23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EVROPA: Šíření „dobra“

Některé komentáře označují výsledek hlasování Evropského parlamentu k emisím aut jako „útok na evropský automobilový průmysl“. Jedná se však o něco jiného - o šíření dobra, které není ničím limitováno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 11.10.2018 20:02

Ono to šíření "dobra" asi není zadarmo.

Ať milujeme jakkoli naše životní prostředí (a víme, co konkrétně v ČSSR s ním udělali komouši!), tak šíření "dobra" má jednoznačně za následek snížení konkurenceschopnosti západoevropského průmyslu i zemědělství - ve prospěch Číny, i třeba USA a nebo Ruska. Takže si to někdo v té EU holt "prolobuje". I když zrovna Zelení to možná činí i z vlastní blbosti.

F. Kroupa 9.10.2018 18:07

Já bych se nerozčiloval. V roce 2030 tu žádná EU a EK nebude, přinejmenším v dnešní podoběne, a v ulicích západoevropských velkoměst se po většině budou pohybovat velbloudi, oslíci, ovce a u těch bude těžké stanovovat emisní limity.

J. Urban 11.10.2018 20:04

Re:

Stanovit se můžou - ale to je asi tak všechno.

J. Tachovsky 9.10.2018 13:08

No tak vystoupime z EU

A na nejaky limity se muzeme vykaslat. Kdo nevustoupi a nevykasle se proste nebude vyrabet auta.

S. Netzer 9.10.2018 13:18

Včera bylo pozdě.

J. Jurax 9.10.2018 13:38

Vyjímečně s Vámi souhlasím ... :-)

M. Prokop 9.10.2018 14:22

Re: No tak vystoupime z EU

Problém ovšem je, zda by ta auta kupoval někdo kromě nás.

(Což není obhajoba blbých limitů nebo námitka proti vystoupení)

J. Jurax 9.10.2018 21:21

Re: No tak vystoupime z EU

Kupoval. Tahle eurohovadina nemá šanci se rozšířit celosvětově a mimoto auta neimplementující onen předpis budou mnohem levnější.

A navíc - ono se ty emise zjednodušeně řečeno počítají na výrobní program automobilky. Takže když ke každému normálnímu autu vyrobíte elektromobil, máte emise hnedle poloviční. Elektromobil má sice výfuk v elektrárně, ale to se do limitu emisí nepočítá.

Akorát budete muset stejně ta normální auta zdražit, abyste mohl dotovat ta elektrická, aby si je lidi masově mohli při těch množstvích dovolit koupit. Ledaže by to za automobilku dotoval zblblý stát z daní všech - to už si mocní výrobci jistě vylobbují.

A když ke každému normálnímu autu a elektromobilu vyrobíte ještě auto šlapací, máte emise na třetině a všichni budou spokojeni a čacká EU se bude prsit dalším úspěchem. Ta šlapací sice nebude kupovat vůbec nikdo, ale to nevadí, Tuto ztrátu pokryjete dalším zdražením normálních aut.

Ať dlouho, dlouho žije EU! V originále to bylo "ať dlouho, dlouho žije předseda Mao" a skandovaly to rudé gardy - jako puberťák jsem to uměl vyslovit i čínsky, někde jsem si načetl fonetický přepis, ono to bylo svou pitomostí fascinující - tak nějak se mi to zasociovalo - Mao taky realizoval velký skok. Ale Čína se z něho za půlstoletí docela vyhrabala.

M. Prokop 9.10.2018 21:31

Re: No tak vystoupime z EU

No ano. Soudruzi z Brusele (i odjinud) zaručeně vymyslí, jak to udělat, abychom se při koupi obyčejného užitkového auta pořádně "prohnuli" a zaplatili i ty nepříliš užitečné hračky.

A. Alda 9.10.2018 11:38

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

V tomto případě nejde o "šíření dobra", ale o ekoteroristickou snahu vyhladit lidstvo.

