19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Kdyby ses neučil tak dobře...

Jako by to byly dva světy. Na jedné straně v novinách, televizi, na konferencích zaměstnavatelů, znějí jen a jen nářky na to, jak moc zoufale chybí lidé. Nedostává se pracovní síly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pechar 11.12.2018 4:21

Jen na okraj:

Obskurdních???

P. Grigar 10.12.2018 23:54

Re: To je takový češtinářský oříšek

.. paní Mikulcová!!!

P. Grigar 10.12.2018 23:42

Re: Dvě poznámky

.. po dalších 200 metrech jízdy to bude pro změnu třeba popelnice na vozovce(zažil jsem..) a bude se brzdit znovu. K tomu, aby UI dokázala spolehlivě identifikovat psa, potřebuje cca.200 tisíc obrázků. Viděl jste za život tolik psů? Dokážete přesto identifikovat psa na první pohled?

P. Grigar 10.12.2018 23:35

Re: Kvůli objektivitě bych

.. kdyby šlo o "papírového inženýra", neobtěžoval bych se o něm zmiňovat. V nové pozici pracuje u nadnárodní společnosti, na vývoji modulárních lokomotiv.

L. Novák 10.12.2018 22:15

Re: Těsně vedle.

Ale kecat do způsobu řízení může, když vidí, že něco zcela zjevně nefunguje tak, jak by mělo... :-) Potíž je, že to nikoho nezajímá a problém se neřeší (ke škodě firmy).

L. Novák 10.12.2018 22:06

Re: Ja bych vzdelani nijak nezatracoval

Přesně!

Š. Hašek 10.12.2018 20:18

Budeme asi muset udělat

zřejmě hodně velký krok (zpět/do strany), aby se pracovalo primárně kvůli chlebu. Jinak nebude a nebude a nebude. Nebudou lidi a nebudou. Politologů a znalců vnějších ekonomických vztahů (Maláčová) jak nasr....... .

Znám ty výklady a pohádky, dokonce se vztyčeným prstem! On/ona má vysokou školu!!! Většinou ale už se neříká, že "no přeci za pár šupů pracovat nebudu". Nemusí, že! Neziskovka, státní úřad! Chybí totiž i tam, bude, počitadla nestíhají buzeraci a sociálno. Dobrá kombinace!!!

Někde bude nějaká socialistá/lidskoprávní/šabatovskoštěchovská chybka, že? Asi socialismus, prolezlý ošklivou lidskoprávní rakovinou.

Ten problém naroste, bude dost kolosální, brusel a novokomunisti "fest přikládají do kotle".

J. Lukavsky 10.12.2018 18:35

Re: Dvě poznámky

"radar například uvidí na silnici převržený autobus" no v případě, že narazí na něco co nepozná - tak šlajfovat! Jak prosté drahý Watsone! J.L.

A. Alda 10.12.2018 16:22

To je rozumné.

Jen bych obě ty hranice snížil o 3-5 bodů.

L. Sindi 10.12.2018 16:22

Ja ma opacnou zkusenost. Velke naroky a ocekavani maji mladi, starsi stoji nohama na zemi. Me je 55 a nemam problem praci sehnat (nekolik nabidek jsem v posledni dobe odmital a jednu i prijal). Ale nechci to zobecnovat jako p Sichtarova, urcite velmi zalezi na oboru.

A. Alda 10.12.2018 16:21

Ano, paní.

Je to tak.

A docela mi to sere.

J. Farda 10.12.2018 15:25

Re: Paninka co nemůže zavadit o práci

Když paninka mohla odejít do předdůchodu, patrně už není žádná třicítka. MUDr. Pomahač (ročník 1971), přivydělávající si jako studentský stážista na Harvard Medical School v Bostonu, působí už od roku 1996 trvale jako lékař v bostonské nemocnici Brigham and Women’s Hospital ... :-)

Z. Rychlý 10.12.2018 15:09

Re: Kvůli objektivitě bych

Pane Grigare, nejspíš jde o ojedinělý případ. Nevidím do toho, takže můžu jen obecně podotknout - jsou případy, kdy někteří inženýři, doktoři, právníci neměli diplom nikdy dostat (nejspíš ke zkouškám jezdili na praseti a bičovali ho husou). Na straně jiné, i zkušený odborník, co sedí 10 let na stejném místě a (obrazně řečeno) celou dobu utahuje na pásu matku velikosti 17, ten člověk ztratí kontakt s pokrokem, a může(!) být k nepotřebě. Minoritních případů je hodně. Drtivá většina absolventů technických VŠ nemá se zaměstnáním žádné potíže.

Jde o poměry a míru. Paušálně řečeno - naše VŠ školství mohutní a tím pádem mohutně produkuje negramoty. Paralelně ještě k tomu navíc náš stát bojuje s nezaměstnaností a vytváří, a vytváří ... pracovní místa. No a co asi tak může stát vytvořit?? Úředníka. Kdyby polovina z nich našla práci v produktivní sféře, byl by nedostatek pracovních sil vyřešen.

V. Braun 10.12.2018 14:55

Re: Ekonomika "skoro Eura"?

Tak to těžko, alespoň tedy v průměru.

https://www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/

https://www.kurzy.cz/makroekonomika/inflace/

M. Pivoda 10.12.2018 14:35

Nějak se to špatně zobrazilo. Vložím znovu jako prostý text

Eighty-five percent of the jobs that today’s students will do in 2030 don’t exist yet, the Institute for the Future has predicted.

