19.10.2018 | Svátek má Michaela



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

ROZHOVOR: K čemu je termodynamika



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 28, poslední: 10.10.2018 21:56, přehled diskusí

CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? JSOU TO "STANOVY" :
Autor: K. Janyška Datum: 10.10.2018 19:17

LIDSKÉHO SVĚTA, OBJEVENÉ VĚDOU.

Metoda relevantních společenských věd je výhradně kompozitivní, tedy skladná. Viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F. von Hayeka. Vědecké informace jí získané, navzájem provázané a neodporující si, tvoří kompozitivní teorii. Myslíme zásadně a vždy v teoriích, tedy jinak se takový obří soubor nebo dokonce koridor souvisejících vědeckých informací o lidském světě nazvat ani nedá.

Co tedy obsahuje ? Úplně všechno, co věda ví o kulturní evoluci i jejich počátcích, tedy o oddělování našich lidských prapředků ze zvířecí říše a kulturním vývoji světa lidí, tedy světa týkajícího se jen lidského rodu, tedy světa lidského, a principů, na kterých vyrostl a stojí. A to jen a výhradně bez pověr a mýtů, tedy bez náboženských a okultních ohledů, tedy na vědecké bázi.

Čím se tedy zabývá konkrétně ? Vysvětlením motoru kulturního vývoje lidstva, tedy objevem obchodu, coby generátorem zisku a důsledky z něho. Tedy vysvětlením procesu civilizace, coby nástroje přeměny divocha, nejprve v samostatného, od kmene odděleného, jednotlivce a návazným procesem masívní emancipace lidí od kmenového způsobu života vůbec, v občana.

Re: CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? JSOU TO "STANOVY" :
Autor: K. Janyška Datum: 10.10.2018 19:17

Studuje principy, které k takovému pohybu v čase a v prostoru vedly a vysvětluje je. Vysvětluje vznik civilizačních pravidel chování, lidské mysli, inteligence, lidského rozumu, abstrakce, soukromého práva a zejména vznik a vývoj neustále se souběžně od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřujícího v čase a v prostoru generátoru všeho lidského, spontánního řádu lidské interakce a lidského světa.

Z toho jasně vyplývá, že člověk není vědomým konstruktérem vývoje lidstva, ale že to je jen jeho aktivita a jsou to spontánní síly, které ovládají vesmír a cokoliv na Zemi. Jejich neosobní souhra určuje svými regulačními, záchovnými a pořádacími vlastnostmi to, co bude a co ne. Nepředstavitelná složitost jejich interakce člověku stanoví meze toho, na co má vliv a co musí ponechat k "řešení" na nich.

Kompozitivní teorie je tedy vždy nejvýše možným věděním lidstva, neboť je neustále vědou verifikována a aktualizována a je česky řečeno skladná a celostní, tedy zahrnující všechny vědecké poznatky z obou větví vědy a tvoří neustále vědou upřesňovaný koridor relevantních vědeckých informací o lidské situaci. Jsou to tedy jakési vědou určené stanovy lidského světa.

Re: CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? JSOU TO "STANOVY" :
Autor: K. Janyška Datum: 10.10.2018 19:18

Měli bychom vždy, a za každých okolností, respektovat to, co tento nejvyšší intelektuální výkon lidstva, tedy vědy, přinesl.

Bez takového vzdělání, které odhaluje nastavení hranic, které nám spontánní síly neosobně stanovují a určují tedy i možnosti vývoje lidského světa, se neobejdeme. Už proto, že vývoj jde jinudy, než si lidé myslí a nerespektují ho. Proto ony války a proto onen zmar.

Začít se vzděláváním kompozitivní teorií je bezpodmínečně nutné. Vždyť každou aktivitu lidí je nutné tímto věděním poměřovat. Více lidstvo totiž neví a nikdy vědět nebude... Dzp.

Nad rámec termodynamiky:
Autor: M. Pivoda Datum: 10.10.2018 11:56

Před získáním titulu inženýra jsem si ve škole užil přemíru termodynamiky. Takže toto téma zde záměrně opomíjím.

Šesták v úvodu píše "... I bolševické ROH bylo štědřejší a dávalo důchodcům k jubileu alespoň kytičku! ..."

