25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MÉDIA: Jedovaté sliny pana Klesly

Říci, že komentář pana Klesly v Lidových novinách s názvem „Malý Klaus kritizuje velký den“ (29. 10. 2018) je mimořádně hloupý, by bylo málo. Tento komentář je i výjimečně zlý, a proto není možné na něj nereagovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kratochvíl 6.11.2018 14:43

Re: Klesl má pravdu

Souhlasím!!!

V. Petr 6.11.2018 13:09

Ztráty z Klausovy transformace jsou MENŠÍ, než

kolik se u nás vyhodilo na euronesmysl, zvaný "Podpora OZE!"

V. Kotas 6.11.2018 15:02

Re: Klesl má pravdu

Ano, privatizace Škoda-auto mohla být vzorem pro další privatizace. Ale i ta mohla být lepší - tak 10% podílu ponecháno státu, když může mít spolkový stát Dolní Sasko ve VW 40%.

D. Stirský 6.11.2018 10:41

Není náhodou

hanspaulský institut politickou neziskovkou? Proti nim nyní národovci štvou.

M. Prokop 6.11.2018 11:21

Re: Není náhodou

Štvou pouze, pokud škodí za státní peníze a snaží se urvat více práv, než jim v demokracii přináleží - viz třeba Istanbulskou úmluvu.

D. Stirský 6.11.2018 10:40

On ten článeček byl

daleko kratší, než Strejčkovy litánie. Byla tam pomatenosti, ovšem bránit se měl především Václav Klaus.

J. Lepka 6.11.2018 10:32

Di jisté míry můžete mít pravdu,

pane Strejčku, bohužel váš pohled na problém poněkud diskvalifikují ta tři písmena : IVK.

M. Prokop 6.11.2018 11:22

Re: Di jisté míry můžete mít pravdu,

Diskvalifikují pouze v očích zaťatých ideologů (něco jako jehovisté).

J. Lepka 6.11.2018 14:19

Re: Di jisté míry můžete mít pravdu,

Domnívám se, že stejně jako ideologická zaťatost Klausových apologetů, která jim neumožňuje objektivní pohled. Bohužel už jen krátký, čtvrtstoletí trvající historický odstup, poukazuje na chybnost, jsem přesvědčen, že záměrnou, tezí o nutnosti přednosti ekonomické transformace před právním rámcem tam, kde morální kriteria již více než století selhávají.

M. Malovec 6.11.2018 10:25

Klesla

zařazuje , kdysi solidní LN, po bok kdsi solidní ČT. Skoro tři desítky let jsem se štítil vzít do ruky Rudé právo, nyní Právo. Dnes pomalu dávám za pravdu obhajitelům tohoto deníku.

V. Kotas 6.11.2018 12:01

Re: Klesla

Právo celkem jde, až na občasné úlety Mitrofanova + pár jemu podobných. Prostor tam dostávají všichni, zleva, zprava.

A. Alda 6.11.2018 10:07

Klesla nemůže Klause urazit.

Na to je příliš bezvýznamný, hloupý a nevzdělaný.

Š. Hašek 6.11.2018 13:39

Re: Klesla nemůže Klause urazit.

Dokonce bych řekl, že Klause nemůže/nemohla urazit ani paní Roithová, ani pan Schw.. Míním ten polozapomenutý případ, kdy ho tak nějak chtěli poslat do léčebny. Či před tribunál a do vězení.

M. Valenta 6.11.2018 9:37

Klesla versus Klaus

Kleslův článek jsem nečetl zato ten Klausův mimořádně sebestředný, nepřátelský vůči Masarykovi, tradičně nepřátelský vůči Havlovi, zavile nepřátelský vůči EU a nabroušený téměř na všechny, ano. Opravdu "úctyhodný" příspěvek k oslavám 100 let republiky, když tedy nebudeme počítat účast na starobolševické akci konfidenta Vodičky.

M. Prokop 6.11.2018 9:38

Re: Klesla versus Klaus

Vy si do toho Klause dost projektujete své představy, že?

S. Donát 6.11.2018 9:45

Re: Klesla versus Klaus

Nepřátelský vůči Masarykovi? Kde? Kritický k EU, to jistě. A to je jen dobře.

Š. Hašek 6.11.2018 9:50

Re: Klesla versus Klaus

Nejste Vy takhle náhodou zavile a žlučovitě nepřátelský vůči Klausovi???

Ale určitě "máte pravdu v tom", že celá Země zatím nosila pouze dvě (!!!) osoby bez jediné chybičky - T. G. Masaryka a Václava Havla. Vo tom žádná!

