19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

17. LISTOPAD: Svátek promarněných příležitostí a špatného svědomí

Nenašel jsem žádný důvod zúčastnit se některé z akcí k výročí sametové revoluce. Spíše než oslavu boje za svobodu a demokracii nyní v tomto výročí spatřuji svátek promarněných šancí a špatného svědomí. O svobodu zde vlastně nejde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 23.11.2018 10:04

Pro J. Juraxe:

Asi zdaleka neočekáváte od EU "kdejakou špatnost", když si neumíte představit, že euroskepticismus se v EP trestá. Redaktorka rozhlasu Sedláčková se také ptá "A to se děje?" https://www.youtube.com/watch?v=8JYdoXfE34U

V. Církva 22.11.2018 21:34

Ale já stávkoval v roce 1989 za demokracii a svobodu

Ne za kapitalismus ani socialismus. Možná ani na EU mi nevadí socialismus, jako neomarxistické omezování svobody a demokracie. Pokud je svoboda a demokracie, ekonomické vztahy už se vyvinou tak jak to vyhovuje lidem, či přírodní optimalizaci.

M. Prokop 22.11.2018 21:49

Re: Ale já stávkoval v roce 1989 za demokracii a svobodu

Demokracie a svoboda jakž takž funguje jen v kapitalismu (a ani tam ne všude). Stávkoval-li jste za demokracii a svobodu, stávkoval jste (i nevědomě) i za kapitalismus.

V. Církva 22.11.2018 22:02

Re: Ale já stávkoval v roce 1989 za demokracii a svobodu

Nemyslím si že by třeba předkřesťanští Germáni či Indiáni měli kapitalismus. Přitom měli sněm, či válečnou radu a tak určitou formu demokracie. Kapitalismus je jen určitá dějinná etapa, a forma dělby práce. Tak jako prvobytně pospolná společnost či feudalismus může přijít nová lepší forma. Socialismus to samozřejmě není a zatím se plácáme v této slepé uličce.

A možná jsem tehdy opravdu chtěl kapitalismus. Teď chci hlavně demokracii bez přívlastku socialistického ale ani kapitalistického.

F. Lubomír 22.11.2018 21:04

17 listopad

Chronologicky jsme chtěli v r .1968 hlavně změnu tj. svobodu tisku,cestování mimo jiné neutralitu.Na to se zapomíná což byl jeden z hlavních důvodů zásahu vojsk sov.bloku .Byl tam totiž v r.1968 Brežněv nikoliv Gorbačov,který nám a celému východnímu satelitu přinesl svobodu.Pamětníci vyčítaji režimu 60tých let právě nemožnost cestování ,chybějící zboží západní provenience.Socialismus reformovaný nikomu v té době asi nevadil Pokud jde o socialismus vůbec třeba si ujasnit c o se tím rozumí ,nikoliv dávky nepracujícím ,rovnostářství .Nejbohatší státy jsou sociálni např.Švédsko,Rakousko,Německo.Sociální smír je jisté zabránění nepokojů,stávek, značné rozdílysociální ve společnosti vedou ke kriminalitě viz státy typu Brazilie a pod.

V.Havel slíbil na Letné m.j. neutralitu,tedy nebudeme v vojenských blocích,referendum a pod.Trefná poznámka o bystě v americkém kongresu.Nejsem si jist zda jsme v r. 1989 chtěli vládu nadnárodních monopolů,kde jsme rukojmími ,odevzdání majetku který zde budovaly generace do zahraničí těm kteří z něj pobírají značné zisky.K poznámce že jsou v politice bývalí spolupracovníci STB tito byli i v disentu .

M. Prokop 22.11.2018 21:55

"Nejbohatší státy jsou sociálni např.Švédsko,Rakousko,Německ

Sociální, ne socialistické (a kromě toho jsou jiné bohaté státy, ne zase až tak sociální, třeba USA).

Reformovaný socialismus tehdy nikomu nevadil, ovšem od té doby vím(e), že nefunguje.

Lze nebýt ve vojenských blocích, ale nezajišťuje to lautr nic (viz Finsko, Belgii, Holandsko, Dánsko, Norsko před WW II). Bezpečnější je být členem v docela dobré společnosti, zvláště pak, když byvší okupant sílí.

