23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ŘECKO: Pašování lidí "humanitární" organizací

28. srpna 2018 bylo zatčeno třicet členů řecké nevládní organizace „Emergency Response Centre International“ (ERCI, Mezinárodní centrum reakce na mimořádné události) za jejich zapojení v síti pašeráků lidí, která působila na ostrově Lesbos od roku 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pospíšil 8.10.2018 23:11

Re:

Protože policie má zákaz proti nim ve skutečnosti zasáhnout. Měli povoleno pouze proniknuvší shromáždit a odvést do imigračních center. Přesto na ně imigranti útočili kameny, házeli na ně pytlíky s fekáliemi a zapalovali směrem k nim spreje.

Mimochodem na Ceutě se bouřili vojáci, protože jim nebylo povoleno proti narušitelům zasáhnout.

Proto pronikli.

J. Pospíšil 8.10.2018 23:04

Re:

Samozřejmě, pokud to bude dotované natolik, aby na tom vydělávala. A asociace se nabídla, že ona to bude jako agentura EU koordinovat a organizovat. Bude to chtít tak 400 míst placených z Bruselu s výsadami a imunitami a tak. Také nějaké to nařízení a pár směrnic. Siemens jistě slíbil dodat turbokompresory a tak.

J. Pospíšil 8.10.2018 22:57

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Žádná hranice se nestřeží tak dobře, jako námořní hranice. S jen trochou techniky nepropluje ani kajak.

J. Jurax 8.10.2018 21:55

Nemíchám. Reaguji na Vaše slova o střelbě.

A za určitých podmínek ... jistě. Ovšem poručíme větru dešti je zatím chiméra a patrně ještě dlouho bude. Urputný a nákladný boj proti emisím je postaven na jedné z hypotéz potvrzované pouze modely, tedy některými. Jiné tohle přinejmenším zpochybňují. Vyvstává otázka, zda ty prostředky nesměrovat jinam, na zmírnění následků klimatických změn, když už mluvíme o tom, aby ty podmínky nenastaly.

A problém migrace je tu už teď a není řešen. Tedy rozumně. Diskutabilní ovlivnění klimatu, jež možná - zdůrazňuji možná - přinese měřitelné výsledky v řádu mnoha desítek let dnes ani v příštím desetiletí vyřeší kulové. Takže opravdu odvádíte diskuzi o obraně proti nelegální migraci jinam. Musím uznat, že obratně ... :-)

A preferujete potápění člunů ... hm. Jak to myslíte? I s migranty nebo nebo až se vylodí nebo než se nalodí? A jak konkrétně byste je potápěl? Nebo je zachránit, odvést do Evropy a člun potopit? To by nic neřešilo ... opravdu Vám zde nerozumím.

J. Brunner 8.10.2018 21:34

Re: Lidem jaksi stále nedochází

Jiné logické vysvětlení tahle "estráda"nemá.

J. Jurax 8.10.2018 21:34

Ano.

A jak to bude s cenou takto vyrobené energie?

Nicméně, budou-li konkurenceschopní, proč ne ... i přes Vámi uvedené námitky tam zřejmě mají lepší podmínky než třeba my. Mimoto ze slunce se nemusí elektřina dělat jen fotovoltaikou.

Ale zajistit stabilitu sítě ve dne a v noci bude zajímavé - nejspíš na to budou potřebovat těch 30 procent klasiky.

J. Jurax 8.10.2018 21:26

V. Braun 8.10.2018 15:11

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

No a jak víte, migraci to nezabránilo. Pokud si pamatuji, tak třeba jedna písnička to parafrázuje, že "i ten zajíc prodal kožku a zdrhnul přes Jugošku". A nakonec i přes tu pevnou hranici se utíkalo, i když v malých číslech a často to končilo tragicky,

M. Prokop 8.10.2018 21:10

Re:

Nemíchá, odkláníte.

M. Prokop 8.10.2018 21:08

Re:

To není jejich nápad, to je fantasmagorie zelenáčů (CCS).

M. Prokop 8.10.2018 21:05

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Řekové hlavně nechtěli. Zkásnout přišedší a poslat je dál (což bylo ostatně i přáním přišedších) bylo jednodušší. Pokud by někdo začal chránit své hranice s Řeckem (Makedonie), tak by se probudili.

J. Pospíšil 8.10.2018 20:54

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

No, to, že za znásilnění sedí více Řeků. Jestli to není tím, že zatím je těch Řeků přece jen násobně víc.

Jak to vychází na tisíc mužů z každé z těchto skupin?

V. Braun 8.10.2018 20:45

Re:

Nemícháte náhodou jablíčka s hruštičkami? Upozornil jsem na to, že v budoucnu se čekají daleko větší migrační vlny za určitých podmínek. Je i na nás, aby ty podmínky nenastaly. Rozdíl mezi mnou a například panem Donátem je ten, že preferuji potápění člunů a střelbu do migrantů nepovažuji za humánní čin, jakkoli to pan Donát myslel s nadsázkou.

J. Jurax 8.10.2018 20:06

Ano.

Řekl jste sám - pokud se nebude střílet, stejně projdou. Pak nechcete-li, aby prošli, bude se muset střílet. K tomu není co dodat.

