25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: V5exit

Současná situace v Evropě se vyvíjí podle hesla: „Ještě nezoufejte, bude hůř.“ Nicméně tzv. ‚elity‘ předstírají, že vlastně není vůbec ani blbě. Naopak, přiléváním oleje do ohně ty požáry uhasíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 9.12.2018 20:17

Upřesnění

Kolář si může napsat cokoliv. Podstatné je ale to, kdo mu ty jeho spisy zveřejní.

M. Pivoda 9.12.2018 20:13

Vysvětlení

Systém mi nedovolil reagovat na Portwynův diskusní příspěvek přímo (viz níže) a nedovolil mi dát odkaz na webovou stránku. Dovolil mi jen samostatný vstup a bez odkazu na webovou stránku.

To je smutné. Jsme hlídáni.

M. Pivoda 9.12.2018 19:58

Pro Portwyna

Portwyn:"u nás o členství v EU rozhodli lidé, kteří uvěřili, že po vstupu budou mít stejné platy jako v Německu ... " --- Blbost. Já jsem pamětník a žádného tak naivního člověka jsem v životě nepotkal.

Vzpomínám si jen, že Miloš Zeman odhadoval, že členství v EU by v ČR mohlo zlepšit zákony. Nejsem právník, ale myslím si, že ten tlak z EU v tomo směru Česku skutečně prospěl. To by asi měl být ten hlavní prospěch z EU.

Členství v EU také poskytlo českým firmám větší trh a snadnější směnu konkurenceschopných výrobků. Jenže těch konkurenceschopných výrobků bylo a nachází se v Česku stále žalostně málo. Česko není Švýcarsko.

Já jsem přímým svědkem toho, jak ČR přišlo o konkurenční výhodu (ze včasného nástupu do oboru!!!). Ten obor je dnes považován za absolutně nejdůležitější z hlediska budoucnosti, tj. to, čemu se říká umělá inteligence.

P. Portwyn 9.12.2018 19:23

Re: Kdo je to ta abstraktní Anglie? Podruhé.

Rozumím. Ovšem o ČLENSTVÍ v EU platí stejná paralela, pokud to bereme takhle. Tehdejší voliči potrestali své potomky...

Právě tak u nás o členství v EU rozhodli lidé, kteří uvěřili, že po vstupu budou mít stejné platy jako v Německu, a ti, co chtěli trávit penzi v Toskánsku, jak jim sliboval kdysi Aston.

Ne, nejsem hlupák, vím, že ČR v prostoru německé dominance ve skutečnosti žádné alternativy k rozhodování neměla. Britové však na výběr měli.

J. Schwarz 9.12.2018 16:59

Re: Kdo je to ta abstraktní Anglie? Podruhé.

Takoví obyvatelé Černobylu zase svým potomkům "zařídili" rovnou jiné bydliště. A to mnohem dál než 4 km od toho původního...

J. Kratochvíl 9.12.2018 16:40

Pane Kolář,

asi by bylo lepší, kdybyste řešil Kanadské problémy, aby se Kanada nerozpadla dříve než EU. Nejspíš Kanadě rozumíte stejně hloupě jako problémům EU

M. Pivoda 9.12.2018 15:29

Pro bývalého volebního manažera strany ODS

Poklekli před ČNB, aby pak společně vzývali Neviditelnou ruku trhu.

M. Pivoda 9.12.2018 15:26

Pro Borka Volarika

Jelikož se zatím vám nikdo nepokusil odpovědět, učiním to sám.

"O ničem nehlasovat?" To je slepá ulička, jak jste sám správně usoudil výše. Zkuste tedy pravý opak. co to udělá. Tzn. nechat lid hlasovat častěji, opakovaně.

Nejde o nic nového. To jistě ze své zkušenosti víte. Když v počítači zadáte příkaz, že chcete zrušit nějaký soubor (což je závažná operace), systém se vás zeptá: "Opravdu chcete ten soubor zrušit?" Teprve po vašem potvrzení, že jste se neuklikl, vám systém ten soubor smaže.

Ale toto vy určitě víte (když diskutujete přes počítač na Neviditelném psovi). Jenom jste poněkud líný ten poznatek přenést do jiné aplikační oblasti. Nebo záměrně provokujete.

Z. Lapil 9.12.2018 14:04

Re: Ano, všexit z EU stejně, jako všexit ze Sovětského svazu.