Já si pamatuji, že při příležitosti odchodu do důchodu položili tehdejší odboráři potenciálnímu českému důchodci otázku: "Proč mají potkani čtyři nohy?" --- Správná odpověď na položenou otázku měla znít: "Aby byli u popelnice rychlejší než důchodci!"

k tomu CO2:
Autor: M. Šejna Datum: 10.10.2018 11:08

pan profesor Šesták má asi problém s termodynamikou, pokud zpochybňuje skleníkové vlastnosti plynů s více jak 2 atomy v molekule. Kdyby byl pan profesor opravdu jen vědec a nikoli demagog, pak by tuhle vlastnost více-atomových plynů nezpochybňoval.

Právě proto je silně skleníkový nejen tříatomový CO2, ale i tříatomová vodní pára, pětiatomový metan, tříatomový ozón atd.

Pan profesor by se měl také doučit něco o zpětných vazbách v termodynamice klimatu. Pak by věděl, že existuje nejen reakce klimatu na rostoucí objem CO2 v atmosfeře, ale zpětně existuje i reakce CO2 na rostoucí teplotu atmosfery.

Pokud tahle zpětná vazba funguje u vodní páry, jak sám profesor Šesták ve svém článku uvádí, pak musí existovat i u CO2 a dalších skleníkových plynů.

Re: k tomu CO2:
Autor: R. Langer Datum: 10.10.2018 12:33

Odborník na klima promluvil. Amen. :-D

neodborník na klima Langer ...:
Autor: M. Šejna Datum: 10.10.2018 12:52

neodobrník na klima Langer si musel ulevit, aby něco napsal, i když nenapsal vůbec nic.

Každopádně o odbornosti profesora Šestáka svědčí jeho články na Psu. Skoro vůbec se netýkají vědy. Jsou hlavně o politice a politikaření.

A Vy jste odborník?:
Autor: A. Alda Datum: 10.10.2018 14:25

Já také nejsem fysik, ale dva z mých synů ano (a oba se zatím živí vědou a jeden i vyučováním vysokoškolské fysiky) a oba těmi klimaalarmisty hluboce pohrdají a za vědce je rozhodně nepovažují.

pane Aldo:
Autor: M. Šejna Datum: 10.10.2018 15:19

já klimaalarmisty také pohrdám. Pohrdám jimi stejně, jako pohrdám klimapopírači. Přes všechno toto moje pohrdání ale stále ještě uznávám platnost fyzikálních zákonů, mezi které patří i skleníkový efekt.

Až zas budete mluvit s Vašimi syny, zeptejte se jich na sklenikové vlastnosti plynů z více jak dvěma atomy v molekule. Určitě Vám sdělí, že všechny takové plyny mají skleníkové vlastnosti. Řeknou Vám to přesto, že klimaalarmismem pohrdají.

Re: pane Aldo:
Autor: R. Langer Datum: 10.10.2018 17:19

Ano, vy pohrdáte prakticky všemi, to jsme si už všimli. Hlavně že vy všechno víte, že? :-D

no jistě:
Autor: M. Šejna Datum: 10.10.2018 17:55

vy zas víte kulový, čehož jsme si už všichni všimli. Zato jakmile někde já napíšu nějaký názor, rychle musíte něco napsat, nejlépe ad hominem, protože ad rem byste napsal kulový.

Re: no jistě:
Autor: R. Langer Datum: 10.10.2018 21:56

Píšete leda tak kraviny.

Re: pane Aldo:
Autor: R. Langer Datum: 10.10.2018 17:21

Jo, a Země skutečně NENÍ SKLENÍK, takže si ty vaše teorie můžete leda tak strčit někam. Nedělejte chytrého,když tomu stejně prd rozumíte. :-P

hlupáku Langře:
Autor: M. Šejna Datum: 10.10.2018 17:57

Země opravdu není skleník. Atmosfera Země se ale jako skleník chová, i kdyby v ní nebyl CO2. To je ale na hlupáky typu Langer moc složité.

Re: hlupáku Langře:
Autor: R. Langer Datum: 10.10.2018 21:55

Ne, hlupáci si právě myslí, že se atmosféra Země chová jako skleník. Ve skutečnosti je to mnohem složitější, to ale ti hlupáci typu Šejna prostě nechápou. :-P

a jedna technická poznámka, pane autore - chybí kousek textu:
Autor: O. Roldán Datum: 10.10.2018 10:26

jedna věta je useknutá v půli:

"Je zřejmé, že intenzivní změny klimatu byly a budou a že "

Krátkodobé zapojení mozku chybějící text najde:
Autor: F. Houžňák Datum: 10.10.2018 11:41

na počátku dalšího odstavce. Já vím, myšlení bolí, ale přece ...

