29.3.2024 | Svátek má Taťána

Diskuse k článku

PSI: Night plánuje dovolenou

Víc lidí se ptalo, jak hledám pro naše cesty po Evropě ubytování a kde sháním informace a inspiraci… tak tedy stručný „návod“ tak říkajíc v přímém přenosu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Matyášová 11.12.2018 6:58

Re: to bud paráda....

klidně i jejich fast food, bejvá hodně dobrej....i se zviřátkama, jako v Jugošce s dětma, to se mi moc líbilo :-D

Š. Matyášová 11.12.2018 6:56

Re: ještě k té jazykové nevybavenosti...

se mi ve Francii oplatichodit s malým slovníčkem, všichni byli milí a sem tam mne opravovali a bylo to fajn, hlavně, že jsem nebyla Bosch. A vždycky jsem dostala,co jsem chtěla...nejlepší pro mne byly ty jejich informační centra, ve kterých měli i spoustu regionálních věciček, dokonce i sýry,vína....

Z. Xerxová 11.12.2018 6:00

Re: Massif Central

stejně jako loni... samota na Pagu nám plně vyhovovala (až na ty ježky...)

Z. Lika 10.12.2018 22:38

Jsem zvědavá, jestli příští rok s dětmi jinde než letos, tyhle destinace mě hodně zajímají (baví, jak by se dnes řeklo :-)

Z. Xerxová 10.12.2018 20:33

Re: Xerxová, jsi opravdu důsledná !

teplo by mělo být v ceně - neb opravdu jde o kamennou kapli s hodně tlustými zdmi a maličkými okny.

Já jsem taky ještě zvyklá používat tištěné průvodce a papírové mapy - ale jen na "první kolo". Pak nastoupí internet - neb obrázky, odkazy, otevírací doby... dá se zjistit hodně dat. Tak třeba i vím, kdy na oblíbený kopec jede první turistický vláček - a chci tam pěšky být dřív... neb davy nerada a stejně půjdeme pěšky.

Dvoje ceny už nebývají

Z. Jenny 10.12.2018 20:09

Potvrzuji. :-)

M. Crossette 10.12.2018 20:06

Xerxová, jsi opravdu důsledná !

Ale podle fotek a popisů předešlých dovolených je jasné, že se tahle detailní připravenost vyplácí. Přeji, aby vyšla i do Massif Central a s hlavně na fotku ubytování v kapličce:) Jen byste si možná měli přibalit nějaký teplomet - v kamenných zdech se ještě zjara (hlavně při nepříznivém počasí) dokáže dlouho držet chlad. Třeba v Německu či Rakousku (ale i v Italii) se vždy cukali, když jsme chtěli pustit alespoň po ránu topení (toplná sezóna končila 1.dubna i když třeba venku ještě ležel sníh).

Když jsem před léty hodně cestovali, "plán" jízdy připravoval manžel. Pro mne tenkrát byla všechna místa neznámá a tak jsem se nechávala překvapit, kam že pojedeme. Ale jeho to bavilo, takže plánoval i cesty po mé domovině. Jen si v té době musel vystačit převážně studováním Michelinských map a průvodců, internet ještě nebyl. Cesty měl detailně promyšlené, ubytování jen spíše kde (v kterém místě), ale rezervaci jsme měli jen velmi vyjímečně. Vyjímkou byly jízdy třeba na Šumavu, kde jsme chtěli zůstat třeba dvě noci a chtěli jsme mít jistotu, že vybraný hotel nebude plný (hlavně, když začali jezdit Němci). Tenkrát jsem rezervovala z Německa, udali mi cenu. Když jsem ale řekla, že máme oba americké pasy, recepční řekla "jo aha" a cena za pokoj poskočila o dost výš. To už jsem si zvykla říkat předem, protože nás to pak při pozdějším placení nepřekvapilo. Nevím, jestli ještě tyhle "cizinecké přirážky" praktikují, tenkrát to bylo všude, i u jídelního lístku (tam jsem se ale nedala, trvala jsem na tom českém s českými cenami.

Z. Xerxová 10.12.2018 18:58

Re: Massif Central

Obrázky mě hodně oslovily... uvidíme, co řekneme v reálu (budeme rozhodně víc funět :o) )

Jinak jsme už taky narazili s tím, že v zajímavých termínech je plno. Letní moře s dítky jsme zamlouvali vlastně hned po prázdninách. Je nás hodně, máme psa a chceme bydlet na břehu... a ne draho...