P. Han 6.11.2018 10:00

Re: Klesla versus Klaus

Četl jsem oba články. Vy, jak píšete, jenom jeden, a podle toho, co jste se v něm dočetl, asi úplně jiný než já.

T. Hraj 6.11.2018 10:25

Re: Klesla versus Klaus

Jinými slovy měl obsah. A k tomu konzistentní s tím, co V.K. říká již po dekády.

M. Valenta 6.11.2018 10:34

Re: Klesla versus Klaus

Díky za reakce chlapci, vždyť i kvůli Vám to píšu.

P. Khail 6.11.2018 9:35

To muselo

hodně bolet, když k tomu IVK vydává každý den nové stanovisko. Ano, bylo to úspěšné, ta privatizace, vždyť V. Klaus žádal více takových Kožených. No, neberte to :-)))

M. Prokop 6.11.2018 9:38

Re: To muselo

Viz níže.

V. Braun 6.11.2018 9:10

Úspěšná Klausova transformace?

Transformace v devadesátých letech byla rychlá, ale rozhodně ne úspěšná. Klausova cesta bankovního socialismu a náskoku ekonomů před právníky vedla hlavně k rozkrádání a jak Zemana nemám rád, tak až Zeman tuto éru ukončil privatizováním bank. Tolik k úspěšnosti Klausem vedené transformace ekonomiky vyzdvihované autorem článku.

Š. Hašek 6.11.2018 9:22

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Řeknu to krátce - škoda, veliká škoda, pane Braune, že Vy jste tehdy nebyl ministrem financí/premiérem.

Přemýšlel jste někdy o tom, co by - kdyby tam byli jiní??? Co takhle ekonom radní trio Komárek, Švejnar, Grégr?? Na deset let! A hned místo Klause!

Jo, dnes je generálů a tehdy nevěděli ani co s kuponovou knížkou a při transformaci JZD křičeli, že mají nárok vlastnit, neboť na té půdě pracovali (zažil jsem). A jiné.

Tak dál kritizujte, aniž srovnáváte s jinými možnostmi (teoretickými dnes).

M. Prokop 6.11.2018 9:35

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Byla rychlá i úspěšná, vzhledem k tomu, jaký lidský "materiál" byl k dispozici od bezdomovce po presidenta. Lidí, připravených teoreticky (natož prakticky) pro nevyhnutelný úkol rychlé privatizace bylo málo, navíc bylo nutno dbát i na veřejné mínění a politickou průchodnost v tehdejších státních institucích, volených i úředních.

Rozkrádání šlo omezit skoro výhradně jen tou rychlostí, policie ani soudy by to nezvládli ani náhodou.

Banky privatizoval až Zeman, protože Klausovi v tom bránil právě Zeman a ČSSD (nejenom). Zemanovi Klaus bránit nemohl, ten už to měl snadné.

Š. Hašek 6.11.2018 9:45

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Přesně!

Všechno souvisí se vším. Fascinuje mě, kolik "světových ekonomů na transformaci se vyrojilo až právě po skončení transformace". Ani je nebudu jmenovat.

I. Schlägel 6.11.2018 9:49

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Náskok ekonomů před právníky, osvědčenými kádry s bolševickou mentalitou. To byla opravdu tragedie.

M. Prokop 6.11.2018 11:28

Re: Úspěšná Klausova transformace?

A řešení?

A. Jaroš 6.11.2018 11:22

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Pane Braune,

pokud jste viděl film Hoří má panenko,(ta scéna kde řádní občané rozkradli tombolu, v momentě kdy zhaslo světlo), tak by vám muselo být jasné, že to ani jinak s transformací ekonomiky dopadnout nemohlo, máme to prostě v krvi, lidé se dělí na vlky a ovce a ti vlci si vždy přijdou na své a ovečky jen smutně bečí, že se to mělo udělat jinak, nejdřív že prý zákony a potom ta privatizace (pokud by ještě bylo co privatizovat).

V. Braun 6.11.2018 21:30

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Tak ve filmu Hoří má panenko byl v komparsu nějaký můj příbuzný a sám jsem několikrát do daného sálu na ples zašel, stejně jako na hasičské bály v okolí. No a právě s tou tombolou to Forman zrovna moc netrefil, většina lidí žádné rozkrádání v krvi neměla a nemá.

Jinak rozkrádání fondů se zabránit dalo a vědělo se o tom ještě před spuštěním kuponové privatizace. https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/kuponovka-mela-jen-jednu-chybu-rikal-v-rozhovoru-jeden-z-jejich-otcu-jezek.A171129_155838_firmy-trhy_kopp