25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Z Afghánistánu je nutno okamžitě odejít!

Musíme odejít. A to nejen my, ale všechna cizí vojska. A nejen to, nikdy se tam nemělo jít. Je směšné tvrdit, že supermoderní robocopové kráčející pasteveckými vesnicemi chrání na konci světa bezpečnost České republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 8.11.2018 11:45

Re: Jak autor přišel na to

Vy o vojenství víte tedy pramálo (byl jsem voják 23 let). Války se vyhrávají vášní, srdcem, odhodláním a urputností. A z toho není nic na naší straně. Slušný plat nestačí.

D. Polanský 8.11.2018 11:42

I Brežněvovi se tam nechtělo,

tušil že je to na průser, ale Suslov, Andropov a další na něj tlačili, že se tam bojuje za dělnickou třídu, ačkoliv v té době tam nebyl ani jeden dělník. I ústavu jim napsali, takovou rolnicko-dělnickou. My jim napíšeme zase demokratickou, přitom tam demokracie nebude do konce Světa.

P. Grigar 8.11.2018 11:42

Re: hezky uskok

.. takže na území, kde na naše vojáky zaútočí už v perimetru základny, nejsou žádná volná cvičiště teroristů. V zemi, kde vládní silové složky nekontrolují, ve spolupráci se zahraničním kontingentem, byť jen teoreticky, ani třetinu území, je podle vás teoristůprosto? V zemi, kde o službu v armádě a policii zájem nikdy moc nebyl a v současnosti upadá ještě více, je podle vás účelné patrolovat se sevřeným zadkem? Proč tam ještě nejste, hrdino? Nebo už máte odslouženo?

J. Kočí 8.11.2018 11:36

Re: Klausova škola

Nejprve "zlý nepřítel": chtěl jsem jen říci, že nejsme izolovanou zemí, ale součástí západu, což Klaus zcela evidentně popíral. Proč asi.

V druhém odstavci souhlasím až do předposlední věty. Dál už nějak nerozumím. Al-kaida jsou Saudi? Teroristické skupiny se tvoří v Bruselu a v Paříži? Tady asi leží podstata nepochopení. Bin Ládin taky nebyl v NewYorku, ale řídil. A o to tady jde, aby nemohly být v Afgánistánu výcvikové tábory, aby tam nebyl velitelský stan a aby se tam nemohli volně scházet teroristi, kteří by potom útočili po celém světě.

P. Grigar 8.11.2018 11:29

Re: Do dnes jsem netušil, že pan Jakl pije alkohol hned po ránu

.. příliš složité pro některé "diskutující".

P. Grigar 8.11.2018 11:25

Re: Afganistán po Jaklově útěku

.. nějak jste nám opomenul ozřejmit, co budou dělat "afghánské vládě věrné" bezpečnostní složky, po odchodu těch několika málo tisícovek zahraničních vojáků. Ze strany mladých afghánských mužů je zájem o službu vlasti minimální a dezertérů či přímo přeběhlíků jako máku. Včera měl pohřeb voják AČR, psovod, kterého v perimetru základny zastřelil... vzpomínáte?

Národ, který si vlastní svobodu nedokáže ubránit, si ji nezaslouží.

V. Církva 8.11.2018 11:24

Re: Jak autor přišel na to

Tak to je první rozumný argument dnes. Bylo by dobré vědět jestli Afghánci podporují Taliban ze strachu, nebo dobrovolně. Zjistit to jde jen dvěma způsoby 1) pokusit se udělat hodnověrný výzkum, což není snadné, pokud se ti lidé bojí 2) Rozpoutat větší teror než Afghánci, a počkat ke komu se připojí, to je ale nehumánní a proti "evropským hodnotám".

V. Církva 8.11.2018 11:19

Re: Jak autor přišel na to

No nechci se hádat, ale nepřipadá mi snadné zatočit s Talibanci skrývajícími se mezi místními (leda že by jste měl namysli pozabíjet všechny Afghánce, to je ale nehumánní a proti mezinárodnímu právu). A už vůbec nesmyslné je, že by někdo Západu bránil s Talibanem zatočit. Tak nějak mám odpozorované, že pokud se někdo dostane k moci a jde mu o kejhák, spojí se s kýmkoliv a udělá cokoliv proti nepříteli.