Jasně, že dlouhodobě, proto jsem taky neuvedl Třetí říši, ta nebyla dost dlouhodobá ani mně.

V téhle sérii ale uvažuju o tom, je-li Hayek věda. Je-li součástí úvah blíže nespecifikovaná dlouhodobost, tak jsme na úrovni "až přijde čas svobodného trhu, tak přijde čas svobodného trhu", a nezlobte se, to není věda.

Což, zdůrazňuju, neznamená, že Hayek nemá pravdu.

Z. Lapil 9.12.2018 13:16

Re: Hraběcí rady

:-)

Z. Lapil 9.12.2018 13:15

Re: viz volby Trumpa

Tomu rozumím, jenže v jaké fázi formálně vypadnou?

Neboli - rozumím-li vám dobře, tak v posledním kole je libovolné množství kandidátů a volitelé volí jednokolově většinově?

I. Hendrych 9.12.2018 12:33

No comment

Švýcarům to vážený pane funguje...ovšem ze zcela jiných důvodů, než je nečlenstvi v EU.

V. Církva 9.12.2018 12:24

Re: A Vy to víte?

Tak možná by se Maďarsko a Polsko měli zeptat co že se to v té Fracii děje a proč tam lidi tak řádí? Že by znak vyspělosti a obdivu k Macronovi?! My bychom se zase měli zeptat jestli je právní stát ten který rozklepané stařečky nad hrobem s komunistickou minulostí pošle do penze. Nebo je právní stát zavírání nevinných kamioňáků, když si Francie nehlídá hranice rentgeny.

Jak tu na psu v týdnu psali. Buď můžete lidem utahovat opasky a chválit je nebo můžete lid peskovat ale musí se mít ekonomicky dobře anebo potřebujete totalitu. Macron peskuje i utahuje opasky a bude potřebovat totalitu nebo odejít.

V. Církva 9.12.2018 12:15

V5xist proč ne? Jenže

Jsme příliš malý stát jen na Czexit. Ale opravdu by s námi chtěli jít Rakušané? A nezapomeňme, že v Rakousku je už taky skoro 10% Muslimů- Co s nimi, hodíme je přes plot do Německa, nebo do Řecka?

K. Janyška 9.12.2018 9:13

Re: INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

Nemá cenu nikoho o takovém vývoji přesvědčovat. Pro sečtělého je však až neuvěřitelně a nápadně shodný s vývojem a koncem SSSR a pěstováním tzv. sovětského člověka, mimochodem, u nás Čechoslováka a v EU teď tzv. Evropana, které tak krutě a přirozeně selhalo. Stalo se to proto, že se to stát muselo. Spontánní řád lidského světa nic jiného nedovolí a už vůbec ne lidskou hloupost a nadutost ve věcech, které náleží jen a jen jemu, coby nezničitelné neosobní spontánní řídící struktuře všeho ve vesmíru, tedy i lidského světa. Je jedinou možností existence lidstva... Dzp.

K. Janyška 9.12.2018 9:13

Re: INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

Momentální model EU podle LS, jak jinak, byla přijata za předsednictví Německa, je skvělým nástrojem pro tak zločinný úkol. Vždyť z ní vycházející euorgány neslouží ničemu jinému, než podřízení všeho v EU Německu, coby nejsilnějšímu jeho členovi. Každý vidí, že za EU v případě skutečně velkých věcí jedná Merkelová, ne ty loutky, které Německu v čele EU slouží. Mimochodem, Německo už těží z EU a eura teď. Má největší přebytek státních financí na světě, přestože růst HDP jen průměrný.

A intergrace, tedy podřízení národních států a národů Evropské unii prostřednictvím tzv. implementace tzv. evropského práva, čti evropského, tedy vlastně novoněmeckého, příkaznického práva, postupuje. Někdy tempem až závratným. Najednou se mluví o Evropanech, o Evropě jako státu, o evropanství a populismu těch, kteří se odmítají takovému vývoji podřídit. A Macron do toho přijde na poradě se svojí rupočernou německou soudružkou s návrhem na urychlení integrace a zapojení do této nelidskosti dalších a dalších oblastí tak, aby evropský stát skutečně vznikl, a to co možná nejrychleji.

