18.11.2018 | Svátek má Romana



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

EKOLOGIE: Nechte si svůj elektromobil, já jdu do diesela



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 224, poslední: 23.10.2018 17:32, přehled diskusí

Čtěte Mein Kampf, tam to všechno je...:
Autor: V. Petr Datum: 22.10.2018 21:24

Politici německé Výmarské republiky, ale také francouzské Třetí republiky byli stejní i=dioti, jako politici v Bruselu, protlačovali všelijaké skupinové zájmy či ideologické fantasmagorie ("Lidová fronta" s komunisty) a úplně kašlali na obyčejné lidi. Ti v Německu byli následně nahrazeni právě tím Hitlerem, který správně předpokládal, že ho v rámci své "politické činnosti" nakonec udělají kancléřem legální cestou. A ti francouzští dovedli zemi k ostudné porážce právě od toho Hitlera!

Kam nás zavedou ti v Bruselu se bojím domyslet!

Letos:
Autor: Z. Frys Datum: 22.10.2018 20:14

v létě jsem podnikl road trip (Octavií/na kole) po Francii. Projel jsem skoro 4000 km, přes Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Itálii, Monako, Azurové pobřeží od Nice po Marseille, Aix-en-Provence, kolem Lyonu, přes Ženevu a Německo zpátky do Česka. Vzhledem k vysokým letním teplotám jela klimatizace v autě prakticky pořád naplno. Troufne si někdo na něco podobného v elektromobilu?

Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: D. Stirský Datum: 22.10.2018 16:01

a jen jsem zíral. Čili buducnost je zde. Ať se to někomu líbí nebo ne. Stačí jen dát šňůru do zásuvky/do stojanu. Problémy? Zatím dojezd 200 km, relativně pomalé nabíjení, vysoká pořizovací cena. Ovšem cena za 1 km oproti nafťáku je neuvěřitelně nízká. Hluk skoro žádný, což je až nebezpečné pro chodce.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Novotný Datum: 22.10.2018 16:03

Navíc prašnost malá a emise NOx ve městech nulová.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: V. Kotas Datum: 22.10.2018 19:48

Aby ne, když komín uhelné elektrárny je 200m vysoký a za městem a tím pádem nám auta nečoudí pod nos - tak so to pochvaloval jeden " zelený " na ČRo.

No, oni si za komunistů mysleli, že je komín daleko:
Autor: V. Petr Datum: 22.10.2018 21:27

a nikomu nebude vadit. Jenže těch emisí bylo tolik, že tím komínem akorát zamořili hodně rozsáhlou oblast a to pořád do velké koncentrace škodlivin!

Re: No, oni si za komunistů mysleli, že je komín daleko:
Autor: J. Novotný Datum: 23.10.2018 9:24

Emise NOx, SOx a TZL z velkých zdrojů jsou dnes úplně jinde, než za komančů.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: M. Prokop Datum: 22.10.2018 16:06

Cena za 1 km je neuvěřitelně nízká proto, že elektřina pro elektromobily není zdaněna jako kapalná paliva (spotřební daň). Nebojte se, pokud se elektromobily více rozšíří, žádný stát tento zdroj peněz nezanedbá.

Až ta budoucnost bude pro mne výhodnější, rád si ji koupím. Do té doby by se státy a nadstáty neměly dobroserně snažit to lidem vnutit příkazy a zákazy.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Novotný Datum: 22.10.2018 16:50

Tak velké série bez podpory nedáte. Bez velkých sérií se nedostanete na cenu. Cenově by se to mělo srovnat do 5ti let (podle trendu vývoje ceny baterií, jistota to není, ale cena kolem 100 USD/KWh by znamenala paritu v USA, kde není spotřebka na palivo).

https://electrek.co/2017/01/30/electric-vehicle-battery-cost-dropped-80-6-years-227kwh-tesla-190kwh/

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: R. Chodovsky Datum: 22.10.2018 17:05

Ano, zůstane-li to ve sféře svobodného podnikání, není žádný problém. Investoři dobrovolně dávají své prostředky. A věří v návratnost a zisk.

