23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

Jak po volbách

Pohřeb sociální demokracie jsme tu avízovali už před drahnou dobou, i v těchto posledních volbách se prokázala zbytečnost této strany. Všechno zadarmo, to už není program, na který lidi poletí. Dnes je třeba vyvolat ve veřejnosti dojem, že uchazeč o politickou moc je schopen poskytnout lidem ten servis, o jaký stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 8.10.2018 21:33

Re: Karle je to jinak.:-):-):-)

Rudočerná ODS mně za šéfování rudočerného Fialy nezajímá.

A pozor, Vrbno pod Pradědem bylo za komoušů nejprůmyslovějším městem ve střední Evropě v přepočtu na obyvatele. Měl jsem tu čest být kromě mnoha jiného předsedou stávkobého výboru slavných LNH a šéfem OF ve městě a OKC OF okresu Bruntál... Dzp.

K. Janyška 8.10.2018 21:35

Re: Karle je to jinak.:-):-):-)

A co vy, Spáčile ? Dzp.

P. Spáčil 8.10.2018 22:13

Re: Karle je to jinak.:-):-):-)

Já jsem spokojenej. (:-))

J. Matuška 8.10.2018 20:44

Polsko žádá od Německa reparace ve výši 850 miliard dolarů!

Jak bylo zdůrazněno v rozhovoru Der Spiegelu s polským poslancem Arkadiuszem Mularczykem, aby si získal morální právo vést EU, musí Berlín nejprve plnit své závazky vůči Varšavě. Navrhl, aby se tak velká částku zaplatila v průběhu 50 nebo 100 let - investicemi do vědy, ekonomiky a infrastruktury v Polsku.

... Podle Der Spiegelu by Polsko mělo v tomto případě požadovat náhradu také od Ruska a Ukrajiny, které zabavily polská území. Mularczyk však vysvětlil, že to byli Němci, kteří začali a prohráli válku. Podle podmínek Postupimské dohody mělo Polsko dostat odškodnění z reparací vyplacených Sovětskému svazu, ale ve skutečnosti se to nestalo: „Od Moskvy jsme dostali pouze zastaralé vybavení a díla Marxe a Lenina". Ještě horší je, že Rusko po válce vyplenilo Polsko - například ho donutilo dodávat uhlí za nejnižší ceny, řekl polský poslanec.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/spiegel-polsko-zada-od-nemecka-reparace-ve-vysi-850-miliard-dolaru/

Na "věc" nemám naprosto žádný názor. Postuji to sem jako zajímavost...

K. Janyška 8.10.2018 20:51

Re: Polsko žádá od Německa reparace ve výši 850 miliard dolarů!

Souhlasím, já pozemský červ, a těším se z urychlení rozkolu v EU... Dzp.

M. Prokop 8.10.2018 21:00

Re: Polsko žádá od Německa reparace ve výši 850 miliard dolarů!

Spíš folklor, než zajímavost.

J. Matuška 8.10.2018 21:04

Re: Polsko žádá od Německa reparace ve výši 850 miliard dolarů!

Souhlasím...

K. Janyška 8.10.2018 20:38

SPONTÁNNÍ ŘÁD JE JEDINOU MOŽNOSTÍ EXISTENCE JSOUCNA.

Samovolně v čase a v prostoru vzniklá řídící struktura objektů a subjektů vesmíru, tedy věcí, zvířat, rostlin a lidí, nazvaná spontánní řád je neosobním fenoménem, přítomném na každém jeho místě. Vzniká prostřednictvím podobností v alespoň charakteristikách pravidel, kterými se její budoucí prvky řídí a podobnostmi v jejich chování k všemožným silám vesmíru, včetně například fyzikálních, chemických a na zemi i biologických. I ony zvláštními spontánními řády jsou.

Je to tedy jediná možnost existence všeho, co vidíme a jsme schopni vnímat, včetně nás samotných a našich myslí, které jsou spontánními řády vůbec nejsložitějšími. Jsou to spontánní řády informací, prostřednictvím kterých myslíme a adaptujeme se právě na spontánní řád světa a lidského světa. Organismy nejsou ničím jiným, než také jen druhem spontánních řádů, v tomto případě spontánně řízených DNA, která však je produktem spontánního evolučního procesu v čase a v prostoru také.