V. Církva 8.11.2018 11:15

Re: Politický zkrachovalec a neúspěšný kandidát Jakl

Máte argumentační úroveň a retoriku pravděpodobně opsanou z Rudého Práva, jen jste nahradil třídního nepřítele za SPD.

V. Církva 8.11.2018 11:12

Re: Vzpomínám si

Ten byl ale v Pákistánu.

P. Grigar 8.11.2018 11:11

Re: Klausova škola

.. no výborně, kdy rukujete do Afghánistánu? Řečičkami nás neubráníte.

V. Církva 8.11.2018 11:11

Re: Afganistán po Jaklově útěku

Tak Al-Kaida ne, Taliban částečně ano, šlo jim hlavně o jejich dvorek. Pokud by tam nelezli Rusové i Západ šířili by asi do okolí radikální Islám, to asi ano.

Takže důležité je zjistit, jak je to s radikálním Islámem dnes a kolik Afghánců ho podporuje a kolik ne. Pokud se Afghánci postupně civilizují a většina chce pomáhat Západu dalo by se uvažovat o smyslu té operace. Jinak smysl zahraniční intervence má někdy osvobození (zahraniční vojska vyženou jiná zahraniční vojska), ale pokud někde probíhá dlouhé drahé 17 leté osvobozování, ukazuje to, že se bojuje proti místním, kteří intervenci nepodporují.

P. Grigar 8.11.2018 11:09

Re: Jak autor přišel na to

.. ono to s tou podporou domácího obyvatelstva bojovníkům za svobodu téhož bývá dosti často sporné, někdy nadšená, jindy vynucená. Posloužím příkladem z naší historie v blízkém okolí, na Moravě v době německé okupace došlo k vyvraždění obyvatel hájenky a jejímu vypálení, připsáno na účet jagdkommanda SS, operujícího v prostoru, důvodem prý podpora partyzánské skupiny. Po osvobození v rámci vyšetřování zjištěno, že hajného i s rodinou zavraždili právě partyzáni, nechtěl jim dát prase z chlívku. Následně ukázkově ututláno,prý vrhnutí stínu na zásluhy odbojářů.. atd. Tož si to přeberte jak chcete.

V. Církva 8.11.2018 11:04

Re: Klausova škola

Tak úvodu jste svůj komentář shodil. Komunistickou agitku o zlém nepříteli řízeném Klausem (nebo možná Putinem) nepotřebujeme.

Pojďme ale přece diskutovat dál. Pokud by [stup y Afghánistánu znamenal tvorbu teroristických struktur které by ohrožovaly nás i svět, dala by se fungující vojenská přítomnost obhájit. Byla ale v Afghánistánu kromě BinLádina i jiná teroristická buňka organizující protiizápadní akce? Kolik členů Al-Kaidy bylo v Afghánistánu a kolik jinde? Pokud vím, Taliban o vydání Bin Ládina uvažoval. Tuším že teroristé kteří shodili mrakodrapy ani v Afghánistánu nebyli, nebo krátce u binLádina a byli Saudi. Není tedy lepší bombardovat Saudy? Takže dodejte nějaké informace o Al-Kaidě v Afghánistánu a jinde dnes a dřív a možná Vám začnu věřit. Teroristické struktury se tvoří i v Bruselu a Peříži. Je tedy správné tam poslat vojsko či je vybombardovat?

M. Krátký 8.11.2018 11:03

Re: naprostý souhlas

Souhlasím - vidím důležitější úkoly pro naši armádu - ochrana ČR před muslimskou invazí !!! Tečka CZ

J. Holíček 8.11.2018 11:00

Re: Politický zkrachovalec a neúspěšný kandidát Jakl

Jakoby Kojzar reinkarnován.

Pěkný den.

Z. Pešek 8.11.2018 11:00

Ani jsme tam neměli jít.

Američani a Vietnam, Sověti v Afganistánu, USA v Afganistánu, slepé uličky...traumata a slepé uličky.

V. Církva 8.11.2018 10:55

Re: Diskuzi na téma Afgánistán, by nesporně prospělo,

Pane Lepka "plácando" nepotřebujeme. Téma vojenské přítomnosti v Afgánistánu nevidím osobně zcela jednoznačně, ale pan Jakl má argumenty, vy ne, tak jste mne přesvědčil, že má Jakl pravdu.

J. Vintr 8.11.2018 10:53

Jak autor přišel na to

že Tálibán má autentickou podporu většiny Afghánců? To se ho spíš bojí, protože západním vojákům není jejich politiky dovoleno s Talibanem zatočit. A ne že by to nešlo. S moderními válečnými technologiemi by to neměl být takový problém.

