23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: O Babišově střetu zájmů jinak

Nebýt pohoršení nad frackovitým nakládáním Jakuba Železného s Jaroslavem Faltýnkem a Ivanem Bartošem v Událostech, komentářích ČT dne 3. prosince 2018 (neuctivě jim skákal do řeči, kdykoli hrozilo, že řeknou něco, co nechtěl slyšet), asi bych se po vydání článků Úder na solár a Úlety opozice už nikdy nevrátil k námětu údajného střetu zájmů Andreje Babiše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Blechova 11.12.2018 2:56

Re:

Presne, uz dlouho jsem nic podobne slizce servilniho necetla.

Navic nadmiru pitome napsanu.

H. Blechova 11.12.2018 2:53

Re: Radši Jemelíku o střetu zájmů neplantejte

A ted si zkusme rict, kdo presne rekl, /lepe by melo byt rozhodl, ne?/ ze Babis splnuje podminky ceskeho zakona. Ja vim zatim jen o Valkove, jenze to je slipka z jeho hejna a snad jeste jedna kvocna z ministerstva, vite o nekom kompetentnejsim, kdo ma pravo rozhodnout, zda splnuje ci nesplnuje? Nebo uz je to v Cesku tak, ze kdyz premier zada vypracovani posudku ze splnuje, tak proste splnuje, splnuje, splnuje...

L. Písařík 10.12.2018 12:54

Re: pudel nastane

Ale to snad není špatně, že dává práci mnoha lidem, dokonce i v Německu. A asi neplatí špatně, jinak by mu lidi dneska utekli. Když máte velkou fabriku, potřebujete hodně zaměstnanců. Tak. A řepku nepěstuje jen Agrofert, pěstují i jiní, kteří si dokážou spočítat, že na řepce vydělají. Prapůvod patálie je v tom, že se naše předchozí vlády zavázaly produkovat bionaftu. Někteří tvrdí, že výroba 1 l řepkového oleje potřebuje 1,5 l normální nafty, ale jistě to nevím, o tom se nějak nerado píše.

J. Vintr 10.12.2018 11:48

Re: pudel nastane

Vim velice dobře, kolik lidí je dnes potřeba na velkovýrobní hospodaření v zemědělství. Denně se na ty lány dívám. Jenže Babiš má pod palcem i výroby, kde pracuje poměrně hodně lidí.

A. Pakosta 10.12.2018 10:27

Re: Střet zájmů

Chcete tím říci, pane Vintře, že Babiš zaměstnává VĚTŠINU pracujících v ČR? to snad díkybohu zatím neplatí.

L. Písařík 9.12.2018 23:18

Re: Železný chtěl slyšet jen odpovědi.

Synku, vaše představy o podnikání jsou pozoruhodné, napište knihu.

L. Písařík 9.12.2018 23:16

Re: Železný chtěl slyšet jen odpovědi.

Každý moderátor je dirigován režizérem pořadu, co sedí mimo záběr kamery. Vzpomeňte ty dvě štěkny na čt, Tvarůžková a ta druhá, někdy jsou jak maková panenka.

L. Písařík 9.12.2018 23:12

Re: pudel nastane

Vintre, pokud jde o řepku, asi jste zamrzl v čase. Vůbec nevíte, jak málo pracovníků je třeba pro setí, pěstování a sklizení řepky - při dnešní zemědělské technice - to už není jako před 50ti lety, když na pole vyrážely davy družstevnic s motykami.

L. Písařík 9.12.2018 23:07

Re: Odstoupit Papeži!

Předveďte, jak odstoupíte sám a už nikdy nic nenapíšete. Jak potom budete uplatňovat své názory?

P. Skřivan 9.12.2018 20:32

No nevím,

ale řekl bych, že argumentace o střetu zájmů z EU údajně nemá být založena na tom, že pan Babiš má starost o chod Agrofertu, ale o konkrétní důkazy že do něj konkrétně zasahuje. To je malinko něco jiného, čímž článek ztrácí smysl.

