25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela

Poslední týdny politici nevědí, co řešit dřív. Volby? Nesnadnou volbu koalice? Státní rozpočet? Brexit? Bobtnající dluh Itálie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Bocek 22.10.2018 7:13

Kde myslíte, milé děti , vezme stát

výpadek daní způsobený přechodem od ropy k elektrice ?( Minerální PHM jsou zatíženy vysokou spotřební daní a elektromobily se budou dotovat.) Milé děti odpovím vám jednoduše "Zvašich kapes" !

V. Kotas 22.10.2018 8:06

Re: Kde myslíte, milé děti , vezme stát

Když 1%obyvatel země, vlastní už 80%veškerého majetku na Zemi.

J. Svoboda 22.10.2018 8:21

Re: Kde myslíte, milé děti , vezme stát

1% nejbohatších není 1% všech, pindale.

Pěkný den.

B. Baron 22.10.2018 2:58

Byla by zajímavá statistika kolik lidí v ČR je ochotno dát 1 milion za auto. To bude cena elektroauta s dojezdem max 350 km. A kolik 500 tisíc . To bude totiž v nejbližších 10 letech cena nejlevnějšího elektroauta s dojezdem max 150 km. A kolik 250 tisíc. To je cena nejlevnějšího nového benziňáku s dojezdem 800 km.

Ale hlavně do toho nepočítat pražáky ale normální lidi s průměrným skutečným platem 25 tisíc ČISTÉHO.

Myslím , že máte odpověď na to co se bude dít v ČR v příštích 10 letech. A nepomohou žádné bláboly zelených D.E.B.I.L.Ů.

V. Kotas 22.10.2018 7:02

Re:

A kolik nafťák - celkově nejvýhodnější, s životností 10let minimálně, na rozdíl od všech předchozích jmenovaných.

J. Svoboda 22.10.2018 8:24

Re:

Kolik lidí má problém s dojezdem 150km? Těch pár procent nebude mít elekromobil, případně na ten den v roce správně naplánují trasu.

Pěkný den.

J. Lepka 22.10.2018 9:20

Re:

A všichni pak budou nabíjet "šaustáním ebenové tyče liščím ohonem", že?

J. Svoboda 22.10.2018 10:21

Re:

Proč? V pohodě si přes noc za levno jednou za čas akumulátor dobijí.

Pěkný den.

J. Lepka 22.10.2018 10:46

Re:

Ono to zas tak nelevno a v pohodě nebude. Zcela záměrně ignorujete fakt, že připojí li se k síti současně řekněme 1000 elektromobilů s nabíjecím proudem řádově stovky tisíc ampér ( u rychlonabíječek, pravda, jinak jen desítky tisíc) docela to se stabilitou sítě zacvičí. A to v podsatě budou moci jen majitelé garáží v rodinném domě, těžko to půjde realizovat někde na sídlišti. Pak budou mít ještě na výběrm jestli nabíjet auto nebo doma zatopit, případně upéct husu. Ona je distribuční síť docela přesně regulovaná, totiž musí být, jinak by nezodpovědní ekoaktivisté docílili maximálně celorepublikový blackout.

J. Svoboda 22.10.2018 10:54

Re:

Přesnoc za levno není rychlonabíjení, to vás nenapadlo?

Pěkný den.

J. Lepka 22.10.2018 11:01

Re:

Přečetl jste ci aspoň celý můj komntář ? Asi ne.

J. Svoboda 22.10.2018 11:24

Re:

Když vy trpíte představou, že rychlonabíjet musejí skoro všichni, kdykoliv, denně, naplno a najednou. Tak to prostě není.

Pěkný den.

J. Vintr 22.10.2018 13:15

Re:

Je jedno, jestli nabíjí současně tisíc lidí rychlonabíječkou za hodinu, nebo deset tisíc ze zásuvky za deset hodin.

J. Svoboda 22.10.2018 14:39

Re:

Ano, to je jedno.

B. Baron 23.10.2018 17:32

Re:

Za levno to bude jenom do té doby než na to stát nezačne pálit spotřební daň. A aby se nedalo nabíjet na černo, do auta bude dohrán soft který rozpozná kde je auto připojeno, a pak budete platit i za elektriku kterou budete mít z vlastní solární elektrárny. Dnes potřebují e-mobilitu rozdýchat, tak slibují hory doly. Jak se říká , když ptáčka lapají , pěkně mu zpívají

J. Kovaříček 22.10.2018 2:45

Snadné řešení....

Ekologicky absolutně neškodná jsou autíčka šlapací. Jak jsme se na ně jako děti těšili, ale ne každému se jich dostlo. Takže bude možné takto splnit dětský sen každému Evropanovi. Ano, šlapacím autíčkem bude možné občany obdarovat. Jejich výroba není nákladná, takže ji hravě pokryjí Norské fondy. Vedle ekologických blahodárností pravidelná fyzická aktivita prospěje i zdravotní situaci obyvatel, takže bude možno zvýšit věk odchodu do důchodu na 78 let, čímž evropský proletariát vytvoří finanční zabezpečení pro mnoho milionů afrických legálních (nelegální už brzy nebudou!) migrantů. Tento nápad je geniální nejen ekologicky ale též ideologicky. V Bruselu jistě zaujme jak politiky tak úředníky. Já už čekám jen na Nobelovu cenu a dotaci z Norskýh fondů, abych si mohl koupit nový VW diesel.

