29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: Jistěže je to boj proti automobilům

Otevřený požadavek na omezení svobody pohybu vyjádřil novinář Roman Šitner v článku Německé dilema (LN, 20.10.2018). Záminkou mu byl povzdech generálního ředitele společnosti Volkswagen Herberta Diesse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 6.11.2018 19:32

Re: Velmi dobrý článek.

Nejvíc zatěžují matičku planetu lidé, již v počtu atakujícím 7+ miliard. Nejlepší prostředek, jak pomoci, je zredukovat počet lidí cca o 2/3, tak zkuste vymyslet, jak na to a neztrácejte čas plácáním blbostí.

P. Grigar 6.11.2018 19:53

Re: Velmi dobrý článek.

.. co takhle válka? Nějaká pořádná, samozřejmě.

J. Ticháček 7.11.2018 20:22

Re: Velmi dobrý článek.

Zato Vy si širších souvislostí všímáte. Jen jste si zatím nevšiml, że Vaše představy zatím vždy vedly (samozřejmě mějte v tom sám) k násobnému zhoršení stavu.

Jste nositelem názorů, které mne léta překvapují. Vy totiž (nejste v tom sám) vymýšlíte, jak využít zisk, které Vám některé technologie přinášejí k tomu, abyste se těchto technologií bez náhrady zbavil. Ale použít svůj výdělek k financování své snahy, abych se zbavil možnosti vydělávat je poněkud praštěnou strategií. Viděl jste Život Briana?

M. Šejna 6.11.2018 9:05

autor je asi levicový anarchista

autor si plete pojem "svoboda vlastnit" s pojmem "svoboda užívat".

Každý z nás si může koupit auto, pokud na to má peníze. Toto auto může svobodně zaparkovat na svém pozemku nebo ve své garáži. Pokud chce ale toto auto používat, musí už respektovat určité regulační prvky.

Základním regulačním prvkem jsou silniční předpisy. Dalším regulačním prvkem je ochrana ovzduší. No a pak je tady povinnost platit za používání dopravní infrastruktury. Pokud si autor myslí, že jako majitel automobilu si může po silnici jezdit, jak chce, kudy chce a navíc zadarmo, je to nejspíš levicový anarchista, nebo nechutný sobec.

I to parkování na veřejné komunikaci by mělo být zpoplatněno všude. Majitel automobilu totiž v takovém případě neparkuje na svém pozemku.

A. Alda 6.11.2018 9:11

Tentokrát se mýlíte Vy.

Právo užívací (ius utendi) je součástí práva vlastnického.

A užívání veřejných prostranství občany obce je starobylé jako obce samy. Nejen k pohybu a k stání povozů, ale i k pasení zvěře, sběru plodů apod.

M. Šejna 6.11.2018 9:16

silně se pletete

na užívání veřejných prostranství má občan sice právo, ale nikoli vždy a jen zadarmo. Veřejná nebo statní správa má právo používání některých veřejných prostranství a veřejné infrastruktury zpoplatnit.

A. Alda 6.11.2018 9:24

No to ale až nyní,

kdy si to právo stát usurpoval.

M. Šejna 6.11.2018 9:35

pane Aldo

nejen stát si toto uzurpoval (placení mýta), ale i obce si toto uzurpovaly (placené parkování).

V. Petr 6.11.2018 10:25

No, ale osvícení panovníci už v osmnáctém

(ve Franci dokonce v 17) století zjistili, že všechy tyto poplatky podvazují ekonomiku a protože šlo pořád o absolutní monarchy, tak je zrušili!

J. Pospíšil 6.11.2018 15:57

Re: Tentokrát se mýlíte Vy.

Není to tak docela pravda. Města měla privilegia. Cizáci (nerezidenti si nemohli jezdit do města, jak je napadlo. Měli určené stáje a ubytování. Ungelty se tomu říkalo. Nemohli své zboží prodávat, když neměli licenci, jen městům schváleným obchodníkům, kteří si to po městě už distribuovali sami. Existovalo mílové právo, existovala potravní čára. Večer se město zatáhlo řetězem a cizáky (nerezidenty).

