25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Dva postřehy

Výsledky komunálních voleb jsou výmluvné. Poměr výsledků: Svaz nezávislých kandidátů 35 tisíc, Nezávislí kandidáti 6 a něco, dohromady tedy přes 41 tisíc, následují lidovci s 3 a něco a tak to jde dál - zajímavé je, že propad sociální demokracie a komunistů na té lokální úrovni není zas tak moc dramatický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Neveselý 9.10.2018 23:10

Tohle by si měli přečíst

všichni, co chtějí bořit základy rodiny !!!

"Když chtějí něco jiného, tak ať to i jinak nazvou a nevykrádají a neznevažují posvátný institut manželství, který nevytvořili a který nerespektují." (c) Vandas

M. Martinovská 9.10.2018 23:18

Re: Tohle by si měli přečíst

Víte kolik rodin se rozpadá asi tak od šedesátých let? Myslím že asi půlka. No tak jsem se ještě koukla. 2010: 30 000 rozvodů, 45 000 sňatků. Prostě hodně. To už tehdy v šedesátýc hletech bořili nějací lidi zvenčí? Třeba registrovaný partneři?

S. Lazárek 9.10.2018 23:21

Re: Tohle by si měli přečíst

Pokud je institut manželství posvátný, pak bude zřejmě posvátný i jeho rozvod.

K. Němec 9.10.2018 23:35

Re: Tohle by si měli přečíst

V roce šedesát bylo 74 tisíc sňatků a 13.000 rozvodů.

V roce sedmdesát 90 tisíc sňatků a 21 tisíc rozvodů.

To je 16 a 20%, přes 40% je to až po roce 2000.

J. Václavíková 9.10.2018 23:38

Re: Tohle by si měli přečíst

Taky nechápu tuhle přesmyčku, jako by rozpadající se klasická manželství mohla být ohrožena tím, že je chtějí uzavřít jiní.

M. Martinovská 9.10.2018 23:52

Re: Tohle by si měli přečíst

Ano. Někomu se to třeba může nelíbit, ale že by to mělo vliv na "boření základů rodiny" - na to jsou jiné věci, třeba nereálné představy o věčné romantické lásce.

Dobrou noc.

J. Václavíková 10.10.2018 0:06

Re: Tohle by si měli přečíst

Dobrou!

P. Vandas 9.10.2018 23:05

Tož, je tu pořád pěkně. Na tom Psu. :-):-):-)

Dobrou noc. :-):-):-)

M. Martinovská 9.10.2018 23:08

Re: Tož, je tu pořád pěkně. Na tom Psu. :-):-):-)

dobrou.

J. Matuška 9.10.2018 23:09

Re: Tož, je tu pořád pěkně. Na tom Psu. :-):-):-)

Dobrou noc...

J. Matuška 9.10.2018 22:55

Kázání pátera Piťhy v katedrále sv. Víta

https://www.youtube.com/watch?v=CxmTCBxeRd0

M. Prokop 9.10.2018 22:57

Re: Kázání pátera Piťhy v katedrále sv. Víta

Ten závěr je poněkud mimo.

M. Martinovská 9.10.2018 23:06

Re: Kázání pátera Piťhy v katedrále sv. Víta

a tím závěrem shodil i to, co by mohlo nebýt mmimo. To by měly být moje názory, měl by to být můj člověk, měla bych s ním souhlasit, ale takhle mi připadá, i když monsignor, spíš jako magor.

M. Prokop 9.10.2018 23:08

Re: Kázání pátera Piťhy v katedrále sv. Víta

Ano.

Mně nějak vadí všechny formy fanatismu.

D. Stirský 9.10.2018 22:43

Ono těch stejnopohlavních

manželství či !manželství" bude pár do roka. Hlavní, že se ti dva/ty dvě/on a ona/ona a on mají rádi/y. Což jako by se z různých komentářů a diskusí vytratilo. A je-li někdo pohlavím, jež lze těžko identifikovat, pak to jsou někteří příslušníci RKC kléru. Děti nemají, přesto jistý velebníček měl tu drzost držet řeč na téma, že i ta zvířecí samička ví, že jejím úkolem je rodit potomstvo a sameček, že je povinen je plodit...

