20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

GLOSA: Odrakouštit se

Slavnostní víkend máme za sebou a s ním i dávku nostalgického tatíčkovství. Je těžké říci, jak by si asi TGM představoval 100. výročí republiky. Zato se můžeme podívat, v čem jím založený stát jeho přáním a radám nedostál. Nabízí se jeho výraz „odrakouštit se“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 1.11.2018 0:14

Nyní se potřebujeme odbruselit!

M. Pivoda 31.10.2018 21:21

Odpověď souhrnná pro diskutujic níže

Filosof Masaryk Čskoslovenský stát nezabezpečil k jeho dlouhé době existence, ale to mu dnes nebudeme vyčítat. On ten nový stát hlavně vytvořil - a to jsme už ocenili. Zabezpečení existence malého státu do budoucnosti je ve spojenectví, což pro Česko uprostřed Evropy prakticky směřuje k Evropské unii. Současné nemoci EU nejsou důvodem k budoucímu možnému existenčnímu ohrožení českého státu. Dvakrát měř, jednou řež!

Oproti době Masarykově, dnes žijeme v technologicky intenzívní době - s nejdůležitějším technologickým směrem tzv. umělé inteligence (čemuž jsem se já věnoval už před 30 lety na VUT Brno). Jsem potěšen, že i v České republice jsou dnes lidé, kteří na tom tématu pracují. Viz video 1,5 hodiny zde: https://plus.rozhlas.cz/stale-cekame-na-chvili-kdy-zacne-robot-prichazet-s-invenci-a-kreativitou-rika-7666371 .

Ta diskuze (video 1,5 hodiny) se neodehrává v centru Česka, tj. v Praze, ale spíše na periferii Česka, tj. v Jihlavě. proč? I to vypovídá o stavu uvědomění v české společnosti. Specificky, všimněte si ve video, prosím, že hlavním řečníkem za umělou inteligenci je profesor robotiky Mařík, který byl letos z vedoucí funkce na ČVUT Praha rektorem vyhozen, aby po cca půl roce byl opět do vedoucí funkce ustaven. Jak je to možné, že tak moc selhaly tzv. elity?

Více příště. Jdu spát.

B. Hamal 31.10.2018 13:39

Nyní se nadává na Brusel

"Podobně jako se kdysi nadávalo na Vídeň a později na Moskvu, se nyní nadává na Brusel".

Než bude postavena ta hedvábná stezka.

K. Janyška 31.10.2018 15:37

Re: Nyní se nadává na Brusel

Ano, a oprávněně... Dzp.

P. Zinga 31.10.2018 10:37

Odrakouštit se?

https://philosophia-perennis.com/2018/10/31/migration-ist-kein-menschenrecht-oesterreich-wird-un-migrationspakt-nicht-unterzeichnen/

"Migrace není lidským právem-Rakousko nepodepíše migrační pakt" a neúčastní se konference v Marakéši. Zato naši slouhové tam -jsem si jist-pojedou.

M. Krčmář 31.10.2018 9:54

Odbruseliti se třeba je! Brit sic dnes neví jak vlastně odejít,leč nehledejme problém ten v Londýně,on v Bruselu jest. Sebereflexe v EU rovná se nule, proto náš stát oslavujme!

K. Janyška 31.10.2018 9:03

Ničím netrpíme více, než ostatní !

Jsme vcelku skvělí... Dzp.

M. Pivoda 31.10.2018 8:35

Masaryk by dnes požadoval nadlidský výkon, tj "odkomunistit"

V dobách tzv. Sametové revoluce 1989 bylo (pro cca 10% českých obyvatel) v Česku heslem "Překabátit" (za intenzivní podpory českého "užitečného idiota" z řad disidentů) - a vznikla z toho česká "Blbá nálada".

Čeští Pepíci, kteří v životě asi nikam nikdy nevycestovali, dnes obviňují Brusel v podstatě jen z toho, že má s Čechy tak velkou trpělivost.

Š. Hašek 31.10.2018 9:40

Re: Masaryk by dnes požadoval nadlidský výkon, tj "odkomunistit"

Hlásí se český Pepík!!! Nikde jsem nikdá nebyl ......

Ale jak mi tedy vysvětlíte, že se nechci nechat vodit za ručičku od takových "světazanalců" jako je "štrasbrusele partička"??? Ty jejich ředkvičky z Itálie si mohou strčit ........

Pozor na to hodnocení IQ úrovně "podle vycestování". Jeden chytrý sociolog naznačil, že cca 68% "cestovatelů" do Chorvatska stejně jen zjistí, že "teda plavky schnou rychlejc než u Máchova jezera, ale kafe je výhodnější vařit na pokoji". Stále se hořce bavím, když "EUvysokoškolák" zjistí v Ulcinji, že je tam "sakra kórva hic".

M. Prokop 31.10.2018 10:10

Re: Masaryk by dnes požadoval nadlidský výkon, tj "odkomunistit"

Pivodu lépe nekrmit.

M. Pivoda 31.10.2018 10:45

Až bude Česká republika vlastnit atomové zbraně a pokročilou umělou inteligenci (tj. včetně robotiky) tak se k vám přidám proti Bruselu.

R. Langer 31.10.2018 18:02

Re:

Jo, jinak si raději budete hrát na zneuznanýho génia, kterej je ve skutečnosti po*ranej strachy, než aby vlastně něco udělal jako chlap. :-P

P. Zinga 31.10.2018 10:41

Re: Masaryk by dnes požadoval nadlidský výkon, tj "odkomunistit"

Vole, strávil jsem půl života mimo rodnou hroudu (na západ od nás), tak mi nekecej o trpělivosti Bruselu. Co seš zač? Trotl nebo troll? Anebo nás chceš jednoduše nas*at?!

M. Pivoda 31.10.2018 12:54

Neopakujte Masarykovu chybu, prosím

1. Masaryk nezabezpečil nový stát Československo proti aresi zvenku, tzn. proti Hitlerovi. Proto se dnes musíte smířit s Bruselem, abychom neopakovali Masarykovu a Benešovu bezpečnostní chybu.

2. Masaryk nezabezpečil stát Československo ani proti budoucímu rozkladu zevnitř. Nová generace má ale zpravidla jiné životní hodnoty, než ta předchozí. Čeští ekonomové měli jiné priority než filozof Masaryk. Proto Masarykovi dnes vyčítat nemůžeme, že nedohlédl až na Klausovu Neviditelnou (privatizační) ruku, která spěchala a neudělala referendum. Ani vy nevíte, jak si bude počínat generace, která vás zde vystřídá.

Č. Berka 31.10.2018 14:26

Re: Neopakujte Masarykovu chybu, prosím

a jak zabezpečily stát proti Hitlerovi okolní státníci. To jsou takové ex post a hraběcí rady...

Při referendu bychom jen zjistili, že se na žádném řešení národy nedohodnou a rozpory by vystřídala jen nenávist těch, co by se mu museli podřídit...

M. Pivoda 31.10.2018 16:15

Já nevím, jak by dopadlo referendum o Československu

Politik Cameron nechal uspořádat referendum o Brexitu právě proto, že si byl jistý, že dopadne právě naopak, než skutečně dopadlo.

R. Langer 31.10.2018 18:04

Re: Já nevím, jak by dopadlo referendum o Československu

A co to zabezpečení proti Hitlerovi? O co lépe to zajistili ti ostatní "státníci"?

J. Jurax 31.10.2018 11:56

No, UI by takovou volovinu nenapsala ... :-)

R. Langer 31.10.2018 18:05

Re:

Možná je Pivoda první UI na Neviditelném psu... :-D