24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Regulace žárovek

Roku 2012 vzešla v platnost regulace z Bruselu o použití klasických žárovek; v rámci boje proti klimatickým změnám. Cílem návrhu je úspora peněz v důsledku menší spotřeby energie a větší výdrži úsporných žárovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 27.10.2018 8:18

Re: Ta baba vůbec neví, o čem píše

Pravda je, že zákaz žárovek byl do nebes volající nesmysl.

Paradoxně cesta vývoje nejúčinnějších LED, které vedly k hromadnému ovládnutí trhu, vedla přes jednoho japonského výzkumníka ve firmě vyrábějící luminofory pro TV obrazovky starého typu, který navzdory zákazům svého zaměstnavatele a žádným dotacím dokázal významně popohnat vývoj LED dopředu. V konkurenci velkých firem s obrovskými investicemi do vývoje...

Tady je dobře vidět, jak nesmyslná rozhodnutí EU a celá byrokratická mašinérie na ni přilepená produkuje. :-)

L. Novák 27.10.2018 8:11

Re: Ta baba vůbec neví, o čem píše

Podstatné je, že neví, o čem píše. Je to jen hloupá aktivistka. ;.)

J. Jurax 24.10.2018 23:38

Re: to je stejně eurofobní komedie

Ano. V jisté rovině máte pravdu.

Nicméně - jste vskutku tak intelektuálně zakřiknutý nebo se jenom děláte a bavíte se popuzenými reakcemi? Přece jen mi nepřipadá, že byste nechápal, o čem ta diskuze i článek primárně je. Není o žárovkách ...

Jenom ještě - džem a marmeláda nebylo a není to samé. Ono to dřív mívalo i normu, co a kolik čeho tam mělo být. Název ovocná pomazánka normu, pokud tedy ještě platí, obchází. To máte stejné jako se špekáčkem - ten je definován - a špekounem, tam může být cokoliv.

A marmeláda smí být podle EU jen z citrusů; odůvodňuje se to nejspíš tím, že marmelo je tuším portugalsky kdoule, což citrus arciť není.Ale protože v EU jsou si všichni rovni, ale někteří jsou si rovnější, Dánsko, Řecko nebo Rakousko smí nazývat marmeládu marmeládou, neboť si vyjednaly výjimku; česká vláda při nadšeném vstupu České republiky do Evropské unie (nejen) tuto možnost samozřejmě propásla.

Leč podstatné je, co se do toho ti blbečkové z brusele séřou, co je jim po tom ...

J. Jurax 24.10.2018 23:21

Re: Tak jak to doopravdy je

No jo, ono svoboda volby i v maličkostech, natož ve věcech podstatnějších je jenom taková nepodstatná blbost, že ano ... Vy mi jistě opáčíte, že článek je o žárovkách, ne o svobodě ... :-)

J. Jurax 24.10.2018 23:17

Re: Panebože!

No jo, buď se jen děláte hloupým a bavíte se, nebo jste skutečně intelektuálně nesmělý a nechápete, o čem ten článek je.

J. Jurax 24.10.2018 22:39

Re:

No a vídíte, a všelicí dobroserové tuzemští i bruselští na to dosud nepřišli.

J. Jurax 24.10.2018 22:36

Re: ekonomika nebo svoboda?

Ano.

A pomalu a oklikou nám zakazuje kupovat auta s motorem - pro začátek diesely, napaří technicky zcela nereálné hodnoty emisí a pak už to bude jasné ... buď šlapací nebo na baterky. Chodit pěšky je nakonec zdravé ...

Akorát jsem si nevšiml, že dobroserní eurokomisaři jezdí elektromobily a že stejně dobroserní poslanci putovního cirkusu europarlamentu putují výhradně v elektromobilech. Mělo by se jim to přikázat - a samozřejmě nedotovat, každý za své!

J. Jurax 24.10.2018 22:30

Re: Ta baba vůbec neví, o čem píše

No, ono už ledky byly, ale byly tak nehorázně drahé, že se je ani ti dobroserní blbečkové nedovolili propagovat jako náhradu moc nahlas.

No a s těmi zářivkami nebo co to bylo ve tvaru žárovek jsem měl zkušenosti horší než špatné - cena byla násobkem ceny žárovek, zato vydržely někdy i tak dlouho co klasické žárovky a zas až tak úsporné nebyly. V odborné prodejně mi poradili, že je nemám furt zhasínat a rozsvěcet, že prý pak dýl vydrží. A že je mám likvidovat jako nebezpečný odpad.

Trh si poradil - ledky klesly na únosnou cenu a jsou opravdu trvanlivé a zatím - dva roky - svítí. Což by ovšem zafungovalo i bez dobroserného zákazu.

Mimochodem u nás v sámošce lze koupit 60W a občas i 100W klasické žárovky bez problémů - zákaz nezákaz.

M. Prokop 24.10.2018 21:55

Re: Ta baba vůbec neví, o čem píše

A to je podstatné, nebo ten zákaz?

J. Brunner 24.10.2018 21:54

Re: Svoboda ve výběru osvětlení

Pravděpodobně je někde k nějakým dotacím "připlácnutý".

