25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MIGRACE: Skutečné riziko

Řekněme si to otevřeně: Západ si neví rady s imigrací. Nejde jen o velkou vlnu z let 2015–2016 a její důsledky, ale o dlouhodobý, stabilní tok lidí z chudých zemí do zemí bohatších, který začal již dávno a trvá doposud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 3.10.2018 13:17

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Kolonialismus dneška spočívá přes globalizaci i v rostoucím využívání zdrojů vzdálených zemí a právě přes svou přebujelou spotřebu leckde dnes zasahujeme masivněji jak kdykoliv předtím.

Zkuste se tedy spíše sám ubránit před svou vlastní chtivostí. Budeli takto úspěšných dostatek - může to pootočit kormidlem směremke stabilnějšímu světu či alespon to omezit míru zkázy ke které hromadně už dlouho směřujeme.

https://www.novinky.cz/veda-skoly/333168-nasa-tahle-civilizace-speje-ke-svemu-konci.html

J. Schwarz 3.10.2018 13:13

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Paní Václavíková naopak oceňuje kreativitu evropské mladé generace / po několika dekádách neautoritativní, permisivní výchovy / a raduje se jak dokáží pružně přejímat a prakticky aplikovat poznatky cizích kultur. Granáty a kyselina jsou přece účinnější než pěst nebo boxer!

P. Rada 3.10.2018 13:10

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Pokud jde o tu lidnatost tak ta ve všech ekonomikách s vysokou spotřebou energií klesá zřejmě také proto, že s rostoucí spotřebou obecně klesá natalita savců s exponentem na -1/3. Dávám vám tedy zapravdu, že pokud ekonomika hnaná energetikou poroste - může/nemusí to vést k populační stabilitě.

Háček je totiž ve způsobu těžby energií. Pokud jejich nárůst lidstvo postaví na fosilních zdrojích - jak doposud - budou mít externality zásadní dopad na rozložení podnebních pásem, na dynamičnost počasí a tím i na úrodnost a i skrze vzestup hladin oceánů posléze na migrační vlny masivních rozsahů.

https://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html

J. Schwarz 3.10.2018 13:09

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Ať afričtí či muslimští migranti zvyšují kriminalitu nebo ne je nepopiratelným faktem, že životní pohodu většiny původních evropanů opravdu nezvyšují. A o tom to je.Když se vám usadí na dvorku bezdomovec, taky nebudete jásat že vás ani neznásilnil, ani neokradl a že je docela skromný.

A. Bocek 3.10.2018 13:08

K levicovým hříchům bych ještě přidal

Závist a Hamyžnost. Závist ve stylu, aby sousedovi také chcípla koza a Hamyžnost pod snahou kapitalizace zisku a socializace ztrát.

M. Pivoda 3.10.2018 13:08

Pro P. Kubáče

Migranti dosud způsobují v Evropě jen předvídatelné problémy při střetu rozdílných kultur. Skuetčným nebezpečím pro Evropu mohou být migranti až ve druhé další generaci, pokud do té doby zde nezafunguje tavící kotel (americký "melting pot").

Vězte, že vývoj umělé inteligence, tj. vývoj v oblasti informační, probíhá mnohem rychlejí než vývoj ve hmotném světě.

Kromě toho ani americké ani čínské vojenské a civilní instituce nemají ohlašovací povinnost (ohledně stavu vývoje svých kritických technologií) pro P. Kubáče z České Montovny ve středu Evropy.

M. Prokop 3.10.2018 12:58

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Pokud imigranti mají peníze na mobily a převaděče, je úvaha páně Kohoutova správná.

J. Schwarz 3.10.2018 12:57

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Běžte už do háje s pomocí...všichni ti "potřební" si za svou mizérii můžou sami, když se tolik rozmnožili. Kdyby jich bylo 800 milionů jako před sto padesáti lety, žádný problém by nenastal a to ani "ekologický". Jestli by si někdo měl posypat hlavu pak "dobroserové" co jim k populační explozi pomohli.

M. Prokop 3.10.2018 12:56

Re: A i u těch

To i v důležitějších věcech, než krádeže biciklů, viz ty pakošské znásilňovací gangy v GB, proti kterým z tohoto důvodu nikdo nezasáhl.

M. Prokop 3.10.2018 12:55

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Jenže řešit nestabilitu afrických či asijských států nesmíme, protože kolonialismus.

