25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Báječná léta s StB

V souvislosti s výtkami vůči Jaromíru Nohavicovi a jeho spolupráci s StB je možná vhodné uvést některým diskutujícím pár dat, jež snad otupí osten kritiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 8.11.2018 19:34

Re: ....

... odmašťovna nezabrala.

R. Langer 8.11.2018 14:38

Re: ....

Znáš je zřejmě osobně, soudruhu... :-P

R. Meišner 8.11.2018 7:37

tím víc

mi vrtá hlavou, proč tento nejodpornější, nejzločinnější a nejšpinavější režim, který u nás kdy byl, neustále a dokola podporovalo ve "volbách" do Národní fronty (byly pořádané jednou za pět let) 98,8% všech voličů? celý národ poslušně jako ovce naklapal do volební místnosti, do ruky dostal kandidátku a tu pak za plentou hodil do urny. -musel? samozřejmě že nemusel, za tohle se ani nezavíralo, ani nepopravovalo. (já sám jsem tam v roce 1986 nešel vůbec, a nic se mi nestalo). -takže záhada. jsou jen dvě možnosti: buďto to nebylo tak hrozné, jak vypráví autor, a nebo se prostě všichni zbláznili. jinak dnešním generacím je takřka šumafuk, co se dělo před 30-40 lety, spíš každého zdravého jedince zajímá co je a co bude, a je to tak dobře.

P. Han 8.11.2018 8:04

Re: tím víc

A to je přesně to, o čem autor píše. Nepochopil jste to a je vám to jedno.

M. Rozbořil 8.11.2018 8:42

Re: tím víc

Máte mylnou informaci. Jít s jednotnou kandidátkou NF za plentu, bylo podezřelé a nežádoucí. A s těmi procenty si soudruzi z volebních komisí starosti nedělali. Náš strýc po léta vhazoval do uren poskládaný toaletní papír, ale v jeho obvodu byla účast a výsledek stoprocentní.

J. Tachovsky 8.11.2018 9:09

Re: tím víc

Presne tak, plenta tam sice byla, ale kdo za ni sel, toho si poznamenali.

P. Han 8.11.2018 9:17

Re: tím víc

Když jsem byl poprvé a naposledy u komunistických voleb, plenta stála v koutě a před ní fíkus. Osvobodit ji odtamtud by byla náročná operace. Zeptal jsem se, co mám dělat, a oni mi řekli "tenhle lístek si vezměte a tamhle ho vhoďte". Když jsem se jich zeptal, jestli mě kvůli takové prkotině museli buzerovat, když by klidně zvládli hodit to tam sami, nedokázali logicky odpovědět. Tak jsem tam přestal chodit.

V. Petr 8.11.2018 10:25

No, někdy ta plenta byla umístěna tak, že za ni

jít ani nešlo, člověk by se tam nevešel! Musel by ji napřed přesunout a samozřejmě za ní nebyl ani žádná stolek na psaní/škrtání!

V. Student 8.11.2018 8:50

Re: tím víc

Za plentou? Tedy nevím kde jste volil vy, ale u nás stála plenta opřená v rohu - byla na požádání, ale kdo by se odvážil, že? Vhazovalo se pěkně před očima komise.

Jinak souhlas s údivem, co se u nás v souvislosti s totalitní volební účastí vylíhlo bojovníků proti komunismu. My měli ve třídě dva nepříslušníky SSM, jinak tam byl každý. Ale dneska se člověk marně rozhlíží - všichni jsou to bojovníci proti komunismu. A jak trpěli, to byste se nestačil divit! Ale o to důležitější je to odpuštění, prostě jít dál.

Tenhle článek považuji za zatím Vodvářkův nejlepší.

P. Han 8.11.2018 8:55

Re: tím víc

Ano, překročil svůj stín. A kavárenští revolucionáři to nemůžou skousnout.

J. Fialová 8.11.2018 9:22

Re: tím víc

"já sám jsem tam v roce 1986 nešel vůbec, a nic se mi nestalo" - Tak gratuluji, hrdino.

Já zbabělec jsem tam cca po roce 1970 chodila, protože jinak bych se mohla rozloučit s představou, že mi panstvo povolí jít na školu. A plenta? Kdybych se po ní sháněla, tak bych se s tou představou mohla rozloučit také :) J. Fialová

J. Sova 8.11.2018 9:36

Re: tím víc

U voleb jsem byl za minulého režimu naposled v r. 1971. Šel jsem za plentu (komise se smála), lístky jsem strčil do kapsy až na jeden, který jsem hodil do urny. Prý pak až do půlnoci počítali hlasy, stále to nevycházelo, ale nakonec to vyšlo.

Za plentou byl na stole hrubý ubrus a ostře nabroušená inkoustová tužka. Muselo to být zřejmě celostátní nařízení, naprosto totéž popisoval Pavel Landovský ve své knize.

Jak jsem nevolil, to už jsem tady několikrát popisoval.

V. Petr 8.11.2018 10:34

Ano, roku 1971 to tak opravdu chodilo a někteří

lidé dokonce škrtali. A na vyvěšených výsledcích tam byly nějaké hlasy proti tak, aby nikdo nemohl říci, jak je to zfalšované.

To byla ale vyjímka.

