28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Jedovaté sliny pana Klesly

Říci, že komentář pana Klesly v Lidových novinách s názvem „Malý Klaus kritizuje velký den“ (29. 10. 2018) je mimořádně hloupý, by bylo málo. Tento komentář je i výjimečně zlý, a proto není možné na něj nereagovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Nový 6.11.2018 16:11

O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Autor: V. Kotas Datum: 6.11.2018 15:02

Ano, privatizace Škoda-auto mohla být vzorem pro další privatizace. Ale i ta mohla být lepší - tak 10% podílu ponecháno státu, když může mít spolkový stát Dolní Sasko ve VW 40%.

O spojení Škodovky s nějakou Německou automobilkou se jednalo (tajně) už někdy v začátku osmdesátých let min. století. První jednání proběhlo s východoněmeckým Wrtburgem. Východoněmečtí politici to zařízli. Pak škodovka koketovala s Porschem. Jenže nejaktivnější byl Volkswagen (Carl Hahn). Volkswagen testoval Škodu Favorit už v roce 1987. To zase pro změnu zařízli Českoslovenští komouši. Nastavili podmínky tak, jako by ten silnější byla Škodovka. Nakonec se to povedlo a v roce 1991 vstoupil Volkswagen do škodovky.

P. Khail 6.11.2018 18:21

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Ano, to prosadil Petr Pithart. V. Klaus chtěl Renault.

P. Han 6.11.2018 21:53

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Ani jedno se mi nelíbilo, ale vzal to čert. Zatím to nějak funguje.

A. Nový 6.11.2018 22:21

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Pithart nic neprosadil, ten se jen vezl a posléze vydával privatizaci škodovky za svůj úspěch. On měl těch keců v tomhle směru povícero. Mezi hlavní vyjednávače patřila skupina z vedení podniku a právníci kolem Jansty. (Ten Jansta co se dnes motá kolem sportu).

A. Nový 6.11.2018 22:24

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Renault byla Zemanova parketa.

M. Prokop 6.11.2018 22:09

Re: O privatizaci Škodovky v podstatě nic nevíte

Nic nevědět je základní podmínka ideologických keců - viz soudruh Kratochvíl.

V. Němec 6.11.2018 15:50

Je to přírodní zákon,

že dochází k dělení jen tak, samo od sebe.

M. Pivoda 6.11.2018 14:27

Vševědoucí je jedině Bůh, nikoliv politici

"...výsledky parlamentních voleb v roce 1992 ve slovenské části republiky jednoznačně prokázaly, že Slováci chtějí samostatnost za každou cenu ..."

Toto je vysloveně demagogie a autor článku je tedy nutně demagog. Proto ostatní části jeho článku nekomentuji. Redaktor Neviditelného psa by toto měl vědět.

Sdělení pamětníka: Referendum o rozdělení Československa se nikdy nekonalo, rozdělení Československa bez referenda provedli arogantní parchanti, kteří se dnes vydávají za demokraty.

Vševědoucí je jedině Bůh, nikoliv politici.

M. Prokop 6.11.2018 14:48

Re: Vševědoucí je jedině Bůh, nikoliv politici

Bůh je vševědoucí a vy víte hovno. O tom rozdělení Československa zaručeně, zhusta i o jiných věcech.

V. Kotas 6.11.2018 14:51

Re: Vševědoucí je jedině Bůh,

ale někteří politici si myslí, že Bůh je až druhý v pořadí.

M. Prokop 6.11.2018 14:55

Re: Vševědoucí je jedině Bůh,

Konec konců, občas bych ho dal i na třetí místo. :-P

M. Pivoda 6.11.2018 14:52

Není o čem diskutovat: referendum se nekonalo.

Není o čem diskutovat: referendum se nekonalo.

M. Prokop 6.11.2018 14:57

Re: Není o čem diskutovat: referendum se nekonalo.

Ovšemže. Po https://cs.wikipedia.org/wiki/Deklarace_Slovensk%C3%A9_n%C3%A1rodn%C3%AD_rady_o_svrchovanosti_Slovensk%C3%A9_republiky

bylo zbytečné.

Vám, velkému systémovému organizátorovi, to zřejmě nedochází, ale je to tak.

M. Prokop 6.11.2018 14:58

Re: Není o čem diskutovat: referendum se nekonalo.

Ovšemže.

Po

https://tinyurl.com/ybonxdso

bylo zbytečné.

Vám, velkému systémovému organizátorovi, to zřejmě nedochází, ale je to tak.

