25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRÁVO: Jak se zrovnoprávňují gayové a lesby

Aktivisté za práva čtyřprocentních menšin hlasitě bojují za návrh zákona, jímž by manželství nahradilo registrované partnerství. Návrh, který už mají poslanci na stole, srovnává právní postavení homosexuálů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 9.12.2018 12:52

Marná snaha

Jak se vyjádřila předkladatelka zákona v diskuzi p. Nacherem v Rozhlasu Plus, homosexuálům jde o stejná práva, VČETNĚ používání slova manželství pro jejich svazek.

J. Tachovsky 9.12.2018 9:49

V podstate je cela ta diskuze hloupa

Jde jen o to rikat manzelstvi necemu, co manzelstvi neni. Lejnu taky muzeme rikat ruze, ale vonet kvuli tomu nezacne.

K. Janyška 9.12.2018 10:07

Re: V podstate je cela ta diskuze hloupa

Jenže fanatik, který věří, že začne, ten s tím nic nadělá... Dzp.

J. Krásenský 9.12.2018 19:20

Re: V podstate je cela ta diskuze hloupa

A ještě ostatní nutí, aby jim vonělo.

J. Roškota 9.12.2018 8:59

záchrana rodiny?

po přečtení článku a následné diskusi člověk musí mít pocit, že otázka kdo vstupuje do manželství je naprosto zásadním problémem našeho státu. Vždyť se to ale týká velmi malého počtu lidí.

Škoda že se stejnou vervou není diskutován a řešen skutečný stav našich rodin. Rozvádí se téměř polovina manželství, většinou před dosažením dospělosti dětí. Setrvale roste počet dětí ve výchovných ústavech, máme velmi nízký počet dětí na ženu, klesá počet dětí vyrůstajících v úplných rodinách ... To jsou podle mého názoru faktory ohrožující českou rodinu a ne jestli si chce homosexuální pár vyměnit prstýnek na radnici.

J. Fridrich 9.12.2018 6:32

Tento problém-neproblém byl vytvořen dekadentním vývojem

Tento problém-neproblém byl vytvořen dekadentním vývojem Západu, kde levicové síly se rozhodly naši civilizaci rozložit a její dobré a solidní základy rozvrátit. Mají k tomu více nástrojů - jeden z nejzáludnějších a nejnebezpečnějších je ZBOŽŠTĚNÍ MENŠIN - a to menšin všeho druhu. Tedy dát více práv, ale POZOR - bez povinností mnoha - a stále přibývajícím menšinám - tedy gayům, lesbám, transexuálům a dalším pohlavím, které prý existují. Dříve jsme měli za to, že na naší planetě žijí jen muži a ženy... Tento nebezpečný vývoj naší civilizace vede i k protěžování neschopných na úkor schopných, zločinců na úkor poškozených, upřednostňování na základě rasy, genderu, víry atd.

To není správná cesta a naši potomci to nebudou mít snadné tu " vykolejenou civilizaci " vrátit k rozumu a přirozenosti..

J. Skála 9.12.2018 5:47

K té terminologii

Kam zmizel starý dobrý název druh/družka? Mám pocit, že v padesátých letech pyl používán i jako právnický termín, zhruba odpovídající dnešnímu vágnímu označení nesezdaných párů přítel/přítelkyně. Termín partner je synonymem, ale nečeským.

A úplně krok stranou: Komunisti nám ukradli ten krásný český výraz "soudruh", a bude to bohužel trvat mnoho generací (pokud bude český národ ještě existovat), než jej bude možno užívat bez té umazané konotace.

J. Tachovsky 9.12.2018 10:36

Re: K té terminologii

Jestli se nepletu, tak puvovne soudruh bylo oznaceni Odyseovych souputniku.

V. Braun 8.12.2018 17:28

Zákony co nejjednodušší

Z hlediska co nejjednodušších zákonů nevidím důvod pro udržování zákona o (registrovaném) partnerství když postačí upravit definici manželství tak, aby se vztahovalo i na stejnopohavní páry. Dle článku stejně jediným rozdílem bude onen název. To zde máme nadpoloviční většinu křesťanů kvůli kterým to neje zavést? Mě osobně, jako heterosexuálnímu muži, pokřtěnému ale nepraktikujícímu katolíkovi, manželovi žijícímu desítky let s první ženou, označení manželství pro svazky stejnopohlavích osob tedy nevadí.

J. Ráž 8.12.2018 19:30

Re: Zákony co nejjednodušší

Mně označení manželství pro svazek stejnopohlavních osob naopak vadí. Boření toho, co tvořilo a stále ještě (bohudík) tvoří základní kámen spolužití v našem civilizačním okruhu, je znakem kulturní degenerace evropské civilizace.

Jen připomínám: V Evropě je po staletí základem společnosti manželství, jako dobrovolné a v zásadě trvalé soužití dvou osob různého pohlaví (!!), které je založeno zákonem stanoveným způsobem – sňatkem. Jeho hlavním účelem je v našem civilizačním okruhu (i dle dle zákona) založení rodiny a řádná výchova dětí. Funkce institucionalizace vztahu muže a ženy jako manželství, je tedy přirozená, přírodou daná biologická funkce muže a ženy plodit a společně vychovávat děti.

