25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MÉDIA: Jedovaté sliny pana Klesly

Říci, že komentář pana Klesly v Lidových novinách s názvem „Malý Klaus kritizuje velký den“ (29. 10. 2018) je mimořádně hloupý, by bylo málo. Tento komentář je i výjimečně zlý, a proto není možné na něj nereagovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 7.11.2018 10:28

Rozdělení Československa proběhlo bez referenda na Slovensku

Jak asi Velká Britanie přišla ke svému rozhodnutí o Brexitu z EU?

A stále to Britské rozhodnutí v řádném referendu je považováno za nejisté, a proto je mnozí chtějí potvrdit opakováním.

Čeští a slovenští politici se v roce 1992 povýšili nad Boha.

J. Ticháček 7.11.2018 2:26

Re: Spekulujete zbtečně. Pravidla demokracie jsou dána.

Ano. Jenže... Vynechme historický vznik Československa a zamysleme se nad jinou variantou jeho vzniku:

ČSR vzniklo referendem. V deseti miliónové ČR bylo pro spojení úžasných sto procent hlasujících, zatímco ve čtyřmiliónové SR byla pro spojení zákonem stanovená jednapadesáti procentní většina. A máme tady společný stát. A na krku problém. Dle vašeho soudu ztratili Slováci práva. Protože v situaci, kterou jsem tady vyrobil, už najednou pro podporu slovenských zájmů nestačí podpora sta procent Slováků, ale pro získání nadpoloviční většiny je potřeba podpora více než tří milionů Čechů.

A teď babo raď. Sedmdesát pět procent Slováků se rozhodlo, že chce společný stát opustit. Ale budou k tomu muset získat souhlas více než čtyřiceti procent Čechů. Něco tady nehraje. Nebo hraje. Záleží na úhlu pohledu. Buď nám ze čtyř milionů Slováků a deseti milionů Čechů vzniklo čtrnáct milionů Čechoslováků bez ohledu na cokoli, nebo vzniklo Československo složené z Čechů a Slováků. V prvním případě se z občanů SR staly nesvéprávné bytosti, které Čeśi kdykoli přehlasují 10:4, v druhém případě jsme 1:1. Partneři. Ona ta demokracie je sice hezká myšlenka, jenže k ní patří i ta rovnoprávnost. A i to referendum je hezké. Ale je potřeba se zamyslet nad tou rovností.

Vaše myšlenka znamená, že já, 190 cm, a 105 kg vždy demokraticky přehlasují své partnerky, které vždy vážily o polovinu méně, než já. V podstatě píšete (teď to dotáhnout ad absurdním), že rodiče mohou demokraticky přehlasovat dvouleté dítě (nemyslím pravomoce, ale percentuální zastoupení) u oběda. Rodiče se rozhodli pro mexickou kuchyni. Je to 2:1. Má děťátko żužlat čili papričku, nebo se přikloníte, i bez referenda, k jeho názoru, že by byla lepší krupicová kaše?

Referendum může fungovat jen v situaci, kdy si rovnocenní partneři vybírají z alternativ, které připadají v úvahu. Máme brambory,jednu plotnu a jeden hrnec. Loupané? Ve slupce? Jak pořádat referendum, když máte sporák, dva hrnce a krom brambor i rýži? Co volný výběr?

A. Nový 6.11.2018 22:24

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Renault byla Zemanova parketa.

A. Nový 6.11.2018 22:21

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Pithart nic neprosadil, ten se jen vezl a posléze vydával privatizaci škodovky za svůj úspěch. On měl těch keců v tomhle směru povícero. Mezi hlavní vyjednávače patřila skupina z vedení podniku a právníci kolem Jansty. (Ten Jansta co se dnes motá kolem sportu).

M. Prokop 6.11.2018 22:11

Re: Pro J. Lukavského

Jako vždy. Nerozumí ničemu.