Google Translate: Osmdesát pět procent pracovních míst, které dnešní studenti provedou v roce 2030, dosud neexistuje, předpověděl Ústav pro budoucnost.

Lidský překlad: Osmdesát pět procent pracovních míst, která budou v roce 2030 vykonávat dnešní studenti (obsazena dnešními studenty), dosud neexistuje, předpověděl Ústav pro budoucnost.

M. Pivoda 10.12.2018 14:25

Již za 12 let (v USA)

Eighty-five percent of the jobs that today’s students will do in 2030 don’t exist yet, the Institute for the Future has predicted.

Osmdesát pět procent pracovních míst, která budou v roce 2030 zaměstnávat dnešní studenty, dosud neexistuje, předpověděl Ústav pro budoucnost.

https://www.delltechnologies.com/content/dam/delltechnologies/assets/perspectives/2030/pdf/SR1940_IFTFforDellTechnologies_Human-Machine_070517_readerhigh-res.pdf

M. Šejna 10.12.2018 14:22

dobrý článek od madam Šichtařové

někteří manažeří jsou prostě drazí a pak hledají těžko zaměstnání. Personalisté firem mají za úkol hledat spíš mladší a méně zkušené, protože ti nemají tak vysoké mzdové nároky. Je to začarovaný kruh.

Zásadní problém je ale věk žadatele o zaměstnání. Sám z vlastní zkušenosti jse poznal, že jakmile jsem překročil 50 let, byla mi mnoholetá praxe v oboru a příšlušné vzdělání úplně k ničemu. Pro personalisty jsou lidé starší 50 let už mrtvolami.

Já jsem nemožnost najít odpovídající zaměstnání po padesátce vyřešil tak, že jsem začal sám podnikat. A mám se lépe. Takže vlastně tak trochu děkuji personalistům, že mě donutili jít podnikat.

V. Kotas 10.12.2018 14:07

Re: Ja bych vzdelani nijak nezatracoval

Přímý zásah kladívkem kladívkem na hlavičku !

M. Prokop 10.12.2018 13:41

Re:

No, orientace ...

Prostě se někomu zdálo, že se vyplatí zde montovnu zřídit, navíc na to byla pobídka, tak zřídil.

Že bychom se na to nějak orientovali, to ani ne. Brali jsme (a bereme) co kdo nabídl, když vlastního kapitálu bylo a je pomálu a s infrastrukturou taky nějaké ty problémy.

M. Prokop 10.12.2018 13:39

Re: Dvě poznámky

Možná přijde, ale bude vypadat lépe než Pivoda. :-P

P. Urban 10.12.2018 13:26

Opravdu se posílil charakter montovny?

Nebo se jen zvýraznil v souvislosti s konjukturou?

Měnová intervence skutečně může vést k chybné alokaci zdrojů. Nicméně i tady platí, že kapitál jde za vyššími výnosy. Pokud tomu tak není, pak proto, že buď tam ten kapitál jít nemůže nebo tam ty výnosy vyšší jaksi nejsou. Na tom ale měnová neintervence moc nezmění.

V. Halašta 10.12.2018 13:23

Re: Těsně vedle.

Takže vedle jsou i reakce na můj příspěvek. Jde o to, že obsluha VZV není žádný vzdělaný zaměstnanec.

P. Urban 10.12.2018 13:20

Ono to není tak jednoduché

Zkuste pak při personálním pohovoru vysvětlit, proč jste takovou práci vzali. Aniž byste vypadali jako totálně neschopný blbec, jakého nikdo zaměstnat nechce.

M. Pivoda 10.12.2018 13:16

Komentář k poznámkám Romana Langera

Ad 1) Už otec moderního managementu, Peter F. Drucker, před cca 30 lety poučoval, že tržní ekonomiku mění podstatně více inovace a podnikání než makroekonomická opatření. Tento stav stále platí.

Ad 2) Důchodce Roman Langer očekává, že se podstatnějších technologických změn v životě nedočká, a proto se zde pokouší hovořit za všechny občany.

O. Podoli 10.12.2018 12:39

Re: z vlastní zkušenosti

Podepisuji.

O. Podoli 10.12.2018 12:35

Re: Ono

Zkoušel jste to, využít hraběcí radu: "tak vezmu třeba jen na dobu než seženu práci která reflektuje mou kvalifikaci, práci méně kvalifikovanou"???

Mám zkušenost, že to nejde...

R. Langer 10.12.2018 12:31

Re: Ekonomika "skoro Eura"?

Ty ceny rostou mnohem rychleji než ty platy... :-P

V. Braun 10.12.2018 12:24

Re: No, on i rozpad Československa byl i z důvodů inflace

Děkuji za informaci.

https://www.cato.org/publications/commentary/worlds-greatest-unreported-hyperinflation

V. Braun 10.12.2018 12:18

Re: A kdo z vrcholných politiků

Tak upozornila na to myslím už Paroubkova vláda nebo Topolánkova hned po ní, teď nevím, a změnila systém pobídek, což mimo jiné přispělo k tomu, že se tady více než dříve začaly usazovat IT firmy případně centra sdílených služeb.

V. Petr 10.12.2018 12:10

No, on i rozpad Československa byl i z důvodů inflace

(vedle dalšího a důležitějšího). V Jugoslávii to tak ZAČALO, další hlubší a ve svém důsledku krvavější rozpory přišly na řadu až později.

Šlo o to, že Srbsko tiskem inflačního dináru tunelovalo ekonomiky Chorvatska a Slovinska. A tyto republiky se, jak známo, trhly první...