24.6.2019 | Svátek má Jan



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKOLOGIE: Lesy sežraný, stromy spálený, blbci zelený



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 115, poslední: 8.12. 2018 5:31, přehled diskusí

Re: Slovní průjem:
Autor: L. Písařík Datum: 8.12.2018 5:31

Zajeďte na Šumavu, i malé dítě pozná, zda je na české či bavorské straně.

Re: Zelení používají násilí běžně?:
Autor: L. Písařík Datum: 8.12.2018 5:26

Stepi se taky lépe obdělávaly, to v době, kdy se naši předkové usadili a stali se zemědělci. Lesy bylo třeba vymýtit a vypálit, ale mnohde byly naopak udržovány jako obranný prvek. Také krajinný útvar, ve kterém nyní žijeme, nazýváme kulturní step. Jen škoda, že v té stepi je kultury dost málo, když pohlédneme do Polska, Rakouska nebo Německa, je co závidět. Snad časem.

Re: Tak tohle se panu Vlkovi moc nepovedlo:
Autor: L. Písařík Datum: 8.12.2018 5:20

Souhlasím, ve vyšších polohách je chladněji, sníh padá častěji a vydrží déle. Má pozorování pocházi z Jevišovické pahorkatiny nadm. výšky 400-450 m, ale z oblasti kolem Moravských Budějovic. Dík za odkazy.

Re: Naprostý souhlas?:
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:46

Pavel Rada, nenávistnou a škodlivou ideologii tady šíříte Vy.

Re: Naprostý souhlas?:
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:46

Některá ideologie je prostě zrudná, a o současné ideologii zelený to platí.

Pavel Rada, na Vaše primitivní emoce by nestačila ani počítačová simulace.

Re: Tak tohle se panu Vlkovi moc nepovedlo:
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:44

Pavel Rada, kterou barvou se to projevuje u Vás?

Re: pane Vlku,:
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:43

Kateřina Janovská, vy taky nemáte žádný argument. Jen kecy.

Re: Samolibě přemýšlivý Vlk...:
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:42

Ano, Váš komentář je blábol.

Plácáte páté přes deváté, napadáte autora a nikoliv myšlenku.

Je zcela jasné, že proti kůrovci je třeba se bránit (tak jak se proti němu bránilo dříve) a že zelení to z nějakého ideologického důvodu blokují. Pokud kůrovec sežere les, vyschnou prameny.

Pochopilo by to i dítě ze 2. stupně základní školy.

Re: Slovní průjem:
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:36

J. Krejčí 030 má opravdu slovní průjem.

Re: No comment :
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:32

I. Hendrych je opravdu žvanil.

Re: Diletant:
Autor: K. Nový Datum: 7.12.2018 22:32

J. Červený je opravdu diletant.

Re: Něco zkušeností, trochu jiných než má pan Vlk:
Autor: V. Vlk Datum: 7.12.2018 21:52

No, Kanáry znám. Ale něco jiného jsou Kanáry a jejich lesy a blízkost moře a něco jiného lesy ve Španělsku. Víte třeba to, že z Prahy je k moři blíže ( na sever i jih) než z Madridu? Takže teploty a vlhkost vzduchu jsou jistě poněkud jiné. Na Kanárech ty požáry zvládají, ale když to vypukne třeba v Portugalsku , tak tam uhoří ,jako letos, 70 lidí. Protože vykáceli původní lesy a zasadili tam všude borovice.

Re: Tak tohle se panu Vlkovi moc nepovedlo:
Autor: V. Vlk Datum: 7.12.2018 21:37

Tak to jste asi chodil v lesech v Polabí. Od cca 550 až 700 m.n.m leží sníh i pod smrky, často po několik měsíců a pomalu a postupně odtává. A v tom je ten vtip. Račte si vygooglovat, třeba lyžařské sjezdovky na horách. https://prekvapeni.kafe.cz/magazin/cestovani-a-tipy/prekvapeni-na-cestach/za-lyzovackou-na-hochficht-na-sumave_1009.html,

http://m.skiarealy-sjezdovky.cz/ski-areal/strazny/

https://www.onthesnow.cz/novinky/a/593140/nov%C3%A9-rekordy-%C4%8Desk%C3%BDch-st%C5%99edisek-nejdel%C5%A1%C3%AD-sjezdovky

Diletant:
Autor: J. Červený Datum: 7.12.2018 21:18

Tak takový diletantský příspěvek bych zde nečekal. Směsice blábolů, polopravd a i lží.

