23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela

Poslední týdny politici nevědí, co řešit dřív. Volby? Nesnadnou volbu koalice? Státní rozpočet? Brexit? Bobtnající dluh Itálie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novotny 22.10.2018 13:54

Re: Zdravím, paní Šichtařová.

On neustále narůstá i počet uhelných elektráren.

M. Zima 22.10.2018 9:56

Re: Zdravím, paní Šichtařová.

Vaše zkušenosti s EU by Vám neměly bránit přemýšlet a uznávat fakta. Ty zákazy jsou městské iniciativy, proti kterým se snaží Spolková vláda (Merkel) legislativně zakročit.

BTW : u EU iniciovali totální zmršení tematu Východňári, s těmi pitomými mikroprachovými plaketami.

M. Prokop 22.10.2018 10:10

Re: Zdravím, paní Šichtařová.

1. Ropu nemají jen "šejkové".

2. Nový a udržovaný diesel nesmrdí.

J. Novotny 22.10.2018 11:52

Re: Zdravím, paní Šichtařová.

Ano, třeba my posíláme ty prachy Rusku, ne do Zálivu.

M. Zima 22.10.2018 9:32

Jenom na okraj mladá paní

1) S fyzikálními hranicemi by se tak spontánně operovat nemělo.

2) Příčinou Diesel-skandálu není fyzika, ani tlak Zelených, jak nám opakovaně vnucuje NP v úvodnících, ale automobiloví manageři. Nejenom jejich odborné kvality, ale především kriminelní energie, arogance a podle Amis dokonce prostá blbost.

3) Bezprostřední příčinou nezavedení vyšší ekologičnosti nebyla cena, ale strach managerů ze ztráty image, tedy konkrétně strach z močového zápachu.

4) A principielně : Jde o městský vzduch. Ve městech se jezdí zpravidla 50 KM/h, a pro tyto rychlosti jsou požadavky při testování splněny. Při vyšších rychlostech se zapíná ona podvodná Abschaltung a norma splněna není. Ten problém by byl tedy řešitelný k plné spokojenosti managerů i politiky převedením na rychlostní závislost zapínání katalysátoru. Jednoduché a levné. Ale nikdo to nechce.

P. Lenc 22.10.2018 9:45

Re: Jenom na okraj mladá paní

A potom vás probudila zimnice...

J. Lepka 22.10.2018 9:55

Re: Jenom na okraj mladá paní

Obávám se starý pane, že jste vedle. (To oslovení volím dle vámi užívané gramatiky, mně je 64 a učil jsem se používat jinou)

Ve skutečnosti jde o naprostou neznalost fyzikálních jevů, tak rozšířené mezi současnými politiky a inženýry lidských duší. To pak vede k přijímání nesmyslných zákonů porušujících základní principy fyziky, chemie, ale i matematiky ergo ekonomie.

M. Zima 22.10.2018 10:01

Re: Jenom na okraj mladá paní

Až na to, že jste zcela opustil tema, nelze, nežli souhlasit.

BTW : Kramatika mě nikdy nezajímala. Čechy bych měl kvůli Češtině asi litovat, ale můžou za to sami.

J. Lepka 22.10.2018 10:23

Re: Jenom na okraj mladá paní

Správně. Ještě nezapomeňte na Husa, toho arcikacíře, toho proklínám vždy, když musím psát a diakritikou.

J. Lepka 22.10.2018 10:26

Re: Jenom na okraj mladá paní

A neopustil. Prapříčinou všeho toho humbuku je fragrantní neznalost středoškolské fyziky a chemie obohacená o nerealistické postřehy sci-fi literatury a filmů.

M. Valenta 22.10.2018 9:30

Zbytečně se rozčilujete paní Šichtařová

Jezdím také s VW diesel, ale vloni jsem se svezl z letiště Shiphol do města taxikářskou teslou a je to nádhera. Plánované limity jsou asi přehnané, ale na druhou stranu, ti co udávali a udávají tón a směr pokroku, jedno v jaké oblasti lidské činnosti, to neměli nikdy jednoduché, což je i jeden z důvodů proč na tom čele jsou. Vzpomeňte třeba na Křižíka, také ho měli mnozí za blázna. A dokonce se myslím, že tenhle český přístup (nechceme Kaplického knihovnu, s Eurem počkáme jako to dopadne...) je jedním z důvodů, proč jsme pořád v druhé lize.

M. Zima 22.10.2018 9:40

Re: Zbytečně se rozčilujete paní Šichtařová

Jen nechte madam, ať se rozčiluje, a ohledně toho "považování za blázna" : to může vypadat ještě drastičtěji. Když takový Tesla zapnul tu jeho obří antenu, skákaly v okolí se pasoucí krávy metr vysoko. Divíte se, že se v takovém případě lidé rozčilují, např. jako madam.

J. Lepka 22.10.2018 9:57

Re: Zbytečně se rozčilujete paní Šichtařová

Teda vy to popisujete tak realisticky, jako kdyby jste byl u toho a pak vám nějaká ta kráva spadla na hlavu.

M. Prokop 22.10.2018 10:19

Re: Zbytečně se rozčilujete paní Šichtařová

Jen tak pro zajímavost, proč tedy nejezdíte i vy tou nádherou? Že by tam byly i nějaké ty problémy?