Nadnárodní monopoly zachraňovaly většinou to, co komouši zdevastovali. Teď chtějí za své investice zisk, to je normální a naše chyba, že jsme tu komunistickou devastaci připustili.

M. Mikulec 22.11.2018 14:12

Dobre podana skutecnost

S nekterymi lidmi je obvykle potiz, ze si neumeji vyhodnotit, co se jim odehrava pred ocima a ceho jsou svedky. Musi jim k tomu podat subjektivni komentar Ceska televize nebo nekdo takovy, kdo vyznava ty spravne evropske hodnoty. Svoboda se v extremne levicove EU vytraci jako para nad hrncem. V CR jeste nejsme tak daleko jako v Evropskem parlamentu, kde poslanci, kteri projevi euroskepticismus, jsou odstrihnuti z hlasovani a pozastavi se jim plat. Ostatne mluvi o tom europoslanci Jan Keller i Jiri Payne. EU uz ani nepredstira svobodu.

Š. Hašek 22.11.2018 19:19

Re: Dobre podana skutecnost

brusele vyznává "vůdcovský princip jedné myšlenky".

Mám doma slovníček němčiny z roku 1940 určený občanům v Protektorátě. Je to "maso". Stejné maso, jako poslouchat bratra Kalouska. Zkráceno.

J. Jurax 22.11.2018 21:43

Re: Dobre podana skutecnost

Ehm ... tedy očekávám od EU kdejakou špatnost, nicméně tohle - "v Evropskem parlamentu, kde poslanci, kteri projevi euroskepticismus, jsou odstrihnuti z hlasovani a pozastavi se jim plat.", jak píšete, jsem nikde nezaznamenal. Ne že by to nebylo uvěřitelné, ale přece jen se mi to nějak nezdá - nebyl by nějaký odkaz?

M. Prokop 22.11.2018 21:56

Re: Dobre podana skutecnost

Něco jsem zaslechl o odstřižení z diskuse.

R. Langer 22.11.2018 13:52

Pane autore,

klobouk dolů, shrnul jste to naprosto dokonale. Vidím to naprosto stejně, do detailu. Bohužel ze všech lidí, které znám, a že je jich poměrně dost, má podobný názor na věci kolem nás pouze jeden jediný. Takže dohromady teď znám takové lidi celkem tři, včetně sebe. Je až děsivé, že si to prakticky vůbec nikdo ani v nejmenším neuvědomuje.

Š. Hašek 22.11.2018 18:46

Re: Pane autore,

Jo.

M. Prokop 22.11.2018 12:56

To sedí. Jak Jandák na hrnec.

Svoboda většinu obyvatel zajímá (v lepším případě) pouze, jde-li o JEJICH svobodu. Málokoho už napadne, že právo na svobodu mají i jiní, od nich odlišní.

P. Lenc 22.11.2018 11:21

Dík za tento článek.

Ano, svoboda je jen a jen jedna a tu nejen nezaručí, ale zákonitě zničí socialismus, ať se tváří jako "socialismus s lidskou tváří", nebo jako korporátní či v jiné formě, o bolševickém nemluvě.

A. Alda 22.11.2018 12:45

Konec svobody začíná

vždy omezením svobody slova.

Š. Hašek 22.11.2018 18:49

Re: Konec svobody začíná

Jo.

Oni by se osypali, kdyby někdo něco napsal. Neschváleně. Bez vysvětlivek.

Zkráceno, je večer, otvírám pivko.

V. Pokorný 22.11.2018 10:06

Kdosi

se tady zastává pana Havla. Člověka, ktrý siboval, že prezidentem bude jen do prvních svobodných voleb. No jo, no. Pak se držel, resp. byl dosazen, jako poslušná loutka, do prezidentské funkce a, podle mne, by v ní rád zůstal až do smrti. Vaklaf Hejvl má bustu v Kongresu USA. Proč asi? Ve světle toho, co provádí USA po celé Zemi,i v Česku, tomu rozumím. Poslušná moralizující loutka.

A poslední věta příspěvku pana Krutého svědčí o tom, že je nějaký popletený. Nic ve zlém. Jen asi zapomíná.