Všechno tedy do sebe samovolně zapadá a adaptuje se a co ne a dostane se do dosahu, pak to také udělá. Samovolně a jen podle toho jaké adaptační možnosti v dané situaci jsou. Spontánní řád se upřesňuje a rozšiřuje a zahušťuje tímto způsobem a vykazuje tak sebepořádací, seberegulační a sebezáchovné vlastnosti.

K. Janyška 8.10.2018 20:38

Re: SPONTÁNNÍ ŘÁD JE JEDINOU MOŽNOSTÍ EXISTENCE JSOUCNA.

Nejhustším a nejpřesnějším spontánním řádem je spontánní situace na Zemi. Až to vypadá, že se nacházíme v nejuspořádanější části vesmíru, jakoby se spontánní řád vesmíru šířil od nás. Samozřejmě, ne naší zásluhou a ne kvůli nám. Je to naopak, proto jsme, neboť je tu nejsrovnaněji.

Co však z toho vyplývá pro lidskou situaci ? Nic menšího, než že lidská aktivita, ne záměry, plodí totéž co jakýkoliv jiný pohyb ve vesmíru, tedy spontánní řád, v tomto případě spontánní řád lidského světa. Ten spočívá v tom, že obchodem individualizovaní aktivní lidé jsou řízeni podobnými pravidly, které se v reji spontánního evolučního vývoje vyvinuly, jako odezva na jejich interakci.

Tento stav je nezdemontovatelný a lidmi neřiditelný. Jak by mohl být, vždyť jsme tohoto superprocesu plodem a produkty, ne autory. A to včetně naší schopnosti myslet a tvořit. Je možné, to pro nábožensky založené, že spontánní řád je nástrojem Božím, ale nic takového věda zatím ani nenaznačuje, takže jen v poměru 50 na 50.

Podrobnosti o aplikaci tohoto vědění na lidskou situaci popisuje kompozitivní teorie, tedy vědecký a jen vědecký, výklad lidského světa, jemuž vévodí ten od A.F.Hayeka, nositele Nobelovy ceny za ekonomii... Dzp.

R. Neveselý 8.10.2018 21:51

Re: SPONTÁNNÍ ŘÁD JE JEDINOU MOŽNOSTÍ EXISTENCE JSOUCNA.

Nobelovy ceny za ekonomii jsou trošičku podvod. To Nobel nechtěl.

J. Pospíšil 8.10.2018 20:32

Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

ale jakmile dosáhne rovnováhy, co vyroste, tak ve stejném množství v něm zetlí a zhnije, tak už novou dřevní hmotu nevytváří. A žádný další C už neukládá. Nezůstává po něm žádný deponovaný uhlík v půdě. Daleko víc uhlíku ukládá třeba step, pod kterou jsou často velmi mocné vrstvy černozemě. Ze suchozemských rostlin je velmi dobrým sběračem uhlíku třeba rašeliník, pod kterým zůstávají mnohametrové vrstvy rašeliny.

Nejvíce CO2 ze vzduchu vychytají mořští tvorečkové, kteří si z něj budují své schránky, ty zůstanou trvale deponovány v usazeninách a vlastně všechna vápencová pohoří byla vybudována z CO2 vychytaného z vody, která si ho vyměnovala se vzduchem.

Les a deštný les (my říkáme prales) deponuje jen svou hmotou ve které je hodně uhlíku, ale když to je prales, tak už je jeho bilance nadále nulová. Co v něm vyroste, to také zhnije a prales žádný uhlík neuloží. Půdy po vykáceném pralesu jsou mimořádně neúživné. Člověk, když těží dřevo, tak je jen součástí toho oběhu, část ho spálí. Dost ho deponuje do svých obydlí, v běžném baráku je daleko víc dřeva, než na stejné ploše lesa.

