28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SVĚT: Evropský parlament opět kritizuje Egypt

Do Egypta jsme jeli se senátní delegací s vědomím, že tato země téměř neprodyšně uzavřela své hranice pro nelegální migraci do Evropy a v celé většinově muslimské společnosti dokáže udržet sekulární režim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 18.10.2018 20:42

EU, tedy Němcům, narůstají zase křídla.

To zase nedopadne doře... Dzp.

J. Chaloupka 18.10.2018 16:01

Všimněte si, jak je ticho, když se mluví o Egyptu.

Všichni ti levicoví aktivisté jsou rádi, že tam je zase vojenská diktatura.

J. Svoboda 18.10.2018 17:47

Re: Všimněte si, jak je ticho, když se mluví o Egyptu.

Levicoví aktivisté často nevědí, co chtějí. A koukám, že vy máte tentýž problém.

R. Fiala 18.10.2018 13:41

Děkujeme pane Jirso

dosud jste byl pro mne jen jméno, jeden z ODS senátorů - teď si vás budu pamatovat.

V. Petr 18.10.2018 10:45

Pomatenci z Brusele mají za hlavní cíl ZOTROČIT EVROPU

a předat ji púrimitivům! Je to vydestilované zlo a takto musí být posuzováno!

M. Prokop 18.10.2018 10:28

:-P

"Jak skončila naše podpora „jarně arabských revolucí“ v Libyi nebo v Sýrii? "

Špatně.

Špatně v Libyi, kde Západ "revoluční síly" podpořil, špatně v Sýrii, kde je naopak nepodpořil.

Mně z toho vychází, že to nemá dobré řešení.

J. Svoboda 18.10.2018 17:51

Re: :-P

Proč by to nemělo dobré řešení? Určitě mělo. A to bylo: nerýpat do toho.

M. Prokop 18.10.2018 20:51

Re: :-P

Západ do toho nerýpal (ze začátku). Tak začali rýpat sousedé, Irán a Rusko. Jak chcete zařídit, aby nerýpal nikdo?

J. Svoboda 19.10.2018 11:16

Re: :-P

Každopádně arabské jaro byl krok do bláta.

J. Svoboda 19.10.2018 11:19

Re: :-P

Zajistit, aby nerýpal nikdo samozřejmě nejde. Rozhodně to však neznamená, že z toho musí vyplynout - rýpou všichni, budu taky.

L. David 18.10.2018 10:28

Pokud pomatenci z Brusele někoho kritizují,

znamená to nepochybně, že kritizovaný subjekt je na dobré cestě!

J. Rechnovský 18.10.2018 9:48

A co je na kritice špatného?

Po dlouhém vývoji jsme dospěli k závěru, že ideálním systémem správy společnosti je liberální demokracie. Ta v Egyptě rozhodně není, tak jí kritizujeme. Jsme k ní jistě blíže než Egypt, jsme o několik tříd úspěšnější, bohatší a spokojenější, tak máme na kritiku dokonce určité právo. Teprve čas ukáže, jestli je liberální demokracie skutečně správným ideálem.

JInou otázkou je vhodnost takového uspořádání pro konkrétní společnost. Jednoduše řečeno, je pro liberální demokracii v Egyptě dost liberálních demokratů? Jak vidno, rozhodně není! V této době by proto byl pro Egypt liberálne-demokratický režim katastrofou.

Zdá se, že autokratický, sekulární režim, jištěný armádou je zde optimální. Takže. Kritika je v pořádku, aby věděli co si o nich myslíme. Na druhou stranu by měli mít naší viditelnou podporu v případě, že nezačnou sklouzávat ke krvaté totalitě.

M. Prokop 18.10.2018 10:30

Re: A co je na kritice špatného?

Nenapsal bych "optimální", ale nejméně špatný. Vyjde to asi tak nastejno, ale vypadá to výstižněji.

Jinak souhlas.

V. Šedivý 18.10.2018 13:52

Re: A co je na kritice špatného?

Optimální je v pořádku. Optimem může být klidně i vláda masového vraha.

"Nejméně špatný" je takové alibistické distancování se.

V. Petr 18.10.2018 10:47

západní Evropa ŽIJE Z PODSTATY!

Její dnešní vlády je vedou do jisté záhuby a to čím dál rychleji!

J. Rechnovský 18.10.2018 14:51

Re: západní Evropa ŽIJE Z PODSTATY!

Vlády západních zemí EU jednají celkem shodně s míněním většiny společnosti. Je pravděpodobné, že postoj k některým problémům (zadluženost, přemíra státní regulace, migrace, systém fungování EU...) povede k vážným problémům. Avšak stále ještě řešitelným.

Jaké máte argumenty o cestě "do jisté záhuby"?

V. Petr 18.10.2018 15:26

5000 let psané historie a možná ještě i pár set let před ní!