V. Kotas 22.11.2018 11:05

Re: Kdosi

Sliboval nejen toto - jeho slavný projev, by měl být vysílán několikrát do roka, v televizích v hlavním vysílacím čase, především v ČT. Aby si lidé připomenuli, proč zvonili klíči a co z toho nakonec vzniklo.

J. Jurax 22.11.2018 21:47

Re: Kdosi

No jo, kdyby lidi tehdy věděli, co z toho vznikne, tak by Havla vypískali, Husáka odnesli na ramenou na Hrad a Jakeše přesvědčili, aby to prvnítajemníkování dělal dál a podpořili by vedoucí úlohu KSČ - tak to myslíte?

A. Alda 22.11.2018 12:46

13 let byl presidentem.

Což je v rozporu s Ústavou. Ale vymýšlely se obezličky jako že presidentování před odchodem Slováků se do toho nepočítá a tak...

M. Krutý 22.11.2018 9:57

Další kopání do Havla

je to dneska nějaká zvrácená móda, tohle kopání do Václava Havla. Dneska tedy obzvláště vypečené. Tvrdit, že VH pohrdal svobodou, nebo ji dokonce nenáviděl, to už jsou tvrzení hodná politruka.

Stejně jako jeho kritika mafiánského kapitalismu, který skutečně do značné miry mafiánským byl. Adorace V. Klause je v tomto světle celkem logickou implikací. Já si jenom dovolím připomenout, že základní kameny vysokého zdanění práce a tím take její vysoké ceny, zdravotní a sociální odvody zaměstnavatelů a další radosti pocházejí z dílny kolektivu právě Václava Klause, nikoli následných socanských vlád.

Na závěr jenom poznámku: kdyby byl prezidentem VH, nikdy by se premiérem nemohl stát nikdo ani se vzdáleně blížící Andreji Babišovi.

M. Jandáková 22.11.2018 10:07

Re: Další kopání do Havla

...a pan Kalousek by se neodvážil vzít do svých úst "vyšší princip mravní".

V. Kotas 22.11.2018 11:07

Re: Další kopání do Havla

Hlavně že za něho mohl být Čalfa.

V. Kotas 22.11.2018 11:08

Re: Další kopání do Havla

V. Havel se ukopal sám, jak postupně vylézá na světlo bóží.

V. Církva 22.11.2018 21:45

Re: Další kopání do Havla

Havel je správně a oprávněně kritizovatelný. I když kdo je bez chyby? Myslím, že Havel byl možná ideální vůdce a prezident pro tu dobu, a pravděpodobně dnes už ne. V každém případě svobodomyslný byl a prozápadní taky. To jsme tehdy potřebovali.

Společenský vývoj jde ale dál, dnes už víme že Západ ujíždí na Blízký Východ a směrem k socialismu, a že tam m2l nam95eno už před 30 lety. Proto nám možná Havel přestává být srozumitelný.

D. Polanský 22.11.2018 9:52

Nojo, cinkačů klíči

máme stále ještě dost. Chtějí Pravdu a Lásku, ale jenom podle nich, tedy zabalenou do nenávisti.

R. Langer 22.11.2018 13:55

Re: Nojo, cinkačů klíči

Tak tak, demokratické volby platí, ale pouze pokud bude zvolen náš kandidát. Ach jo.

K. Janyška 22.11.2018 9:07

3 velká negativa jsou : Mír, svoboda a spravedlnost.

Autore, autore, autoři, autoři... Dzp.

Š. Hašek 22.11.2018 9:06

Malinko připomenu,

že asi tak 75 poslanců a parlamentu a podobný počet v senátu už dlouho předkládá svým ovečkám program:

1. Zrušit volební výsledky ANO (hodnotovělistopadovým způsobem). 2. Vyhodit zvoleného presidenta Miloše Zemana (hodnotově plus okultními pokusy - přáním/očekáváním smrti). 3. Plnění per na podpis Istanbulské a Marrákešské smlouvy. 4. Plány na bleskové tažení do Ruska. 5. Vlastní platy pro příští rok. 6. Študování závěrů vyšetřovací komise Slonková-Kubík.

Ale hlavně body 1,2.

V. Kotas 22.11.2018 11:15

Re: Malinko připomenu,

Výsledky bychom viděli při předčasných volbách. Ale tímto by se v předvolební kampani neprezentovali, to by slibovali hory doly.