T. Zana 10.12.2018 18:48

Re: Massif Central

To znám, některá fakt atraktivní ubytování jsou téměř neobjednatelná.

Z. Hanča 10.12.2018 18:45

Massif Central

jsem si pro představu vygůglila a jako první na mě vykoukl cestopis se spoustou nádherných fotek. Krásná příroda a vesničky s kamennými stavbami jako ze starých časů. Těšila bych se už teď! :-))

Plánování znám, u nás je základ ubytování - abychom se se psem a naší "dětskou skupinou" všichni pohodlně vešli. Házím si údaje do tabulky, hodnotím velikost ubytování, vybavení, stravování, cenu, další vybavení, a pak u favoritů koukám, co je kde v okolí zajímavého. Jezdíme v tomto složení jen po republice, (jinak bychom potřebovali autobus), takže začínám později, ale stalo se mi, že už v únoru jsem se v jednom hotýlku nechytla, bylo plno.

Z. Xerxová 10.12.2018 18:08

ještě k té jazykové nevybavenosti...

jak známo, anglicky něco přečtu, ale nedomluvím se. Pepa je na tom o kus líp. Francie si moc na angličtinu (němčinu, ruštinu...) nepotrpí - ALE !! V dnešní době se dá využít i mobil s daty a překladač. Hned je všem zúčastněným lépe a rukama, nohama, úsměvem a pomocí techniky se dohodnout dá už všude.

I při plánování překladač používám hodně - sice se směju (neb to je občas psina), ale pochopit smysl se dá a pomoc je to veliká

Z. Xerxová 10.12.2018 18:02

Re: Jsem bohapustý břídil

a tak okolí (Jizerky, Lužky, Ráj, Lužici) máme zmáknuté - tam je jasné, že poradit umím. Ale jinak holt se musí hledat a googlit

Z. Xerxová 10.12.2018 18:01

Re: Když jsme si

když už se táhneme tolik kiláků... tak z toho chceme vytěžit "maximum" - takže sice druhý den po přejezdu je "klidový" den - tj. na Sicílii jsme ten den najezdili jen asi 150 kiláčků :o) ale jinak jsme víceméně na cestách - ať už pěšky (každý den se snažíme nějaký ten kus přírody zvládnout) a nebo vozmo.

Z. Matylda 10.12.2018 17:35

Jsem bohapustý břídil

když to tak čtu. Mívám plány podle osazenstva- s dětmi, se psy, bez psů... a vždycky v rezervě něco pro případ špatného počasí. S výletem do Jizerek a na Oybin se psy jsem dostala od tebe mnohé tipy- nebývá jednoduché vymyslet, kam se psy můžu a kam ne, ten Oybin by mě třeba nenapadl.

T. Zana 10.12.2018 17:28

Re: To bude báječná dovolená

Však poreferuješ :-)

Francie má pro nás ještě jednu nevýhodu, kterou vy moc nepocítíte - musíme komunikovat (koupit lístky na dopravu, něco si objednat v hospodě...)

Moje francouzština je spíš vhodná na přečtení tabulek a tak :P

Z. Vave 10.12.2018 17:27

Když jsme si

na dovolenou pronajímali chatu na chalupu na různých místech v Čechách a na Moravě, snažila jsem se na každý den najít nějaký výlet plus něco do rezervy. Ale v porovnání s Tebou to byla příprava jen halabala, hlavně teda bala. :)

Tohle je dokonalý plán. Myslím, že kdyby Tě měl ve štábu Napoleon, měl by až do Moskvy zajištěné teplé ubytování pro celé vojsko a kone by měli zabalené i vyhřívané podkovy. :)

T. Zana 10.12.2018 17:25

Re: Miluju tyhle přípravy

No, mně to bylo trochu divný :DDDD

Z. Xerxová 10.12.2018 15:39

Re: tak tomu říkám

najdi označené městečko a vyraž po silnici směr jih ve velkém zvětšení. Cestou narazíš na dvě postýlky blízko sebe... klikni na postýlku (jedno na kterou - majitelé jsou stejní) a vpravo vyběhne informační lišta. Tam najdeš web majitelů... a pod "les gites" (překladač to překládá jako chalupy) najdeš kapličku. Kdo hledá - najde

