19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Ptejme se na plán B

Tak jako často, i k poslední schůzce ministrů zahraničí NATO lze říci: Přinesla dvě zprávy, dobrou a špatnou. Kterou chcete první? Většinou tu dobrou. Tady je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 9.12.2018 20:38

Re:

Mr. Petráček si asi nevšiml, že tuhle šachovou partii hrají od dob konce druhé světové a zatím se jim docela daří. Asi tomu tedy rozumí a asi lépe než my, kteří jsme si přátelství na věčné časy nedobrovolně užívali 40 roků.

J. Jurax 9.12.2018 18:55

Jistě. No a?

Rusko se musí naučit ... no, ono nemusí nic, i když by jistě bylo dobře, kdyby se naučilo.

Rusko (Putin) si nejspíš podobně jako Vy zase myslí, že ostatní by se (opět) měli naučit respektovat jeho svobodnou vůli, což se za slabých vlád Gorbačova a Jelcina odnaučily. Můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co můžete. Fakta nedobře ignorovat.

Opakuju, státy mají zájmy a ty si prosazují. Takže popřemýšlejte, jak dosáhnout toho, aby se s těmi zájmy dokázaly dohodnout bez velkých průserů, aby si ty zájmy pokud to je únosné navzájem respektovaly. Aby byla rovnováha sil. Ono ty průsery v případě velmocí mohou být celkem velké.

Takže - máte-li na to ramena, prostředky a odvahu, můžete Rusko zatlačovat, křížit mu jeho zájmy a trestat, když nebude poslouchat, pokud se tedy nechá; nejlépe tak, abyste nezpůsobil víc škody (sobě) než užitku. Případně aby z toho byl vůbec nějaký užitek a když, tak pro koho.

J. Kanioková 9.12.2018 18:22

Poslední věta - jste na omylu.

P. Lenc 9.12.2018 13:37

Re: Ano,

Pane Zingo, vy jste opravdu srandista.

J. Lukavsky 9.12.2018 10:53

Re: Ano,

"Mnoho sousedů bylo ve Svazu a nikde nedošlo k jejich likvidaci" Zkuste to říci v Estonsku, Litvě, krymskému Tatarovi.... a dostanete na budku. Asi si ty přesuny na Sibiř a nástupy Rusů nějak špatně vykládají. J.L.

J. Lukavsky 9.12.2018 10:49

Re: Ano,

"Na Slovensku najdete mnohem více lidí pro společný stát než proti." No možná teď, ale v té době jsem na Slovensko často jezdil a bylo to jako když holku chytne vdávadlo. I Slováci co studovali v Praze a pracovali léta v Čechách drtili mezi zuby "ako nás ti Čehůni derů.... a v USA stojí letadla plná dolarů a zlata a čekají až budeme svobodní a hned je pošlou, Slováci z kolen na nohy...Tiso v srdíčku..." Nu pak ti samí po vystoupení z té hnusné federácie drtili "ako ty dve svině Meč a Klau rozbili feredáci..." Nu teď je to já pán, ty pán a vztahy jsou korektní, nadávat může každý jen na sebe a svoje a každý za svoje. Tož tak. J.L.

I. Hendrych 9.12.2018 10:13

No comment

Na Rusko platí jedno jedinné....spáchal to v praxi Reagan.

J. Bruner 9.12.2018 9:22

Re: Ano,

nejde o ruské sousedy, ale o vlády ruských sousedů, bez možnosti lidí se vyjádřit. Mnoho sousedů bylo ve Svazu a nikde nedošlo k jejich likvidaci. Rozhodující je, jak by se v referendu vyjádřili lidé. Dříve v ČEskoslovensku se slovenská vláda rozhodla o odtržení a lidí se neptala. Na Slovensku najdete mnohem více lidí pro společný stát než proti.

P. Schuster 9.12.2018 9:03

Re: Ano,

A co tak rozšiřování USA. Například zabrání území Mexika (Texas) a je toho hodně.

