21.1.2019 | Svátek má Běla



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

DOPRAVA: Nemám rád moderní auta



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 95, poslední: 14.1.2019 19:24, přehled diskusí

Souhlas.:
Autor: Z. Švrček Datum: 11.1.2019 11:35

jen že Šejnu jsem našel, co je s Radou?

Co teprve ty silne motory :
Autor: M. Mikulec Datum: 9.1.2019 19:33

Ty euroregulovcikum piji krev uz dlouho. Proto pokud koupite nove auto, bude mit podobny vykon jako Bruselem schvaleny vysavac. Jeste je sance koupit silne auto na vychod od nas. Zapad uz totalne zhloupnul. Co ja si pocnu se slabym chrastitkem v horach, kdyz to nevyjede konec, zato ma vsechny eurocertifikaty.

Re: Co teprve ty silne motory :
Autor: M. Mikulec Datum: 9.1.2019 19:35

Opr: nevyjede kopec ( dalsi priklad, kdy pocitac pracuje za nas a vnucuje podobna slova)

No ale konec se tam taky hodí,:
Autor: F. Houžňák Datum: 10.1.2019 14:56

vždycky chceme dojet až na konec a na začátku to zpravidla jde.

Re: No ale konec se tam taky hodí,:
Autor: M. Mikulec Datum: 10.1.2019 16:53

:-))) Murphyho zákon: nákladní auto dojedete zásadně pod kopcem.:-)

ZLATEJ TRABANT:
Autor: V. Kolman Datum: 9.1.2019 19:29

V Trabantu bylo jedinou elektronikou zapojení pár tranzistorů v cyklovači stěračů. Ale to až u pozdějších modelů.

Přesto bych se k Trabantu už vracet nechtěl.

Re: ZLATEJ TRABANT:
Autor: L. Novák 475 Datum: 9.1.2019 20:08

To není o Trabantu. Zhrozil jsem se např., když jsem zjistil, že ze Škody Fabia nejde jednoduše vymontovat autobaterie, abych ji odnesl domů a nechal nabít... S každou drobností do servisu.

Re: ZLATEJ TRABANT:
Autor: M. Prokop Datum: 9.1.2019 20:44

To je chyba výrobce, to je sice blbé, ale není to povinné.

Re: ZLATEJ TRABANT:
Autor: V. Kotas Datum: 9.1.2019 21:40

Už mnohokrát jsem od známých autoopravářů slyšel - ti, co ta auta navrhují, by si měli také zkusit opravovat. Když jsou schopni u dříve jednoduchých věcí vymyslet přímo ho va di ny - výměna žárovek, základních vepředu i vzadu.

:
Autor: J. Jurax Datum: 10.1.2019 16:16

Zákazník to zaplatí ... :-(

Re: ZLATEJ TRABANT:
Autor: M. Prokop Datum: 9.1.2019 20:43

Já bych to nechal, kromě základních věcí bezpečnosti a exhalací, na lidech. Ale fakt základních. Ne aby byla každá drahá a zbytečná sranda povinná.

A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!:
Autor: V. Husák Datum: 9.1.2019 16:23

http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/zimni-tragedie-na-d1-sci-fi

Re: A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!:
Autor: V. Kotas Datum: 9.1.2019 16:51

Taková kolona na dálnici, ve které zůstanete v zimě 5 až 14hodin, to teprve ukáže na co je elektroauto.

Re: A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!:
Autor: V. Kolman Datum: 9.1.2019 19:08

Je vůbec rozumné TOPIT! v elektroautě elektřinou? Nebylo by vhodnější vybavovat i elektroauta naftovým/benzinovým/plynovým topením? V létě a v přechodném období, kdy teploty příliš neklesají, využít klimatizaci. Ale při silných mrazech bych preferoval další-nezávislé topení na uhlovodíková paliva.

Re: A co elektroauta v zimě? Doslova smrtící !!!:
Autor: M. Prokop Datum: 9.1.2019 20:45

A teplota Země za 100 let by se zvýšila o ,001 °C, takže to nejde.

:
Autor: J. Jurax Datum: 9.1.2019 13:24

Doporučuji též https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-jan-zima-bloger-blog.A190104_121713_automoto_fdv?recommendationId=00000000-0001-0000-0000-000000000000

Jo ten autostop je obtezujici kravina:
Autor: J. Tachovsky Datum: 9.1.2019 13:22

ale na drihou stranu, vypnuti je jen jeden pohyb navic pri startovani

Re: Jo ten autostop je obtezujici kravina:
Autor: V. Kotas Datum: 9.1.2019 13:24

Zatím nijak nedoloženo, jak to prospívá motoru, startéru, baterii. Nebo také škodí.