J. Kanioková 9.12.2018 3:48

Ano !

J. Kopis 8.12.2018 22:04

Re: Zákony co nejjednodušší

To je zvláštní, jak vám najednou leží na srdci "jednoduchost zákonů". O to zvláštnější, že vám nevadí zaplevelovaní právního systéme duplicitami a zbytečnostmi jako je ratifikace Istanbulské úmluvy!!!

J. Ráž 8.12.2018 16:49

Je potřeba narovnat všechny vztahy

Všichni mají mít stejná práva a proto je nutné aby mohli uzavřít manželství i bratr se sestrou, dvěma bratrům žijícím v registrovaném partnerství, že to nejde(?), to je ale velké zanedbání zákonodárců a to samé dvěma sestrám se musí zákonem povolit adoptovat děti. No a pedofilie je také vrozená sexuální odchylka, stejná jako homosexualita, tak proč by nemohli adoptovat děti dva pedofilní homosexuálové s podmínkou, že slíbí, že budou brát prášky. Když rovnoprávnost tak pro všechny, není-liž pravda?

P. Han 8.12.2018 23:38

Re: Je potřeba narovnat všechny vztahy

Nechápu, proč by pedofilové měli brát prášky, když je ostatní neberou. Rovnoprávnost, ne???

B. Rybák 9.12.2018 15:01

Re: Je potřeba narovnat všechny vztahy

S tím ve všech civilizacích respektovaným zákazem manželství bratra se sestrou (pokud to ovšem nebyli Bohové), jste stejně jako v případu za svou nemoc nespravedlivě diskriminovaných pedofilů, trefil zcela přesně!!!

L. Severa 8.12.2018 15:08

Umanutost homosexuálů

na uznání jejich manželství když je běžným zjevem, že žijí heterogení dvojice na t. z. "psí knížku". Tam to stačí? " Stejnopohlavní páry jeho přijetím získají stejné postavení jako manželé včetně sňatečného obřadu, volby společného příjmení". Nebudou nakonec požadovat oslovení "pan a paní Vopršálková?" Opakuji se, ale vžil se někdo do těch adoptovaných dětí, jak se jim budou spolužáci vysmívat? Děti jsou v tomto dost kruté, třeba:" Ty máš dva tatínky a dvě maminky, to bude dárečků".

P. Aron 9.12.2018 20:51

Re: Umanutost homosexuálů

Souhlas a dobrá poznámka s tím pán a paní Vopršálková. Sranda nebo trapas bude až se podobného páru zeptám a komu z vás mám říkat paní Vopršálková a komu pana Vopršálek :-)) A u těch adoptovaných dětí to je už přímo zločin na těch dětech. Přitom heterosexuálních neplodných párů, které chtějí adoptovat děti je víc než dost.

P. Lenc 8.12.2018 14:16

Naprostý nesouhlas.

Registrované partnerství bylo podáním ruky této minoritní skupině.A výsledek je požadavek na "manželství".Vyhovíme a jaké budou další požadavky? Už dnes se v této komunitě hovoří o jejich "vyjímečné jinakosti".Uvědomují si, že se díky těmto různým nátlakům stávají pro majoritní společnost něčím neakceptovatelným?

G. Kovář 8.12.2018 20:24

Re: Naprostý nesouhlas.

Vyjímečná jakost?

Pro lidstvo jsou bezcenní. Přiznávám, že někteří znamenají krátkodobý (v rozměru jednoho lidského života) přínos pro současné lidstvo, vědci, umělci. Ti jsou ale oceňováni stejně jako lidé nedefektní a nemají právo žádat něco víc.

Z dlouhodobého pohledu jsou ale pro lidstvo objektivně bezcenní.

Neplatí to ale jen pro homosexuály, ale i pro bezdětné manžely i pro bezdětné singles.

Neznamená to ovšem, že by se jich lidstvo mělo zbavovat, neřku-li likvidovat. Ale nemají právo vyžadovat nadstandartní výhody a nemají být na co pyšní.

D. Polanský 8.12.2018 14:08

Věšnivě jste diskutovali,

doufám že ne gratis, a snad již když teď mají skoro všechno, že si dají alespoň do Velikonoc pohov.

K. Janyška 8.12.2018 14:07

FATA MORGÁNA SOCIÁLNÍ SPRAVEDLNOSTI.

Co je to spravedlnost ? Je to jen a jen rovnost všech občanů před soudem, právem a zákony země bez ohledu na cokoliv, je vlastností jen a jen lidského chování a nezná přívlastků.

Co je to však tzv. spravedlnost sociální ?

Je to největší nespravedlnost lidstva na sobě samém a nesmysl, který nemá svojí rozšířeností obdoby. Spočívá totiž v naivní představě, že každý má právo na stejný díl všeho dobrodiní světa, jako ostatní, ať už je sám velký nebo malý, líný nebo pracovitý, hezký nebo škaredý, chytrý nebo hloupý, nadaný nebo bez nadání. Prý má právo i na stejné počasí a prostředí, kde žije i na nové krásné a stejné auto a hodnou a krásnou manželku a ideálního muže. Všichni mají právo na stejné platy a parádní vedoucí. Prostě mají prý právo na všechno úplně stejně, zejména co se materiálních a jiných výhod týká.

