24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

MIGRACE: Německý průmysl potřebuje lidi

Podle německých průmyslníků potřebuje Německo čtyři sta tisíc nových pracovních sil ročně navíc, aby byly zajištěny jeho výkony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 24.9.2018 23:58

Re:

No, Tesla je dnes drahé auto pro snoby a mohovité nadšence.

Chce to ještě nějakých pár desítek let vývoje hlavně akumulátorů a výstavby vhodné infrastruktury, aby elektrombily bez dotací a daňových úlev nabídly poměr užitku a nákladů srovnatelný s klasikou. Tedy pokud se takové akumulátory zdaří vyvinout ...

J. Jurax 24.9.2018 23:51

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

A ještě k té drahotě aut doplním - Fabia, jež by mohla být soudobým ekvivalentem Š-110, přijde tak na 10 dnešních průměrných měsíčních platu.

J. Jurax 24.9.2018 23:46

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

No, víte, někdo si ta nová auta bude muset kupovat. Protože jinak nebudou vznikat ojetá auta pro ty šetřivější ... a životnost auta taky není neomezená ...

A s tou drahotou - novou Š-110L (cca 51 000 Kčs) jsem si v roce 1975 koupil za cca 22 tehdejších hrubých měsíčních průměrných platů (2 313 Kč). No a novou oktávku slušně vybavenou jsem si před rokem koupil za cca 17 v minulém roce průměrných platů.

J. Jurax 24.9.2018 23:27

Re: znovupoužití

Podle toho, co jsem četl, vyplatí. Respektive snižuje to cenu za start o třetinu.

Někde jsem i četl, kolik takových startů bude třeba, aby zaplatily náklady vývoje, jenže jsem číslo zapomněl a zdroj nemůžu najít ... :-)

P. Han 24.9.2018 22:55

Re: Německý průmysl potřebuje lidi, ale jen dočasně

Why don't you say it in Czech? Siemens vyzkoušel tramvaj bez řidiče a ta dokonce dokázala nouzově zastavit. Což je určitý pokrok proti onomu autu, které smetlo chodkyni. "Incident" byl nahraný, ten, kdo strčil kočárek před tramvaj, byl zaměstnanec Siemensu, takže to bylo předem připravené. Jestli se to povede pokaždé a v libovolně hustém provozu, se zatím neví. O tom, co to provede s jízdním řádem, jste se vůbec nezamyslel. A původní článek mluví o potřebě 400 000 nových zaměstnanců za rok. Ne každý z nich je řidič tramvaje, nemluvě o tom, že i kdyby Siemens intenzivně pokračoval ve vývoji tímto smětem, odhaduji, že komerčního využití se dočká tak za 10 let. Za tu dobu by Německo teoreticky mělo importovat 4 miliony nových pracovníků. Pokud ve vícečlenných afrických rodinách bude každý desátý schopen (a ochoten!) vykonávat kvalifikovanou práci, přibude za oněch 10 let do Německa 40 milionů Afričanů, z nichž 30 milionů bude nezaměstnatelných. Jak to chcete řešit? Vyvinout bezobslužné gilotiny?

M. Prokop 24.9.2018 21:51

Re: Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Zatím na burze.

M. Prokop 24.9.2018 21:51

Re: Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Ekonomům je "na salámu", ale trochu nervozní jsou akcionáři Tesly.

M. Prokop 24.9.2018 21:49

Re:

Rachejte jo, tam je dobrý.

Ale Tesla moc perspektivu nemá. Při živoření ji drží jen daňové úlevy a stejně nevydělává, těžce prodělává.

J. Novak 24.9.2018 21:32

Těch pracovitých budou potřebovat ještě více

40 000 ročně je málo, protože z toho milionu se jich do pracovního procesu zařadí do budoucna jenom pár stovek a kdo ten zbytek z toho milionu, případně dalších desetitisíců přešedších negramotných nekulturních "nemakačenků" bude živit a na ně dělat?

J. Jurax 24.9.2018 20:16

Ano.

Jenže Rumuni, Poláci a Bulhaři přišli do Německa pracovat, jinak by je poslali šupem zpátky, protože pro takové socdávky nejsou.

Kdežto nelegální připrchlíci přišli za lepším. Šupem zpátky se poslat nenechají; kolik procent jich pracuje a kolik je živeno mj. i z daní těch Rumunů, Poláků a Bulharů, které zmiňujete? A samozřejmě hlavně Němců. A kolik z nich bude perspektivně schopno a ochotno pracovat v německém průmyslu?

A přijetí milionu migrantů, v řadě případů bez platných dokladů, vskutku odporuje nejen zdravému rozumu.

A ještě pravíte "Další omyl je, že přijímání ekonomických migrantů určuje EU. Pravidla EU pro volný pohyb pracovních sil platí jen pro občany EU. Pro ostatní si je určuje každá země sama a EU je dokonce nesmí nijak regulovat, protože to nepatří mezi její kompetence". A já dodávám - jen aby nám to vydrželo - EU se snažila pomocí kvót a snaží furt jinak ty ekonomické migranty silou nacpat i tam, kde zatím nejsou. Naštěstí u nás nechtějí být, naše socdávky jsou jim málo. třeba k nám.

L. Novák 24.9.2018 20:08

Re: Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Kde na svou činnost bere peníze? ;-)

L. Novák 24.9.2018 20:07

Re: znovupoužití

Otázkou je, jestli se to vyplatí...

L. Novák 24.9.2018 20:06

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Jestliže jsou nové automobily záměrně vyráběny tak, aby jejich provoz a údržba včetně oprav byly drahé, trh samozřejmě takové výrobky začne odmítat. Pro běžné občany bude nákup a provoz automobilu velmi drahý a každý si rozmyslí, jestli má smysl nové automobily kupovat.