Stalo se moderním obnovovat středověké manýry. Každý se má zařadit na správné místečko a tam fungovat jak kolečko v hodinkách. Tak si představují dnes mnozí, stejně jako dřív, správnou fungující společnost. Řídit to mají ti, co jsou vysláni svými skupinami, svými svazy. Moudré svazy. Fascies. Nejlepší mají vládnout a ne ti, co je zvolili lidi jen tak. Ti nejsou lepší. No, koukněte na ně.

Moderní je rušit rovnost všech na ulici a veřejném prostranství. To přece patří městu a ne všem. At cizáci platí a nevyskakují si a hlavně ať neparkují.

A tím se splní sen i zeleným. Auta rezidentů budou parkovat a nikam nepojedou. Přišla by o místo před okny, protože aut rezidentů je víc než privilegovavaných parkovacích míst. A kdyby, nedej bože, někdo někam odjel, tak tam by byl cizákem, nesměl by parkovat, když tak jen na velmi drahém místě, ne ve středu jejich města. Tam by se mu pomstili. Když oni, tak my taky.

To nejsou liberálové. To je obnova stavů, cechů a místních privilegii, ne tříd. A korporativismus, který měl vždy středověké kořeny. Moderní společenské směry (ideologie) nemají nic z druhé části liberálních myšlenek. Nech žít v nich není. Reguluj a nařizuj a snaž se své, kde budeš regulovat a nařizovat ty, co nejvíc rozšířit. Protože pak budeš méně regulován a nebudou ti přikazovat. Každá další pokuta bude schválena. Každá restrikce bude podporována. Každé omezdení je dobře. Nikdo si neuvědomí, že vše dopadne vlastně na něj. Žádný feťák nepřišel o svou dávku, žádný gangster nebyl omezen registací a odebíráním zbraní. Ale boj jde dál, roste počet policajtů. Prý je to dobře.

M. Prokop 6.11.2018 9:25

Re: autor je asi levicový anarchista

To v tom máte svůj klasický hockey. Nikdo, ani autor, nepopírá nutnost určitých regulačních prvků a plateb. Má pochybnost, oprávněnou, o cílech některých konkrétních.

M. Šejna 6.11.2018 9:41

Re: autor je asi levicový anarchista

a o opravněnosti určitých regulačních opatření rozhoduje kdo? Autor, nebo Odpad?

Pokud někomu vadí, že se v některých místech musí platit parkovné, nebo že se nekde může jezdit jen omezenou rychlostí, může si jít stěžovat na obecní nebo městský úřad. Stát kupodivu do těchto omezení skoro vůbec nekecá. Tohle je věc místní samosprávy.

V. Petr 6.11.2018 10:32

Stát sebral místním samosprávám možnost vybírat

pokuty za rychlou jízdu. A to z toho důvodu, že si z toho udělaly zdroj příjmů místních rozpočtů!

M. Šejna 6.11.2018 10:36

to není pravda, pane Vaňuro

Zkuste v Praze projet rychle v místech, kde měří kamery. Vsadím se s Vámi, že výzvu na zaplacení pokuty Vám pošle pražský magistrát a platit budete pokutu do městské pokladny.

V. Petr 6.11.2018 10:41

Jednalo se o městskou policii a bylo to tak, jak

píši.

M. Šejna 6.11.2018 14:10

Re: Jednalo se o městskou policii a bylo to tak, jak

městská policie nesmí vybírat pokuty za rychlost. To ale smí dělat městský úřad. Takže na ulici Vás městská policie nesmí zastavit kvůli překročení rychlosti, ale místní úřad Vám může poslat pokutu uředním dopisem.

J. Jurax 6.11.2018 15:52

Re: Jednalo se o městskou policii a bylo to tak, jak

Ano.

Ale nepřipadá Vám ten systém pitomý? Magistrátní policajt nesmí, ale magistrát samotný může?

J. Jurax 6.11.2018 15:48

Re: autor je asi levicový anarchista

Ehm ... jak psáno, autor má oprávněné pochybnosti, nikoliv že rozhoduje.

