25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Jistěže je to boj proti automobilům

Otevřený požadavek na omezení svobody pohybu vyjádřil novinář Roman Šitner v článku Německé dilema (LN, 20.10.2018). Záminkou mu byl povzdech generálního ředitele společnosti Volkswagen Herberta Diesse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 6.11.2018 11:02

Re: Žádného ani nenapadne

Zaplať pánbůh, že nenapadne. Jednak bychom museli mít a platit úřad na určování nezralých nechutných rajčat, druhak by se snížila konkurence a tím pádem značně vzrostly ceny.

No a já to řeším velmi prostě: Nekupuji nezralá nechutná rajčata. Pokud to, místo nějakého omezování, udělá každý, komu nezralá nechutná rajčata vadí, jejich jízdy přes půl Evropy zmizí. Pokud si je někdo kupuje, mají jízdy svůj účel.

V. Kotas 6.11.2018 12:11

Re: Žádného ani nenapadne

Kdyby jenom rajčata, atd., ale i obyčejná balená pitná voda ( a mnoho dalších potravin, nápojů ) zbytečně cestuje v kamionech po celé republice, protože musí přes centrální sklad.

V. Šedivý 6.11.2018 17:01

Re: Žádného ani nenapadne

Proč si myslíte, že je taková přeprava zbytečná?

Nikdo se nebaví tím, že by si pořídil co nejvíc kamionů a jen tak si vozil náklady. Ono totiž třeba překládání je docela drahé, takže je levnější (tedy také méně náročné na zdroje) minimalizovat překládku zřízením centrálních skladů.

V. Kotas 6.11.2018 17:52

Re: Žádného ani nenapadne

Myslíš, že ekonomičtější vozit třeba Novohradskou vodu k Praze, tam vyložit a za chvíli znova naložit, ale už na jiný kamion a vézt zpět do Č. Budějovic ? Nešlo by to přímo od pramene do Č.B.?

V. Petr 6.11.2018 9:56

Smrt EU!

Pokud ovšem lidé volí zelený ksindl, nic dobrého si nezaslouží!

P. Rada 6.11.2018 10:00

Re: Smrt EU?

Vás by také měl vyznamenat Putin.

V dobách kdy tu nebyla EU - měli jsme železnou oponu a s ní válečný nůž na krku. Stýská se vám po tom?

J. Lepka 6.11.2018 10:08

Re: Smrt EU?

Proboha, Rado, zůstaňte u své víry a nepleťte se do historie.

V. Petr 6.11.2018 10:12

Až do roku 2004 jsme v žádné EU nebyli!

A po tom se mi opravdu začíná stýskat!

I. Širůček 6.11.2018 10:14

Re: Smrt EU?

Těm, co patřili mezi "horních deset tisíc", těm se určitě stýská! Najednou se stali "obyčejnými" lidmi...

R. Langer 6.11.2018 10:56

Re: Smrt EU?

Cože? Ty už fakt blbneš na ultimo, Zelený sedmilháři... :-D

J. Heincl 6.11.2018 11:53

Re: Smrt EU?

Mezi roky 1990 a 2004 u nás byla železná opona a válečný nůž na krku?

F. Svoboda 6.11.2018 9:46

Zajímavý článek.

Prognosa v něm uváděná je obdobou prorokování D.p. Piťhy. Budou snad autora genderově zelení multikulti také žalovat ?

P. Forejt 6.11.2018 9:40

Evropa nebojuje, bojuje EU ....

Bojuje EU, nikoliv Evropa... a to je podstatný rozdíl !!

Autor by si měl uvědomit, že auta jsou v produkci exhalací vcelku bezvýznamná, resp. ve srovnání např. s vlaky, letadly, či takovou sopkou. Aktivní sopka vypustí při erupci škodliviny, které jsou ekvivalentem lidské činnosti za 200let !!

Naprosto famózní jsou pak důkazy typu....že na emise zemře až 5000 lidí ročně (sic).