Re: Makarenka bych se zastal,:
Autor: F. Navr8til Datum: 7.12.2018 20:00

Jeho praktická činnost si zcela jistě úctu zaslouží. Problémem je, že začal své postupy zobecňovat a přispěl tak k deformaci pedagogiky ve smyslu k politické indoktinaci a stádnosti. K jeho omluvě nutno dodat, že to nebyl zas až tak velký magor jako dnešní inkluzitoři.

Re: Naprostý souhlas?:
Autor: L. Novák 475 Datum: 7.12.2018 19:11

Ty tady blábolíš, meleš páté přes deváté, často lžeš nebo sem kopíruješ směšné odkazy z bulvární úrovně, které s tématem nesouvisejí. Jsi typický zelený magor.

Re: Tak tohle se panu Vlkovi moc nepovedlo:
Autor: L. Novák 475 Datum: 7.12.2018 19:07

Ta tvoje, milý "Rado", je jasná rudozelená. Ptáka poznáš podle jeho kvákání...

No comment :
Autor: I. Hendrych Datum: 7.12.2018 17:44

Panenko skokovská....to je žvanil, žvanilovič, žvanilov !!!

Makarenka bych se zastal,:
Autor: P. Adámek Datum: 7.12.2018 17:14

v době po občanské válce, kdy se Ruskem potulovaly tisíce bezprizorných dětí, dal dohromady komunu, kde panoval nějaký řád, to si podle mě zaslouží úctu.

Re: Naprostý souhlas?:
Autor: P. Rada Datum: 7.12.2018 16:13

Nenávistnou a škodlivou ideologii rozhodně také odmítám. Zároven ale odmítám jednoduchost takového vágního konstruktu údajné skupiny nepřátel, která je fiktivně pojato právě tak hloupá, barevná, nic neví, je zblblá politologickými konstrukty... jak vyžaduje čísi spokojenost se situací.

Dnes její vizi zde předvedl například Vlk ale hlásí se k ní kde kdo komu rozvíjení fantazie o hloupém... protivníkovi vyhovuje daleko více jak nutnost něco zásadně ve svém životě změnit.

Ekologicky myšlenkově bohatá a podnětná je pro mě např.otázka "Příroda nebo člověk" kterou ve své stejnojmené knize do konkrétních podrobností rozebral prof Nátr. Realita zatím ukazuje na převahu lidí.

Jak asi dlouho ta převaha přetrvá, když ani dnes nejsou lidé v maximu svého potenciálu za celé věky schopni odvrátit sucha např. v českém dolíku a na ně navázané degradační procesy lesů?

Re: Zelení používají násilí běžně?:
Autor: P. Rada Datum: 7.12.2018 15:55

Tak to by mě zajímalo kde k vytvoření civilizace stačila jen step..?

Ve stepích totiž kočovali naši předci cca 60 tisíc let a protože je neúroda hnala dál a dál za stády... nemoli se nide natrvalo usadit, nemohli proto rozvíjet specializace a tím měrnou výkonnost. Lesům se nikde dostatečně v té době nedařilo, i úrovně delt řek kolísaly a tak ani tam se nadlouho nenahroadila úrodná půda a podobně se posouvalo moské pobřeží...

Lidé mají sice už 70 tis let neobvykle vyvinutou intencionalitu a s ní i strategické schopnosti a mimořádnou emotivitu. Tyhle extra-schopnosti jsou ale vykoupeny větší spotřebou energie vzhledem k hmotnosti jak u ostatních savců. Hromadění té energie musel musel proto zabezpečit jiný tvor. Obvykle se k ní pak člověk dostal lovem a sběračstvím. Proměnlivé klima ale znamenalo pro všechny větší tvory proměnlivost zdrojů a nutnost pohybu za nimi a to dlouho likvidovalo šance na rozvoj civilizací které se vyznačují pevnými sídly.

Re: Tak tohle se panu Vlkovi moc nepovedlo:
Autor: L. Písařík Datum: 7.12.2018 14:52

Ano pane Vlku, sníh pod smrky vydrží, když už se tam dostane, např. ho nafouká vítr. Přes husté koruny smrků se dostane jen drobný, velmi suchý sníh a to ještě ne všechen. Ani déšť, jaký je v našich podmínkách, se na zem přes korumy smrků nedostane, zůstane na větvích, kde je částečně vstřebán, většinou však se vypaří. Proto je lépe sbírat houby na lesních cestách a severních okrajích lesů.

O tom, že borovice dobře hoří věděl ještě nedávno každý venkovan, proto si schovával tzv. smolničky - třísky z borových pařezů, kterými se dobře zatápělo.

Pane Vlku, žil jsem asi 15 let v lese a chodil s očima otevřenýma.

