25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Právo dle koránu

Evropský soud pro lidská práva (ESLP) rozhodl, že kritika zakladatele islámu Mohameda je podněcováním nenávisti, a proto není chráněna svobodou projevu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 18.11.2018 21:06

Přesně !

V. Církva 18.11.2018 20:38

Re: Tyto - a podobné zprávy jednoznačně potvrzují, že nyněj

Pane Hrbek. Pokud jste pouze citoval nějaké staletími přeformulované věty Voltaira, dobrá.

Jinak Islám měl asi lépe (a to už v Koránu) zpracované soužití s Židy a hlavně Křesťany. Bral je jako nižší občany, kteří Muslimy živili, pohany vraždili. Co se týká tvrzení, že křesťané začali boje s Muslimy. Asi jste nikdy nečetl že křížové výpravy byly opožděná, možná nepříliš šťastná reakce na výboje Islámu, největší krutosti v nich realizované národy kteří byli téměř ještě pohané (Vikingové). Srovnávat je tedy s tehdy ještě pokrokovými národy Blízkého Východu je hloupost anebo podpásovka.

Islám ve vědě nepřinesl nic, ještě tak jako obchodníci šířili původně indické číslice, kterým se dnes říká proto arabské. Křesťanství samozřejmě bylo mnohokrát zneužito vládnoucí třídou či jinak nepochopeno, ale celkem se drží v pohodě. Křesťanem není ale ten co se podle křesťanství nechová. Náboženské války mezi křesťany byly způsobeny nepochopením křesťanství.

Pokud ale opravdu věříte při možnosti přečtení Bible i Koránu, to co píšete, že je křesťanství příčinou všech těch hrůz, a antika s homosexuálními praktikami a kultem Dia Vám imponuje a navíc tvrdíte že Islám je mírumilovnější než Křesťanství a dokonce snad přinesl nějaký pokrok jste šílenec a určitě nebezpečný svému okolí. Z Vašich myšlenek mám ale pocit že jste člověk sice více knih, ale všechny mají autory Marxe a Engelse.

J. Jurax 18.11.2018 19:14

Ehm ... Čína, Japonsko, nakonec i Jižní Korea třeba.

V. Petr 18.11.2018 18:53

Jestliže JAKÝKOLIV evropský soud trestá rouhání proti

islámu (rouhání proti křesťanství se "samozřejmě" netrestá), co jiného by to mohlo být???

J. Vintr 18.11.2018 17:20

Re:

A kde jsou dnes ty civilizace, nedotčené křesťanstvím, které byly dřív technicky i jinak vyspělejší? A hadejte, čímpak to asi je.

A. Hrbek 18.11.2018 17:00

Re: Tyto - a podobné zprávy jednoznačně potvrzují, že nynější

Nikdo nepopírá, že křesťanství mělo na civilizaci evropských zemí kultivační vliv. Ale to mělo i antické pohanství, jehož poznatky se k nám dostaly (v první volně) v období křižáckých válek (a to jak přes Cařihrad a Palestinu, tak přes Španělsko), spolu s poznatky islámských zemí (a těch nebylo málo). Druhá vlna antických poznatků pronikla do Evropy s období renezance. Je ovšem přitom dobré rozeznávat vliv katolického křesťanství, protestantského křesťanství a křesťanství pravoslavného.

Současná evropská civilizace a kultura jsou do značné míry ovlivněny i jinými civilizacemi (například indickou nebo čínskou) a vědeckým ateismem. Nelze však zodpovědně prohlásit, že vždy k obecnému prospěchu.

Nakonec to nejdůležitější - rozhodující jsou vždy konkrétní lidé, jejich morálka, vlastnosti, znalosti a metody. Je sice hezké že každý má nad sebou hvězdné nebe a v sobě mravní zákon, když se neřídí základním zákonem "Nečiň druhým, co nechceš, aby oni činili tobě" (Mat. 7-12, Konfucius Analekta 15-23).

J. Anděl 18.11.2018 16:14

Re: Islámská moudrost

Ano. Meč opravdu je pravdomluvnější. Sekne nebo nesekne. Židle je taky pravdomluvnější, než kniha.

J. Anděl 18.11.2018 16:12

Re: Může za to němčina?

Píšete pořád o nějaký ten pátek mrtvém Mohamedovi? Lze pomlouvat historickou osobnost?

J. Anděl 18.11.2018 16:11

Re: A co rituální vraždy, eufemisticky nazývané "lidské oběti"

Co škodí ("je" špatné) a co je považováno za špatné jsou dvě zcela různé věci. Samozřejmě i rituální vraždy byly v jistých dobách a oblastech lidského světa považovány za normální.