J. Lancik 9.12.2018 2:20

Re:

Proc pred nastupem Putina na kremelsky trun v roce 2000 takove problemy neexistovaly? Pote co v krvi utopil boj Cecencu za samostatny a nezavisly stat,zacaly se zeme ktere byvaly vazaly Ruska uchazet o clenstvi v NATO. Rusko se musi naucit respektovat svobodnou vuli a nejen svych sousedu. Gorby to dokazal, po nem i Jelcin. Zato Putin je celou svou bytosti rusky imperialista. Rusky imperializmus prosazuje pres mrtvoly, tisice mrtvol, v Cecne statisice mrtvol. Jak jedna doma s kritiky, ukazuje pripad A. Politkovske. Za prvnich deset let jeho panovani bylo v Rusku zavrazdeno vic nez 300 novinaru. Jemu nemusi Zeman radit pouziti Kalasnikovu.

P. Papež 8.12.2018 23:14

Lumpové z Ameriky nesdělili Petračkovi plán B. To je opravdu na pováženou

Z. Koutecký 8.12.2018 19:03

Re: Problém je v upřímnosti

Já myslím, že pan Pujman má pravdu v tom, že tu smlouvu stejně nikdo pravděpodobně nedodržoval. Tedy možná ty rakety nerozmisťoval, ale jistě vyvíjel,zkoušel a vyráběl. A teď, když se situace velice přiostřuje, tak je taky všichni strategicky rozmisťují, ač to všelijak kamuflují a popírají.Nikdo z nich nemá tak mizernou výzvědnou službu, aby nevěděl, co se děje u protivníka a byl by cvok, kdyby se nezařídil podle toho.

J. Jurax 8.12.2018 19:00

Ono je to z globálního pohledu jedno. Hlavně když lidstva patřičně ubude.

J. Jurax 8.12.2018 18:56

Máte recht Vy i pan Tonga. Z pohledu států byvšího sovětského impéria, jež vidí v NATO jistou garanci bezpečnosti, i z pohledu Ruska, jež celkem pochopitelně nelibě nese přilnutí NATO ke svým hranicím.

Je to problém. A při řešení problémů nejsou emoce dobrým rádcem.

V. Pavelka 8.12.2018 18:48

Re: Ano,

Zinga jděte trousit svoje hloupé lži , do Ruska.

J. Jurax 8.12.2018 18:45

Státy mají zájmy. Ty prosazují takovými prostředky, na jaké mají ramena a jak jim situace dovolí.

Morální hodnocení takových činů je samozřejmě možné, ale může být zavádějící, neboť je subjektivní.

Ergo - ad Krym i zelení mužíčci jsou důkazem toho, že Rusko na to ramena má, že si to dokáže vnitřně zdůvodnit a že mu to situace dovolí.

Rozbor oné situace v potřebné šíři i hloubce by arciť přesáhl rozsah tohoto příspěvku a taky si nemyslím, že jsem k takovému rozboru dostatečně informován a erudován.

S. Kalužík 8.12.2018 18:27

Re: Problém je v upřímnosti

Zingo, pan Lepka je důvěryhodnější a to nejen proto, že nedělá gramatické chyby :)

M. Prokop 8.12.2018 16:27

Re: Ano,

To je typické pro Rusáky i rusomily, že se nikdy nezeptají, PROČ valná většina ruských sousedů chce do NATO.

Natož aby si přiznali, že se roztahuje Rusko.

Na začátku 18. století tvořil západní hranici Ruska Dněpr. V příštích sto letech postoupilo Rusko 800 km na západ a posunulo své hranice na Vislu. Na počátku 18. století bojovalo se Švédskem o svoji existenci u Poltavy, hluboko na území dnešní Ukrajiny. Uprostřed století se již zúčastnilo sedmileté války a jeho vojáci se dostali až na předměstí Berlina. Koncem století se stalo hlavním aktérem dělení Polska. H. Kissinger

P. Lenc 8.12.2018 14:27

Re: Ano, někteří lidé DOKÁŽÍ UDRŽET INFORMACI ve své paměti

Ano pane Fridrichu, podobně jsem psal už v době obsazování Krymu.A jsem zde pomalu za "válečníka",když píši o Gruzii, Krymu, východní Ukrajině, nyní o ruské provokaci v Kerčském průlivu.Samozřejmně že Putinovi jde o Mariopol.A když čtu některé reakce diskutujících obhajující tyto ruské akce, tak se nestačím divit.