J. Jurax 6.11.2018 19:07

Umělá inteligence furt mele, že se nekonalo referendum. Umělá inteligence se dosud nerozvinula natolik, aby jí došlo, že za dané situace by referendum bylo na dvě věci. S pravděpodobností hraničící s jistotou by v Čechách a na Moravě zvítězilo nerozdělení, kdežto na Slovensku rozdělení.

O. Zuckerová 6.11.2018 20:28

Re: Stopro souhlas, pane Juraxi (19.07),

jen Marťan může nevědět o demonstrativních akcích vlastního státu žádostivých Slováků - vždyť už ho jednou měli, tak je to jasné už od války, ne? Jen úplný blbec může nevědět o těch vajíčkách a rajčatech, házených v Bratislavě po rozpačitě se uculujících hostech Pithartovi a Burešové, couvajících z pódia na náměstí do bezpečí hotelu a pak alou potupeni zpátky do Prahy... Ostatně dneska tu Slováků pracuje spousta bez protekčních platů, které zde měli za komunistů, a vztahy mezi našimi národy jsou nejlepší v dějinách. Václav Klaus zapracoval skvěle a je sprostota na něj za takovou státnickou práci ještě kydat špínu.

P. Han 6.11.2018 21:51

Re: Stopro souhlas, pane Juraxi (19.07),

Vykašlete se na něj. S takovými Marťany chtěl Paroubek sestavovat vládu.

Fascinuje mě, jak pořád operuje tím, že bez referenda nešlo rozdělit federaci. Inu, nešlo. Ale ukončit federaci ano. I ústavní právníci se na tom shodli. Pivoda, který chtěl získat docenturu bez disertační práce, je najednou znalcem ústavy.

V. Kain 6.11.2018 17:07

Re: Vševědoucí je jedině Bůh, nikoliv politici

Níže se rozepsal další expert na ekonomiku nějaký Kratochvíl.Chytrý jak radio.Samozřejmě,že by se s tímto moulou Klaus nebavil,ale bylo by to stejně zajímavé sledovat duel Klause s tímto zapšklým dědkem.

J. Schwarz 6.11.2018 17:23

Re: Vševědoucí je jedině Bůh, nikoliv politici

Takové referendum by taky mohlo skončit válkou. Ostatně vidíme to třeba na Katalánsku - kdyby byla moc Madridu a Barcelony ve stejném poměru jako Prahy a Bratislavy, je Katalánsko už rok samostatné, nejspíš po občanské válce. Co by politici asi dělali, kdyby v Čechách převládla chuť Československo uchovat a na Slovensku touha po samostatnosti? To by platila většina hlasů / když je Čechů víc / nebo co? Touha budovat co největší impéria je idiotská.

M. Pivoda 6.11.2018 17:28

Spekulujete zbtečně. Pravidla demokracie jsou dána.

Rozdělení státu lze provést jen přes referendum.

M. Prokop 6.11.2018 17:38

Re: Spekulujete zbtečně. Pravidla demokracie jsou dána.

Jak je velmi názorně vidět, šlo to i bez něj. Vaše jamrování na tom nic nezmění.

J. Jurax 6.11.2018 19:10

Dovede UI pochopit, že za dané situace by referendum nic nevyřešilo? Asi ne, musí být ještě učena ...

P. Han 6.11.2018 21:54

Re:

Asi má blbýho programátora.

J. Ticháček 7.11.2018 2:26

Re: Spekulujete zbtečně. Pravidla demokracie jsou dána.

Ano. Jenže... Vynechme historický vznik Československa a zamysleme se nad jinou variantou jeho vzniku:

ČSR vzniklo referendem. V deseti miliónové ČR bylo pro spojení úžasných sto procent hlasujících, zatímco ve čtyřmiliónové SR byla pro spojení zákonem stanovená jednapadesáti procentní většina. A máme tady společný stát. A na krku problém. Dle vašeho soudu ztratili Slováci práva. Protože v situaci, kterou jsem tady vyrobil, už najednou pro podporu slovenských zájmů nestačí podpora sta procent Slováků, ale pro získání nadpoloviční většiny je potřeba podpora více než tří milionů Čechů.

A teď babo raď. Sedmdesát pět procent Slováků se rozhodlo, že chce společný stát opustit. Ale budou k tomu muset získat souhlas více než čtyřiceti procent Čechů. Něco tady nehraje. Nebo hraje. Záleží na úhlu pohledu. Buď nám ze čtyř milionů Slováků a deseti milionů Čechů vzniklo čtrnáct milionů Čechoslováků bez ohledu na cokoli, nebo vzniklo Československo složené z Čechů a Slováků. V prvním případě se z občanů SR staly nesvéprávné bytosti, které Čeśi kdykoli přehlasují 10:4, v druhém případě jsme 1:1. Partneři. Ona ta demokracie je sice hezká myšlenka, jenže k ní patří i ta rovnoprávnost. A i to referendum je hezké. Ale je potřeba se zamyslet nad tou rovností.

