24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SÝRIE: Rusko dodalo systém S-300

Moskva v minulých dnech potvrdila, že dokončila dodávku vyspělého protiletadlového a protiraketového systému S-300 syrskému režimu Bašára Asada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 11.10.2018 19:41

Rusové i Syřané tímto okamžikem..

..dali jasně najevo, že skončilo období, kdy si omočil každý, kdo chtěl. Satabilizace dobytého prostoru zahájena..

L. Písařík 11.10.2018 19:58

Re: Rusové i Syřané tímto okamžikem..

Myslíte, že opět sestřelí nějakého Rusa? Na znamení své nepřekonatelnosti? Vždyť si rozmlátili celou zemi, budou sic ozbrojeni ale spávat v troskách? Až se jim z Evropy vrátí uprchlíci, jistě vše vybudují.

P. Grigar 11.10.2018 20:05

Re: Rusové i Syřané tímto okamžikem..

.. stejně jako Německo po II.světové. O systému S-300 nevíte ničehož.

L. Písařík 11.10.2018 21:24

Re: Rusové i Syřané tímto okamžikem..

Ano, ničehož mi rusové neprozradili, ale i kdyby tak učinili, nemám, komu bych tato tajemství za úplatu přenechal. Někteří sic tvrdí, že systém funguje na zemi ve vzduchu i v kosmu, dále pod zemí i pod mořem, prostě fantastické. Za ta léta hoaxů si raději počkám na lepší info než Sputnik, nebo Armádní noviny.

P. Grigar 12.10.2018 10:41

Re: Rusové i Syřané tímto okamžikem..

.. počkat si je to nejlepší, co můžete udělat, i já to doporučuji v takových případech.Potom ovšem nechápu, proč předjímáte další neplánovaný sestřel ruského letadla. O značné míře sofistikovanosti ruských systémů S-300 a S-400 vypovídají i znepokojené reakce nejmenovaných zemí na jejich prodej mimo území RF.

L. Písařík 12.10.2018 13:11

Re: Rusové i Syřané tímto okamžikem..

Uvidíme , milý pane, uvidíme. Dočkejte času, jako husa hodokvasu.

P. Papež 12.10.2018 9:01

Vy zřejmě víte všechno. Arabsky styl zivota je trochu jiny než evropsky. To co udelali Němci po válce, by akorát zvládly bohaté arabské staty, které s uprchliky a válkami nechtějí mít nic spolecneho.

P. Grigar 12.10.2018 11:01

Re:

.. totéž co Německo s podporou Marshallova plánu může dokázat kterýkoli stát, za podmínek kvalifikovaného vedení a dostatečné ekonomické podpory. Sýrie už v dobách vlády "krvavých al-Asadů" svým uspořádáním výrazně vyčnívala nad okolní státy a v současnosti má naději na podíl z výnosů plánovaného plynovodu z íránských nalezišť přes své území do Libanonských přístavů a dále Evropy. To vše s podporou Ruska. Ekonomika bohatých arabských států je založena výhradně na prodeji určité komodity, problémy takových systémů jsou k vidění v současnosti v Jižní Americe.

L. Písařík 11.10.2018 19:31

A bude pokřik.

Až opět sestřelí vyškolení syřané nějaké ruské špionážní letadlo.

P. Grigar 11.10.2018 19:43

Re: A bude pokřik.

.. u systému S-300 nic takového nehrozí.

P. Han 11.10.2018 21:09

Re: A bude pokřik.

Proč? Nestřílí?

V. Novák 11.10.2018 12:11

Cizí letadla nemají v Syrském vzdušném prostoru co dělat,

pokud tam nejsou se souhlasem syrské vlády.

Dokonce ani pokud jsou izraelská.

Když ruské letadlo jen proletělo výběžkem tureckého vzdušného prostoru, Turci je bez pardonu setřelili, i když s tím měli posléze problémy. Nevšiml jsem si, že by se ve světě proti takovému sestřelu příliš protestovalo. Natož na Psu...

J. Kanioková 11.10.2018 21:36

Ano, souhlas

Co kdo dělal proti těm rebelům stahujícím se do Sýrie, až z toho vznikl ISIS ? Člověku se už z tamního průšvihu nedělá volno !

A ještě s ISIS spolupracovali, hlavně Turci. Zrůdy ! A Západ pro ISIS dodával zbraně !

Je mi strašně líto, že to došlo až do fáze Iránské účasti, ale nechť si zpytují svědomí ti, co se tak moc chtěli zbavit Assada, že raději podporovali kdejaké pošuky !

F. Navrátil 11.10.2018 10:04

Agrese a obrana

Pokud by Sýrie sestřelila izraelský letoun mimo svůj vzdušný prostor, pak je to válečný čin. Pokud sestřelí izraelské letadlo nad svým územím, pak je to obrana. Čím více Izrael podporuje chaos v Sýrii, tím potřebnější je pro Asada přítomnost iránských vojsk. Pokud syrská vláda ovládne celé území státu, bude se snažit potlačit iránský vliv a omezit iránskou vojenskou přítomnost.

