12.12.2018 | Svátek má Simona



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

SVĚT: Černé díry v červených číslech 4



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 51, poslední: 4.12.2018 23:14, přehled diskusí

Chybné předpoklady:
Autor: M. Pivoda Datum: 4.12.2018 20:59

Dostatečný počet lidí dá v budoucnosti přednost virtuálnímu cestování (pomocí brýlí virtuální reality) před reálným cestováním už i z finančních důvodů. A právě proto počet reálně cestujících (vlaky či hyperloopem) se zmenší, oproti dnešku. Takže ty dnešní výpočty jsou velmi klamavé.

Analogie: V 19. století, když se předpovídalo zvyšování počtu tehdejších taxíků v Londýně, předpovídali s tím až půl metru koních výkalů na ulicích Londýna. Ale takový vývoj se nekonal.

Podobných chytráků jako jste vy,:
Autor: A. Nový 840 Datum: 4.12.2018 21:16

jsou plné hřbitovy. Knihy zničí kino, kino zničí televize, televizi zničí internet...

Re: Podobných chytráků jako jste vy,:
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 22:19

Má pravdu v tom, že prakticky nevíme, co bude za nějakých 30 let. Jenže ani on neví.

Takže zatím se pořád nejlépe osvědčuje něco dělat a stavět na základě současných prognoz. Čekat nečinně na budoucnost nefunguje.

Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?:
Autor: V. Novák Datum: 4.12.2018 14:04

...

Re: Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?:
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 14:40

Irelevantní.

Kde se v Berlíně staví letiště bylo dokonale známé a stejně se mnohokrát prodražuje.

Re: Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?:
Autor: V. Novák Datum: 4.12.2018 17:32

Já jen, že se tak divili, že musí razit tunely...

Re: Ty hory tam při přípravě projektu nebyly?:
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 22:19

Asi spíš tomu, za kolik, než že.

Tragédií dneška je, :
Autor: J. Schwarz Datum: 4.12.2018 12:12

kdo na ty nemovitosti a nájmy dosáhne! Čím se ti lidé živí, že jsou natolik v balíku. Jestli náhodou nejde o parazity pečující o blaho třetího až padesátého pohlaví, aktivisty Greenpeace, bojovníky za "práva" ilegálních imigrantů a pod. Pak by ti pracující udělali mnohem líp kdyby se z takových měst odstěhovali než aby hlasovali pro výstavbu VRT, která by je vozila do práce. Doby, kdy se panstvo veselilo na zámku a sluhové je přícházeli opečovávat z vesnice v podzámčí snad už minula...

Re: Tragédií dneška je, :
Autor: V. Kain Datum: 4.12.2018 14:50

Pane Schwazi neminula.Pokračuje dál jenom v jiné formě.S každou krvavou revolucí kde se fyzicky likvidovala aristokracie a buržoasie a kde se omílalo neštěstí chudých to vždycky dopadlo tak,že ti kteří měli chudiny plné huby byli vždycky mnohem horší než ti kteří skončili zastřelením či stětím.

Re: Tragédií dneška je, :
Autor: J. Schwarz Datum: 4.12.2018 19:26

Jenže dnes by "chudině", narozdíl od dob minulých, mohlo stačit na panstvo se vykašlat. zvláš ́t když jde o panstvo neschopné a od reálného života totálně odtržené. Proč proboha všichni podporují sociální státy s jejich byrokracií, kde se v řadách poskytovatelů t.zv. "veřejných služeb" dokáží schovat miliony parazitů. V případě státu minimálního, "nesociálního", by museli své "služby" nabídnout na trhu, bylo by na ně vidět a většina z nich by musela začít dělat něco užitečného, třeba rozvážet pizzu...

VRT u nás:
Autor: E. Nichtburger Datum: 4.12.2018 11:54

VRT u nás je třeba chápat a navrhovat v evropském kontextu. Ne Praha-Brno, ale Berlín-Dráždďany-Praha-Brno-Vídeň. A taky by to chtělo Mnichov-Praha, kde jsou na obou koncích města s víc než milionem obyvatel a vlak těch 400 km dnes jede za 6 hodin.

Re: VRT u nás:
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 13:29

Zatím je u nás ticho po pěšině v jakémkoliv kontextu.

Re: VRT u nás:
Autor: E. Nichtburger Datum: 4.12.2018 13:50

Zdá se, že se připravuje trasa Drážďany - Praha a že se uvažuje o některých výjezdech z Prahy.

Re: VRT u nás:
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 14:41

Trochu se o tom mluví, zda už to pokročilo do fáze příprav nevím.

Re: VRT u nás:
Autor: R. Hanuš Datum: 4.12.2018 15:16

Ano, pokročilo, V tuto chvíli Studii tratě Praha Drážďany dělá CEDOP s francouzi (EGIS), Úsek Praha- Brno vyhrál SUDOP s Mottem a úsek Brno OStrava se právě soutěží.