V. Braun 22.10.2018 2:18

Dát technologii čas ....

Ovšem nesouhlasím s tvrzením paní Šichtařové, že stačí jen dát technologii čas. Respektivě bych s ním i souhlasil v případě, že bychom k použitým technologiím dokázali dopočítat náklady na všechny externality a zahrnout je do nákladů. Protože to dopočítat nedokážeme legislativci to více nebo méně rozumně nahrazují regulací a rozumné regulace dokáží zrychlit vývoj technologie. Příkladem je regulace účinnosti světelných zdrojů. Ano, ten hrozný "zázkaz žárovek". Ještě ani neodezněly odsuzující články jak ty úsporné zářivky jsou hrozné a dnes se už většinově prodávají LED světla.

P. Dvořák 22.10.2018 2:58

Re: Dát technologii čas ....

Tak tak. " . . . rozumné regulace dokáží zrychlit vývoj technologie".

Typickým příkladem je vývoj technologie na snížení emisí u automobilů, čehož se dosáhne tím, že na každé světelné křižovatce nebo i tam, kde se musím rozhlédnout a rychle odjet, vždy zhasne motor nebo při jízdě v pomalu přískoky se šinoucí koloně na každé pětivteřinové připrdnutí zhasne motor.

J. Svoboda 22.10.2018 8:26

Re: Dát technologii čas ....

To vyvíjí Čína?

Pěkný den.

P. Dvořák 22.10.2018 11:33

Re: Dát technologii čas ....

Jako vždy vy a Houžňák spadli z jiné planety. Nikdy jste neslyšeli o povinně zaváděném systému "Start-stop"? Že je v autě tlačítko, kterým se systém dá vyřadit, je jiná věc.

Mimochodem nejosahanější tlačítko. Asi proč že?

J. Svoboda 22.10.2018 12:39

Re: Dát technologii čas ....

Je nepovinné ho pužívat, tak kde je problém?

Pěkný den.

P. Dvořák 22.10.2018 14:05

Re: Dát technologii čas .... tak kde je problém?

Problém je ve vašem chápání. Ona totiž není řeč o povinnosti používat systém "start-stop", ale základem mé první reakce byla sice vzletná, ale bohužel právě jenom vzletná myšlenka " . . . rozumné regulace dokáží zrychlit vývoj technologie".

Toto je přesně vývoj, který není rozumný a nepřináší žádný vývoj technologie ani rozumnou regulaci. Navíc jak tak známe debilitu politiků, kteří zvítězili nad fyzikou pomocí hlasování napříč politickým spektrem, brzy to bude povinné a vypnutí se bude trestat jako např. nepoužití pásů.

J. Svoboda 22.10.2018 16:03

Re: Dát technologii čas .... tak kde je problém?

Vy máte jen hodně bujnou fantazii ohledně bezvýznamného tlačítka, to je tak všechno. :o)

Pěkný den.

L. Novák 22.10.2018 23:21

Re: Dát technologii čas .... tak kde je problém?

To není jen tlačítko, ale celý systém, který je za tím tlačítkem a zákazník si jej musel koupit.

F. Houžňák 22.10.2018 10:52

No jo, když někdo neumí držet sešlápnutou spojku,

to je pak těžký. Problém není v autě, ale v řídičoj.

Z. Lapil 22.10.2018 12:21

Re: Dát technologii čas ....

V tomhle je problém, že v křižovatce (a přejezdu...) ani v koloně těžko věštit, kdy bude potřeba rozjet.

Ke všemu: v dobách poměrně dávných mi bylo tvrzeno, že vypínat motor se vyplatí nejméně na 15-20 vteřin, jinak spotřeba spíš stoupne. Ale jak říkám, už to bylo dávno, takže než to vezmete vážně, chtělo by to prověřit.

V. Petr 22.10.2018 15:27

Tehdy to byla pravda a navíc při startu i teplého

motoru stouply silně emise!

V. Braun 22.10.2018 19:36

Re: Dát technologii čas ....

Start-stop systém v autě mám a není s tím problém. Za prvé, jen tlakem na brzdu se můžu rozhodnout, zda chci motor vypnout, vypíná se až po sešlápnutí brzdového pedálu značnou silou, v koloně s častým popojížděním není problém mechat moto běžet i bez mačkání nějakého tlačítka. Za druhé, než přendám nohu z brzdy na plyn tak motor běží, startuje okamžitě. A pokud si pamatuji pořad Autosalon, kde na start-stop věčně nadávají, tak jedno testované auto ukazovalo úsporu pohonných hmot díky start-stop, a i ten věčně hudrující chlapík pak vzal start-stop na milost.

Z. Lapil 23.10.2018 8:58

Re: Dát technologii čas ....

Čili vývoj nezastavíš a to, co popisujete, vypadá uživatelsky velmi přijatelně.

Děkuji za informace.

Z. Vavřík 22.10.2018 9:00

Re: Dát technologii čas ....

V případě LED světel dokázala regulace spíše rozšířit technologii než zrychlit její vývoj. Nic tak světoborného se za ty roky v LED světlech neudálo...

Rozšíření LED světel se navíc nijak výrazně nepodepsalo na spotřebě elektřiny. Stejně tak jako se na spotřebě elektřiny nepodepíše omezení výkonu vysavačů či na celosvětových emisích skleníkových plynů regulace evropských výrobců automobilů...