I. Schlägel 8.12.2018 14:10

Re: Ano,

Poznámka o ničem.

J. Holíček 8.12.2018 13:49

Re: Ano,

NATO se nikam netlačí, NATO se stahuje, nejraději by se stáhlo do Moskvy. :-))

I. Schlägel 8.12.2018 12:39

Re: Problém je v upřímnosti

A ta síla bude působit v oblastech, kde je přirozeně přemnoženo nebo v oblastech, kde je přirozeně vymíráno?

I. Schlägel 8.12.2018 12:36

Re: Uiž jednou USA dovedli rusáky ke krachu, proč by se

Dobrý den, máte nějaký odkaz? Čínské firmy působí nějak nelegálně na ruském území nebo je to v rámci oficiálně sjednaného obchodního kontraktu? Díky.

I. Schlägel 8.12.2018 12:34

Re: Ano,

NATO se někam tlačí? Nebo státy bývalého sovětského impéria, zejména ty pobaltské, neztratily historickou paměť a zafungoval pud sebezáchovy? Vy jste paměť ztratil nebo pudy nemakají? Možná si pouze pamatujete komunistický výklad dějin v kombinaci s občanskou naukou neblahé paměti?

J. Lepka 8.12.2018 11:01

Re: Problém je v upřímnosti

Souhlasím pouze s jednostranným pohledem na geopolitickou situaci, mám již dost životních zkušeností, abych podléhal výlevům nejrůznějších napoleonků, diktátorů a vůdců. Ostatní je pouze vaše zbožné přání a to často bývá otcem myšlenek.

J. Fridrich 8.12.2018 10:58

Ano, někteří lidé DOKÁŽÍ UDRŽET INFORMACI ve své paměti

Ano, někteří lidé DOKÁŽÍ UDRŽET INFORMACI ve své paměti.. Ty dvě smlouvy mnou zmíněné a Ruskem nedodržené - jedna uzavřená Gorbim, tedy za SSSR - to je ta o těch raketách středního doletu a jejich úplné likvidaci a zastavení i jejich vývoje.. A ta druhá je - " Budapešťské memorandum " je označení mezinárodní dohody podepsané 5. prosince 1994 v maďarském hlavním městě Budapešti o Ukrajinském zřeknutí se jaderných zbraní. V memorandu se signatáři zavázali mimo jiné respektovat ukrajinskou nezávislost a suverenitu v rozmezí tehdy platných státních hranic, zdržet se hrozby silou nebo použití síly proti Ukrajině, PODEPSÁNO RUSKEM.. Tady to máte černé na bílém, Toto ale pro diktátory typu Putina, Hitlera, Maa, Kima a pod. neplatí :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Budape%C5%A1%C5%A5sk%C3%A9

_memorandum

Zprávy ze světa - Škemrat Putin o schůzku s Trumpem nemusí – jak píší ti jeho věrní z Moskvy, ale chovat se jako státník by měl. Zatím se chová jako gangster který okupuje cizí území Krym a jeho " zelení mužíci " - tedy ruští vojáci na " dovolené " podpalují na území východní Ukrajiny další loupež území.

P. Zinga 8.12.2018 10:45

Ano,

USA a 27 států jsou studenoválečníky a hazardéry.V situaci, kdy se NATO tlačí na hranice Ruska, jsou -mohly by být- tyto rakety pro Rusko jedním z odstrašujících prostředků obrany.

Nevím, jestli je má, ale nedivil bych se.

A že jsou dostatečným prostředkem brzdění choutek Západu, dokazuje jeho řev.

V. Kain 8.12.2018 10:45

Re: Problém je v upřímnosti

To se obáváte správně,protože jednou stejně musí dojít k regulaci lidského množení a já se obávám,že to půjde jedině silou.

P. Zinga 8.12.2018 10:44

Re: Problém je v upřímnosti

Ale Lepko, to samé lze říci o Vás!

J. Hejna 8.12.2018 10:19

Re: Problém je v upřímnosti

Obávám se, že i mnohem méně ruských i amerických strategických nosičů by stačilo na (téměř) vyhlazení lidstva.