Co se týče tónu a směru pokroku, za dob toho Křižíka, Edisona, Tesly, Diesela, ..., určovala ho výhodnost nového produktu. Žárovka či obloukovka byly jasně výhodnější, než petrolejka či plyn. V současné době je snaha vnutit lidem méně výhodná řešení nařízením či směrnicí. I pokud škodí víc, než osvědčené alternativy, viz třeba biopaliva.

Co se týče Kaplického i Eura, v obou případech byly a jsou velmi dobré důvody pro opatrnost, jindy našimi i EUnijními dobrosery tak vzývanou (GMO).

M. Valenta 22.10.2018 11:11

Re: Zbytečně se rozčilujete paní Šichtařová

I opatrnost má své limity. První žárovky taky nebyly laciné.

V. Petr 22.10.2018 14:06

Jistě, ale postupně se prosadily bez dotací i bez zákazů

petrolejek. Ona ani ta elektřina nebyla vůbec laciná.

M. Valenta 22.10.2018 14:22

Re: Jistě, ale postupně se prosadily bez dotací i bez zákazů

Prosadily se, protože někdo chytrý to na začatku podržel (zadotoval), jako ostatně vše nové.

V. Petr 22.10.2018 14:59

Je pravdou, že první elektrické osvětlení měly velké

banky na Wall Streetu. Protože elektrárny neexistovaly, bylo zdrojem proudu parou poháněné dynamo, umístěné ve sklepě, což určitě nebylo laciné. První elektrárnu vybudoval Edison ve středu New Yorku, proud mohl dodávat jen na vzdálenost 1-2 km (malé napětí).

Ovšem, prvé komerčně dodávaní žárovky NIKDO NEDOTOVAL, NAOPAK, byly prodávány se značným ziskem (ale ne pro Edisona, ten musel své patenty prodat, aby měl peníze na dokončení výzkumu).

K. Janyška 22.10.2018 9:22

Ale EU je projektem rudočerných socialistů a oni si to

mysleli vždy. EU na LS musí pryč nebo bude zle. Vyvolá krvavou evropskou revoluci... Dzp.

M. Klas 22.10.2018 8:49

Vodík

Legrační mi přijde zmínka o vodíkovém pohonu, neboť kdo umí vyrobit dostatek vodíku bez elektrické energie?

J. Lepka 22.10.2018 9:16

Re: Vodík

Hlavně se vyrábí z metanu, resp. zemního plynu a schválně, kam se asi poděje ten uhlík?

M. Klas 22.10.2018 9:27

Re: Vodík

Díky za doplnění, dobrá poznámka. Reagoval jsem spíše na ty, kdo chtějí vyrábět vodík elektrolýzou vody, je přece tak "čistá a bazodpadová"!

J. Lepka 22.10.2018 10:31

Re: Vodík

Souhlasím. Ona by to skutečně asi byla nej... metoda, pokud by se mohla realizovat u ostrovních větrníků s následným skladováním H2 v místě samém. Odpadla by nutnost distribuce el. v reálném čase, ovšem právě skladování a distribuce vodíku je zatížena takovými problémy, že je to zatím neřešitelné, hlavně ekonomicky.

I. Schlägel 22.10.2018 9:35

Re: Vodík

4% elektrolýza, 48% zemní plyn, 48% ropa a uhlí. Zdroje pro výrobu ekologického vodíku. :-)

J. Lepka 22.10.2018 10:33

Re: Vodík

A je to venku. O tomhle mluvil Špidla : Zdroje jsou...

M. Zima 22.10.2018 9:48

Nemístná legrace

Řešíte již odháknuté. El. energie je dostatek. Zatím se vymlouvá na účinnost elektrolýzy. Neudržitelný argument.

J. Lepka 22.10.2018 10:37

Re: Nemístná legrace

Jistě. Jen ne vždy a všude. A na místě je otázka, kolik jí bude, až se ve větším měřítku, než dosud začne používat tzv.noční proud k nabíjení aut.

A mimochodem dost jí je i proto, že všechny tzv.obnovitelné, též ekologické zdroje musí být 100% zálohované!

M. Klas 22.10.2018 14:56

Re: Nemístná legrace

Takže podle Vás je elektrické energie dostatek, aby se vyrobilo dost vodíku k pohonu všech potenciálních automobilů? A jsme u toho, někomu budou elektrárny smrdět za domem, aby ve městech auta nesmrděla.

BTW, podle toho, co říká Wikipedie, účinnost je 60-70%: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrolýza

P. Černoch 22.10.2018 7:47

Diesel?

Zákaz prodeje automobilů na spalovací motor od roku 2025,2030,2040(datumy zavedení se liší).Začalo s tím Švédsko,přidalo se Norsko,Německo,Francie,Británie,dokonce i Čína.

M. Drašner 22.10.2018 12:03

Re: Diesel?

Čína (a Indie) se připojily i ke slavné Pařížské klimadohodě a nadále vesele budují uhelky (pochybuji, že alespoň parametrů těch našich). Připojit se k něčemu, zejména dokžu-li tím světovost, zas až tolik nestojí. Mimochodem, neví někdo, jak je to s Tureckem a Instanbulskou úumluvou?