23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

DOPRAVA: Nemám rád moderní auta

Nechápejte mě špatně, nechci tím říct, že mi vadí pokrok ve vývoji nových automobilů. Právě naopak. Vadí mi jen to, co je s ním v posledním desetiletí uměle, zejména na politickou objednávku, spojeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 14.1.2019 19:24

Re: Che,

Vy jste se zařídil, tvl tohle je šupa. A potraviny si pěstujete na zahradě, les máte po dědovy (otop), bydlíte na mlýně s náhonem nebo máte na střeše soláry /ty jste ale odnesl na svém hrbu/ (elektro). Vy jste dáreček :). U Vás logika utekla a schovává se v koutě, rozum pláče za keřem.

Já vůl si doteď myslel, že auto potřebuji v zaměstnání, ale šel jsem na to špatně. Potřebuji najít více klietů jako Vy. nikam nic vozit nemusím, Vy a Vám podobní si dojdete :). Ještě musím říct dodavatelů eslivá mi zboží taky nebudou nosit zu-fuss.

Já si moderní auta nepořizuji, tudíž nekňourám. Pokud dojde snad někdy k tomu, že budu muset jesdit s krámem kde je e-call, bude to první kur*ítko co odbastlím.

Z. Švrček 11.1.2019 11:35

Souhlas.

jen že Šejnu jsem našel, co je s Radou?

M. Mikulec 10.1.2019 16:53

Re: No ale konec se tam taky hodí,

:-))) Murphyho zákon: nákladní auto dojedete zásadně pod kopcem.:-)

J. Jurax 10.1.2019 16:45

Re:

No jo, ono když chvilku stojím na volnoběh, auto mne nabádá, abych tak nečinil, že zbytečně pálím benzín ... tak nevím.

Jak dlouho bych tedy měl volnoběhem dmychadlo dochlazovat?

J. Jurax 10.1.2019 16:16

Zákazník to zaplatí ... :-(

J. Jurax 10.1.2019 16:15

No, můžu to vypnout jedním hmatem ...

F. Houžňák 10.1.2019 14:56

No ale konec se tam taky hodí,

vždycky chceme dojet až na konec a na začátku to zpravidla jde.

F. Houžňák 10.1.2019 14:55

Já taky ne, z mé strany je to čistá empirie,

ale mám v příbuzenstvu jednoho, co dělal u Volkswagenu ve vývoji, tak se ho příležitostně zeptám, až ho uvidím, jestli o tom něco bude vědět. Pokud na to tedy nezapomenu. Mezitím se vyptejte u strýčka Googla.

P. Grigar 10.1.2019 14:11

Re: To je částečně pravda. Ale váš první ročník

.. pro vás určitě nebude problém požádat někoho o informace, týkající se problematiky mazání automobilových motorů, především přeplňovaných, při náhlém start/stopu. Řešením by mohl být samostatný systém oběhu tlakového mazání, t.j. promazávací čerpadlo s nezávislým pohonem. Na velkých motorech(stacionární, lokomotivy, lodě..) se to používá. Ovšem u běžné produkce automobilů o ničem takovém nevím.

F. Houžňák 10.1.2019 8:45

To je částečně pravda. Ale váš první ročník

už je asi dost daleko v minulosti a mínil se start studený. Taky nám to přednášeli. Tohle je start teplý, a taky od té doby umění motorové o něco pokročilo a konstruktéři s těmito teplými starty nepochybně počítají. Litr na sto kilometrů je litr, a s "mým" motorem mají už jiní najeto skoro 200 tisíc a všechno funguje. Takže ta poučka už asi platnosti z valné části pozbyla.

P. Grigar 9.1.2019 23:00

Re: Systém start-stop mi v městském provozu ušetří

.. největší zátěží pro spalovací motor je start. To nás učili už v prvním ročníku. Nezbývá než doufat, že technologie pokročily natolik, že daná poučka už pozbyla platnosti. O čemž mám silné pochybnosti..

V. Kotas 9.1.2019 21:40

Re: ZLATEJ TRABANT

Už mnohokrát jsem od známých autoopravářů slyšel - ti, co ta auta navrhují, by si měli také zkusit opravovat. Když jsou schopni u dříve jednoduchých věcí vymyslet přímo ho va di ny - výměna žárovek, základních vepředu i vzadu.

M. Prokop 9.1.2019 20:45

Re: A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!

A teplota Země za 100 let by se zvýšila o ,001 °C, takže to nejde.

M. Prokop 9.1.2019 20:44

Re: ZLATEJ TRABANT

To je chyba výrobce, to je sice blbé, ale není to povinné.

M. Prokop 9.1.2019 20:43

Re: ZLATEJ TRABANT

Já bych to nechal, kromě základních věcí bezpečnosti a exhalací, na lidech. Ale fakt základních. Ne aby byla každá drahá a zbytečná sranda povinná.

L. Novák 9.1.2019 20:14

Re: Druhý odkazovaný článek.

Ano, přesný popis...