Chcete-li, aby prošli, pak je na místě se ptát, kolik z desítek, stovek miliónů migrantů, jimiž strašíte, je podle Vašeho soudu Evropa schopna absorbovat a uživit, aby nepřestala být Evropou? Aby se nestala zhrouceným územím, z něhož migranti prchají?

Doufám, že se nedomníváte, že všechny. No a když ne všechny, pak nakonec budete muset stejně střílet, protože ti, které přijmete, jsou pozvánkou pro další, kteří také budou chtít být přijati. Kteří se budou ohánět právem na přijetí.

A nakonec - migranti podle toho, co je vidět v TV, nevypadají, že by v hadrech zmírali hlady. Pouze jdou za lepším, tam, kde je možnost žít lépe z cizí solidarity než doma z práce. Kde se domnívají nalézt ráj - a najdou ghetta, status obyvatel druhého řádu, nezaměstnanost nebo špatně placenou práci, nepochopení pro své zvyklosti, obtížnost přizpůsobit se, a nakonec nenávist. A sami ji začnou pociťovat taky, protože ráj se nekoná.

S. Donát 8.10.2018 18:59

Re: Jak zvládnou migrační krisi?

Ano, můžou držet zbraně pro sportovní, nebo lovecké účely. Doma v trezoru. O nošení pro účely ochrany zdraví, života a majetku, jako máme u nás, si mohou jen nechat zdát.

S. Donát 8.10.2018 18:55

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Podobně, jako kdybychom na začátku migrační krize potopili pár člunů (nejlépe v přímém přenosu). Jsem si jistý, že by skončila rychle. Nebo by byla velmi, velmi omezena. Takže by se vlastně jednalo o humanitární čin. :)

K. Janyška 8.10.2018 18:45

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Ano, už samostatným státem nejsme. Říkám to roky do omrzení... Dzp.

V. Braun 8.10.2018 18:43

Re:

No tak jsem četl, že asociace producentů uhlí jako alternativu prosazuje jímání a ukládání CO2 - nic proti konkurenci různých metod.

V. Braun 8.10.2018 18:41

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Řekům to tedy taky zrovna moc nešlo, ani to zadržení a to sortýrování už vůbec ne, osobně bych byl pro nějakou variantu "federální" ostrahy hranic (že bych se v tomto alespoň verbálně shodnul se Zemanem?). Jinak ve většině nějsme v rozporu.

M. Prokop 8.10.2018 18:38

Re:

Pokud to bude levnější než jiné metody, proč ne?

M. Prokop 8.10.2018 18:37

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

S oteplováním se nic nadělat nedá, s připrchlíky ano.

Občas musí, jde-li o přežití, dojít i na sílu. Má-li přežít jen někdo, chci to být já.

M. Prokop 8.10.2018 18:35

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Jo, to je klasické klimavydírání. Už to přestává působit.

M. Prokop 8.10.2018 18:33

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Vadí správný pravopis "sensory". Automat nebo programovatel jsou blbové.

M. Prokop 8.10.2018 18:32

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Na pravopis nekoukejte, obcházel jsem cenzuru, původní znění neprošlo.

M. Prokop 8.10.2018 18:31

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Takže, kdo illegálně přiskáče a brání se zatčení, může počítat i se střellbou. Zatknout je možno na hranici i za ní. Na hranici je možno použít techniku, plot, sensory ...

Zatčení do tábora a rozsortýrovat na uprchlíky z válečných oblastí (průkazně), těm dočasný asyl, v případě nalezení práce a snahy o asimilaci (možná jen integraci) trvalý pobyt. Zbytek v táboře, dokud se nenajde někdo, kdo je přijme a zaměstná, potom stejně jako asylanti. Žadatelé o asyl nebo trvalý pobyt ze zahraničí, bez překročení hranic, vyřizovat přednostně.

M. Prokop 8.10.2018 18:30

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Ve správě EU je to nemožné. Za vašich podmínek je to taky nemožné.

Nic nezabrání migraci úplně a není to ani žádoucí. Žádoucí je vnést do toho nějaký řád.

M. Prokop 8.10.2018 18:29

Re: Práce se zdroji dle Gastom institut

Nevím. Nezabrání úplně, ale omezí, což je dostačující.

V. Braun 8.10.2018 18:06

Re: Jedním z atributů státnosti je to,

Nic proti. Osobně jsem pro posílení ostrahy hranic Schengenu. Myslím si, že by to mělo být ve správě přímo EU, protože některé národní státy to evidentně nezvládají nebo v minulosti nezvládly. Nejsem ovšem pro střelbu na hranicích a tvrdím, že ani posílená ostraha hranic úplně migraci nezabrání. Nic více a nic méně.

V. Braun 8.10.2018 17:59

Re:

Uznávám. Dal jsem se unést blbou reakcí předřečnice.

V. Braun 8.10.2018 17:58

Re:

No když si to myslíte, já nic takového netvrdil.

V. Braun 8.10.2018 17:54

Re:

Byl bych docela rád kdyby to politici brali alespoň tak vážně jako politici v Dubaji, kde mají v plánu tuším do roku 2050 vyrábět 70% elektřiny ze sluneční energie. A než začnete tvrdit jak to se sluncem u nich mají snadné, tak doplňuji, že sluneční panely s vyšší teplotou ztrácejí účinnost a také pouštní prach účinnosti moc nepomáhá.