Re: Máte jen zčásti pravdu, autor si plete Mičurina s Lysenkem:
Autor: F. Navr8til Datum: 7.12.2018 14:49

Lysenko nepochopil Mičurinovy postupy hybridizace a vyvodil z nich nesprávné závěry. Postupoval systémem stranických dogmat jako Makarenko ve výchově, který chtěl z mladých zločinců vychovat komsomolce, nebo Moskalenko v chovu skotu, který se chvástal tím, jak rozdojil kozla.

Re: Slovní průjem plný omylů a afektů.:
Autor: P. Rada Datum: 7.12.2018 14:27

Pane Ráži, pokud dostáváte kdekoliv kdykoliv afektivní nápad někoho někam hodit...- namísto nápadu jak se v diskusi podělit o argumenty - je to nejspíše o jejich naprostém nedostatku a zároven o neschopnosti srovnat se s situací jinak jak nedomyšlenou agresí. Možná ale máte i na víc.

Měl bych pro Vás v tom případě typ jak nutkavému cyklickému uvažování učinit konec. Vlezte si do té vody v tu chvíli sám a pokud bude dostatečně ledová - třeba Vás to zresetuje. Chce to ale silnou osobní vůli a funkční základní instinkty.

Re: Teď nevím, ale nebyl náhoudou ten:
Autor: J. Schwarz Datum: 7.12.2018 14:16

Původní prales byl smíšený. Ale tehdy bylo i o dost tepleji. Ještě "původnějším" pralesem byla v době ledové severská tundra...

Re: Slovní průjem:
Autor: J. Schwarz Datum: 7.12.2018 14:12

Faktem je rozmnožení kůrovce. Jako příčinu tohoto jevu si můžete vybrat ze dvou možností - obligátní "globální změny klimatu" a šílených zásahů "ekologických aktivistů" a bohatými evropskými granty vyfutrovaných "vědců". Vy jste si vybral globální změnu. Nicméně jde o vaši volbu, dojem a nic víc. Že je to volba správná je jen vaší fixní ideou, která se ukáže být bludem.

Re: Zelení používají násilí běžně?:
Autor: J. Schwarz Datum: 7.12.2018 14:08

zajímavé... jinde stačily k "nahromadění výživné půdy" i stepi a podobné travnaté pláně...

Re: Naprostý souhlas?:
Autor: J. Schwarz Datum: 7.12.2018 14:06

Jenže s tím, žw nepřítel je každý kdo nebere jejich moudra přišli jako první právě zelenáči..Jde o nenávistnou a škodlivou ideologii, která nemá s ochranou přírody nic společného. Rétorickou ochranu přírody využívá k manipulaci městských "vzdělaných pokrokových vrstev", které nevědí nic ani o přírodě, ani o přírodních vědách, zato jsou zblblé různými sociologickými, lidskoprávními a politilogickými konstrukcemi.

Re: Slovní průjem:
Autor: P. Harabaska Datum: 7.12.2018 14:01

Ono nejde o to, že tam nejsou smrky, ony už tam nejsou vůbec žádné stromy. Je to jen taková holina. Jeďte se tam podívat. Vodě je jedno, zda ji v půdě chrání kořeny smrků nebo jiných stromů. Stejně idiotský přístup mají ti zelení a tzv. ochránci přírody ke všemu. Vést silnici tady? Ne! To by ohrozilo cvrčky. Kraválu a exhalací si mají užít lidé, když si je vymysleli. A nejen medvědy, ale i kormorány, bobry, divoká prasata a vlky je třeba chránit! Že má někdo škody na ovcích, tak mu je má stát částečně pokrýt (z daní všech). Ať si bača postaví okolo pastvin hradbu, ale za své! Neobyčejně mě pobavil ten Orálek, či jak se jmenoval, který chránil medvěda tak dlouho, až zmizel. V televizi pořád ukazovali tu klec, jako pro idioty. Teď může chránit medvěda jiného. A že kormoráni sežerou až 30% nasazených ryb nevadí. On to někdo zaplatí, třeba dražším kaprem na vánoce. A bobři taky nedělají škody a nikoho nenapadají, jenom nějakého dědka u rybníka Drahotín. Měl tam statovat raději nějaký ten ochránce bobrů. Škody které přemnožení bobři napáchají na stromech a zamokřených loukách taky někdo zaplatí. Třeba se daněmi bude podílet i ten ochránce. Měl by je ale zaplatit celé.

Re: Tak tohle se panu Vlkovi moc nepovedlo:
Autor: J. Schwarz Datum: 7.12.2018 13:59

Pan Vlk neřekl že pod smrky je vlhko, ale že tam vydrží sníh . A to je pravda, sníh nafoukaný pod smrky na okraji lesa, kde jdou větve až k zemi vydrží kolikrát až do května. Pod dubem je už dávno pryč.