Problém je, když to povinně musí platit všichni ve formě daní. A projekt nevede soukromý investor, ale stát a jeho úředníci.... jak myslíte, že to dopadne.... no přece: "mysleli jsme to upřímně".

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: M. Prokop Datum: 22.10.2018 17:10

V tomhle se zájmem sleduji Muska a Teslu. Soukromý investor nepochybně je. Státy mu sice pomáhají zvýhodňováním elektromobilů, ale i tak ještě Tesla nevydělala ani $, zato jich hodně prodělala a prodělává. A to se do produkce elektromobilů až teď pouští velcí výrobci s neporovnatelně dokonalejší servisní i obchodní sítí. S těmi bude soutěž dost obtížná.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: R. Chodovsky Datum: 22.10.2018 17:17

Pozor. To se nedá považovat za svobodné podnikání. To je hra na podnikání, je to představa dobrotrusů. Oni jsou přesvědčeni, že umělé zvýhodňování před ostatními může vést k úspěchu. Jako už mnohokrát před tím, budou vyvedeni z omylu.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: M. Prokop Datum: 22.10.2018 17:20

Tak daleko bych nešel. Musk svobodně podniká, ač na tom prodělává. To umělé zvýhodnění je, ale ne zásadní, jak je konec konců na výsledku onoho páně Muskova podnikání v tomhle oboru vidno.

Že je umělé zvýhodňování omyl, to jo.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: M. Prokop Datum: 22.10.2018 17:06

To mi tedy vysvětlete, jak se k velkým sériím dostala benzinová auta. Daní z koně a dotacemi to IMHO nebylo. A vůbec všechny vynálezy, které vytlačily předchozí technologie.

Promačkávat dotacemi a zákazy něco, o co důvodně není zájem, je praxe až poslední dobroserné doby. Celá staletí se nová technologie musela prosadit prostě tím, že byla lepší než ty předchozí.

A cena je jen část věci. Kdo má domek s garáží, může nabíjet přes noc. Kde budou nabíjet ti, kdo bydlí v činžácích? Kolik aut dokáže za hodinu obsloužit nabíjecí stanice (a na kolik km) a kolik benzinová pumpa?

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: V. Braun Datum: 22.10.2018 19:43

Byl jsem před čtyřmi lety ve Finsku a prakticky u každého stání na veřejných parkovištích je přípojka na dobíjení. Tolik k vaší otázce, kde budou nabíjet lidi z činžáků, tedy alespoň ve Finsku.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: M. Prokop Datum: 22.10.2018 20:43

Hustota obyvatel na km²: Česko 132,8, Finsko 15,8. Nepřipadáte si jako blb?

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: L. Novák 475 Datum: 22.10.2018 22:35

A mrazivé zimy, kdy baterie zamrzají a musí se pro provoz zahřívat. :-P

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: P. Han Datum: 22.10.2018 21:23

Tam je tolik elektromobilů? Jste si jistý, že ta přípojka slouží k jejich dobíjení? Byl jsem před několika lety v Kanadě (konkrétně Manitoba) a tam jsou ty přípojky na každém veřejném parkovišti také. Používají se v zimě. Přijedete a auto - obyčejné se spalovacím motorem - si připojíte. V místní Czenglish "zaplagujete". Každé auto má totiž pod kapotou jednoduchou dobíječku, připojenou k baterii a opatřenou kabelem se zástrčkou, čili "plagem". Protože po několika hodinách parkování bez dobíjení baterky byste nenastartoval. A ve Finsku, obzvlášť v severní části, jsou zimní teploty srovnatelné.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: M. Prokop Datum: 22.10.2018 21:45

Jo, to by se dalo věřit. Na dobíjení startovací baterky, případně na nějaké udržování teploty motoru topným tělískem není třeba takový proud, jako pro dobíjení trakční baterie.