Přijetí primitivů, "migrantů" na státní území vedlo vždycky k válce, kde se dotyční spojili se svými soukmenovci za hranicemi a často i k vyvraždění většiny původního obyvatelstva. Prvními přistěhovalci, kteří se takto zmocnili země, která si je mimo jiné najímala ve své změkčilosti jako žoldnéře byli staří Sumerové! Děsivým příkladem skoro úplného vyvraždění je starověká Capua doby předřímské! Jak to bylo s pádem Mykén se přesně neví, ale zůstala jen desetina původního obyvatelstva (někteří snad stačili utéct).

No a nejznámějším příkladem je pád Římské říše, tam to začalo, když císař umožnil přistěhování Gótů. Následovala desetiletí válek, vraždění obyvatel a nakonec cizí nadváda!

J. Anděl 18.10.2018 21:19

Primitivnost s tím moc nesouvisí

Ono i přijetí relativních neprimitivů může vést k válce, viz osidlování Ameriky :-).

Z. Lapil 18.10.2018 11:41

Re: A co je na kritice špatného?

Na této(!) kritice je špatné to, že si protiřečíte.

Píšete: my - evropští demokraté děláme A, protože si myslíme, že je nejlepší. V Egyptě nedělají A, protože jim přijde lepší dělat B, a my s tím souhlasíme.

Pokud ale Egypt kritizujeme za to, že místo A dělají B, a zároveň souhlasíme s tím, že B je pro ně lepší než A, pak - řekl bych - si poněkud nevidíme do pusy.

Je samozřejmě možné - osobně nebo jako český Senát nebo dokonce Česká republika - mít jiný názor, než má Evropský parlament. Aspoň doufám :-).

J. Rechnovský 18.10.2018 14:31

Re: A co je na kritice špatného?

Ne. Máte v tom chybu. Podle vašeho způsobu je to takhle:

Nelíbí se nám že neděláte A, ale chápeme že vaší realitě odpovídá lépe B. Věříme, že B může být cestou k A. Dokud nedojdeme za čas k závěru, že vaše B míří spíše k C než k A, budeme vás podporovat.

J. Ticháček 18.10.2018 21:10

Re: A co je na kritice špatného?

Na kritice může být špatné téměř vše. Například japonský zahradník, může oprávněně kritizovat farmáře z Oklahomy, že to dělá blbě. Protože hrabičky, správně usazený kámen, o jezírku a vrbě ani nemluvím, a na správném místě osamělá kopretina, to je jediná možnost, jak s pozemkem správně zacházet. To je nakonec oprávněná kritika, která má něco do sebe.

Jenže ten farmář, který večer zastaví kombajn, a někdo ji odveze terénním autem domů na večeři, a ráno zase ke kombajnu, se kterým se kolem poledne konečně otočí a bude kosit obráceným směrem, si o hrabičkách, srpu a motyčce pomyslí svoje. A s nápadem, že by si mohl někde na poli velkém jako jićínský okres usadit ozdobný kámen, nedej Bože vysadit loubí pošle toho Japonce někam na ledovec.

Ta demokracie, kterou máme, vznikala téměř čtyři tisíce let, její existence je podmíněna milióny událostmi a relacemi, a v podobě jakou ji známe existuje pár desetiletí.

A stejně jako byste ji těžko zaváděl do Čech v době přemyslovské, nebo do karlovské Francie, nelze ji požadovat v oblastech, kde je společnost postavena na zcela jiných, zde dávno zapomenutých principech. Případně na principech, které v našich oblastech nikdy neexistovaly. To, co se v Evropě dělo po tisíce let (a co bylo v různé míře vyvezeno do obou Amerik a Austrálie), bylo založeno na rovnováze sil. Něco naše předky nutilo k jakési, i když mnohdy antagonistické kooperaci. To ale nikde jinde nebylo. Historie zbylého světa je postavena na naprosté hegemonii. Vítěz bere vše, v ideálním případě zlikviduje vše. Tedy v oblastech, kde se po tisíce let rozvíjela (byť nucená) kooperace, lze uvažovat o demokracii našeho ražení. Třeba i liberální. Ale jak to chtít v oblastech, kde každý, kdo je vně mého domu, kdo není z rodiny, nebo klanu, je konkurent. Tedy nepřítel. Tam už opravdu nestačí hrabičky, kterými srovnáte cestu od města k městu. Chce to pluh. A vojáka, který cestu hlídá. Protože co sem má kdo cizí lozit. Neplatí win-win. Tam se hraje na totální vítězství.

A. Alda 18.10.2018 9:03

Souhlasím, pane.

Potěšil jste mne. Teď ještě dát chválu našeho senátu na vědomí v evropském mediálním prostoru, aby to nevěděli pouze čeští čtenářové Neviditelného psa.