PS ....kde a z čeho to autor bere, kdo to určuje ?? ...ach jo.

P. Rada 6.11.2018 9:57

Re: Evropa nebojuje, bojuje EU ....

Omyl! Celková prpměrná sopečná činnost uvolnuje 100x! méně CO2 jak antropogenní. Doprava s toho činí zhruba 30% CO2 a 50% NOx. Např zde:

http://www.zofin.cz/wp-content/uploads/2017/10/Pohl.pdf

J. Lepka 6.11.2018 10:15

Re: Evropa nebojuje, bojuje EU ....

To bude něco pro vás:

https://www.euro.cz/light/trajekt-pouze-na-elektrinu-ma-podporu-bruselu-baterie-vazi-56-tun-1427735?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

A kde vezmou ten proud na nabíjení ? No přece ze zásuvky, ne?

V. Kotas 6.11.2018 12:14

Re: Evropa nebojuje, bojuje EU ....

A komín uhelné elektrárny 200m vysoký, je za městem a tam to nevadí.

V. Petr 6.11.2018 12:52

No, tento nesmysl komunisté opustili už někdy

v sedmdesátých letech! Protože ty zplodiny z vysokého komína akorát zamoří o to větší plochu, je jich totiž moc a tak to, že se rozptýlí pořád neeliminuje jejich škodlivost.

Jinak, u "zlého" CO2, který samozřejmě vůbec není jedovatý je úplně jedno, kde ten výfuk/komín je...

J. Jurax 6.11.2018 15:43

Re: No, tento nesmysl komunisté opustili už někdy

Ano.

A proto si v Německu zakázali bezemisní jaderky a budují - protože elektřiny je třeba i potmě a když nefouká - uhelné elektrárny. Německý CO2 z oněch uhelek je jiný, lepší, zaručeně skleníkový efekt nepůsobící. Protože kdyby působil, němečtí Zelení by kvičeli jak podřezávaná selata - a hle, nekvičí, hubu a krok drží!

M. Malovec 6.11.2018 9:59

Re: Evropa nebojuje, bojuje EU ....

Nebojuje EU, ale jen pár nedouků (jako všude) v Evropské komisy. Že, s. Jourová?

M. Malovec 6.11.2018 10:15

Re: Evropa nebojuje, bojuje EU ....

komisi, pardon.

V. Petr 6.11.2018 10:10

5000 mrtvých? Je to hrozně jednoduché. "Kdosi" si vymyslel,

bez jakýchkoliv podkladů teorii o "bezlimitních" účincích škodlivin. Snad poprvé se to aplikovalo na radioaktivní záření. V praxi to funguje takto: Jestliže je 100 lidí trvale vystavováno 100 násobku přirozené radioaktivity, onemocí několik z nich rakovinou a jejich průměrná délka dožití se zkrátí např. o 5 let, takže započteme třeba 5 úmrtí. No a pak to extrapolujeme tak, že jestliže bude 10000 lidí pravidelně vystavováno dvounásobku přirozené radioaktivity, bude to také 5 úmrtí. Co na tom, že pro toto tvrzení NEEXISTUJE ŽÁDNÝ DŮKAZ, NAOPAK, pečlivé statistiky o zdravotním stavu pracovníků s radioaktivitou prokázaly pravý OPAK, hodně málé dávky spíše prospívají.

Tak počítají zelení třeba počet "obětí" Černobylu, tam ale takto spočtený počet obětí pro jistotu ještě vynásobí deseti či dvaceti.

No a pak se z těch statistik úplně vypustí největší zdroj ozáření obyvatel, totiž radon v budovách, protože jeho započtení by uvedené výpočty postavilo na hlavu...

R. Langer 6.11.2018 10:57

Re: 5000 mrtvých? Je to hrozně jednoduché. "Kdosi" si vymyslel,

Přesně tak!

A. Alda 6.11.2018 9:08

Velmi dobrý článek.