K čemu je kompozitivní teorie, víte ? :
Autor: K. Janyška Datum: 10.10.2018 8:59

Ne ? Pak nevíte nic podstatného... Dzp.

Re: K čemu je kompozitivní teorie, víte ? :
Autor: J. Lepka Datum: 10.10.2018 9:37

Hezky kopírujete kastování bolševiků. Bohužel (pro vás, samozřejmě) kdokoliv z akademické sféry ví své o pofidérnosti podobných teorií, ke kterým jaksi chybí důkazy.

Re: K čemu je kompozitivní teorie, víte ? :
Autor: M. Klas Datum: 10.10.2018 10:00

Termodynamika je oproti té vaší teorii alespoň skutečným vědním oborem. I když jsem měl vždy s termodynamikou u zkoušek problémy, posléze jsem k ní v praxi našel cestu.

Víme, ale sprostá slova:
Autor: F. Houžňák Datum: 10.10.2018 10:17

nám skript nepustí, tak si ho musíte domyslet.

:-D:
Autor: M. Šejna Datum: 10.10.2018 10:57

ano, máte pravdu. Přesto zkusím to sprosté slovo napsat:

je k h.o.v.n.u.

:-D

pdf:
Autor: J. Lukavsky Datum: 10.10.2018 7:35

J. Šesták, Fakta a mýty o oteplování naší planety Země: úvahy o knize Václava Klause. Energetika 58 (2008) 7-10

Jsem marně hledal na internetu. Můžete dát k dispozici pdf tohoto článku, rád bych si ho přečetl. Děkuji, J.Lukavský

Historická data která autor kdo ví proč pominul.:
Autor: P. Rada Datum: 10.10.2018 2:17

Výroku autora: ...."protože historická data ukazují, že právě změna teploty vždy předcházela zvyšování CO2" ... považuji vůči geohistorii Země za nekorektní. Někdy tomu tak totiž může být - jindy ne.

To, že zvyšování koncentrace CO2 naopak podle geohistorických dat může předcházet oteplování dokládá výzkum vrstev usazenin třeba v několika obdobích období "Země jako sněhové koule".nebo v období PETM ve kterém byla atmosféra planety sycena uhlíkem dokonce řádově pomaleji než je tomu dnes..

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2002/cislo-5/zeme-jako-ledova-koule.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Paleocene%E2%80%93Eocene_Thermal_Maximum.

http://climatemap.blogspot.com/2013/03/posledne-velke-oteplovanie.html

Re: Historická data která autor kdo ví proč pominul.:
Autor: J. Lepka Datum: 10.10.2018 9:39

Další zapálený ekolog, který ví všechno líp. Důkazy sem, důkazy tak, on to tak prostě cítí.

logická souvislost, kterou pan Rada kdovíproč pominul:
Autor: O. Roldán Datum: 10.10.2018 10:21

Pane Rado, i kdyby to nebylo vždy nýbrž často, faktem zůstává, že toto zjištění naprosto popírá první článek víry CO2-alarmistické: Zvyšování CO2 je vždy příčinou zvyšování teploty a přináší budoucí ekologickou katastrofu.

A pokud je tento článek víry vyvrácen, k čemu pak investovat 100 miliard dolarů do omezování emisí a dalších činností, tak výnosných pro proroky klimatického alarmismu?

Re: logická souvislost, kterou pan Rada kdovíproč pominul:
Autor: O. Roldán Datum: 10.10.2018 10:23

oprava ne "100 miliard" ale stovky miliard dolarů

pane Roldáne:
Autor: M. Šejna Datum: 10.10.2018 11:14

nepopírá.

Nastudujte si něco o zpětných vazbách v termodynamice klimatu. Pak zjistíte, že existuje nejen reakce teploty na CO2, ale i reakce CO2 na teplotu.

Ale hlavně existuje i teorie o tom, že CO2 přibývá (ubývá) v atmosfeře asi 700 let po změně globální teploty. Pokud tedy dochází k prudkému nárustu CO2 v letech 1950 až 2018, měl by existovat v historii nějaký záznam o průdkém globálním oteplení v letech 1250 až 1318.