Pan Braun zřejmě není technicky vzdělán.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Novotný Datum: 23.10.2018 9:25

Hodně udělaly ty dvě světové války.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Vintr Datum: 22.10.2018 16:31

Už jsem to tady několikrát psal. Představa, že jen stačí dát šňůru do zásuvky je naprosto naivní. Kapacita baterií elektromobilů je od 50 kWh výše. Jestli bude elektromobilů hodně, tak je úplně jedno, jestli je budou lidé nabíjet doma ze zásuvky nebo v rychlonabíjecích stanicích. V každém případě to neutáhne současná elektrorozvodná soustava a nastanou obrovské problémy.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Lepka Datum: 22.10.2018 16:47

To je marné, zelení mašíblové nedělají rozdíl mezi mobilem a elektromobilem a vycházejí z představy, že se obojí nabíjí stejně snadno a rychle a ze stejné zásuvky.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Novotný Datum: 22.10.2018 17:01

A on někdo tvrdí, že to stávající rozvodná soustava utáhne?

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: M. Prokop Datum: 22.10.2018 17:12

V Německu ani stávající, když si musí pomáhat přetoky přes nás. A pořád ne a ne to vyřešit.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Vintr Datum: 22.10.2018 19:04

Natahat nové dráty a všechno, co k tomu patří, a vybudovat nové elektrárny bude trvat desetiletí a bude to stát obrovské peníze. Tohle by mělo být hotové dřív, než někdo začne podporovat masové rozšíření elektromobilů.

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: P. Götze Datum: 22.10.2018 17:05

Ale on nikdo nikomu nakup elektrovozu nebrani. Aspon jsem si tedy nevsim, vam v tom nekdo brani?

Re: Trochu pomatené. Elektro-fiátkem jsme jel:
Autor: J. Svoboda Datum: 22.10.2018 17:52

Jako vždy, zmagořený příspěvek. Ze všeho vyvěrá vaše blbost. Vy jste jel fiátkem - no a co? Prý stačí dát šňůru do zásuvky. V té zásuvce však musí být napětí, schopné vyvinout potřebný nabíjecí proud. Kde např. Makrela to napětí vezme? Jaderné elektrárny ruší, Moldan jí potřebné napětí nedá, když bude tma a bezvětří. Dalším problémem, který při své inteligenci bohorovně přehlížíte, je elktroinfrastruktura. K té vaší velejednoduché zásuvce je třeba nabíjecí příkon dopravit. Ale čím?

To asi podle vás zařídí někdo jiný, lhostejno, za jaké peníze.

Kdo chce v Evropě krvavou revoluci, podporuje EU na LS.:
Autor: K. Janyška Datum: 22.10.2018 14:47

Kdo ne, podporuje její rozpad... Dzp.

Re: Kdo chce v Evropě krvavou revoluci, podporuje EU na LS.:
Autor: Š. Hašek Datum: 22.10.2018 16:05

Hrůzně pravdivé.

Dodávám - kdo nechce krvavou revoluci a snese "mírný chaos" (až brusele zjistí, že vládne jen samo sobě) - ten podporuje rozpad štrasbrusele. Mimochodem - "mírný chaos" je dle mého známkou normální společnosti.

V případě brusele používám mluvnicky střední rod a malé písmeno, víc si nezaslouží.

Ženská od plotny:
Autor: R. Hanuš Datum: 22.10.2018 13:46

Jo, to je tak, když se ženská od plotny rozepisuje o věcech, o kterých nemá ani tušení....."Protože zatímco my budeme vyrábět čistá, zelená auta, která budou kvůli hypermoderní technologii drahá a poruchová"...

a) Elektrické motory nejsou komplikovanější než vznětové či zážehové. Naopak. Jsou mnohem jednodušší.

b) Elektrické motory mají nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti v tom, že je k dispozici prakticky konstantní točivý moment, bez ohledu na otáčky a produkují méně emisí (elktrárny) ale i hluku. Jsou prostě mnohem vyspělejší. Při argumentaci Šichtařové bychom dodnes jezdili s povozy.

"Nejsou skutečnou budoucností třeba až auta vodíková...?"

c) Vodíková auta jsou rovněž elektromobily, ovšem v porovnání s akumulátorovými elektromobily přibývají další výrobní kroky, které drasticky snižují účinnost. (u obou typů se nejdříve musí vyrobit elektřina, u vodíkového motoru se pak s pomocí elektřiny musí vyrobit vodík a z tohoto vodíku se zase musí nazpátek vyrobit elektřina).