26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Báječná léta s StB

V souvislosti s výtkami vůči Jaromíru Nohavicovi a jeho spolupráci s StB je možná vhodné uvést některým diskutujícím pár dat, jež snad otupí osten kritiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 10.11.2018 11:49

Re: rozepiste se o sve logice

... zajímavé, už chápu, odkud čerpáte svou vzdělanost. S termínem Howgh jsem se naposledy setkal v šesti letech, při četbě mayovek. Nijak zvlášť mě neokouzlily, ale jak vidím, někteří si s nimi dokáží vystačit i v podzimu života.

Plaudite amici, comedia finita est..

J. Fridrich 10.11.2018 10:45

Re: rozepiste se o sve logice

Jste dost nechápavý a nevzdělaný v pojmech. Tak jen pro vás - Howgh - v současnosti se většinou používá ve významu „dohovořil jsem“. Tedy já s vámi.

P. Grigar 10.11.2018 10:38

Re: rozepiste se o sve logice

.. škoda, že jste tu moudrou fenku neměl v době, kdy jste tak ochotně pomáhal totalitnímu režimu ve vylepšování vojenských technologií, určených ke zničení kapitalismu a demokracie. Mohla vás ušetřit "morální sebevraždy".

M. Pivoda 10.11.2018 10:27

Pro Miloše Pechara

To, čemu čeští Pepíci běžně říkají schizofrenie, by v jazyce psychologů či psychiatrů bylo asi označeno jako "vytěsnění" (z paměti nepříjemných minulých zážitků).

To ale na podstatě věci z organizačního hlediska nic nemění. StB v tak silně proorganizovaném státě (jako bylo Československo), se nemohla vznášet ve vzduchoprázdnu a konat zde svévolné zločinné skutky (jak je označuje Vodvářka).

Nadřízenou organizací k organizaci StB byla KSČ. A nadřízená organizace nese vždy větší díl zodpovědnosti než organizace podřízená. (Stále vlastním živnostenský list na Organizační poradenství).

J. Fridrich 10.11.2018 9:18

Re: rozepiste se o sve logice

Měl jsem také psa, Briarda - byla to moudrá fenka a jistě by mně poradila to stejné.. Howgh.

P. Grigar 10.11.2018 9:07

Re: rozepiste se o sve logice

... pane Fridrich(vokativ), pokusím se ukončit naši polemiku za použití argumentů k věci. Vaše tvrzení o mém členství v KSČ nebo pracovním zařazení u Státní bezpečnosti, dokonce v přímé podřízenosti A.Lorencovi, jsou spekulace bez jakékoli opory v důkazech. Oproti tomu vy sám jste na tomto fóru popsal vaši zkušenost s dřevěným městečkem v Sovětském svazu, kde jedinou zděnou budovou byl jakýsi stranický sekretariát a při té příležitosti jste zmínil svou účast na odstranňování problémů spojených s výrobou holubiček míru v "zakryté oblasti". Což je opravdu činnost hodná nekompromisního zastánce demokracie. Předpokládám, že administrátor NP vám na vyžádání předmětný příspěvek dohledá.

Můj pes má pravdu, když mě odrazuje od diskuse s hlupáky.

J. Fridrich 10.11.2018 5:53

Re: rozepiste se o sve logice

"Členstvím v KSČ považuji za své největší životní selhání, kterým jsem se zbavil morálního práva k účasti ve veřejném životě či dokonce politice.." - hezká sebekritika Pavla Kohouta a P. Grigara - jistě jste se připojil a kajete se..

Já v KSČ ale ani v jiné politické straně nebyl a ani nejsem.

Vaše výchovné pudy jsou přímo mateřské a péče o kultivaci celého dostupného lidstva - tedy bohužel asi jen na NP - jsou doslova TITÁNSKÉ. Asi vás Bůh neobdaroval dětmi a vnuky, kde by jste mohl plně rozvinout své pedagogické schopnosti a vychovat z nich něco podobného vám....... Snad je to ale dobře.

M. Pechar 10.11.2018 3:54

Re: Báječná léta s StB nebo KSČ?

Je pěkné, jak mistrujete lékaře za to, že neví cosi, o čem vy sám máte očividně zkreslené představy. Nejprv se dovzdělejte a zjistěte si, v čem schizofrenie (jako diagnóza) spočívá. To, co popisujete, nemá s touto diagnózou nic společného.

P. Grigar 9.11.2018 17:59

Re: rozepiste se o sve logice

..pane Fridrich(vokativ) jedna věc mě na vás fascinuje.. a to tupohlavost, s jakou přesouváte na jiné své potlačované pocity viny z osobního selhání a obhajujete svou spoluúčast na zbrojní výrobě v samém centru všech totalitních režimů. Vcelku by mi nevadila vaše budovatelská činnost například na plynovodu Sojuz, ale za mrzký groš vylepšovat holubičky míru v "zakrytoj oblasti", no uznejte, to už je přespříliš. Něco takového lze, i při nejvyšší míře tolerance, označit jako "morální sebevraždu".