P. Grigar 6.11.2018 20:00

Re: autor je asi levicový anarchista

„Stát je velká fikce, pomocí níž se každý snaží žít na úkor všech ostatních.“

M. Valenta 6.11.2018 9:05

Každý všechno?

Že si každý nemůže dovolit vše se mi zdá v pořádku, auta nevyjímaje.

J. Jurax 6.11.2018 15:53

Re: Každý všechno?

Jistě.

Máte auto?

R. Dubravský 6.11.2018 8:50

Boj proti autům...

...je prostě boj proti lidem. Nic jiného.

A. Alda 6.11.2018 9:12

Samozřejmě.

Stejně jako boj proti dálnicím, proti elektrárnám, proti dálkovému obchodu... Zelení ekoteroristi prostě nenávidí lidstvo a chtějí ho většinu vyhladit.

P. Rada 6.11.2018 9:43

Re: Boj proti autům...

Je to něco jiného - boj proti nesoudným a sobeckým lidem.

Těch je hodně už dnes a přibývají. Zkuste si představit, že auto bude mít a použítat i kdejaký ind, čínan, jihoameričan či afričan.... a jen někteří z miliard si udělají výlet právě k Vám kde jen zaparkují...

V. Petr 6.11.2018 10:39

To je dost imaginární představa!

Jsou země kde má auto skoro každý a to už dlouho (v USA už pod doby před WW2). A teď se do toho začali monovat zelení magoři se svou pomatenou ideologií!

Představa, že by Číňané jezdili masově auty do Evropy je skutečně fantastická!

J. Pospíšil 6.11.2018 15:28

Re: Boj proti autům...

Číňani už hodně mají. Jihoameričani už taky hodně mají. Indové a Afričani mít nebudou, protože mají víc dětí, než je jejich hospodářský růst. Takže dohromady přes hospodářský růst vlastně chudnou. To nelze řešit tím, zda si obstarají nebo neobstarají auto.

Když jim chudákům pošlete potraviny, tak jejich životním způsobem se stane čekání na rozdávání. Aby zvýšili šanci, nastěhují se k rozdávárnám. Přestanou dělat to, čím si vydělávali na to, aby nakoupili od místních farmářů. Místní obchodníci a farmáři zkrachují a potřebují rozdávané potraviny, tak se také přemístí k rozdávárnám. Přijedou neziskovky pečující o děti. Tak se udělají další děti, třeba je vyberou na burcující fotku a zajistí tím relativní blahobyt rodiny. Ty hodné slečny, co se starají o děti, vždy po návštěve nechají něco i pro ostatní. Syny dáme do armády, tam se mají dobře a když si vydělají, odjedou do Evropy. Dcery, když se toho dožijí, prodáme jako nevěsty. Jejich cena klesá, potřebujeme jich víc. Je dobře mít hodně synů a dcer.

J. Sedlář 6.11.2018 23:07

Re: Boj proti autům...

Krásně a podle skutečností popsáno.

A. Trick 6.11.2018 8:37

Auto je sice symbolem svobody,

ale jízda autem do Prahy ztratila smysl. Sice jsem za hodinu u letiště (80 km) a co dál? Záchytné parkoviště a dál MHD? Nebo se prodírat Prahou a hledat místo k zaparkování?

To raději vlakem (170 km, bohužel) za dvě hodiny do centra a potom dojít pěšky nebo MHD. Časově to vyjde nastejno, cenově mnohem výhodněji.

I. Širůček 6.11.2018 10:20

Re: Auto je sice symbolem svobody,

Smysl má ovšem jízda autem z Prahy.

J. Pospíšil 6.11.2018 15:08

Re: Auto je sice symbolem svobody,

A od toho vymyslelo lidstvo rodinu a přátele. Někdo z nich vás na to letiště odveze autem a neplatí ani parkovné.

Vy nemáte rodinu ani přátele? Tak to je blbé. Chovejte se tak, abyste měl. Je to osvědčené a někdy i fajn.