M. Rozbořil 18.11.2018 15:38

Re: Za vším hledej nevzdělání civilizovaných. Za ním však stojí

Ona kompozitivní teorie byla někdy součástí výuky? A kde a kdy, prosím?

M. Rozbořil 18.11.2018 15:35

Může za to němčina?

Vždy jsem německý jazyk považoval za poměrně akurátní a tak nedokážu pochopit, jak mohl být někdo odsouzen pro pomluvu, pokud nelhal. Pravdivé tvrzení nemůže být pomluvou a odsouzení ve všech instancích napovídá, že bude pomalu čas pomýšlet na emigraci. Jak vidno, v Evropě se spravedlnosti nelze dovolat.

V. Petr 18.11.2018 15:16

To je hodně nadneseno.

V Římě bylo křesťanství náboženstvím doby úpadku!

V. Petr 18.11.2018 15:15

A co rituální vraždy, eufemisticky nazývané "lidské oběti"

Ty byly špatné ÚPLNĚ VŽDYCKY! Zločinci si jejich pomocí získávali a udržovali moc, o ničem jiném to není. A o ničem jiném není a nebyl ani islám!

Také křesťanství bývalo zneužíváno zločinci, ale nebyla to jeho podstata!

V. Petr 18.11.2018 15:10

Dneska válčí sunnité a šíité, např. v Jemenu!

V. Petr 18.11.2018 15:09

No, to rakouské právo je předpodělané z muslimů!

Jinak by tam nic takového nemohlo být a už vůbec by nemohly existovat takovéto rozsudky!

Viz "habobení státu světové socialistické soustavy." To je PŘESNĚ NA STEJNÉ ÚROVNI a nemá to ve svobodné zemi co dělat!

J. Jurax 18.11.2018 15:05

Ale on Zima je skutečně echtgermán, řízením neblahého osudu s kořeny v rase slovanské. Takže je poturčenější než Turek.

J. Jurax 18.11.2018 14:58

A ještě ad Gatestone Institute a komu věřit - inu, pokud jde o islám, pak spíš těm stounům než oficiálním politicky korektním mediim, i když Wiki, jež pochopitelně musí být taky politicky korektní, na ty stouny sočí.

J. Jurax 18.11.2018 14:48

No, právo je ohebné.

Před řekněme čtyřiceti lety by tato kauza nevznikla. V Rakousích nebylo dost moslemínů na to, aby konstatování faktu bylo bráno jako vyvolávání nenávisti proti nim.

Mimochodem, po mém soudu je tahle institucionální citlivost na vyvolávání nenávisti proti muslimům mimo jiného i příznakem toho, že ve skutečnosti už není třeba ji vyvolávat.

Koneckonců v Germánií odsoudili novináře za zveřejnění obecně známé fotografie Hitlera s nejvyšším muftím jeruzalémským; taky vyvolávání nenávisti, že ...

J. Jurax 18.11.2018 14:37

No jo, a myslíte, že kdyby někdo dnes ty sňatkové dohody kritizoval nazvav je kupříkladu obchodem s dětmi, myslíte, že by to nějaký alternativní inteligent žaloval a i kdyby se takový vůl našel, že by se tím příčetný soud zabýval?

I kdyby to bylo podáno jako útok na křesťanství, jež proti takovému kšeftování s dětmi nikterak nebrojilo?

J. Fridrich 18.11.2018 14:34

Re: Tyto - a podobné zprávy jednoznačně potvrzují, že nynější

Hallo Hrbek, jen pro vás - Nebýt křest'anství a jeho kultivačního vlivu na lidstvo, tak se tady v Evropě lidé ještě " houpou na stromech ". Samozřejmě trochu nadsazeno - i když někteří diskutující na těchto anonymních Internetových žumpách z těch stromů ještě ani nyní nespadli. Jak by vypadaly bez křest'anství vztahy mezi lidmi, architektura měst i obcí atd. lze docela dobře předpokládat. Na mnoha lidech u nás je do současnosti zřetelně vidět to devastační " dílo soužek učitelek " na základních školách za komunistů, kdy se obecně deformoval vývoj světa nejen v oblasti křest'anství... Dnes je třeba chápat křest'anství na Západě jako " pomocnou " hráz proti islámu a jeho muslimským nájezdníkům přicházejícím Evropu rozvrátit zevnitř. Nynější papež František pracuje na likvidaci křest'anství a podvolení se barbarskému islámu..

Na stovky let misijní, špitální, vědecké ( např. náš Mendel ) v Asii, Africe, Jižní Americe se jaksi u nás zapomíná, někteří komunismem poškození lidé to vědět ani NECHTĚJÍ..

