18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

KLIMA: Příliš mnoho alarmismu najednou

V pondělí 8. 10. 2018 přinesla média (např. ČTK) dvě pozoruhodné zprávy. Jistě jen kouzlem nechtěného vyšly v tentýž den. Přímo spolu sice nesouvisejí, obě však spojuje společné téma: klimatický alarmismus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 27.10.2018 8:00

Re: ano, cenzuruje

Debilně. Nějaký osel jej tak nastavil...

L. Novák 27.10.2018 7:55

Re: Jer symptomatické, že

Třesky-plesky. Příroda si pomůže i bez zelených magorů.

L. Novák 27.10.2018 7:54

Re: to je ale vylhaný graf, pane Ťažiar

Šejna je aktivistický blb. Netřeba hledat logiku v jeho blábolení... :-)

L. Novák 27.10.2018 7:53

Re: Dvě cesty jak se zbavit fosilních paliv

:-)

P. Rada 26.10.2018 6:24

Re: Jer symptomatické, že

Krávovinu jsete napsal příznačně Vy.

Obnova krajiny může nastat pokud se obnoví všechny původní podmínky - nikoliv jen jediná.

M. Ťažiar 25.10.2018 23:32

Re: konečně správný gaf

Musím sa pozrieť bližšie aj na ten druhý graf s povrchovými teplotami, pretože to je asi na každom skeptickom webe. Snáď okrem Judith Curry.

J. Vintr 25.10.2018 21:32

Re: Klídek, ledovce tají jen ve filmu Al Gora. :o)

Ještě štěstí, že v době kdy končila v Evropě doba ledová, nabyli mezi našimi prapředky žádní klimatologové. To by se naši prapředkové z jejich předpovědí možná zbláznili a my bychom se tím pádem vůbec nenarodili.

K. Janyška 25.10.2018 21:31

Re: Zkomáravolismem, kraválismem, alarmismem a všemožným

Kompozitivní, tedy skladná, teorie stojí výhradně na důkazech. Vždyť obsahuje úplně všechno, co věda má momentálně za relevantní... Dzp.

V. Braun 25.10.2018 18:06

Re: Nikdo z alarmistů přírodu nešetří

Tak i s likvidací panelů se musí počítat, jistě že to "sranda" nebude, ale osobně pochybuji o vašem tvrzení. Třeba zde je srovnání CO2 footprint pro různé technologie a soláry z toho nevycházejí zase tak špatně a je tam dost velká rezerva i na energetickou náročnost při likvidaci, která myslím tam započítána není.

https://www.quora.com/Whats-the-carbon-footprint-of-solar-panels-Do-they-need-more-energy-to-produce-than-what-they-would-produce-in-their-entire-life

Jinak, milý Lepko, o problémech s regulací soustavy jako absolvent oboru elektroenergetika něco málo vím a soláry nijak nepropaguji, minimálně ne v pojetí "solární park na poli", domácí panely na střechách nějaký význam mít mohou. Můj příspěvek se týkal jen tvrzení o energetické bilanci, kde daná předřečnice dle mého názoru pravdu nemá.

V. Braun 25.10.2018 17:40

Re: Nikdo z alarmistů přírodu nešetří

To platí jen při výměně profukujících oken za okna těsná, zateplení fasády to nijak neovlivní. Velková energetická úspora je i tak pozitivní, jak můžu potvrdit z vlastní zkušenosti po výměně oken v bytě.

R. Langer 25.10.2018 17:20

Re: pane Ťažiár

Jo, ale Země pořád NENÍ SKLENÍK.

M. Šejna 25.10.2018 16:16

konečně správný gaf

ano, tentokrát ten Vámi uvedený odkaz na graf je o.k. Toto je správný

M. Ťažiar 25.10.2018 16:02

Re: to je ale vylhaný graf, pane Ťažiar

Ale inak áno súhlasím, ten rozdiel 1,5 stupňa mi príde mimo.

J. Svoboda 25.10.2018 15:59

Re: Bez srdečního tepu zběláte,

A bez mozku zčervenáte a to je váš případ, námořníku.

Pěkný den.

J. Lepka 25.10.2018 15:48

Re: Zkomáravolismem, kraválismem, alarmismem a všemožným

Zřejmě jsem, na rozdíl od vás, sice chytrolín (předpokládám, že takhle jste to chtěl napsat), ale už jsem aspoň pochopil, že teorie i sebefantastičtější, potřebuje své důkazy. A řekl bych, že nejsem sám, některé miliardové projekty do ověřování fyzikálních teorií již přinášejí důkazy, CERN a jeho projekty například, zatímco vy jste se zbláznil do náboženství a odmítáte si přiznat, že v oblasti víry je to s důkazy vždy slabé.

M. Ťažiar 25.10.2018 15:37

Re: to je ale vylhaný graf, pane Ťažiar

Pardon oprava pre rok 1979 -0,20

M. Ťažiar 25.10.2018 15:36

Re: to je ale vylhaný graf, pane Ťažiar

Prečo vyvraciate graf ktorý končí rokom 2014, lonskou teplotou ? :D

Podľa vášho zdroju má rok 1979 odchylku -20 a rok 2013 +0,18

To je skutočný rozdiel

V. Lunák 25.10.2018 15:14

Nejvyššímu z profesorů (Klausovi)

(či vám) zřejmě uteklo, že Nordhaus danou práci publikoval především v 70. a 90. letech. Pokud ho tedy chválil před cca deseti lety, může ho chválit i nadále, pokud ho dnes chválit nechce, neměl ho chválit ani před cca 10 lety.