Navíc, když už jsme tedy u toho, trik s odvody na sociálku od prvního ledna, aneb jak získat jednu měsíční úhradu navíc, bych řekl názorně dokumentuje úžasné úspěchy vlády. Minimálně tento není ničím jiným, než účetním trikem.

Nevím tedy, čemu se pan Babiš tak věnuje a kde tak maká, ale zatím mi to, co říká, připadá jako silná prohlášení bez náplně.

Také bych neřekl, že jeho trestní stíhání je banalita: je obviněn a jak se zdá, tak tento stav obstál i při nařízené kontrole uvnitř Státního zastupitelství. Nejde tedy rozhodně o smyšlenky tří lidí, jak se nám experti na jeho straně, snaží nakukat ... .

J. Vintr 9.12.2018 19:16

Re: Střet zájmů

Nepatrné? Podívejte se někde, co všechno ovládá Babiš.

J. Vintr 9.12.2018 19:14

Re: pudel nastane

To si jako odveze na Kypr statisíce hektarů polí a desítky fabrik? I kdyby si udělal sídlo firmy na Kypru, tak minimálně odvody za zaměstnance musí platit tady, stejně jako DPH za zboží, které se prodá u nás. A a fabriky, které ovládá, budou nejspíš z účetního hlediska samostatné subjekty, takže by to bylo hodně složité a nákladné jim všem zřídit sídlo v zahraničí.

J. Vintr 9.12.2018 18:44

Re: Babiš není horší ,

Babiš je především asi tak o 1 000 000 % (všeho)schopnější, než všichni jmenovaní dohromady. A jeho finanční nároky jsou proti nim také nesrovnatelně větší. Proto má a bude mít všechno, co udělá, také nesrovnatelně větší dopady pro stát.

J. Bruner 9.12.2018 18:41

Re: řeč čísel o Agrofertu

1. Úvěry. Firma pracuje s úvěrem, který může být zdrojován vlastním kapitálem např.půjčkou společníka a cizím kapitálem např. bankou. Nebo má dostatek vlastních zdrojů (ze zisku nebo zákl.kapitálu vloženého společníky) a nepotřebuje cizí zdroje. U AF jsou jen cizí zdroje, úvěry 35 mld. a za ně zřejmě (že by měl AB na začátku podnikání tolik miliard?) byl pořízen majetek ve výši 130 mld.

2. Majetek není vlastní jmění, nyní vlastní kapitál. Ten je právě jedním zdrojem majetku (pokud s ním rovnou podnikatel nepodniká, např.půjčuje peníze). A teprve s tímto majetkem se obvykle podniká a každého věřitele zajímá, jak se tento majetek a následně jeho vklad např.peníze zhodnocuje, tedy jaký tento majetek vytváří zisk a následně dividendu v případě zákl.kapitálu nebo úrok v případě bankovního či jiného úvěru.

3. I barák vytváří zisk např.nájemné při pronájmu a setsakra mě zajímá, kolik zisku po zdanění si mohu vybrat.

J. Kratochvíl 9.12.2018 17:02

Babiš není horší ,

než byli Klaus,Zeman Topolánek nebo Nečas a další gauneři, které jsme tu měli po r. 89.

J. Kratochvíl 9.12.2018 16:56

Re: Žádné překvapení

Dotace jsou tady od vzniku civilizované společnosti, byly, jsou a budou nadále. Těžko si dovedu představit způsob jejich rušení a společnost jak by vypadala.

J. Vintr 9.12.2018 16:45

Re: Mám pocit, že Babiš ovlivňuje tolik věcí, že jeho den

Vy jste zřejmě vůbec nečetl, co jsem napsal, nebo jste nic z toho nepochopil. Já nijak nekomentuji, jestli se má nebo nemá chodit k volbám, ale to, že je průšvih, když se dostane k moci takový (všeho) schopný člověk jako je Babiš.