Re: Jo ten autostop je obtezujici kravina:
Autor: K. Novák 396 Datum: 9.1.2019 14:40

Hodně se už napsalo o tom, že startéru a motoru to snad neškodí, i když moc startů motoru neprospívá. Baterii to škodí, protože startování ji vybíjí. Hodně to údajně škodí turbodmychadlu, které je lepší po zastavení dochladit necháním motoru chvilku běžet na volno, což systém start-stop nedělá. Nejvíc údajně škodí baterii systém dobíjení jen při brzdění nebo při jízdě bez plynu se zařazenou rychlostí. Tenhle systém může udržovat baterii dlouhou dobu na pokraji vybití, což ji může v krátké době vyřídit. Nedá se to vypnout a zvláště AGM baterie jsou drahé. Jediný způsob, jak se vyhnout zničení baterie, je ji dobíjet nabíječkou. Tzn. pokud není garáž, baterii z auta tak jednou za měsíc vyndat, odnést domů a dobít. U některých aut je ale po opětovném připojení baterie nutné složité nastavení, které ani nemusí být jeho majitel schopný sám provést.

:
Autor: J. Jurax Datum: 9.1.2019 13:42

No nevím, ale v mé Octavii funguje autostop k plné spokojenosti. Mám-li neutrál, motor je zahřátý a stojím, vypne se, šlápnu na spojku nebo pohnu volantem, zapne se a jedu. A samozřejmě lze funkci vypnout.

Re: :
Autor: M. Prokop Datum: 9.1.2019 13:54

Mně to taky nevadí. Ale nemožnost stálého vypnutí bez technických zásahů považuji za lumpárnu.

:
Autor: J. Jurax Datum: 10.1.2019 16:15

No, můžu to vypnout jedním hmatem ...

Re: :
Autor: P. Grigar Datum: 9.1.2019 15:10

.. problém je právě v mazání turbodmychadla, kvůli vysokým provozním teplotám nejdou použít valivá ložiska a mazání hřídele je fluidní, tlakovým olejem z motorového systému, po stopnutí motoru klesne tlak oleje, hřídel doposud se vznášející na olejovém polštáři se dotkne kluzného ložiska a už se to peče, už se to škvaří, už se to pálí, už se to lepí a při opětovném nastartování se "vypečený" uhlík mění v brusivo až zadíratelivo. Zajděte bna čumendu do speciálního servisu, kde taková turba repasují, uvidíte věci nepěkné. O ceně nemluvě..

Re: :
Autor: J. Jurax Datum: 10.1.2019 16:45

No jo, ono když chvilku stojím na volnoběh, auto mne nabádá, abych tak nečinil, že zbytečně pálím benzín ... tak nevím.

Jak dlouho bych tedy měl volnoběhem dmychadlo dochlazovat?

Já bych to tak neviděl:
Autor: D. Polanský Datum: 9.1.2019 13:10

ODSáci již kdysi tvrdili, že když bude vysoká minimální mzda, že se zvýší nezaměstnanost. A ejhle přesný opak, lidem se vyplatí dělat a uklízečky a hajzl dámy či jiné špinavé práce zatím roboty nenahradí. S auty to bude stejně.

Re: Já bych to tak neviděl:
Autor: V. Kotas Datum: 9.1.2019 13:23

ODSáci toho kdysi tvrdili a slibovali.

Re: Já bych to tak neviděl:
Autor: M. Vondráček Datum: 9.1.2019 13:37

Více než ANO ??

Re: Já bych to tak neviděl:
Autor: L. Novák 475 Datum: 9.1.2019 20:11

Hehe, a co nám teprve naslibovali komunisti, že, rudý Kotasi!? :-P

Re: Já bych to tak neviděl:
Autor: M. Prokop Datum: 9.1.2019 13:55

Chybí vám schopnost pochopit podmínky v době výroku a teď.

Re: Já bych to tak neviděl:
Autor: J. Kavalír Datum: 9.1.2019 15:43

Za těch pár měsíců od posledního zvyšování min. mzdy se ty podmínky moc nezměnily. Oni to totiž tvrdí stále.