T. Hraj 9.10.2018 9:57

gdyžuž taguž

Při tom rušení Evropkého parlamentu bych to rovnou vzal i s Evropským soudním dvorem, Evropskou Komisí, Radou Evropské Unie, Evropskou Radou a Radou Evropy.

Postrádat ty instituce myslím nebude ani ta menšina obyvatel, která o jejich existenci ví.

S. Netzer 9.10.2018 11:31

Re: gdyžuž taguž

Zapomněl jste ne Evropskou centrální banku. :-P

J. Jurax 9.10.2018 13:39

Tu samozřejmě taky ...

P. Grigar 9.10.2018 13:41

Re:

... zapomněl jste na Sybille.

T. Hraj 9.10.2018 13:41

Re: gdyžuž taguž

Ježišmarjá, máte úplnou pravdu. Na notorické zachraňovače a kvantitativní uvolňovače jsem zapoměl.

M. Prokop 9.10.2018 9:01

Problém je, že EU nemá žádnou politickou vládu

opřenou o Parlament (komise to není, proč, to je zase jiná otázka, chybí politický národ EUnijní). Takže poslanci kočovného Parlamentu si mohou hlasovat jak chtějí, není tam žádná vládní většina a opoziční menšina, tedy i žádná zodpovědnost za provedení odhlasovaného a to je to provedení ještě mnohdy o roky odsunuto, kdy už pak málokdo ví, kdo tu pitomost prosadil.

M. Valenta 9.10.2018 11:26

Re: Problém je, že EU nemá žádnou politickou vládu

Že ho nevidíte Vy neznamená, že neexistuje. Protože kdyby opravdu neexistoval, tak se tu na toto téma nemáme o co přít.

M. Prokop 9.10.2018 11:43

Re: Problém je, že EU nemá žádnou politickou vládu

Kdyby existoval, byly by MINIMÁLNĚ celoEUnijní politické strany. Víte o nějaké, která je tak početná, že nemůže schůzovat ve výtahu?

Vidíte vy nějaké instituce, volené celoEUnijně? Všechno národně nebo taky vůbec.

M. Valenta 9.10.2018 13:30

Re: Problém je, že EU nemá žádnou politickou vládu

Přinejmenším existují celoevropské frakce politických stran. A umíte si vůbec představit co by se dělo, kdyby se někdo takovou celoevropskou stranu pokus založit?

J. Jurax 9.10.2018 13:43

Pokus by ztroskotal. Protože neexistuje evropský politický národ ... :-)

Ale naděje tu jedna je - na vznik celoevropské euroskeptické, protiunijní strany ... :-)

M. Prokop 9.10.2018 14:28

Re:

Pokusy už ztroskotaly. ProEUnijní i protiEUnijní.

Neškodila by, pokud něco může nějakou takovou stranu vytvořit, tak sjednocují obava z toho, kam až jsou soudruzi z Brusele schopni a ochotni zajít. Ale, zatím ani na tu moc nevěřím.

J. Jurax 9.10.2018 21:24

Re:

Ale čacká EU činí vše, aby vznikla. I když to činí nejspíš takříkajíc nechcačky.

M. Prokop 9.10.2018 14:25

Re: Problém je, že EU nemá žádnou politickou vládu

To myslíte ty slepence, co mezi sebou handlují lumpárny? Obsahující různé národní strany, které nepojí kromě koryta prakticky nic? Dost zoufalství.

Právě že umím. Pokud to nejde, tak ten politický národ prostě není, což jsme opět na začátku.

Jo a pokusy byly, ale zákonitě neúspěšné.

M. Valenta 9.10.2018 14:45

Re: Problém je, že EU nemá žádnou politickou vládu

Jestli těmi slepenci myslíte ty nejrůznější koalice a opoziční smlouvy u nás a po světě tak ano, ty přesně mám na mysli.