Vaše myšlenka znamená, že já, 190 cm, a 105 kg vždy demokraticky přehlasují své partnerky, které vždy vážily o polovinu méně, než já. V podstatě píšete (teď to dotáhnout ad absurdním), že rodiče mohou demokraticky přehlasovat dvouleté dítě (nemyslím pravomoce, ale percentuální zastoupení) u oběda. Rodiče se rozhodli pro mexickou kuchyni. Je to 2:1. Má děťátko żužlat čili papričku, nebo se přikloníte, i bez referenda, k jeho názoru, že by byla lepší krupicová kaše?

Referendum může fungovat jen v situaci, kdy si rovnocenní partneři vybírají z alternativ, které připadají v úvahu. Máme brambory,jednu plotnu a jeden hrnec. Loupané? Ve slupce? Jak pořádat referendum, když máte sporák, dva hrnce a krom brambor i rýži? Co volný výběr?

M. Pivoda 7.11.2018 10:28

Rozdělení Československa proběhlo bez referenda na Slovensku

Jak asi Velká Britanie přišla ke svému rozhodnutí o Brexitu z EU?

A stále to Britské rozhodnutí v řádném referendu je považováno za nejisté, a proto je mnozí chtějí potvrdit opakováním.

Čeští a slovenští politici se v roce 1992 povýšili nad Boha.

J. Lukavsky 6.11.2018 18:47

Re: Vševědoucí je jedině Bůh, nikoliv politici

No Slováci odešli z dobrovolného svazku, tak jako Vaše či moje žena mohou odejít z manželství - jednostranně. Ještě snad za První republiky byl rozvod možný jen když s ním souhlasil i manžel. Referndum by zřejmě dopadlo: Češi pro setrvání, Slováci pro rozdělení, nehádejme se o procenta. A co pak? Poslat do Bratislavy armádu? Mám několik přátel Slováků co vystudovali v Praze a pracovali v Čechách, ale i oni byli pro samostatnost Slovenska. Jako když holku "chytne vdávadlo". Věřili, že jen co se zbaví zátěže Čehůnú tak Slovensko vystřelí nahoru jak raketa. No nestalo se a pak zase ti samí drtili kletby na Klause a Mečiara..... ale teď jsme "já pán, ty pán" a je to lepší. Manželství s partnerem co se necítí dobře a neustále si myslí, že na to doplácí je horší než být sám a to platí i v obchodě a práci. J.L.

M. Pivoda 6.11.2018 19:16

Pro J. Lukavského

Já bych Slovákům určitě nebránil v jejich odchodu z Československa, pokud by si svůj ochod rozhodli v referendu. To se ale nekonalo.

Jak by to referendum na Slovensku bývalo bylo tehdy dopadlo, to ví jen Bůh a arogantní lidé, včetně Lukavského.

P. Han 6.11.2018 21:58

Re: Pro J. Lukavského

Slováci si zvolili takové zastoupení, které bylo pro samostatné Slovensko. Můžete to pokládat za referendum, jestli se vám uleví. Vzápětí toto demokratické shromáždění deklarovalo samostatnost Slovenska. Čemu z toho nerozumíte?

M. Prokop 6.11.2018 22:11

Re: Pro J. Lukavského

Jako vždy. Nerozumí ničemu.

Č. Berka 6.11.2018 13:52

Pro mne je V.Klaus politikem, s kterým v mnohém nesouhlasím

ale je to politik solidně pravicový, který nikdy nemlžil a byl schopen klidné komunikace s odpůrci. Jestli dělal privatizaci dobře nebo špatně? Nevím a nechci kibicovat. Dnes Klause kritisují bývalí odeesáci, kteří mu dřív viseli na rtech a vztyčovali obří billboard na Letné. Doleva, nebo s Klausem. Dokázali jsme, že jsme dokázali! Mobilizace! Pamatujete ? :-D

Rozdělení společného státu?- nechtěl jsem ho, kritizoval jsem ho, ale musel jsem uznat, že Slováci masivně svoji samostatnost/suverenitu podporovali ... a někteří naši politici by na Slovensko možná poslali i tanky. Jsme menší, dohromady jsme byli víc ... ale dopadlo to mnohem lépe, než by člověk čekal.