Neznikne však. Vznikne jen strašné napětí, které může skončit obřím krveprolitím při zpětném osvobozování národů a národních států z područí tohoto zločinného molochu. Návrhy na evropskou armádu a společnou policii a zdanění nejsou ničím jiným, než dalšími střípky do mozaiky euvýstavby, tedy v budoucnu podřízení Evropy tomu nejsilnějšímu, tedy v posledku právě Německu. To, že si to Francouzi a další neuvědomují, není vůbec důležité. Prostě jim chybí vzdělání stran spontánního řádu lidského světa.

K. Janyška 9.12.2018 9:12

Re: INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

Mimochodem, Macron pracoval přímo v administrativě Bilderbergu a tak není divu, že náhle z ničeho nic získal takovou podporu Francouzů prakticky neznámý člověk, když mu Bilderberg patřičně pomohl. Totéž platí o předsedovi francouzské vlády, který byl účastníkem Bilderbergu také. Také, o podle všeho vydírané, Merkelové. Každý si pamatuje, když vypukla aféra s tím, že ji sledovala roky tajně polostátní americká agentura, jak rychle změnila názor na jí před tím tolik kritizovaný mulitikulturalismus.

Německo a Francie se dohodly pod tlakem svých mocenských choutek, tažených inspirací socialismem, který má ve Francii své "vědecké" rodné hnízdo a kterým se Němci velmi rychle nakazili už dávno. Dokonce přes linie první světové války se hádaly, řečeno s mistrem Hayekem z jeho slavné Kontrarevoluce vědy, kdo z nich lépe ovládá umění socialismu, tedy kdo umí lépe zorganizovat lidský svět. No a taková ideologická nálož v obou národech se Bilderbergu velmi hodila a hodí. Tlačí je už roky k založení jednoho evropského velkostátu, který by mohli mocní lépe svými penězi ovládat. EU ničím jiným, než takovým zárodkem, neustále se vyvíjejícím v tomto směru, není.

Ale vraťme se k tzv. integraci Evropy, tedy neustále omílanému termínu, jakoby vůbec nešlo o pohlcení malých velkými a likvidaci národních států a dokonce národů na evropském kontinentu. Ano, tzv. integrace Evropy nic jiného neznamená. Kdo si pod takovým termínem představuje něco jiného, měl by to vyložit. Já, coby znalec kompozitivní teorie, to nedokáži. Kdo potom jiný, mi není jasné.

K. Janyška 9.12.2018 9:11

INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

PROSTŘEDNICTVÍM EU ?

Název, jak z hororu, co ? A přesto popisující realitu. Co se tedy děje ?

Lidský svět, coby celek, se snaží zorganizovat (já vím, že marně, ono to nejde ze známých důvodů, je navždy lidmi nezorganizovatelným spontánním řádem, který řídí je, ne oni jeho) skupina nejbohatších lidí světa, tedy špičkových socialistů. Ano, bohatí mentálně propadnou dojmu, že když umějí zorganizovat tak obří a výnosné firmy a majetky, že by to mohlo jít i z celým lidským světem. A tak pilně zasedají v různých světových podivných institucích a radí se, jak to udělat.

Špičkou a centrem takového celosvětového radění, tedy socialistického řádění, je Bilderberg. Na něm se tajně, naposledy na konci minulého roku na 3 denním jednání, domlouvají. Kdo to nechce vidět - nevidí, stačí však vyhledat všechno na netu a jen ignorant si myslí, že na tajném jednání si porovnávají, kdo má dražší slipy nebo hodinky. Dohodnou se a konají. A samozřejmě, že v první řadě ovlivňují politické dění všude ve světě tak, aby to jejich záměrům vyhovovalo. A jedním z jejich hlavních zájmů je samozřejmě Evropa.

K. Janyška 9.12.2018 9:09

Re: Ano, všexit z EU stejně, jako všexit ze Sovětského svazu.

Dlouhodobě samozřejmě. A ve skutečně zločineckou se EU proměnila přijetím Lisabonské smlouvy, samozřejmě za předsednictví Německa... Dzp.

J. Sedlář 9.12.2018 8:42

Re: Hraběcí rady

Lepší než vaše prázdné plky z pozahranic.

I. Širůček 9.12.2018 6:46

Re: Hraběcí rady

No, lidová moudrost praví, že "po čem nic, to se nezkazí"...

I. Širůček 9.12.2018 6:45

Re: Nemá cenu spěchat

Hlavně to chce trochu přemejšlení před volbami do EP - a nevolit lidi, kteří si říkají "čím hůř, tím líp" (a proto spíše usilují o rozpad EU).