S. Lazárek 9.10.2018 22:46

Re: Ono těch stejnopohlavních

Nedělní sbor chicagských pannen už zaujal ostře odmítavé stanovislo.

P. Vandas 9.10.2018 22:48

Re: Ono těch stejnopohlavních

V kostele jsem byl, ale nic podobného jsme s pannami neřešili. Tak snad příště. :-):-):-)

M. Prokop 9.10.2018 22:56

Re: Ono těch stejnopohlavních

A proč má těch pár do roka řešit nějaký zákon? Jsou rovnoprávnější než jiní?

D. Stirský 9.10.2018 23:02

Re: Ono těch stejnopohlavních

Právě proto, že nejsou. Nechtějí ani zrníčko navíc, než hetero pár.

M. Prokop 9.10.2018 23:07

Re: Ono těch stejnopohlavních

Nemohou ale poskytnout totéž, co hetero pár. Chtělo by to ujasnit si základní pojmy a také, zda stát vůbec má do těchto věcí zasahovat. Současná praxe je že ano a tam vidím jediný reálný důvod, tvorbu dětí. Pokud stát zasahovat nemá, beru, ale pak je vše soukromá záležitost.

S. Lazárek 9.10.2018 23:11

Re: Ono těch stejnopohlavních

A co třeba?

M. Prokop 9.10.2018 23:13

Re: Ono těch stejnopohlavních

Viz níže. Děti.

S. Lazárek 9.10.2018 23:14

Re: Ono těch stejnopohlavních

Tak to by se měly neplodné ženy nebo neplodní muži v heteropárech taky asi začít třást strachy.

M. Prokop 9.10.2018 23:21

Re: Ono těch stejnopohlavních

Neplodné ženy nebo neplodní muži požadují nějaké extra zvýhodnění? Klidně ho mohou mít, obvykle i mají. Překážka manželství to není.

Chápu vaše osobní zaujetí, ale pokud má debata mít nějaký smysl, je fakt nutno začít u základních termínů a účelů. I úlohy státu.

S. Lazárek 9.10.2018 23:25

Re: Ono těch stejnopohlavních

Jistě, například ženy podstupují asistované oplodnění zdarma.

Pokud si nejsou tihle lidé s ostatními rovni před Bohem, ja dnas naznačil monsignore Piťha, měli by si být rovni aspoň před zákonem.

M. Prokop 9.10.2018 23:34

Re: Ono těch stejnopohlavních

Ano, asistované oplodnění nějaký státem podporovaný účel má.

Boha ani Piťhu do toho já nepletu.

M. Prokop 9.10.2018 23:04

Re: Ono těch stejnopohlavních

Já bych se zase vrátil k tomu, co je cílem konání státu. Pokud tvorba dětí, není zatím jiná reálná možnost, než hetero. Pokud výchova existujících dětí, nežijících v rodině, pak je spousta možností, kvůli tomu není třeba rozšiřovat pojem manželství.

Pokud jde jen o to, že nějaká entita chce převzít část zodpovědnosti (hlavně ekonomické) za jinou entitu (původní důvod k manželství), tak to snad nemusí být státem nějak podporováno, to je registrované partnerství (a tam bych neomezoval ani počet, ani kombinace).

P. Boublíková 9.10.2018 22:23

Co je moc, to je příliš

https://zpravy.idnes.cz/manzelstvi-pro-vsechny-snemovna-jsme-fer-tradicni-svazek-p3f-/domaci.aspx?c=A181009_174711_domaci_nub

Na co si to hrají? Otcovská dovolená, alimenty... ony si snad vážně vsugerovaly, že ta co není máma, je táta.

S. Lazárek 9.10.2018 22:25

Re: Co je moc, to je příliš

Přijde mi, že si hrají na rovnost před zákonem.

P. Boublíková 9.10.2018 22:28

Re: Co je moc, to je příliš

Hlavně na maminku a na tatínka. Dítě přece potřebuje kompletní rodinu, říkají.