25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Škola základ stádnosti

Vždycky jsem měla osypky ze začátku školního roku. Poslední týden prázdnin stál za starou bačkoru. Jako dítě jsem si myslela, že až budu věku vyššího než školou povinného, „syndromu posledního prázdninového týdne“ se zbavím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 24.9.2018 8:54

Re: Ubozi mazankove,

Všechno je to relativní, já měl jednou celý půlrok jen odpolední a vzpomínám na to s nadšením a nejen proto, že jsme měli zkrácené hodiny a to dopolední volno vonělo rebelií.

P. Sulc 24.9.2018 9:03

Re: Ubozi mazankove,

Co se stalo? Vy mi vubec nenadavate, ani mi nerikate ze sulc je huspenina a stale se trese. A ani slovo o kaleni do rodneho hnizdecka. Divne, divne.

R. Langer 24.9.2018 15:38

Re: Ubozi mazankove,

Copak, schází vám to? Když nemelete ty svoje kraviny o čecháčcích, tak se s vámi dá i mluvit. Kázeň ve škole není žádná zhovadilost.

P. Sulc 24.9.2018 16:43

Re: Ubozi mazankove,

Mate pravdu.O narodu,ktery obdivuje cely svet od polu k polu se nesmi nikdy mluvit spatne, ani naznakem ne.

R. Langer 24.9.2018 18:41

Re: Ubozi mazankove,

Klidně si o něm mluvte jak chcete, ale nedivte se potom, že jste tady za hňupa. :-D

J. Lepka 24.9.2018 17:15

Re: Ubozi mazankove,

Divné by bylo, kdybych vaše komentáře hodnotil pouze osobně, to přenechávám bolševikům a podobné verbeži.

P.S. Navíc mám dojem, že mi připisujete i epiteta jimiž vás počastoval někdo jiný, já se hlásím k té huspenině, dokonce si pamatuji, že důvodem bylo užívání diakritiky. Žel nepadlo to na úrodnou půdu.

P. Sulc 25.9.2018 0:37

Re: Ubozi mazankove,

Nepadlo ! Jednak zdaleka nejsem sam, druhym lidem to nevadi, jsou dostatecne inteligentni aby rozumeli i bez hacku a carek a konecne: v USA to nepotrebuj.

Z. Lapil 24.9.2018 11:37

Re: Ubozi mazankove,

Teď je otázka, jestli je úkolem dítěte školu přežít nebo se v ní něco naučit.

Jistá mazánkovitost podle mě plyne spíš z toho, že rodiče nevěří ve schopnost svých dětí samostatně zvládnout situaci.

J. Anděl 24.9.2018 7:44

V detailech ne, celkově ano

Autorka uvádí řadu dílčích argumentů, se kterými by se mi chtělo polemizovat, třeba to s tou jemnou motorikou a roboty, nebo že se nenaučí ve škole plavat.

Ale se základem sdělení, že škola je zbytečně únavná, souhlasím.

P. Boublíková 24.9.2018 8:14

Re: V detailech ne, celkově ano

Únavě ze školy by se srdečně zasmála například moje babička, která si odbyla za císaře pána povinnou školní docházku do 12 let, přičemž již od první třídy měla coby nejstarší "žena" na statku na povel všechny ženské práce a řadu z nich též vykonávala. Nebo můj děda, který coby mimořádně nadaný získal privilegium vychodit měšťanku, denně deset km tam a deset km zpátky pěšky po šumavských horách. Ale jasně, že dneska už jsme jinde.

Od té doby, co jsem dostala hodinky - což bylo ve 4. třídě - jsem většinu vyučování nespustila oči ze vteřinové ručičky, kterou jsem hypnotizovala, ať se točí co nejrychleji, ať už je té příšerné nudě konec. Na gymplu už to bylo mnohem lepší.

J. Anděl 24.9.2018 8:26

Jo, babičky by se smály lecčemu, to máte pravdu. Třeba doprovázení dětí do školy rodiči až kolikrát do druhého stupně. Protože auta a úchyláci. Pak ze školy z důvodu téhož. Mezi tím zaměstnání, pak večer rychle úkoly.

Kdo ví, možná by samotné dítě na ulici, bez bot, jako za našich babiček, dokonce vzbudilo zájem sociálky ;-)

I když Romové či Vietnamci to tolik neřeší... (Ty boty byl vtip)

J. Lepka 24.9.2018 8:52

Re:

ad doprovázení: moje mladší dcera jezdila do školy tramvají a autobusem a to dost daleko, ta místní škola na sídlišti byla totiž v područí neschopné ředitelky, leč s manželem na MŠ a kvalita vypadala podle toho. No a jednou poplašný telefonát (zaplaťpánbu za mobily), že neví kde je. DPP provedl neplánovanou výluku a tramvaje jezdily jinudy, dívenka vystoupila na obvyklé třetí zastávce, ovšem netušila kde. Dostat z 10leté poplašené duše konkretní informace je dost problém, to mi věřte a stejně mi věřte, že pak jsem jí do i ze školy vozil a je mi úplně fuk, co si o tom inženýři lidských duší myslí, poněvadž to bylo a je moje dítě, ne jejich!

J. Anděl 24.9.2018 9:21

Ale vždyť ano. To je právě ten rozdíl oproti časům našich babiček. Zmínil jsem jen auta a úchyláky, ale celkově složitější doprava je prostě jiná, než když se chodilo pěšky do šest kilometrů vzdálené vesnice. Například.

Nebyl jsem sarkastický.

Je to ovšem jeden z aspektů, zvyšující zátěž na celou rodinu. Protože když vyzvedáváte pak i po škole a po své práci, dítě musí být v družině. V naší družině si prý navíc nesmí dítě udělat úkoly, takže začne až doma v šest. Atd. Uznávám, že družina není dřina, ale "odsedět" si to tam to dítě musí a pořád to vnímá jako součást školy.

J. Anděl 24.9.2018 9:36

... Trochu se to vztahuje k tomu, co píše autorka o dřepění v práci. Já tam dřepím plus mínus osm hodin (když nemusím vyzvednout děti, tak víc, když musím, tak míň, protože osm hodin je na školu, družinu, plus čas strávený přepravou moc).

Dítě tak věnuje školní instituci de facto třeba 12 hodin svého času, i víc. Možná jsem zhýčkaný, ale zdá se mi to moc. A kratší výuka to nezmění.

Dívám se na to svojí optikou. Já i večeři s dodavateli či služební cestu do zajímavé destinace vnímám jako "práci". Jiní to tak možná nevidí. A to mě prosím má práce baví a uspokojuje a nemít děti, trávím v ní ještě více času.

J. Lepka 24.9.2018 17:22

Re:

Naprosto souhlasím, když už tak dlouho, proč mají ještě domácí úkoly? Nejhorší ale je, že se nesrovnatelně prohlubuje diference mezi městy a vesnicí, dokonce i mezi malými a velkými městy, jde hlavně o mimoškolní aktivity, ať už sportovní nebo umělecké. A když se do toho ještě namotají politici se svýma úplně vykolejenýma představama, je to celkem prů.er.

Z. Lapil 24.9.2018 11:32

Re:

Rozumím, ale: podruhé už by to zvládla líp a potřetí by možná ani nemusela volat.