On i termín prales je ošidný. Už nálezy pyramid a měst v pralese v Americe svědčí pro to, že v těch místech před poměrně nedávnou dobou nebyl. Další zajímavá fakta jsou, že minerály z prachu ze Sahary jsou důležité jak pro tvorbu kyslíku oceánem, tak pro jihoamerické pralesy v Amazonii, které tyto nezbytně potřebují pro svůj růst, protože z půdy pod sebou je už vycucly a jsou hnojeny vlastně většinou na list. Řeky v Amazonii minerály z pralesa spíš odnášejí. Zase částečně ve prospěch bujení těch mořských potvůrek, co pouštějí do vzduchu kyslík a vyžírají z něj CO2 a pomalu, ale v ohromných množstvích produkují vápenité usazeniny.

Ono vlastně nic na světě není jednoduchého, což vám potvrdí i Kajan, i když to má z pár knih jednoho autora a jen o lidském sektoru, celý svět je kompozitní a vztahy v něm provázané. Jen naprostí blázni redukují les na cyklus kyslíku a kysličníku uhličitého.

K. Janyška 8.10.2018 20:37

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

Autorů desítky, ale zůstal jsem u toho jednoho, suverénně nejkvalitnějšího. Ostatní jsou jen vyučenci v oborech... Dzp.

P. Boublíková 8.10.2018 20:41

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

Příroda je jeden velký zázrak.

V. Klepetko 8.10.2018 20:49

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

... a homo sapiens - to je reakce přírody na kritický pokles koncentrace CO2 v atmosféře v posledních dvou interglaciálech, pod 350 ppm, což ohrožovalo fotosyntézu a tim pádem i samotný život na Zemi. Při 280 ppm již fotosyntéza ustává... Druhou možnosti pro Gaiu byla zvýšená vulkanická činnost, místo toho se ale alternativně vyvinul člověk :-)))

Naším posláním je vrátit fosilní uhlík do oběhu a dát životu šanci na další dvě miliardy let...

P. Boublíková 8.10.2018 21:00

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

Tak to je věru zajímavý pohled na celou problematiku, za který vás oteplovači naklepou do řízků :-)

P. Vandas 8.10.2018 21:09

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

Konečně rozumné slovo. Nedostatečná koncenterace CO2 je pro mne stejný nepřítel, jako marxismus-leninismus.:-):-):-) Dyk to řikám, chce to nové vědce a néé nějaké cpaní CO2 pod zem, kde stejně nedokáže zůstat. Ty zelené mozky jsou úplně vygumovaní.:-):-):-)

J. Václavíková 8.10.2018 21:19

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

Prosímtě, kde ty pořád na ty báchorky chodíš?

,,Vzdušný oxid uhličitý je hlavním dodavatelem CO2 pro fotosyntézu. Jeho koncentrace ve vzduchu kolísá od 0,02–0,03 %. Nejnižší koncentrace, při níž začíná fotosyntéza, je 0,008–0,010 %. Při zvyšování koncentrace se rychlost fotosyntézy zvyšuje. Místo, kde je příjem a výdej CO2 vyrovnán, se nazývá kompenzační bod. Fotosyntéza se dále zvyšuje až do nasycení, kdy se ustálí (0,06–0,4 %). Zvyšováním za hranici 2–5 % CO2 ve vzduchu fotosyntéza ustane" (wiki)

Musím pryč, takže teď diskutovat nebudu.

V. Klepetko 8.10.2018 23:23

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

Jano, těší mě Tvůj zájem, nemám teď čas reagovat - jen chci poznamenat že existují dva hlavní typy fotosyntézy, ten druhý (C4) má například kukuřice, je nový a málo rozšířený a funguje i při nižších koncentracích CO2 než treba (C3) typ řekněme u pšenice, a je pokusem adaptace na kritický deficit CO2.

Nejde o žádné "báchorky", ale o nesmírně zajímavou věc a budu rád když si o tom něco přečteš mimo Wiki :-)) Bez člověka by současný interglaciál byl pro rostliny (před)posledním, pokažené to šlo s CO2 dolů, posledních 8 glaciálních cyklů... Dobrou.