O. Dvořák 8.11.2018 10:53

Re: Vzpomínám si

Pokud vím, vláda Talibanu padla ještě v roce 2001, a byla nahrazena vládou demokratickou, nekorektně řečeno protektorátní. Že se Tálibán nevzdal a pokračoval v "guerillové" válce, je jiná věc. Faktem je, že čeští vojáci šli do AFG až v roce 2002, ted PO pádu vlády Talibanu, jako "udržovací jednotky". Nicméně pan Jakl tvrdí, že ŽÁDNÁ cizí armáda neměla NIKDY do AFG vpadnout, takže ukrývání Usámy pro něj asi důvod není...

J. Lepka 8.11.2018 10:36

Diskuzi na téma Afgánistán, by nesporně prospělo,

kdybyste používal vlastní mozek s vlastními myšlenkami, pane Jákle. Ale co čekat od hlásného trouby VK, že?

J. Kočí 8.11.2018 10:22

Klausova škola

se nezapře. Ten také dohlédl jen k Šumavě a dál to bylo zcela bezpředmětné. Prostě politický trpaslík, který s podporou Moskvy udělal u nás kariéru. Bohužel zasel sémě, které stále žije.

Demagogický článek pana Jakla je toho skvělým důkazem.

Myslím, že těmto přispěvatelům se říká trollové.

Táliban nás ohrožuje a to zejména tím, že ovládá území, kde nikdo neví, co se děje. Když tam nebudeme (všimněte si prosím, že nemluvím za Česko, ale za západní civilizaci, potažmo NATO, - na rozdíl od pana Jákla), tak se tam začnou vytvářet teroristické struktury, které díky tomuto zázemí začnou připravovat útoky, proti nimž je 11. září dětská slavnost.

Takže pane Jákle, nestojíme o další Chamberlainy, kteří chtějí zachránit mír.

M. Valenta 8.11.2018 10:16

Afganistán po Jaklově útěku

po roce - Taliban vítězí na celém území, zvedá se další migrační vlna

po dvou - vláda Talibanu, destabilizace a další radikalizace okolních států, včetně Kazachstánu a spol.

po třech - povstává nová Alkajda

po pěti - masivní teroristický útok někde v městě X

Pz: Opravdu se domnívají pánové z IVK, že islámský radikál se spokojí s hraním si na vlastním dvorečku?

J. Dvořák 8.11.2018 10:12

To nevím

Já vidím rozdíl mezi členstvím v NATO a nasazením NATO na Blízkém a Středním Východě. Je pravdou, že NATO do Afghánistánu zavedly USA. Byla to jiná situace (zastavování teroristů) a jiná administrativa (před Trumpem). Dnes je situace, kdy je třeba zastavit globální invazi islámu (a přestat vyvážet demokracii). To znamená ochránit svá území před vnitřním nepřítelem (muslimy a jejich spojenci) a izolovat islámské státy. U Afghánistánu jde o export terorismu a export drog (a s nimi spojené kriminality).

T. Hraj 8.11.2018 9:54

Re: Vzpomínám si

Ano to byl oficiální důvod. A celkem akceptovatelný. Nebyl však stanoven žádný cíl a není tedy jasné, kdy lze akci považovat za ukončenou. A jak píše pan Jakl, trvá to už 17 let.

T. Hraj 8.11.2018 9:53

Re: Za naše kluky v uniformách

Myslím, že pan Jakl "naše kluky v uniformách" ctí. Ale ti politická rozhodnutí nedělají, která jsou terčem jeho kritiky.

B. Rameš 8.11.2018 9:44

Za naše kluky v uniformách

že vás huba nebolí.

Š. Hašek 8.11.2018 9:44

Re: naprostý souhlas

Vidím to stejně.

J. Tachovsky 8.11.2018 9:40

Az na tu posledni vetu souhlasim

Doufam, ze v Afghanistanu nejsou zadni kluci, ale dobre vycviceni dospeli muzi.

Š. Hašek 8.11.2018 9:31

Re: Do dnes jsem netušil, že pan Jakl pije alkohol hned po ránu

Já jen, že Gabčík byl místní a Heydrich přivandrovalec. Chcete-li mírotvorce a budovatel.

Něco podobného se děje v tom dalekém Afghánistánu.