"Členstvím v KSČ považuji za své největší životní selhání, kterým jsem se zbavil morálního práva k účasti ve veřejném životě či dokonce politice.."

Pavel Kohout

J. Fridrich 9.11.2018 15:14

Re: rozepiste se o sve logice

" ale kdeže, pane Fridrich(vokativ), mělo to určitou posloupnost, jako první předpoklad se posuzovala odbornost a potom soudruzi od StB pečlivě zkoumali, zda tomu odborně zdatnému soudruhovi je možno věřit, je-li pevný ve víře uhlířské " - dle vašeho vyjádření a nepopiratelných znalostí práce vaší osvícené služby STB, jste musel být alespoň plukovníkem v jejich sevřených řadách.. Váš přímý nadřízený nemohl být nikdo jiný, než generál Alojz Lorenc - tedy vám musím poblahopřát..

Nezbývá než vám poděkovat za péči, kterou nám - méně uvědomělým občanům v rozvoji a budování nové společnosti, kde člověk člověku nebude vlkem nezištně věnujete.. Vaše rodná strana vám to nikdy nezapomene..

P. Grigar 9.11.2018 10:39

Re: rozepiste se o sve logice

...ale kdeže, pane Fridrich(vokativ), mělo to určitou posloupnost, jako první předpoklad se posuzovala odbornost a potom soudruzi od StB pečlivě zkoumali, zda tomu odborně zdatnému soudruhovi je možno věřit, je-li pevný ve víře uhlířské. Odbornost mohla lehce pokulhávat, ale politická spolehlivost ne, ta hrála vždy hlavní roli, bez té to prostě nešlo. Existovali nespolehliví vysokoškoláci u krumpáče a spolehliví blbci ve funkcích. Pro mě za mě si tady pište co chcete, ale svoji účast na sovětském zbrojním průmyslu, v dobách budování socialismu a stranických prověrek kdečeho, jste sám na sebe vytelil vy. Dnes je z vás nekompromisní zastánce demokracie, úmyslně přehlížející existující chyby v systému. Stejně tak, jako jste nechtěl vidět, komu podáváte ruku svou kolaborací s totalitním režimem, na kterém dnes nespatřujete nic dobrého. Nic překvapivého, takových obracečů kabátů bylo vždy dosti, v každé době.

"Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví."

Karel Čapek

J. Fridrich 9.11.2018 5:15

Re: rozepiste se o sve logice

Na pracovní cesty do zahraničí se schvalovaly výjezdy dle dvou hledisek - politické a odborné... Ale to bude na vás moc náročné.

E. Škamlová 9.11.2018 0:00

poznámka

V lednu 1989 vznikla petice na protest proti zatčení Václava Havla, Několik vět vzniklo v červnu.

P. Han 8.11.2018 21:29

Re: Soudit je těžké. Strach je lidský. Jen nevím, zda

Vám to pomáhá? A jakou máte barvu brýlí?

M. Prokop 8.11.2018 21:06

Re: Hloupé

To jste paní poněkud vedle. Příčinou výpadů (ne příliš agresivních, v rámci běžné kritiky) je Nohavicův přístup k problému (a práskání STB) JE problém. Arnošt Goldflam (příkladně) podpis přiznal, svoji slabost také, nikoho neudal a má klid. Až něco podobného udělá Nohavica, navíc se nebude kamarádit s dost odpudivým Putinem, bude (mohl by mít) taky klid.

Kde se vám v tom vzala demokracie, výhra apodvod, těžko říci, to je nějaký OT úlet.

J. Svoboda 8.11.2018 20:59

Re: Já ne.

Hlavně jsem z vašeho textu nepoznal, kdo podle vás v tomto případě pípl. Není ani vidno, kdo v tomto případě prokazoval a prokázal odvahu a čím to máte podepřeno. Já to nevidím. Odvahu bych býval viděl v tom, kdyby pan Nohavica Putinovi napsal, aby si tu medaili strčil za klobouk.

Rozeštvanou společností bohužel jsme. Vy však se domníváte, že jste na větší straně a z toho plyne vaše vyjadřování. Zavání to trochu bolševismem.

Kde berete jistotu, že to není tak jako se Zemanem - fifty - fifty? Chcete uspořádat závody, kdo je pro Nohavicovu cestu do M. a kdo je proti? Určitě by to nedopadlo tak jako včera v Plzni Viktrka - Real Madrid. Ale o to přece nejde. Jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor, že s Nohavicovou cestu za Putinem nesouhlasím, ale uznávám, že je to jeho soukromé rozhodnutí.

J. Svoboda 8.11.2018 20:41

Re: Suďte, jste-li, či byl-li jste mnohem lepší

Paní z vašeho textu prýští zloba a touha po hádce.

Jednak mne zaráží, že mne chcete kádrovat - to už bylo dávno.