K. Janyška 8.10.2018 20:52

Re: Les deponuje CO2, ve své dřevní hmotě,

Je spontánním řádem. Nic tak nepochopitelného na ní není. Ale je krásná, tak se aspoň většině lidi jeví... Dzp.

J. Venc 8.10.2018 20:19

Kde je ten pátej pravičák?

Sem se chtěl poptat, jak volil v Dobříši, když korespondenčně nelze.

Odrodilec.

:-)

P. Vandas 8.10.2018 20:51

Re: Kde je ten pátej pravičák?

Nevolil. Nebylo mi dopřáno.:-):-):-)

S. Lazárek 8.10.2018 20:03

Dneska jsem s radostí zaznamenal, že

S. Lazárek 8.10.2018 20:04

se v Praze začínají ve velkém objevovat parkovací automaty

je to město 21.století!.....:-)

J. Venc 8.10.2018 20:16

Re: se v Praze začínají ve velkém objevovat parkovací automaty

Nejen ve velkém, i největší. A nejdražší, patrně.

:-)

S. Lazárek 8.10.2018 20:30

Re: se v Praze začínají ve velkém objevovat parkovací automaty

Jen jsem s překvapením kvitoval fakt, že když jsem šel dneska do svý oblíbený hospody kousek od bývalýho kanclu, kde snad po deset let seděl chlapík v zelený vestě na parapetu okna, pod nohama na chodníku flašku matonky a vybíral parkovné. Vědeckotechnická revoluce v Táborský konečně nahradila chlapíka automatem.

J. Venc 8.10.2018 20:41

Re: se v Praze začínají ve velkém objevovat parkovací automaty

Chlapík šel na houby.

SŘLI.

:-)

M. Prokop 8.10.2018 20:51

Re: se v Praze začínají ve velkém objevovat parkovací automaty

Na Smíchově už to tak je dost dlouho.

V. Klepetko 8.10.2018 20:00

V Praze bude dobře...

O panu Čižinském a jen novém hnutí nevím skoro vůbec nic. Což je pro něj špatná zpráva - přeci jenom jako pražský rodák a celoživotní pražan dění v rodném městě trochu sleduji, takže asi bude mít ten Čižinský špatný PR:-). Na druhou stranu - tím pádem nevím nic, čím by se dala zpochybnit jeho kompetence řídit metropoli. O Pirátech vím jen velmi málo - že se v naší menší obci před volbami zatím nijak konstruktivně neprojevovali, před pár týdny nasadili viditelnou, agresivní a masivně viditelnou kampaň, takže jsou u nás hned za ODSkou druzí. Prý chtějí "pustit" na kmotry, šíbry a další netransparentní relikty minulosti, rozkrýt jejich čachry a pozavírat je do digitalizovaného kriminálu, kde bude inkluze sexuálních menšin a internet zadarmo. Kat Hřibinátor? Proč ne. Provětrat by to chtělo, což o to... Hlavně aby se ti zase nezvrhlo do nějakých jakobínských gilotin nebo manévrů URNY v magistrátu...

Formaci šílené Hany znám ale natolik dobře, že si dovolím tvrdit, že má potenciál totálně rozložit jakoukoliv koalici do půl roku:-)

Takže asi bude rozumné, když ODS a ANO za povolební konstelace hvězd v Praze zůstanou v opozici, a já si ve své menší pražské městské části pořídím nový diesel generátor, zásoby konzerv, petroleje a sirek. Studnu s dobrou vodou a zásoby dříví na několik let naštěstí už mám :-))))))))))

J. Franke 8.10.2018 20:15

Re: V Praze bude dobře...

No vidíte... A v případě parlamentu jste ODS koalici s ANO doporučoval. Pokud by to ODS udělala, dopadla by jako ČSSD nyní. Co se děje v Praze ovšem se zájmem sleduji a bavím se.

V. Klepetko 8.10.2018 20:21

Re: V Praze bude dobře...

U nás přímo v obci ale budeme mít, jak to zatím vypadá, koalici ODS + ANO + možná přiberou jednoho Patriota. Proč ne? Komunální politika vytváří nejrůznější kombinace, a asi je to tak dobře...