M. Vondráček 9.12.2018 13:33

Re: pudel nastane

Už aby to bylo. Za Ty prachy by to stálo :-)

J. Brom 9.12.2018 11:45

Re: řeč čísel o Agrofertu

No, asi je to marné, ale nedá mi to, jsem totiž přející člověk a když mohu, tak pomohu. Teď třeba Vám:

1. Úvěry: Dnes firmy na celém světě pracují s úvěry, bez nich se již žádná velká firma neobejde. To není výraz její slabosti, nýbrž nejobyčejnější provozní strategie. Bez úvěrů by firma opravdu klekla a s ní i banky, které úvěry poskytují, tedy všechny.

2. Ziskovost majetku: Zisk společnosti je dán její činností. Fixní majetek, třeba barák, zisk nevytváří, naopak, díky odpisům ho snižuje. Srovnávat zisk po zdanění s majetkem (tedy vlastním jměním) lze, ale o ničem to nevypovídá.

3. Není třeba publikovat bilanci, abyste věděl, že úroky jsou ve finančních nákladech. Jinde být nemohou.

Nemějte mi to za zlé, ale snad raději příště piště o věcech, kterým alespoň trochu rozumíte.

D. Polanský 9.12.2018 10:35

Zeď by tu měla být

ale má to malý háček, máme zde kapitalismus.

J. Kulheim 9.12.2018 10:32

Re: Žádné překvapení

A.B. když šel do politiky, tak říkal, že odstraní korupci a že ví kde je víc než 100 miliard. To, že někdo odstraní korupci je pouze šméčko na blbečky. Korupce je tady od vzniku civilizovaané společnosti a nikomu se jí nepodařilo odstranit. Korupci lze pouze omezit. Sto miliard zatím nenašel, ale možná je ještě do konce vládnutí najde.

Korupci můžeme rozdělit na korupci legální a nelegální. Ta legální nadělá ví problémů než nelegální. Dotace je korupce legální. Při rozdělování "cizích" peněz se nejvíc krade. A.B je vydiratelný na domácí i zahraniční politické scéně. Ukazuje to i otevření problematiky jeho syna v souvislosti s Čapím hnízdem. Nedělá to co by si páni v Bruselu přáli a vytáhne se problém na veřejnost.

To, že to co říká, myslí vážně, bych bral pokud by jeho prioritou bylo zrušení dotací. Zatím pro zlepšení správy věcí veřejných, neudělal nic co by stálo za řeč.

P. Papež 9.12.2018 10:30

Vsichni známe, jak politik odpovídá na položenou otázku. V případě nepříjemné bude odvádět hovor úplně jinam, jen aby dokázal že je správný on í jeho strana. Při takovém žvanění je moderátor POVINEN ukončit kecy a požadovat odpověď na danou otázku. To " fracek" Železný dělal. Jemelik má raději Soukupovo ubohé a podlezave moderátorstvi.

P. Papež 9.12.2018 10:22

Račte pochopit při vašem vzdělání, že rozkrádání privatizace se velkou měrou zúčastnil i Babis. Navíc Babis je premiérem a tím nastavil vyšší level své činnosti. Povídání o tom, že ho zvolila většina (blbost , 30 % voličů ANO, k urnám přišlo volit 60% voličů) a proto není odvolatelny, i když se ukazuje další, když ne trestné, ale určitě nemorální chovani. Slušní politici odstoupí, grazlové politici zůstávají.

J. Sedlář 9.12.2018 8:26

Re: Radši Jemelíku o střetu zájmů neplantejte

Mám obavu, že EU, která začala měnit i zákony fyziky a s nějakou uznávanou neretroaktivitou nebude lámat hlavu. Soustruzi poručí větru i dešti a po jajich bude.

J. Sedlář 9.12.2018 8:22

Re: Vy asi nejste účetní nebo daňový poradce, ...

Mám dojem že se nedočkáme :). Ale alespoň víme, že to jak jste to podal, je špatně a to by nám mělo přece stačit nebo...?

J. Sedlář 9.12.2018 8:18

Re: No jo, Jemelíku, co s tím?

Máte pravdu, nesmí. Dokud se prohlašuje CT za veřejnoprávní, nezávislou a nestrannou (což už dávno není) a dostává $ od občanů. Jedno nebo druhé. Za mě, raději to druhé, protože to jde udělat rychle a je to adekvátní současnému stavu. Pak ale 0$ z veřejných zdrojů.