L. Novák 9.1.2019 20:11

Re: Já bych to tak neviděl

Hehe, a co nám teprve naslibovali komunisti, že, rudý Kotasi!? :-P

L. Novák 9.1.2019 20:08

Re: ZLATEJ TRABANT

To není o Trabantu. Zhrozil jsem se např., když jsem zjistil, že ze Škody Fabia nejde jednoduše vymontovat autobaterie, abych ji odnesl domů a nechal nabít... S každou drobností do servisu.

F. Houžňák 9.1.2019 19:58

Systém start-stop mi v městském provozu ušetří

při denním dojíždění do práce přes město (2x20 km) zhruba 1 L na 100 km, čili 2 L týdně, čili 10 eurů měsíčně. Jako bych je našel. Startér nijak neprotestuje, tedy zatím, po 60 tisících. Právě pro město mi to připadá velmi vhodné. Problémy žádné.

T. Závodský 9.1.2019 19:53

Re: Che,

Sedláři, váš závoz je mi zcela fuk. Já jsem si zařídil

život bez auta, přestože mám přes třicet let papíry.

Vy se zařiďte, jak chcete. Jen pak nekňourejte, jak

jsou ta moderní auta přeplácaná a složitá!

M. Mikulec 9.1.2019 19:35

Re: Co teprve ty silne motory

Opr: nevyjede kopec ( dalsi priklad, kdy pocitac pracuje za nas a vnucuje podobna slova)

M. Mikulec 9.1.2019 19:33

Co teprve ty silne motory

Ty euroregulovcikum piji krev uz dlouho. Proto pokud koupite nove auto, bude mit podobny vykon jako Bruselem schvaleny vysavac. Jeste je sance koupit silne auto na vychod od nas. Zapad uz totalne zhloupnul. Co ja si pocnu se slabym chrastitkem v horach, kdyz to nevyjede konec, zato ma vsechny eurocertifikaty.

V. Kolman 9.1.2019 19:29

ZLATEJ TRABANT

V Trabantu bylo jedinou elektronikou zapojení pár tranzistorů v cyklovači stěračů. Ale to až u pozdějších modelů.

Přesto bych se k Trabantu už vracet nechtěl.

V. Kolman 9.1.2019 19:24

Re: Směr vývoje

Rozumný názor pane Braune. Reakční doba (průměrná) řidiče je kolem 200msec + doba rozhodování řidiče.

Naproti tomu reakční doba elektroniky jsou jednotky msec a reakce logických obvodů řídícího počítače je podobně rychlá. Samořiditelná auta by mohla za sebou jezdit v kolonách s rozestupy pár decimetrů, což by ani Fitipaldi nezvládl.

Společný provoz "automatů" a "manuálů" by opravdu asi narážel na velké, možná neřešitelné problémy.

V. Kolman 9.1.2019 19:08

Re: A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!

Je vůbec rozumné TOPIT! v elektroautě elektřinou? Nebylo by vhodnější vybavovat i elektroauta naftovým/benzinovým/plynovým topením? V létě a v přechodném období, kdy teploty příliš neklesají, využít klimatizaci. Ale při silných mrazech bych preferoval další-nezávislé topení na uhlovodíková paliva.

V. Kotas 9.1.2019 16:51

Re: A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!

Taková kolona na dálnici, ve které zůstanete v zimě 5 až 14hodin, to teprve ukáže na co je elektroauto.

V. Husák 9.1.2019 16:23

A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!

http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/zimni-tragedie-na-d1-sci-fi

J. Kavalír 9.1.2019 15:43

Re: Já bych to tak neviděl

Za těch pár měsíců od posledního zvyšování min. mzdy se ty podmínky moc nezměnily. Oni to totiž tvrdí stále.

P. Grigar 9.1.2019 15:10

Re:

.. problém je právě v mazání turbodmychadla, kvůli vysokým provozním teplotám nejdou použít valivá ložiska a mazání hřídele je fluidní, tlakovým olejem z motorového systému, po stopnutí motoru klesne tlak oleje, hřídel doposud se vznášející na olejovém polštáři se dotkne kluzného ložiska a už se to peče, už se to škvaří, už se to pálí, už se to lepí a při opětovném nastartování se "vypečený" uhlík mění v brusivo až zadíratelivo. Zajděte bna čumendu do speciálního servisu, kde taková turba repasují, uvidíte věci nepěkné. O ceně nemluvě..

P. Grigar 9.1.2019 15:03

Re: Che,

.. já to jako komfort příliš nevnímám, auto je pro mě nutností, bohužel, jinak se totiž o víkendech a svátcích nedostanu do služby, je to sice jenom blbých 15 km, ale nějaké ty vlaky prostě jezdit musí, za mě bohužel nemůže "zaskočit Franta od vedlejšího soustruhu". Pokud počasí jenom trochu dovolí, jezdím vlastní silou, na auto ani nekouknu. Sand ho i prodám, FIAT Stilo 1.9JTD. Joó, to bude život, až budu v penzi.. šlápnu do pedálů a vítr ve vlasech - sakra, vlasy nemám, tož vítr jemně lebku hladící a chladící..