M. Prokop 9.10.2018 15:08

Re: Problém je, že EU nemá žádnou politickou vládu

Myslím tím EPP, S&D, ALDE, Greens/EFA,ECR, GUE/NGL, EFD. Strany, ze kterých se to skládá, nepojí po praktické stránce nic. Pár obecných proklamací, žádný reálný program. Tvrdit, že je to zárodek nebo náhražka politické strany je poněkud mimo.

Opoziční smlouva byla domluva na klasické menšinové vládě (viz Dánsko, Švédsko), u té vůbec nevím, proč ji do toho pletete (kromě nedostaku argumentů.

K. Janyška 9.10.2018 8:50

Nezbývá, než připomenout, že dobrými úmysly jsou

dlážděny cesty do pekla.

A úplně mně šokuje, že tihle matláci od počasí a podnebí nikdy nepřipomenou, že obé je spontánním řádem, který ovlivňují jednotlivé spontánní síly vesmíru i zemské. Nic o něm nevědí, jinak by tento základ existence čehokoliv museli stále připomínat a vycházet z něho... Dzp.

A. Bocek 10.10.2018 11:57

Re: Nezbývá, než připomenout, že dobrými úmysly jsou

Od Zelených matláků pomůže jen týdenní Blck - out v mrazivém, podmračeném, bezvětrném únoru.

A. Bocek 9.10.2018 8:46

Ekologickými nesmysly si prostřelujeme kolena.

Zatímco USA na zelenou energetiku a ekonormy kašlou (stejně jako země BRIC) my si z vlastní hlouposti a za vlastní peníze podvazujeme ekonomický rozvoj. Přísné automobilové normy fungují jen v labolatoři, německá energevwebnde přinesla jen větší spalování uhlí, odběr plynu z Ruska znamenají nárůst skleníkového metanu v atmosféře, Fv a VE mají v neslunečné a málovětrné České kotlině Roční koeficient využití instalovaného výkonu jen 14%, litr MEŘO na svou výrobu spotřebuje více než litr nafty, kukuřice na kWh devasttuje ornici a obilí na biolíh nám zdražuje potraviny. Babišivi vítězové Lesů-tendrů podporují kůrovce a ČEZ bude jen další zářez na jeho pažbě. Dokud však neprozřou důchodci a státní zaměstnanci ( snížením počtu, snížením měsíční almužny), nedojde ke zlepšení. Nedovolte Svědkům Babišovým aby zničili tuto zemi.

M. Šejna 9.10.2018 10:06

Nesmysl pana Bocka č.1

ekonomické propočty ukazují, že na jednu tunu MEŘO se v celém cyklu (od vypěstování až po výrobu a distribuci) spotřebuje celkem 21 GJ energie. Jedna tuna MEŘO obsahuje ale 61,4 GJ energie a pokud by se spalovala i sláma z řepky, vzrostla by energetická využitelnost na 121 GJ na tunu vypěstované řepky.

Je tedy nesmyslem tvrdit, že na jeden litr MEŘO se spotřebuje 1 litr nafty. Leda, že by nám pan Boček chtěl sdělit, že v jednom litru MEŘO je třikrát více energie, než v jednom litru nafty.

A. Bocek 9.10.2018 11:02

Re: Nesmysl pana Bocka č.1

Sakra započítáváte opravdu všechno ? Celý ekonomický cyklus převedený na GJ ? 1. Špatnýé platy v zemědělství , 2.Dotaci a naftu pro celý zemědělský rok (Zelená nafta, nafta na podmítku, orbu,ošetřování,sklizeň 3. celou chemii kolem = hnojiva +herbicidy+ pesticidy+fungicidy, 4.výkup zpracování skladování a distribuci, A za 5. povím Vám pane Miroslave sladké tajemství MEŘO přidávané do nafty není zatížené Spotřební daní. 6. Přidávání MEŘO do nafty snižuje životnost dieselů. Jak napsal prof. Jar. Doležal ('Ustav experimentální Botaniky).: " Pěstování kukuřice do bioplynek a řepky do nafty je dotačním zločinem."