M. Ťažiar 25.10.2018 15:00

Re: další lež pana Ťažiara

Týmto som chcel reagovať na tie satelitné merania hore.

M. Ťažiar 25.10.2018 14:58

Re: další lež pana Ťažiara

Mne tam nič úmyselne nesedí, ja som ten graf nevytvoril :D

Myslím že to prezentoval John Christy v kongrese v roku 2015-2017

Takže tento je už správne ?

https://i.imgur.com/XvhzNXi.jpg

P. Zinga 25.10.2018 14:25

Bez srdečního tepu zběláte,

bez kyslíku zmodráte a ti bez rozumu zezelenají. (eike.de)

M. Šejna 25.10.2018 14:22

další lež pana Ťažiara

pokud bychom stanovili 5-letý průměr HaDCRUT4 pro rok 1983 jako NULU, pak v roce 2013 by byla hodnota 5-letého průměru +0,49°C. Pan Ťažiar ale uvádí v grafu jen hodnotu +0,37°.

Navíc mu tam zcela úmyslně chybí následující roky: rok 2014 má hodnotu +0,57°C, rok 2015 má hodnotu +0,61°C a rok 2016 hodnotu +0,62°C.

Takže modely se od reality zas tak moc neliší.

K. Janyška 25.10.2018 14:22

Re: Zkomáravolismem, kraválismem, alarmismem a všemožným

Poslyšte, chyhrotlíne, myslíme zásadně a jen v teoriích a vždy a všude. Není nic praktičtějšího, než platná teorie. Kecy o zeleném stromu života a šedé teorii vypouštějí jen nevzdělaní troubové... Dzp.

Š. Hašek 25.10.2018 14:20

Re: pane Hašku,

Dobrá. Máte bod, omlouvám se.

Moje reakce byla způsobena Vaším prvním odstavcem, kde tvrdíte, že se bude oteplovat a bylo to způsobeno člověkem. Zde trvám na svém. Snad mi nechcete namluvit, že ústup ledovců tady kolem nás (z Norska až na jih Rakous) způsobily ohně pračlověka. A bylo to před pouhými 10 - 14 tisíci lety.

Nějak mi něco našeptává, že na Zemi se vždycky událo něco, co nikdo z "těch machrů, co tomu právě veleli", nečekal. Nemyslím, že to bude v budoucnu jinak.

S tím - že tedy se připravit, já bych zde dodal nepanikářsky čekat - s tím souhlas. A nebude to třeba to oteplení. Klima se měnilo vždy!

M. Šejna 25.10.2018 14:06

to je ale vylhaný graf, pane Ťažiar

satelitní teploty se podle toho Vašeho grafu zvýšily od roku 1979 jen o 0,15°C. To je ale lež.

Skutečnost je jiná. Podle satelitních UAH byla v roce 1979 globální odchylka -0,20°C. Loni to bylo +0,46°C. Skutečný rozdíl je 0,66°C, tedy 4-krát větší, než ukazuje Váš graf. Takže ten Váš graf je podvod.

www.nsstc.uah.edu/data/msu/v6.0/tlt/uahncdc_lt_6.0.txt

M. Šejna 25.10.2018 13:52

Re: Jediným reálným způsobem...

0,17°C za desetiletí, pane Zingo

M. Ťažiar 25.10.2018 13:35

Re: Kým sa zvýšia dane

A ešte porovnanie teploty na povrchu

https://i.imgur.com/UomC9jY.png

J. Schwarz 25.10.2018 13:29

Re: Nevinné teoretizování

Oni ti nevinní dnešní nobelisté vyšli z předpokladu, že hrozí katastrofa v důsledku růstu koncentrace CO2 v ovzduší. Oni na to nepřišli, jen vybádali, že jestli je tomu opravdu tak pak nejúčinnějším nástrojem k odvrácení "katastrofy" bude uhlíková daň. Nic víc, nic míň. Kdyby někdo tvrdil že na vině je metan nebo aktivita Slunce, třeba by navrhli daň na dobytek, na černou barvu a matné plochy.

M. Ťažiar 25.10.2018 13:27

Re: Kým sa zvýšia dane

Viem, narážal som na tieto modely

https://i.imgur.com/llenKS6.jpg

J. Schwarz 25.10.2018 13:25

Re: Nevinné teoretizování

Kdyby Maxwell hrozil vymizením zemského elmag. pole budete-li třít ebonitovou tyč liščím ohonem, Einstein se děsil vzniku černé díry ve středu Země, Dirac by předvídal anihilaci veškeré hmoty a všichni dohromady by tvrdili, že zabránit katastrofě lze jen pomocí několikanásobného zvýšení daní, tak byste měl móóóžná recht. Takhle ale působíte spíš jako exot.