Z. Xerxová 10.12.2018 15:33

Re: Xerxová

protože bydlíváme mimo větší sídla - venčení extra moc neřeším. Stejně v civilizaci uklízím. Navíc na dopoledne bývá naplánovaný nějaký ten delší výlet v přírodě... Ve Skotsku jsme měli pánem domu dovolené venčit Najta v obří ovčí ohradě :o) Že když je pes na lonži, tak mu to vůbec nevadí. Nechtěl, abych chodila ráno a večer kus po místní silničce (směr venčící trasa podél potoka) - že tam auta jezdí při kraji a že bych se pletla

D. Ruščáková 10.12.2018 15:04

Xerxová

tohle, co děláš, obdivuju, ale nerada dělám:)) Naštěstí mám Martina, který to dělá důkladně, jako všechno ostatní - stačí mi mít schvalovací hlas:)) Ubytování většinou řešíme přes booking.com, když to děláš tak dlouho, jako my, už nabízejí i celkem významné slevy (někdy, někde:)) Kvůli psům velmi podrobně zkoumám venčící možnosti (mapy.cz vedou:)), ale jinak nemám ráda moc plánů na dovolenou. Většinou máme základní představu, co chceme vidět a zbytek je na improvizaci. Navíc jsme pohodlní v tom, že si rádi dáme neuspěchanou kávu a posezení v hospodách a ochutnávání místní kuchyně patří mezi podobné cíle, jako jsou památky a příroda. Naštěstí psí holky jsou dokonalí "hospodští teriéři" - viz James Herriot:)) a navíc jsou i samy ochotné čekat v místě, kde spíme - pokud už jsme tam strávili aspoň trochu času a necháme jim tam naše věci. Zvládli jsme s nimi i dovolenou na lodi - v Burgundsku (za povodní:))

Těším se na vaše zážitky a mraky nádherných fotek! A vím, že budu unavená jen z toho, že to budu číst:))

O. Joklová 10.12.2018 14:47

tak tomu říkám

precizní příprava... říkala jsem si sice už několikrát, že to musíte mít promyšlené dopředu, ale že až TAK, to zírám... a moc děkuji za přiblížení toho jak "se" to dělá

páni, kaplička!!!!! až mi zaskočilo!!! ale teda taky jsem ji nenašla :-((((

Z. Xerxová 10.12.2018 14:16

Re: Miluju tyhle přípravy

neee - ta druhá věta se týká "kapličky"

T. Zana 10.12.2018 13:53

Bodejť bys neznala :-)

Za mne tam byla klasická pákovka, pod ní nic, teda hlína. Hned u vchodu vlevo :-)

Z. Xerxová 10.12.2018 13:36

Re: to bud paráda....

my fotíme dogy na cestách - a už máme velmi solidní pokrytí evropských destinací

Z. Xerxová 10.12.2018 13:35

Víš - když na tohle jsme blbá sestava... Neznám rychlou restauraci ve Francii (nebo Španělsku)... a já chci poznávat hory a doly a památky... a ne sedět v putyce. A navíc Night se pod stůl vejde blbě a nepohodlně... Takže do hor určitě půjde tatranka (pro Najta) a bageta s místní šunkou (a nebo domácí vysočinou), a večer bude zavařené maso s nějakou tou přílohou a poctivá polívka z Vitany... Takže snad jen místní víno, sýry a uzeninu na večerní posezení bych mohla nafotit... protože přes den bude možnost civilizace, tak to bude obložená bageta nebo palačinka do ruky z místního rychlého občerstvení...

Z. Xerxová 10.12.2018 13:30

Re: Skvělá logistika,

Do Francie jezdíme rádi - tam problém s dogou nebývá - naopak často mě překvapili - že třeba i do zámeckých zahrad a do "nekomnatových" prostor zámků pes může (ještě nás lanařili, ať jdeme dál... kšeft je kšeft)

Z. Xerxová 10.12.2018 13:28

Re: Xerxová

klidně přepošli - se psem lze cestovat bez problémů - když dodržím, že při odjezdu není poznat, že tam byl chlupatec... tak to je v pohodě pro všechny zúčastěné

Z. Xerxová 10.12.2018 13:27

Re: hezký den

kaplička je pro dva :D Tam se nikdo jiný nevejde :o)

Z. Lika 10.12.2018 12:52

Asi pošlu přes e-mail, aby se tam Xerxovým nevyrojili Zvířetníci ve velkém - ale zase by bylo Setkání :D

Z. Lika 10.12.2018 12:50

Re: to bud paráda....

S tou tatrankou jsi mi připomněla - mohli by fotit, kam všude se tatranka dostala. Něčím podobným se baví na sociálních sítí spousta lidí, asi spíš dětí teda.