J. Jurax 18.11.2018 14:25

Všechna náboženství jsou poplatná době, v níž vznikla. Nadčasovost je mýtus.

Ovšem ve vyspělých společnostech se náboženství béřou tak, že nehodící se se opomíná, ba škrtá. Odtud to zdání nadčasovosti.

Akorát islám neškrtá, proto je taky brzdou civilizace a proto je taky svým středověkým primitivním fanatismem silný.

J. Jurax 18.11.2018 14:15

Není konvertita k islámu. Neobhajuje islám.

Po mém soudu byste měl číst pozorněji, abyste pochopil názor v příspěvku, na nějž reagujete, panem Hrbkem vyslovený.

J. Jurax 18.11.2018 14:10

Nehoupali. To není nadnesené trochu, nýbrž masivně; prakticky jde o tvrzení pošetilé.

Základy naší civilizace vznikaly v době, kdy Žid Jošua, později zvaný Christos neboli pomazaný, byl jen jednou z možností vzdálené budoucnosti.

Naše civilizace by jistě v detailech vypadala jinak; ostatně ani civilizace křesťanstvím nedotčené se nehoupaly na stromech, naopak některé byly ve své době technicky i jinak vyspělejší než tehdejší země křesťanské - a některé z nich se nehoupají dodnes.

J. Jurax 18.11.2018 13:54

K soudu se nechodí pro spravedlnost, nýbrž pro rozsudek. A ten je v daném případě naprosto ostudný.

Je vůbec pozoruhodné, jak je justice v Rakousích, o ctihodném Evropském soudním dvoře nemluvě, masivně předpo$raná před muslimy.

A zaznamenáníhodná je i činnost toho bomzáckého -pochopitelně levicového - novináře, aktivně i se svým levicovým listem lezoucího moslemínům do perdele.

P. Aron 18.11.2018 11:02

Re: Tyto - a podobné zprávy jednoznačně potvrzují, že nynější

Vy už jste konvertita k islámu ? Obhajovat islám považuji za zrůdnost. Ten současný islám představuje třeba Alrawi, který vyzývá věřící k bití dětí a učit je nenávisti k nevěřícím ! A tohle vy obhajujete. Jste tedy nepřítel naší civilizace.

K. Janyška 18.11.2018 10:56

Re: Islámská moudrost

Já vám nadávat nebudu, a to jsem nějaký mudrlant... Dzp.

S. Netzer 18.11.2018 10:53

Re: Ani za zlatý prase bych to nedělal

Tvrzení, že "Evropský soud pro lidská práva podporuje zákony šaría o rouhání" nebo o "islamizované justici" (Sabaditsch Wolff), je už samo o sobě tak absurdní, že žádný soudný člověk těm báchorkám nemůže věřit.

Je to čiré štvaní, jemuž sednou na lep jen zmanipulovatení a zmanipulovaní jedinci.

P. Aron 18.11.2018 10:50

Re: Tyto - a podobné zprávy jednoznačně potvrzují, že nynější

Naprosto přesné.

I. Koreň 18.11.2018 10:30

Re: Ani za zlatý prase bych to nedělal

Píšete přesně to, co se nám Gatestone snaží sugerovat a co není pravda. Ta paní naplnila podstatu trestného činu podle RAKOUSKÉHO práva, potvrdily to všechny rakouské soudy a Evropský soud navrch. Islámské právo ani strach z muslimů v tom nehraje žádnou roli.

Ať tady bude muslimů kolik chce, bude se u nás i jinde v Evropě soudit podle našich zákonů schválených našimi parlamenty, zvolenými našimi voliči. Žádná podělanost evropských soudů před muslimy se prostě nekoná.

Možná Vás bude zajímat, co o Gatestone Institute píše Wikipedie hned v podtitulku: "The Gatestone Institute (formerly Stonegate Institute and Hudson New York) is a right-wing anti-Muslim think tank with a focus on Islam and the Middle East. The organization has attracted attention for publishing false articles and being a source of viral falsehoods." Je dobré si rozmyslet, komu věřit.

J. Ptáček 18.11.2018 10:20

Islámská moudrost

Mně úplně stačí k pochopení ideologie islámu moudrost saúdskoarabského imáma jménem Ísá Asírí:

"Meč je pravdomluvnější, než kniha. Je to jediný jazyk, jemuž rozumějí křesťané i židé". A už se těším, až mně různí mudrlanti budou nadávat, že je to vytrženo z kontextu, že to vůbec takové není. A že se naopak mám podívat, kolik zla způsobili v dějinách křesťané nebo židé. Ano, z kontextu je to opravdu vytrženo. Mně to v mém primitivizmu bohatě stačí. Víc netřeba.