M. Prokop 6.11.2018 22:09

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Nic nevědět je základní podmínka ideologických keců - viz soudruh Kratochvíl.

P. Han 6.11.2018 22:03

Re: Klesl má pravdu

No proto, že tisíce pitomců mu to hodili. Bez těch knížek by měl kulové.

P. Han 6.11.2018 21:59

Re: Expert A.Nový

Vaše slovní zásoba odpovídá vaší inteligenci.

P. Han 6.11.2018 21:58

Re: Pro J. Lukavského

Slováci si zvolili takové zastoupení, které bylo pro samostatné Slovensko. Můžete to pokládat za referendum, jestli se vám uleví. Vzápětí toto demokratické shromáždění deklarovalo samostatnost Slovenska. Čemu z toho nerozumíte?

P. Han 6.11.2018 21:54

Re:

Asi má blbýho programátora.

P. Han 6.11.2018 21:53

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Ani jedno se mi nelíbilo, ale vzal to čert. Zatím to nějak funguje.

P. Han 6.11.2018 21:51

Re: Stopro souhlas, pane Juraxi (19.07),

Vykašlete se na něj. S takovými Marťany chtěl Paroubek sestavovat vládu.

Fascinuje mě, jak pořád operuje tím, že bez referenda nešlo rozdělit federaci. Inu, nešlo. Ale ukončit federaci ano. I ústavní právníci se na tom shodli. Pivoda, který chtěl získat docenturu bez disertační práce, je najednou znalcem ústavy.

Š. Hašek 6.11.2018 21:36

Re: Pro mne je V.Klaus politikem, s kterým v mnohém nesouhlasím

Asi tak.

Š. Hašek 6.11.2018 21:36

Re: Pro mne je V.Klaus politikem, s kterým v mnohém nesouhlasím

Trefná poznámka!!!

V. Braun 6.11.2018 21:30

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Tak ve filmu Hoří má panenko byl v komparsu nějaký můj příbuzný a sám jsem několikrát do daného sálu na ples zašel, stejně jako na hasičské bály v okolí. No a právě s tou tombolou to Forman zrovna moc netrefil, většina lidí žádné rozkrádání v krvi neměla a nemá.

Jinak rozkrádání fondů se zabránit dalo a vědělo se o tom ještě před spuštěním kuponové privatizace. https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/kuponovka-mela-jen-jednu-chybu-rikal-v-rozhovoru-jeden-z-jejich-otcu-jezek.A171129_155838_firmy-trhy_kopp

O. Zuckerová 6.11.2018 20:28

Re: Stopro souhlas, pane Juraxi (19.07),

jen Marťan může nevědět o demonstrativních akcích vlastního státu žádostivých Slováků - vždyť už ho jednou měli, tak je to jasné už od války, ne? Jen úplný blbec může nevědět o těch vajíčkách a rajčatech, házených v Bratislavě po rozpačitě se uculujících hostech Pithartovi a Burešové, couvajících z pódia na náměstí do bezpečí hotelu a pak alou potupeni zpátky do Prahy... Ostatně dneska tu Slováků pracuje spousta bez protekčních platů, které zde měli za komunistů, a vztahy mezi našimi národy jsou nejlepší v dějinách. Václav Klaus zapracoval skvěle a je sprostota na něj za takovou státnickou práci ještě kydat špínu.

J. Jurax 6.11.2018 20:07

Ano.

Ale až po 22.6.1941. Studujte historii!

J. Jurax 6.11.2018 19:48

Mýlíte se, a to tak, že úplně. Prostě tomu nerozumíte; Vaše projevované přesvědčení pak ukazuje, že cokoliv Vám vysvětlovat je zbytečné.

M. Pivoda 6.11.2018 19:16

Pro J. Lukavského

Já bych Slovákům určitě nebránil v jejich odchodu z Československa, pokud by si svůj ochod rozhodli v referendu. To se ale nekonalo.