J. Bruner 9.12.2018 2:57

Re: řeč čísel o Agrofertu

veřejně dostupná je bilance, z níž nelze vyčíst skladbu nákladů, a proto jsem jen dodal, že jde o moji úvahu. Nevzal jsem v potaz dotace cca 4 mld. Možná že právě dotace velkou měrou platí úroky bankám a nebýt dotací, pak by toto podnikání kleklo. Za pozornost stojí ziskovost oněch 130 mld.majetku a jak by se choval tento majetek bez úvěrů a dotací. Byl by ziskový? To je kardinální otázka, zda Agrofert potřebuje dotace či nikoliv a zda tedy vlastník na nich - prvořadě- má zájem. Úroky jsou jasně nákladem, ale nejprve na ně majetek musí vydělat a o to jde.

M. Hartmann 9.12.2018 2:41

Re: Mám pocit, že Babiš ovlivňuje tolik věcí, že jeho den

A to se, vážený pane, všichni máme posadit a sepnout ruce v klíně, bez toho, že bychom kdy šli k volbám. Jsou podle Vás asi úplně zbytečné, hlavně "aby tam nebyli dlouho". To už jsme viděli u vlád Klause, Zemana, Paroubka, Topolánka, Sobotky, Nečase. Nebyly tam dlouho, nic nevytvořily, zato rozkraden je z toho bohatství, co tu bývalo, opravdu řádný koláč.

Plně souhlasím s p. autorem, včetně poznámky o neskutečném chování p. Jakuba Železného v relaci ČT. Úděsná ostuda veřejnoprávní televize. Přebírání páně Moravcových manýrů v přímém přenosu? A ještě něco dodám: Díky za aktivitu p. Babiše! Nikde jsem neslyšel od vyřvávajícího de(b.l)mo-bloku požadavek, že když p. Babišovi, tak ať se prověří dotace všem, které byly uděleny na golfová hřiště, hotely, vodní radovánky, a pod. Proč ne? Všichni jsme si přeci rovni, aspoň to tihle výše jmenovaní všude vehementně hlásají. Po revizích bychom se asi divili, na kolikátém že místě za vedoucím pelotonem se Čapí hnízdo se svými 50 melounky asi umístilo. A kdo vyhrával všechny spurtérské i horské premie. A to nemluvím vůbec o tom, že nikdo p. Babišovi žádný podvod dodnes neprokázal.

Celkově: Základní Schrödingerova rovnice české politiky je dneska ve tvaru

Bárta (VV) = Bartoš (Pir).

A Bůh nás chraň od toho, aby se do pravé strany této rovnice ještě přidávalo. Zájemců je dost a všichni nemakačennkové! Hlavně, že se sloučí, že?

J. Vintr 9.12.2018 0:53

Re: Mám pocit, že Babiš ovlivňuje tolik věcí, že jeho den

Stát tady není pro nás. Je to v podstatě gangster, který vybírá od občanů výpalné a za to jim poskytuje "ochranu", aniž by se ptal, jestli o to stojí. Je ovšem pravda, že stát nelze zrušit, protože se vždycky najde někdo, kdo se prohlásí vůdcem bude s ostatními orat. Demokracie je při všech svých chybách dobrá v tom, že neumožňuje (tedy neměla by) aby se nahoře usídlil někdo, kdo by mohl neomezeně rozhodovat. Volby by měly víceméně zaručovat, že se nahoru dostanou lidé protichůdných zájmů, kteří se budou navzájem brzdit a nebudou nahoře dost dlouho, aby si stačili systém přizpůsobit svým potřebám. Když už musíme strpět to zlo, že je nad námi nějaké "panstvo" tak je v našem zájmu, aby to panstvo bylo pokud možno neschopné a dělalo toho co nejméně, protože tak bude nejméně škodit. Zle ale je, když se nahoru dostane někdo schopny a nejhorší je, když je schopný všeho.

P. Papež 8.12.2018 22:57

Místo neměli patří Jemelik.