Doporučuji také článek pana A.S.Pergilla http://upergilla.blogspot.com/2018/11/antarktida-bez-pobrezniho-ledu.html, který se sice netýká přímo automobilů a jejich emistí, ale oteplovací lži obecně.

M. Šejna 6.11.2018 9:33

:-D - to je nářez

Zeměkoule se prý "překocuje" v Milankovičových cyklech.

Také ta informace, že Antarktida byla na starých mapách mnohem větší, což dokazuje, že byla bez ledu, ta je opravdu kouzelná.

:-D

J. Pospíšil 6.11.2018 16:13

Re: :-D - to je nářez

Antarktidu si vymysleli už za Antiky nesprávně, ale v rámci svých představ o světě a symetrii v něm. Znali ledy na severu a nesprávně mysleli, že ledy jsou pevninské. Tuto pevninu nazvali Arktidou. No a protože je svět symetrický, tak na druhé straně určili také pevninu a také ledovou. Nikdy ji neviděli, ale příznačně ji nazvali Antarktida. Svou oblast nazvali Středozemí. Antarktida musela být větší, protože jinak by byla děsně daleko od středu.

K souvislým ledům na jihu dopluli první Rusové. Tak se mají za objevitele a tak trochu držitele Antarktidy, ač na pevnině taky tenkrát vůbec nebyli. A ten Rus, co té lodi velel, taky nebyl tak docela Rus.

No, a tak je to se vším. Třeba s tím Kolumbem. A vůbec.

P. Rada 6.11.2018 9:33

Re: Velmi dobrý článek.

Pane Aldo takovýchto článků na téma, že si můžeme dovolit zatěžovat životní prostředí bezproblémově dál a dál lze vyrobit na zastaralých podkladech daleko více. Nejsou k nim totiž potřeba žádné ověřitelné argumenty.

Autor toho Vašeho odkazu si např nevšímá vůbec širších souvislostí tedy nejen rozlohy ale i kolikaletý led se kde v oblasti vyskytoval.... Staré mapy, záznamy kronik... jsou totiž sice pravidelně zajímavým vodítkem ale co se týká ověřitelnosti a komplexnosti tak na druhou stranu pro globální hodnocení velice neúplným prostředkem. Kdo si kdy povšimnul jen geometrických disproporcí vůči realitě právě na starých mapách tak je mu problém jasný. Paleoklimatologie proto pracuje s celým spektrem dat které vzájemě porovnává a s toho jí vychází, že průměrná planetární tepota nevybočila za minulých 10tis let s tolerance +-0.5C. Tuto hranivi už dnešek překračuje 2x a v budoucnu už prakticky nelze odvrátit její překročení 4x i kdybychom ted všichni začali jezdit na jízdních kolech.

Teploty v geologicé minulosti ... https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png

Teploty v historické minulosti .... http://www.ipcc.ch/report/graphics/images/Assessment%20Reports/AR5%20-%20WG1/Chapter%2005/Fig5-07.jpg

Dnešní situace je ale už naopak o dlouhodobě podceněných důsledcích změny klimatu které pokud něco radikálního neuděláme nejspíše vyústí v katastrofu - ale to je jiné téma i když doprava a zejména osobní motorizace se na klimatickém problému značně podílí.

V. Petr 6.11.2018 10:17

Veškerá auta v EU vyprodukují tolik CO2, jak Čína za

tři týdny! Proto budeme šílet a zruinujeme si celou ekonomiku! To, že Německo nahrazuje jádro UHLÍM je jen třešnička na dortu!

V. Petr 6.11.2018 10:34

Za rok vyprodukují.

R. Langer 6.11.2018 10:59

Re: Za rok vyprodukují.

Na to vám ovšem Zelený sedmilhář už nic neřekne...

R. Langer 6.11.2018 11:01

Re: Za rok vyprodukují.

Maximálně z něj vypadne ta jeho oblíbená a stokrát vyvrácená lež, že AE jsou nejdražší a nejškodlivější zdroj elektřiny... :-D