J. Vintr 11.10.2018 10:20

Re: Agrese a obrana

Izrael vždycky brání své zájmy a životy svých občanů. Vzhledem k tomu, já o moc mu jde, si nemůže dovolit dělat chyby. Pokud někdo ohrožuje bezpečnost Izraele, musí být eliminován dřív, než se to pokusí udělat. Každé zaváhání by mohlo stát životy spousty Izraelců.

V. Novák 11.10.2018 12:08

Re: Agrese a obrana

Kdekoli na světe, že?

R. Langer 11.10.2018 12:34

Re: Agrese a obrana

Máte o tom nějaké informace?

V. Novák 11.10.2018 13:45

Re: Agrese a obrana

Však vy taky - jen si nechcete vzpomenout.

R. Langer 11.10.2018 18:53

Re: Agrese a obrana

Já si pamatuji jiné události, třeba 11. září. Kohopak to kdo chránil?

J. Vintr 11.10.2018 23:13

Re: Agrese a obrana

Co by měli mít Izraelci společného s pojišťovacím podvodem a likvidaci dokumentů v Americe? Snad jen to, že Larry Silverstein je žid.

J. Lancik 11.10.2018 15:55

Re: Agrese a obrana

Neco jako vrazda Trockeho v Mexiku?

L. Písařík 11.10.2018 21:28

Re: Agrese a obrana

Papá Putin: Ruské zájmy jsou všude, kde jsou rusové. A armáda je bude chránit i kdyby nechtěli. To je Putinova doktrína.

F. Navrátil 11.10.2018 13:13

Re: Agrese a obrana

Pokud dáte státům právo na preventivní úder, válce se nevyhnete.

P. Han 11.10.2018 21:11

Re: Agrese a obrana

Pokud jim ho nedáte, tak také ne.

J. Lepka 11.10.2018 10:49

Re: Agrese a obrana

Kterýžeto stát chce vyhladit Izrael z mapy světa? Aha Írán.Tak se zkuste postavit do fronty na větší mozek.

I. Širůček 11.10.2018 16:53

Re: Agrese a obrana

Pokud jsem si všimnul, tak snad Syrie sestřelila ruský letoun!

L. Písařík 11.10.2018 19:46

Re: Agrese a obrana

Syrie, ale potměšilí Izraelci se za něj schovávali a trosky spadly do Středozemního moře, ani jsem se nedozvěděl, jestli do exteritoriální oblasti či syrského teritoria, najednou nastalo informační vakuum.

izraelci útočili na sklad raket poblíž hranice. Otázka zní. Na co má Syrie rakety poblíž hranice?

J. Vintr 11.10.2018 21:15

Re: Agrese a obrana

Jedna z několika verzí, které vypustli Rusi do oběhu (jak je jejich zvykem), hovoří i o tom, že ruské letadlo sestřelili přímo Izraelci ...

Jinak, co je špatného na tom použít jakoukoliv lest, aby se pilot ochránil před sestřelením? I kdyby to izraelští piloti skutečně udělali. To se měli "čestně" nechat sestřelit? Ty Syřany nikdo nenutil střílet po izraelských letadlech, která je nijak neohrožovala.

P. Černoch 11.10.2018 7:46

Izrael -Sýrie

Pokud je mi známo,obě země jsou ve válečném stavu.Pouze je uzavřeno příměří.

Systém S-300 je pro Izrael a další nebezpečný tím,že se dá po datalinku propojit z Ruskou PVO v Sýrii.Tedy ze systémem S-400,leteckou hlídkou,ruským AWACS a radary lodí ve Středozemním moři.Navíc bude systém S-300 doplněn systémem krátkého dosahu Pancíř.Systém S-300 může pracovat v automatickém režimu a zcela jistě ho budou částečně obsluhovat ruští instruktoři.Systémově bude(a možná už je) pokryto území Libanonu,odkud z oblibou útočí na území Sýrie izraelské letectvo.Částečně bude i pokryto území přes Jordánsko.Golany už pokryté jsou.Rusko tak pláclo dvě mouchy jednou ranou.Omezí nálety Izraele,ale i případné další "tomahawkování " Sýrie,"Západní koalicí".

J. Vintr 11.10.2018 8:24

Re: Izrael -Sýrie

Izrael se nemůže vzdát náletů na pozice Hizbalahu a Íránu. Jde o mu o hodně. Rusům nejde o nic jiného, než o prestiž a testování jejich zbraní. Tak si je otestují. Pokud se pokusí použít tyto protiletadlové prostředky proti izraelským letadlům, Izrael nemá jinou možnost, než je eliminovat. Pak se ukáže, jak na tom je nejvyspělejší západní vojenská technika proti ruské. Vsázím se, že ta ruská dostane na zadek.