I. Lyčka 24.10.2018 21:46

Re: Svoboda ve výběru osvětlení

I vy fantasto. Vodou na mlýn nových jaderek budou spíše elektromobily, ne žárovky.

L. Novák 24.10.2018 21:33

Re: ekonomika nebo svoboda?

Šejna coby profesionální agitátor Socialistické internacionály musí přece obhajovat každé kravinium, které socialisté zplodí... :-)

L. Novák 24.10.2018 21:32

Ta baba vůbec neví, o čem píše

To je děs! V době zákazu nebyly vnucenou náhradou LED, ale kompaktní zářivky...

V. Braun 24.10.2018 19:26

Re: ekonomika nebo svoboda?

Prostě jste se vešel statisticky do položky lidí bez vážné dopravní nehody, někteří vaši spoluobčané takové štěstí neměli a třeba s by s pásy nemuseli zemřít. Pamatuji si v pořadu Autosalon neco jako dodatečnou recenzi Trabanta, zaznělo tam něco jako - "karoserie bez deformačních zón, sedadla bez opěrek a bezpečnostních pásů, v tomhle autě zemřete jako chlap." Pokud tohle chcete tak možná je ještě někde nějaký ten Trabant k dostání.

P. Papež 24.10.2018 19:13

Jste příkladem lidi, kteří nechápou. Chvályhodné je, že někdy něco pochopíte, většinou ale blbě. 8

R. Langer 24.10.2018 19:08

Re: pane Jonáku

Ano, tím že je zakázal prodávat, soudruhu!

R. Langer 24.10.2018 19:07

Re: pane Brožku

Lžete.

R. Langer 24.10.2018 19:03

Re: Svoboda ve výběru osvětlení

Jaké argumenty?

R. Langer 24.10.2018 18:58

Re: Panebože!

Ano. Povinné místo žárovek.

R. Langer 24.10.2018 18:56

Re: Svobodní jsou legrační

Jaká fakta?

R. Langer 24.10.2018 18:55

Re: Úžasné

Páni, a neřeší se tam nahodou ten rok 2009?

R. Langer 24.10.2018 18:54

Re:

A proč vám to vadí? To je snad špatně?

R. Langer 24.10.2018 18:53

Re: ekonomika nebo svoboda?

Soudruh Marx.

R. Langer 24.10.2018 18:52

Re: ekonomika nebo svoboda?

Hm, já pro život hrozně potřebuju airbagy, bezpečnostní pásy a katalyzátory!

Jo, vlastně vůbec ne, polovinu mého života vlastně nic z toho povinného nebylo. Jak jsem to proboha mohl přežít, pane Šejno?

M. Prokop 24.10.2018 18:27

Re: Sepisování takových blábolů

Autor: J. Svoboda 169 Datum: 22.10.2018 14:38 Aha, vy nestíháte porady u Zemana, v tom to bude.

M. Prokop 24.10.2018 18:26

Re: Úžasné

Další ... , který nepochopil.

Tenhle ovšem tradičně.

M. Prokop 24.10.2018 18:26

Re: ekonomika nebo svoboda?

Šejno, Šejno ...

Kdo vám zase nakecal, že v ekonomice není svoboda rozhodování prvořadým prvkem?

A. Nový 24.10.2018 18:02

Re: ekonomika nebo svoboda?

Autor: M. Šejna Datum: 24.10.2018 11:05

A abych nezapomněl, tak ta zlá EU nám zakázala také prodej automobilů bez airbagů, bez bezpečnostních pásů, nebo bez katalyzátorů. A já si dnes proto nemohu koupit libovolné auto.

A co vysavače? Po zákazu těch silných jste si koupil do domácnosti ten aku. "Zaručeně ekologičtější" než ten na 230 V ze zásuvky. :-))

A. Hrbek 24.10.2018 17:39

Re: Tak jak to doopravdy je

Napsal jsem že: Nikomu se nenařizuje, čím bude doma svítit, rozhodování je zcela na něm.

A na něm také je, jaké světelné zdroje si koupí. BTW: Pokud někdo potřebuje 100 W klasické žárovky tak mu mohu poradit, kde si je v Praze pohodlně a zcela legálně koupí. Jejich prodej nebyl zakázán (to jen někteří takto v neznalosti plácají), ale jejich prodejnost klesá. Teplé LEDky se slušnou svítivostí 1000 lm, životností až 40 tis. hodin a spotřebou 12 W (což zhruba odpovídá klasické žárovce 80 W) lze totiž dostat již za 50 Kč. Odpovídající klasická stojí cca 8 až 12 Kč.

Podobně jako je to se zakřivenými nakládačkami. Jejich prodej také není zakázán, ale málokdo si je na zavařování kupuje, zejména ne velkovýrobci. Ono se jich totiž do zavařovací láhve vejde méně.

Ale jen když se diskutuje!

J. Novotny 24.10.2018 17:02

Re: Svobodní jsou legrační

Svobodní tu situaci svými nesmysly zhoršují, protože tím podráží kredibilitu veškeré argumentace proti přehnaným regulacím, když triviálně popírají fakta.