V. Petr 8.11.2018 10:21

Vy prostě nechápete mechanismus totalitního režimu!

On to vyjádřil už Trockij větou "V systému, kde stát vlastní všechny výrobní prostředky platí Kdo neposlouchá, ať nejí." Naprostá propojenost úplně všeho umožňovala režimu aby toho, kdo třeba nešel k volbám zařadili do kategorie "nepřátel socialismu" a perzekvoval ho pak úplně VŠUDE. Zejména se pak mstili na jeho dětech, což byl (msta na dětech) ZÁKLADNÍ MOCENSKÝ MECHANIMUS NORMALIZAČNÍHO REŽIMU!

V. Kotas 8.11.2018 7:04

Ano, ani po 30letech nebyli jmenováni alespoň

ti nejvyšší z STB. A mnohé zaměstnal u policie Jan Ruml, co by ministr, který se velmi činil spolu se svým předchůdcem Sacherem, na likvidaci svazků STB, které by mohli kompromitovat/ohrozit mnohé, nastupující politiky a státní správy.

R. Langer 8.11.2018 6:10

Á, už tu máme nové bojovniky,

už vstali. STB nebyla zločinecká organizace, ale organizace na ochranu naší republiky. Bezva. Možná by se za tyhle řeči mělo zavírat do kriminálu, protože jsou to řeči propagující extrémisty užívající násilí proti jednotlivci nebo skupině obyvatel. Což platí pro každého komouše, o jejich ozbrojených složkách ani nemluvě... :-P

J. Vavruška 8.11.2018 4:25

StB - zločinecká organizace?

Pracoval tam i jistý nadporučík Jan Mühlfeit, později šéf české pobočky Microsoftu, nyní snad VP Microsoftu, pokud už neodešel na penzi. Je to taky zločinec? A pokud ano, proč ho ještě nesoudili a nezavřeli?

Budeme všechny organizace zabývající se vnitřní a vnější bezpečnosti států paušálně nazývat zločineckými organizacemi? Co třeba BIS? Co třeba CIA? Co třeba NSA?

R. Langer 8.11.2018 6:01

Re: StB - zločinecká organizace?

Aha, tak CIA je podle vás jako STB, ano?

J. Hegr 8.11.2018 8:22

CIA je mnohem horší

P. Han 8.11.2018 8:34

Re:

Čímpak vám ublížili?

P. Kmoníček 8.11.2018 12:45

Re:

Čtyřicet let organizovali náš život ! To je málo ?

R. Langer 8.11.2018 14:40

Re:

CIA vám 40 let organizovala život? Co já bych za to dal... :-D

R. Langer 8.11.2018 6:13

Re: StB - zločinecká organizace?

Vsechny bolševické organizace ano.

M. Sedliska 8.11.2018 7:42

StB byla zločinecká organizace, která zejména v padesátých letech přebrala do svého repertoáru všechny metody gestapa. V době normalizace se spíše specializovala na psychický nátlak, což nevylučovalo, že i v jeho důsledku přišel někdo o život, jiný nevydržel a podepsal spolupráci. Oběti těžko soudit, ale nechápu někoho, kdo tuto organizaci obhajuje.

P. Han 8.11.2018 8:39

Re:

Nejen metody. Přebrala i agenty gestapa. Popravili jich jen zlomek, aby národ viděl, jak jsme se s nimi vypořádali.

J. Kanioková 8.11.2018 19:17

Tak nevím, ještě jsem nenarazila na jediný komentář,

kde by někdo StB obhajoval.

M. Sedliska 8.11.2018 19:45

Pan výše psal něco v tom smyslu, že StB byla pouze tajná služba jako kterákoliv jiná, nikoliv zločinecká organizace. To mi jako obhajoba připadá, ale můžete mít samozřejmě na věc jiný názor.

P. Zalabák 8.11.2018 0:55

Po slušnělidsku napsaná úvaha.

Dobře to připomenout jaký byl stav věcí. Byli jsme stádo ovcí, chtěli si v poklidu žít a doufali jen, že si vlk vybere někoho jiného. Jak by se pak v takovém případě dnešní soudcové sami zachovali?

J. Uher 8.11.2018 0:44

Moc přehnané.Jaká zločinecká organizace.. Absolutní většina,žila poklidně svoje životy.Pokud byl tehdejší režim zločinný,pak všichni lidé,co pro něj pracovali,byli též zločinci?Srovnejte činnosti Gestapa s StB.Neporovnatelné.

P. Rychetsky 8.11.2018 2:54

StB se v padesatych letech a Gestapo se moc nelisily

Samozrejme je byla zlocinecka organizace. Vetsinu klidne nechte na pokoji, to komunisti byli clenove zlocinecke organizace a k teroru meli sve gestapo, tedy StB. Vetsina v tom hnoji zila a pracovala pro zivot, ne pro komunisty.

A vubec to neni prehnane. StB masila lidi v padesatych letech metodami gestapa a pak kazdy rychle zkrotnul. V 70 letech uz tak brutalne terorizovat nemuseli, vsichni se bali a ani necekli. Gestapo bylo drsne ale kdyby jsme meli hitlerovskou okupaci padesat let, tak taky by nemuseli nikoho popravovat nebo jen pro zabavu, vsichni by davno strachy nezlobili a spolupracovali. Jako za komousu - byl strach.