Nezbývá, než se soustředit jednak na pomoc, druhak a hlavně, na obranu. Dokud se tedy ještě smíme a umíme bránit, o čemž dost pochybuji.

J. Schwarz 3.10.2018 12:54

A i u těch

krádeží bicyklů a krádeží v samoobsluhách je to tak, že tyhle věci už ani nikdo nehlásí protože je to stejně zbytečné. Každý je rád, že ho u toho nezabili a poslední o co by stál by bylo necvhat se ještě popotahovat policií jestli není rasista a nechce "hostům" nasadit psí hlavu...

P. Rada 3.10.2018 12:52

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Každá hromadná migrace je projevem nestability. Pokud za ni může nějaký stát/státy at už třeba devastací životního prostředí nebo válkou... - pak tak či onak ponesou všichni zůčastnění důsledky.

Zužovat vše na jedinou pomoc je spíše o zavírání očí před realitou.

J. Vintr 3.10.2018 12:46

Re: Kde je skutečné riziko?

Rizikem migrace není posílení socialismu, ale ovládnutí Evropy islámem. A nejde jen o riziko, ale o jistotu. Pokud někdo dováží do Evropy muslimské migranty s představou, že si dováží budoucí voliče, pak je to idiot. Těm lidem by prospěla četba Koránu a ujištění, že muslimové berou všechno, co je v něm napsáno smrtelně vážně.

J. Vintr 3.10.2018 12:40

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Souvisí to tak, že je úplně lhostejné, jak se bude vyvíjet ekonomika v Africe. Když nebude co žrát a pít, tak jde všechno ostatní stranou. Demografický vývoj se jen tak nezvrátí a vody taky nepřibude. Potraviny se sice dají dovážet, ale musí být za co a odkud je kupovat. Jenže pokud se současný počet obyvatel za dvacet let zdvojnásobí, pak už je neuživí nikdo.

M. Krátký 3.10.2018 12:37

Re: Myšlenka pomoci jako naprostý nesmysl?

to se nedá číst - jako přednáška na VUMLu, nebo na vojně

J. Tachovsky 3.10.2018 12:34

Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc

Pracovni povoleni a bezplatne zakladni skolstvi pro jejich deti. Nic vic, nic min.

Dobroserove jim samozrejme muzou davat svoje vlastni penize dle libosti.

V. Lunák 3.10.2018 12:28

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Možná ano, možná ne, ale jak to souvisí s mým komentářem, to opravdu nevidím.

J. Vintr 3.10.2018 12:22

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Afriku a Střední východ čeká v blízké budoucnosti katastrofa, způsobená přelidnění a současně nedostatkem vody. Tomu prakticky nikdo není schopen zabránit. Současná migrace je v podstatě legrací proti tomu, co nastane pak. Dnes odsud lidé odcházejí jen za lepším, v budoucnu budou migrovat, protože jim půjde o holé přežití. A v takovém případě ty lidi těžko něco zastaví. V žádném případě ne žádné "humánní" prostředky.

V. Lunák 3.10.2018 12:21

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Ano, ano.

J. Vintr 3.10.2018 12:14

Re: A přitom je to tak jednoduché!

Za prvé by musela být vůle to udělat. A za druhé není jisté, jestli by si to nechali líbit. V době mobilů a internetu by se to rychle rozkřiklo a žádný stát nemá dost policajtů a vojáků, aby dokázal zvládnout masovou rebelii statisíců a milionů lidí, kteří v podstatě nemají co ztratit.

V. Lunák 3.10.2018 12:11

Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

dosti vadná.

Ano, mnoho afrických států skutečně zažívá růst HDP na hlavu, který, jak sám nakonec naznačujete, je dosti tažen investicemi do infrastruktury. Jistě že lepší infrastruktura často zvýší kvalitu života i chudých rodin, avšak ty i nadále zůstavají chudé. Takový přírůstek HDP nenachází odraz v jejich příjmech. V některých zemích je růst HDP dán rovněž silným rozvojem turismu. Hlavní příjmy z něj však opět v těchto zemích obvykle nezůstanou a mzdy většiny zaměstnanců, kteří v tomto odvětví nacházejí práci, plně kopírují existující životní úroveň.

