š", že si to Němci doma píšou primitivně jinak, protože to líp neumějí, nás nezajímá. I vy se za práva Tibeťanů můžete upálit, len do teho, my vás pak tady opláčeme, pak vás prostřednictvím odborníků dopálíme a postavíme v nějaké vhodné nádobě na nějakou dobu do Pantheonu národních hrdinů, a poté vás zašleme Tibeťanům, kteří vás nějak vhodně využijí, třeba k posypu chodníku, to víte, v Tibetu je chudo a všecko se musí racionálně využívat.

Re: Za práva Tibeťanů bysme se teda víc zasazovat měli,:
Autor: P. Harabaska Datum: 18.1.2019 15:51

To upalování vámi naznačených osob by se ale nesmělo udát heimlich. K čemu by bylo dobré, kdyby se o něm nikdo nedozvěděl?

Proč by se mělo udát heimlich?:
Autor: F. Houžňák Datum: 18.1.2019 17:03

Nic takového nepíšu. Najděte si ve slovníku, co znamená heimlich a unheimlich, a nejspíš se podivíte. Kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem.

Re: Proč by se mělo udát heimlich?:
Autor: P. Harabaska Datum: 19.1.2019 12:50

No právě. Když něco někdo dělá heimlich, tak to dělá potajmu. Recht schönen Dank für Ihre Hilfe, Sie unheimlicher Mensch.

No, hlavně se nerozčilujte. Kdybyste se do toho:
Autor: F. Houžňák Datum: 19.1.2019 16:38

slovníku podíval pořádně, místo toho, abyste se rozčiloval, tak byste zjistil, že unheimlich neznamená, jak se mylně domníváte, opak od heimlich, ale něco úplně jiného, totiž "strašně (moc), velice, velmi". Zkuste si cvičně přeložit větu "es ist unheimlich heimlich" a pak vám dojde, co to je. Jak říkají Němci, deutsche Sprache, schwere Sprache, i když to tak z pohledu nás Slovanů není pravda.

Re: No, hlavně se nerozčilujte. Kdybyste :
Autor: P. Harabaska Datum: 19.1.2019 17:04

Noch einmal recht schönen Dank. Když já mám ten slovník vytištěný ještě novogotickým písmem (frakturou) - Verlag von J. Lorenz, Trebitsch (Mähren), 1931. Dokonce se to jmenuje Wörterbuch der deutschen und böhmischen Sprache. Takže v tom to asi bude, když to tam píšou in böhmischer Sprache. Oder?

Není mi příliš jasné,:
Autor: F. Houžňák Datum: 20.1.2019 10:43

o co vám vlastně jde. Tedy vůbec mi to není jasné. Otázka je, zda je to jasné vám.

Re: Není mi příliš jasné,:
Autor: P. Harabaska Datum: 21.1.2019 9:20

Především nepoučujte o cizích jazycích lidi, kteří jsou členy Jednoty tlumočníků a překladatelů, Praha, Senovážné náměstí. Pak vám bude jasné všechno.

A jak si to tak čtu znova, vy jste to vůbec nějak:
Autor: F. Houžňák Datum: 19.1.2019 16:46

špatně přečetl a pochopil, anžto argumentujete, proč by to oni měli dělat potají. A já jsem psal, tedy foneticky, "unheimlich". To jste si dělal srandu, nebo jak?

Kriticky musím uznat, že jsem to byl nejspíš já,:
Autor: F. Houžňák Datum: 20.1.2019 10:48

kdo si váš příspěvek špatně přečetl bzw. vyložil. Mea culpa.

Re: Kriticky musím uznat, že jsem to byl nejspíš já,:
Autor: P. Harabaska Datum: 21.1.2019 9:22

Není hanbou přiznat nedostatek na své straně. Žijte blaze.

A vy jste členem té Jednoty? Pro které jazyky?:
Autor: F. Houžňák Datum: 21.1.2019 9:34

Když bych někdy něco potřeboval, nějaký ten oříšek. Mimochodem, jak překládáte "apparent"?

Re: A vy jste členem :
Autor: P. Harabaska Datum: 21.1.2019 13:55

Zjevný, očividný, zřejmý v angličtině, s příklonem k určitosti. Ovšem zdá se mi, že francouzština tím slovem více vyjadřuje onu určitou pochybnost vůči tomu, co je vidět, co je však zdánlivé.

No jo, obvious, ale jindy to znamená:
Autor: F. Houžňák Datum: 21.1.2019 14:11

seeming, zdánlivý. Dá se to nějak poznat, kromě případů, kdy je to ze širšího kontextu zjevné? Ve francouzštině tento dvojí protichůdný význam jakbysmet.

Také zmíněné sebeupálení :
Autor: M. Zima Datum: 18.1.2019 9:29

budhistických mnichů vyvolalo komentáře. Váznamná dáma Republiky Jižní Vietnam, madam Nhu mluvila o "grilovací show mnichů", že je ochotna dodat dalším benzin, hořčici, atd. Tento styl není v podstatě jiný, nežli primitivismus velké části českého zdravého jádra. Rozdíl je ale v tom, že ty žvásty znamenaly v rozvojové, komunisty napadené zemi konec kariery madam Nhu a jejich vlivných příbuzných, v Česku se neděje nic. Ve veřejnoprávní ČT skupina těch zasloužilých s oporou ve vedení ví, co je třeba: Oni už ledacos ukáží a i řeknou, ale starostlivě používají pojmy jako režim, systém, totalita, ... místo jednoznačného označení : komunistická pakáž a to přesně ta, která dnes česko ovládá