Sociální spravedlnost je tedy morálním středobodem socialimu, tedy přesvědčení, že lidský svět lze zorganizovat lidmi ve jménu dobra.

Nic takového však nelze za žádných okolností dosáhnout a to z jednoduchého důvodu. To by totiž okolnosti, za kterých člověk "vzniká" a kde žije a roste a pracuje nebo taky ne, musely být absolutně stejné. Musel by mít shodně chytré a materiálně zajištěné rodiče se stejnými zájmy. Všechno by prostě muselo být stejné, včetně genetického založení lidí. To je ideální model sociální spravedlnosti.

K. Janyška 8.12.2018 14:07

Re: FATA MORGÁNA SOCIÁLNÍ SPRAVEDLNOSTI.

Protože však nelze určit princip, podle kterého by se postupovalo, je to jen fata morgána, za kterou si ženou hloupí lidé, tedy socialisté všemožných druhů. Nemají ani tušení, že lidský svět řídí je a nás a ne oni a my, lidé, jeho. Nevědí, že jejich mysli jsou složeny z pravidel jediné možnosti jejich přežití a existence lidstva, spontánního řádu lidského světa. A ten se nikoho z lidí na nic neptá a sebereguluje, sebepořádává se a sebezachovává.

Je doslova špičkovou trapností, že Církev svatá, pod vlivem inspirace socialismem na přelomu 19. a 20. století a strachem před útěkem svých oveček od ní, přijala tuhle pitomost, která nemá obdoby, v roce 1931 a poté potvrdila v roce 1937, do své doktríny. Dopustila se pro mne, věřícího v Boha 50 na 50, superhříhu, když pohrdá Božím dílem. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak.

Důkaz zařazení křesťanů mezi socialisty se nabízí v případě největším a nejviditelnějším. Každý vidí, že socialistickou, tedy příkaznickou, EU drží nad vodou společně právě rudí a černí socialisté, kterých dobroserství, tedy neomarxismus, nezná mezí... Dzp.

J. Kanioková 8.12.2018 12:13

.......

Slovo "manželství" je pro gaye vstupem do možnosti adoptovat cizí děti !!! O tom je účel jejich "boje".

A přitom je vůbec nezajímá Právo dítěte! Dítě NUTNĚ potřebuje ke svému solidnímu vývoji 2 vzory - ženský/mateřský a mužský/otcovský. A jejich koexistenci.

K. Janyška 8.12.2018 14:05

Re: .......

Ano, a prznit je... Dzp.

V. Braun 8.12.2018 17:24

Re: .......

Paní Kanioková zřejmě přehlédla, že i v daném článku je napsáno, že právo adoptovat děti již gayové i lesby mají.

J. Kanioková 9.12.2018 3:57

To vy jste to špatně pochopil.

"Povolení" mají jen homosexuálové jednotlivci k adopci dítěte svého partnera. Ne, že si homopár usmyslí adoptovat společně cizí dítě.

Prioritou musí zůstat - Právo dítěte na otce a matku.

J. Peták 10.12.2018 12:17

Špatně to chápete Vy. Osvojit dítě může i jednotlivec, bez ohledu na jeho sexuální orientaci. Je to pak takový osvojitel-samoživitel. Osvojit dítě stejnopohlavního partnera většinou moc nelze, neb dítě má i druhého biologického rodiče, který by se musel rodičovských práv vzdát. Samozřejmě s výjimkou dětí z umělého anonymního oplodnění.

J. Vrška 8.12.2018 11:36

Zrovnoprávnění?

Proč? Dneska to jsou buzeranti a lesby. Zítra muslimové se svým mnohoženstvím včetně nezletilých manželek a potom? Pedofilové nebo zoofilové?

J. Jančura 8.12.2018 10:40

Co na to budou říkat nesezdané heterosexuální páry:

Dnes se označují za partnery nesezdané heterosexuální ale i jiné páry, myslíte, že jim to nebude vadit, když budou mít stejné označení? Proč, když když se chtějí oficiálně registrovat jako partnery, je tak neoznačovat? Vůbec mi připadá divné, aby se jen pro část ze 4% obyvatelstva, tak dalekosáhle měnily zákony, nedejbože i ústava.

Mám fundamentální otázku - proč nutit např. 10 mil lidí, aby člověka, který se vypadá jako muž a v matrice uvedený jako muž, ho považovali za ženu, když si to dotyčný tak usmyslel? Podobné je to i s manželstvím.

J. Ráž 8.12.2018 17:07

Re: Co na to budou říkat nesezdané heterosexuální páry:

Na washingtonské universitě zakázaly aktivistky hru "Monology vaginy", což ještě nedávno byla vlajková kultury feministek, protože uráží ty ženy, které mají penis. Že je to absurdní? Přečtěte si dnešní MF Dnes.

A pak prý jsou bláznivé aktivistky zcela normální!