Vzato z jiné strany, chudé ekonomiky jsou typické ostrým rozdělením příjmů, kdy na jedné straně je většina obvykle značně chudých domácností a na druhé straně menšina domácností, které již nezanedbatelným příjmem disponují. Jinými slovy, chybí v nich to, co se zde nazývá střední třída. Často i zde zcela mylně, např. v USA je ochoten se za příslušníka střední třídy označit v podstatě kdokoliv, kdo není právě bezdomovcem, přičemž se skutečně nejedná o velkou nadsázku.

Celá vaše úvaha o tom, co tedy znamená růst HDP v chudých ekonomikách a potenciální dopady tohoto jevu na migraci, je zcela mylná.

Pak dvě dílčí poznámky: ani tenkrát se nejednalo o emigraci fyziků, atd. Druhá: pochybuji, že jste někdy četl či viděl něco o genocidě ve Rwandě, takovou kravinu, jakou jste v té souvislosti napsal, by totiž minimálně informovaný člověk v té věci napsat nikdy nemohl.

J. Vintr 3.10.2018 12:08

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

A víte, jak se pozná racionálně uvažující člověk od naivního prosťáčka? Racionálně uvažující člověk v dnešní době nevěří médiím oficiálním statistikám a prohlášením politiků a řídí se rozumem a logikou.

T. Hraj 3.10.2018 11:59

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Příklady: ve Švédsku stoupá počet útoků ručními granáty. V Anglii se podařilo o něco snížit vysoký počtet útoků kyselinou. Typické národní sporty etnických Britů a Švédů, že vy statistiko.

"Evropa je už trochu dál, než se mu zřejmě doneslo". EU (nikoli Evropa) je několik let pozadu. Teprve nyní začíná předkládat řešení a začíná jednat. Tedy podle Vás. Já osobně vůbec nevěřím, že EU má zájem migraci zastavit.

P. Kubáč 3.10.2018 11:41

Re: Kde je skutečné riziko?

Skutečné riziko je lhaní si do kapsy.

Násilní migranti jsou tady a teď, zatímco umělá inteligence nebude masově nasazena ještě desítky let, jestli vůbec.

Řekl bych že dopravní zácpy z přebytku elektromobilů jsou asi tak stejně nebezpečné.

M. Prokop 3.10.2018 11:37

Re: Autor asi nikam nekandiduje,

Může nám být celkem jedno, zda cíleně nebo necíleně. Výsledek je prakticky stejný.

M. Mikulec 3.10.2018 11:36

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Paní Václavíková neví, že ve vítacím Švédsku ještě nejsou tak daleko jako v Rakousku a stále si hrají na humanitární velmoc. Rakouské ministerstvo vnitra doporučilo policii, aby

1. omezila spolupráci s novinami, které o bezpečnostních orgánech informují neférově na zákonem určené minimum, a aby

2.zveřejňovala státní příslušnost a pobytový status podezřelých z trestných činů.

T. Hraj 3.10.2018 11:32

Re: Autor asi nikam nekandiduje,

No, tak vzhledem k tomu, že to mají muslimové přikázáno v Koránu černé na bílém, že to jejich nejvyšší autority znovu a znovu explicitně káží a že se to navíc již na mnohých místech Evropy viditelně stalo/děje, tak bych za urputné spíš označil ty, kteří stále hovoří o náboženství míru a žádné nebezpečí nevidí.

M. Mikulec 3.10.2018 11:31

Samozřejmě že

s migrací sílí levice. Tím si prošel i Izrael, když se jim z rozpadajícího se Sovětského svazu přistěhovali uprchlíci. Potom šel Izrael prudce doleva, když díky imigrantům vyhrála Strana práce.

M. Valenta 3.10.2018 11:26

Re: Autor asi nikam nekandiduje,

Já jen, že tady mnozí urputně lpí na myšlence a vyhrávají s ní i volby, že islám se migrací cíleně snaží dobýt nová území.

T. Hraj 3.10.2018 11:25

Re: Brusel je horsi ?

EU není žádnou protiváhou Ruska (Rusko naopak možná oceňuje, že tento impotentní moloch činí všechny své členy neschopné akce). Když o něco jde, Putin nejedná s Van Rompuyem, Tuskem ba ani s Junckerem, ale s Merklovou. Že dpor vůči EU hraje do karet Ruska je mýtus.

Opravdu se uchylujete k variaci na omleté "vždyť u nás žádní migranti nejsou"? Odpověď psát nebudu, je také notoricky známa, jistě i Vám.