Jednak vám není nic do toho, co jsem dělal proti minulému režimu. Ani mne nezajímá, co jste dělala vy.

J. Svoboda 8.11.2018 20:36

Re: Hloupé

Nevím, o čem to píšete. Kdo koho porazil a kdo vyhrál?

Autor má sice asi pravdu, ale píše o něčem jiném, než by měl.

Podle mne to, co je podstatné je, že pan Nohavica, přesto, že velmi dobře věděl, s kým měl a má tu čest, jel do Moskvy dělat Putinovi šaška.

Molo by to taky znamenat, že se mu v područí StB docela líbilo. To netvrdím, jen uvádím možnost.

J. Svoboda 8.11.2018 20:27

Re: Soudit je těžké. Strach je lidský. Jen nevím, zda

Vemte si brejle, možná vám to pomůže.

J. Farda 8.11.2018 20:15

Re: Tradiční Vodvářkův odklon do minulosti.

Off course, koněčno, jak pravítre Vy Sie možná jediný spravedlivý, a jak tedy ráno při holení hledíte do zrcadla na svůj možná jediný spravedlivý gesicht.. :-(

M. Sedliska 8.11.2018 19:45

Pan výše psal něco v tom smyslu, že StB byla pouze tajná služba jako kterákoliv jiná, nikoliv zločinecká organizace. To mi jako obhajoba připadá, ale můžete mít samozřejmě na věc jiný názor.

P. Grigar 8.11.2018 19:45

Re: rozepiste se o sve logice

.. a koho soudruzi od StB prověřovali a neschválili, ten nemohl ani uvažovat o nějaké práci v zahraničí, například na zbrojní výrobě holubiček míru v uzavřené oblasti Sovětského svazu. Také takový máme v naší zemi "materiál"...

D. Stirský 8.11.2018 19:43

Re: Soudit je těžké. Strach je lidský. Jen nevím, zda

Já se ptám, zda se J. N. omluvil, musíte číst i nadpis.

P. Grigar 8.11.2018 19:34

Re: ....

... odmašťovna nezabrala.

P. Grigar 8.11.2018 19:31

Re: Nikoli sovětské, ale ruské.

... ale vědí, že Oněgin byl taky Rusák!!!

J. Kanioková 8.11.2018 19:29

Já ne.

Naopak, zachoval si chladnou hlavu. Jinak by to chytlo vyšší obrátky. A v médiích by už nebylo nic jiného, než "souboj" těch,

kteří proti minulému režimu ani nepípli, aby náhodou nemuseli prokazovat odvahu, a těch druhých, kteří odvahu měli.

Mělo by to smysl ? Nejsme už tak neskutečně rozeštvanou společností?

P. Grigar 8.11.2018 19:27

Re: Cibulka je sice magor,

... můj kamarád "kopečkář" tj.nedovolený pokus o překročení státní hranice, byl s Cibulkou ve vazební věznici. Bachaři tam Petra před kriminálními označili jako povolenou lovnou zvěř. Úsměv by vás na jeho místě přešel...

P. Grigar 8.11.2018 19:22

Re: Souhlas!

.. Cibulkovy seznamy mi pomohly doložit několik kamínků do mozaiky udavačů v mém okolí. Předtím jsem používal metodu, kterou mi poradil jeden moudrý pán, který měl za sebou legie, koncentrák a "nenapravil se ani po únoru 1948. Bylo to vcelku jednoduché, před konkrétním člověkem, ale výhradně jen před ním, jsem vypustil kontrolního chrousta(informaci) a čekal. Většinou jsem se i dočkal

J. Farda 8.11.2018 19:20

Ano,

pane doktore, ti StB psychoškolení hajzlové dobře věděli, s čím a jak na každého objekta zájmu mají vyrazit. Není fér dodnes kamenovat Ty, kteří jejich Vámi uvedených vydírání podlehli. Já měl to štěstí, že na mne tehdá řada, mne, který jsem exkolegovi kamarádovi emigtran tovi, co mne na konci osmdesátých z Trainskirchenu do Jihočeska opakovaně telefonicky žádal o kontakt na polovičního Němce emigranta, když pocho dopis s tamo adresou mu nedošel. O to víc ale zaslouží odplivnutí hnusu mlátič esenbák Ondráček, dnes dnes skuhrající ctihodný poslanec Parlamentu za KsČM, byť tenkrát mladý kluk z hostivařského údolí Dutých Hlav. Byla to hnusná doba a zaplať Bůh nebo Přírodo, že už je za námi. Ale Jarek, kterého vážně žeru, ať už to bylo jak bylo, tu cenu od Baťky Puťky brát neměl! https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vime-prvni-po-pornu-na-vltave-ma-cesky-rozhlas-dalsi-skandal-siri-nenavist-k-rusku-uz-brzy-59685?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

J. Kanioková 8.11.2018 19:17

Tak nevím, ještě jsem nenarazila na jediný komentář,

kde by někdo StB obhajoval.