I. Širůček 9.12.2018 6:38

Re: Pokud by to nedopadlo tak, že

To bude tím, že ženský nemusely sloužit v armádě. Takovej císař pán se pohádá se svým bratrancem - a chudák mužskej musí do války. Ženské je chvíli hej, protože není "pod dozorem", jenže za chvíli ji odvedou milence, pak dalšího ...

I. Širůček 9.12.2018 6:28

Re: Jo, "přibrat Rakousko" a

Vystoupí, ale k tomu potřebuje Vůdce! Tak na co čekáte, echtgermáne, vytáhněte tu svou maršálskou hůl z tornistry, místo jalového tlachání!

J. Fridrich 9.12.2018 6:11

Re: A Vy to víte?

Ano, přesně tak. EU-EHS a v prvopočátku Unie uhlí a železa byla založena " Otci zakladateli " po II. světové válce s jasným a správným cílem - bezpečnost v Evropě bez válek a svobodný obchod se svobodným pohybem obyvatel. To, co z EU dělají její vůdci v posledních cca 10 létech je cesta k rozvratu a zkáze. Například odsuzování Polska a Mad'arska za jejich svobodné odmítavé postoje k okupaci nepřátelskými a nelegálními imigranty je zcela NEPŘÍPUSTNÉ. " Europarlament schválil řízení proti Maďarsku, pošlapává prý hodnoty EU " - je to přesně NAOPAK. Evropu vede ke zkáze a rozvratu nynější vedení EU v Bruselu s Merkel a Macronem..

R. Langer 9.12.2018 6:04

Re: No, pane Koláři,

Tak evidentně to těch zbylých 82 % natolik nezajímá, že je jim to jedno. Potom ovšem nevím, proč se vlastně rozčilují, že? Taky máte zrcadlo?

J. Pospíšil 9.12.2018 5:06

Re: viz volby Trumpa

Ale tak to není. Kandidátů je vždy víc. Jenže jsou tak slabí, že se o nich ani nepíše a tak o nich ani nevíte.

Z. Lapil 8.12.2018 23:10

Re: viz volby Trumpa

Dovolím si dotaz na prezidentské volby v USA: jak to přijde, že nakonec se volí - aspoň odsud to tak vypadá - mezi dvěma kandidáty?

Rozumím tomu, že reálně jednoho vygenerují demokrati a druhého republikáni.

ALE: jsou-li USA svobodná země, tak by měl mít teoretickou šanci jakýkoliv Joe Nowak odvedle. Kde se ten člověk ztratí? To s těmi dvěma (tetokrát Trum x Clintonová) kandiduje někdo třetí natolik nepodstatný, že se o něm z českých novin ani nedovím? Že by se povinně účastnil jedné nebo druhé série primárek a prostě skončil někde v půlce závody jako poražený?

Pozor - zas tak moc mě ta neznalost netrápí, nenechte se vlákat do pasti nějakého složitého vysvětlování.

Z. Lapil 8.12.2018 23:01

Re: viz volby Trumpa

Trump a vůbec prezidentské volby možná nejsou ideální příklad. Pokusil jsem se tím říct, že těsný výsledek referenda znamená, že při prvních potížích začne někdo prosazovat referendum nové (proč ne, jsme v demokracii), přičemž vzhledem k těm potížím bude pravděpodobný výsledek právě opačný. Když v Americe bude co čtyři roky střídat prezident, tak to celkem ničemu nevadí, ale na střídačku co čtyři roky být a nebýt v EU je excelentní pitomost; a právě k podobným výsledkům by, myslím si, referendum s postačujícím výsledkem 50% hlasů při 50% účasti vedlo.

Právě proto si myslím, že by minimální výsledek měl být poměrně razantní, aby pokles o nějakých 10-15% (změna VŽDYCKY někoho bolí) neznamenal, že opakované referendum změní předchozím referendem schválený stav v ten původní.

B. Volarik 8.12.2018 22:01

Re:Rozhodli tím o budoucnosti svých potomků

Jo, jo...to už tak bývá. Každé politické či ekonomické rozhodnutí, ať už učiněné "hlasem lidu" či vrtochem diktátora má velký vliv na život příštích generací. Takže...radši žádná rozhodnutí nedělat, volby nekonat, o ničem nehlasovat?