Jak by to referendum na Slovensku bývalo bylo tehdy dopadlo, to ví jen Bůh a arogantní lidé, včetně Lukavského.

J. Jurax 6.11.2018 19:10

Dovede UI pochopit, že za dané situace by referendum nic nevyřešilo? Asi ne, musí být ještě učena ...

J. Jurax 6.11.2018 19:07

Umělá inteligence furt mele, že se nekonalo referendum. Umělá inteligence se dosud nerozvinula natolik, aby jí došlo, že za dané situace by referendum bylo na dvě věci. S pravděpodobností hraničící s jistotou by v Čechách a na Moravě zvítězilo nerozdělení, kdežto na Slovensku rozdělení.

J. Lukavsky 6.11.2018 18:47

Re: Vševědoucí je jedině Bůh, nikoliv politici

No Slováci odešli z dobrovolného svazku, tak jako Vaše či moje žena mohou odejít z manželství - jednostranně. Ještě snad za První republiky byl rozvod možný jen když s ním souhlasil i manžel. Referndum by zřejmě dopadlo: Češi pro setrvání, Slováci pro rozdělení, nehádejme se o procenta. A co pak? Poslat do Bratislavy armádu? Mám několik přátel Slováků co vystudovali v Praze a pracovali v Čechách, ale i oni byli pro samostatnost Slovenska. Jako když holku "chytne vdávadlo". Věřili, že jen co se zbaví zátěže Čehůnú tak Slovensko vystřelí nahoru jak raketa. No nestalo se a pak zase ti samí drtili kletby na Klause a Mečiara..... ale teď jsme "já pán, ty pán" a je to lepší. Manželství s partnerem co se necítí dobře a neustále si myslí, že na to doplácí je horší než být sám a to platí i v obchodě a práci. J.L.

P. Khail 6.11.2018 18:21

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Ano, to prosadil Petr Pithart. V. Klaus chtěl Renault.

M. Prokop 6.11.2018 17:47

Re: To si snad děláte legraci nebo co, takovými argumenty.

Naopak, zachránili naši ekonomiku před vámi bolšány. :-P

M. Prokop 6.11.2018 17:46

Re: Německo vedené Národně SOCIALISTICKOU německou

Tak proto je od dvacátých let ti bolševici podporovali ...

M. Prokop 6.11.2018 17:45

Re: Klesl má pravdu

Souhlasím. Zmínil jsem to jen pro úplnost, že jich pár taky bylo.

M. Prokop 6.11.2018 17:42

Re: Expert Ktatochvile :-))

Takže z čeho si teď žijeme lépe než tehdy, hňupe bolševickej?

M. Prokop 6.11.2018 17:40

Re: Pro mne je V.Klaus politikem, s kterým v mnohém nesouhlasím

Pokud jedna část státu vystoupí (viz odkaz výše), je referendum už platní co mrtvému zimník.

Místo těhle diskusí by si kverulanti našli jiné téma.

M. Prokop 6.11.2018 17:38

Re: Spekulujete zbtečně. Pravidla demokracie jsou dána.

Jak je velmi názorně vidět, šlo to i bez něj. Vaše jamrování na tom nic nezmění.

Z. Lapil 6.11.2018 17:35

Re: Úspěšná Klausova transformace?

Jak tu už padlo: šlo to jinak? Protože dnes je všude předpisů i právníků jak... prostě hodně, a cena bydlení stoupá, protože se přes zákony málem nedá stavět, o dálnicích nemluvě. A zkuste si otrhat své dvě jabloně na zahrádce a úrodu rozprodat v té kancelářské budově, kde pracujete. Obávám se (nevím to), že na vás naběhne hygiena, protože jste ta jablka nesl přes dvorek, kde chováte slepice, nebo vás přinejmenším v tom smyslu udá někdo, kdo posvačil zasloužilý párek.

(Pokud opravdu máte zahrádku se dvěma jabloněmi a pracujete v kanceláři, trefil jsem se naprosto náhodou).