Re: VRT u nás:
Autor: E. Nichtburger Datum: 4.12.2018 15:29

A ty výjezdy z Prahy? Ví se o tom něco?

Bude podzemní nádraží Praha Opera a tunel do Berouna?

A jak to vypadá s výjezdem z Prahy směr Hradec Králové?

Děkuji za článek:
Autor: V. Braun Datum: 4.12.2018 10:02

Děkuji za článek obsahující zajímavé informace a souvislosti. Škoda jen, že této úrovně nedosahují všechny články autora.

Re: Děkuji za článek:
Autor: P. Jaroš Datum: 4.12.2018 11:34

Všechny články autora jsou na takové úrovni, dobře podložené zdroji, to jen Vaše ideologie nedovolí reálný pohled.

:))))))))))):
Autor: J. Kanioková Datum: 4.12.2018 17:59

Re: Děkuji za článek:
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 11:52

Většinou jo, ale z nějakého důvodu (nejspíš zaujetí) vás to irituje.

Alternativa pro rok 2029:
Autor: M. Pivoda Datum: 4.12.2018 9:43

"... Vlaky mezi San Franciskem a Los Angeles měly začít jezdit v roce 2029 a jedna jízdenka měla stát 55 dolarů. ..."

V roce 2029 bude helma virtuální reality určitě levnější a internetové spojení 5G (či možná už i 6G) bude dostupné celosvětově.

Takže levnější a pohodlnější pro člověka bude: posadit se v obýváku do křesla, nasadit helmu virtuální reality a pohodlně navštívit to kýžené místo na zeměkouli (možná i na Měcíci).

Poučení: Velké a časově náročné projekty (jako byla i Velká čínská zeď) je lepší vůbec nerealizovat.

Re: Alternativa pro rok 2029:
Autor: V. Braun Datum: 4.12.2018 10:03

Tak jistě že bude, ale k reálnému nezprostředkovaému zážitku to bude mít ještě dost daleko.

Re: Alternativa pro rok 2029:
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 11:53

Nemluvě o tom, že lidé dělají i jiné věci, než "prožívat zážitky".

Pro V. Brauna:
Autor: M. Pivoda Datum: 4.12.2018 20:57

Dostatečný počet lidí dá v budoucnosti přednost virtuálnímu cestování před reálným cestováním už i z finančních důvodů. A právě proto počet cestujících v reálném světě (vlaky či hyperloopem) ubude. Takže ty dnešní výpočty jsou klamavé.

Analogie: V 19. století, když se předpovídalo zvyšování počtu tehdejších taxíků v Londýně, předpovídali s tím až půl metru koních výkalů na ulicích Londýna.

Re: Pro V. Brauna:
Autor: J. Jurax Datum: 4.12.2018 23:14

Jojo, k Vám přijde virtuální instalatér opravit toaletu a virtuální kadeřník upravit vous a máte-li i vlas. A virtuální zubař Vám virtuálně ošetří bolavý zub.

A s těmi koňskými kobližky v Londýně je to obecně známý a často užívaný příklad na technologický zlom řešící problém. Po mém soudu jej zde ale užíváte nepřípadně.

Inu, :
Autor: R. Langer Datum: 4.12.2018 6:17

státní železnice...

Re: Inu, :
Autor: J. Kratochvíl Datum: 4.12.2018 10:28

A proč to tedy nestaví nějaká soukromá železnice. Pokud jsem si všiml v článku tak právě soukromníci projektu hází klacky pod nohy.

Re: Inu, :
Autor: M. Prokop Datum: 4.12.2018 11:54

Protože se to nevyplatí.

Což soukromník pozná, protože jde o JEHO peníze, kdežto úředník rozhazuje moje, snad i vaše.

Železnice podporuje rozvoj.:
Autor: J. Kratochvíl Datum: 4.12.2018 12:15

Je důležitý silný stát. Stát buduje to co se nevyplatí soukromníkům, ale vyplatí celé společnosti. Kdybychom tady měli stavět jenom to co se vyplatí soukromníkům, tak lezeme ještě po stromech. Stát právě musí budovat projekty, které se nevyplatí nebo na ně soukromník nemá. A to platí i historicky, již za Marie Terezie se budovaly silnice, sedláci by těžko něco postavili. Raději žiji v EU, kde je hustá a moderní železniční síť než někde v USA.

Fanatickej ideologu.

Re: Železnice podporuje rozvoj.:
Autor: J. Kratochvíl Datum: 4.12.2018 12:19

Není náhodou, že Afghanistán nemá ani metr železnice. Jedna z nejzaostalejších zemí světa. Silní soukromníci taliban.