M. Pivoda 24.9.2018 19:47

Německý průmysl potřebuje lidi, ale jen dočasně

The world’s first driverless tram has launched in Potsdam in Germany. The adapted ‘Combino’ tram was developed by engineering firm Siemens.

All aboard: The autonomous tram trundled along a six kilometer bit of track around Potsdam, near Berlin. The tram traveled in real traffic but— just to make things a bit more exciting for the press, probably— there was a staged emergency halfway along the route, when a Siemens employee pushed a pram into its path. Luckily, the tram picked up on the obstacle and conducted an emergency stop.

How it works: Much like a driverless car, the train uses various radar, lidar and camera sensors to detect its surroundings and react to trackside signals, bikes, cars. And runaway prams.

What next? It isn’t yet commercially viable, Siemens say, but is likely to contribute to the broader field of driverless technology.

J. Jurax 24.9.2018 19:39

Ale rachejtle mu létají, první stupně se úspěšně vrací ku znovupoužití, což je světové unikum.

M. Pivoda 24.9.2018 18:45

Více o Elonu Muskovi pro české ekonomy

Je to člověk, který záměrně nepatentuje, ač by ve svém technologickém oboru určitě mohl, aby tak ztížil život svým konkurentům. Ten podivínský, velmi ambiciózní člověk se nechce zdržovat ochranou duševního vlastnictví, on vsadil na to, že bude prostřednictvím svých „geniálních technologických inovací“ trvale v čele „pozemského stáda“. Konkurenti budou jeho technologie sice beztrestně kopírovat, jemu ale nejde o maximalizaci osobního zisku či pohodlnější život pozemský, nýbrž ho uspokojuje hřejivý pocit, že se mu podařilo posunout technologický pokrok na této planetě vpřed.

Chování tohoto amerického podivína (přistěhovalého do USA z Jižní Afriky) vybočuje z doporučeného chování standardními ekonomickými učebnicemi, a tím také mnohé ekonomy rozčiluje. Jmenuje se Elon Musk. Je to mimořádně výkonný jedinec, který již několik let řídí současně dvě firmy. Z důvodu psychického přepracování musí často brát prášky na spaní a dostává se tím na hranici svých fyzických i psychických možností. Pokud se Elon jednou z přepracování zhroutí, jemu konkurující stádo možná zajásá, ale celá společnost tím ztratí. Proč? Motor technologického pokroku v několika oborech se tím pravděpodobně zpomalí. Proč? Prioritu v hodnocení konkurenčních firem získají opět klasické ekonomické ukazatele (tzv. zabijáci inovací, dle inovačního guru C. M. Christensena), technologické parametry u výrobků se upozadí, protože na trhu nebude dost zákazníků, kteří by byli ochotni zaplatit výrobky se špičkovými parametry.

M. Prokop 24.9.2018 18:34

Re: Co ptřebuje Česko? Vyhubení politologů jako je Bartoň

Tak dejte vědět, až Tesla vydělá nějaké peníze. Zatím, nepřetržitě od svého vzniku prodělává. A prodělávat bude nejspíš až do svého konce, protože do blbnutí s elektromobily se pouští zavedené automobilky a na ty Musk nemá.

Napsal bych, vyhubte Pivody, ale to bych přišel o srandu.

R. Langer 24.9.2018 18:29

Re: Co potřebuje německý průmysl a Německo?

Solární a větrná enegie je pro Německo "nezávislá" na všech ostatních vlivech? Co to hulíte, to tedy musí bejt matroš. Německá solární a větrná energetika rozesírá přenosové soustavy v celé Evropě, vy mudrlante! A už toho začínají mít okolní státy dost.

R. Langer 24.9.2018 18:24

Re: Co ptřebuje Česko? Vyhubení politologů jako je Bartoň

No, to se tedy neshodneme. Musk je hlavně dobrý prodavač leštěných prdů. :-D

M. Pivoda 24.9.2018 18:16

Co ptřebuje Česko? Vyhubení politologů jako je Bartoň

Asi se shodneme, že Elon Musk není úplný hlupák Viďte. A tento pán si objednal automatizaci firmy Tesla pro výrobu elektromobilů právě z Německa (a ty stroje si nechal do USA dopravit letecky!).

Ano, Elon Musk poněkud předběhl dnešní dobu, a musel proto, oproti plánu, přijmout lidské pracovníky pro své ývrobní linky v USA. Ale jen dočasně. Do pěti let bude schopnost německých automatizovaných výrobních linek tak pokročilá, že těch lidí ve výrobě bude potřeba podstatně méně. K čemu pak budou inmigranti?

Vyhubte, prosím, v Česku politology, abychom zde mohli koncepčně uvažovat v souladu s dnešní technologickou dobou. Totéž přeji Německu.

I. Koreň 24.9.2018 17:39

Re: Dánové zákaz nabývání nemovitostí cizinci,

Pro Dány to zřejmě byla otázka bytí a nebytí, tak si vyjednali trvalou výjimku.

Češi si prosadili i jiné zájmy, ale je pravda, že jejich pořadí důležitosti nebylo publikované. Možná bylo nejdůležitější "Přechodné období do 31.12.2006 na dosažení plné harmonizace hygienických parametrů s podmínkami platnými v EU pro celkem 52 zpracovatelských podniků", v tom případě se omlouvám za lež.

Každopádně to nebylo jednostranné omezení, ale něco za něco.

K. Janyška 24.9.2018 17:30

Ano, aby Německo bylo silnější pro ovládnutí Evropy.

O tom není pochyb... Dzp.

J. Vintr 24.9.2018 16:59

Re: kvalifikace???

S tím kalachem umí jen mačkat spoušť. Je to vidět na všech záběrech z konfliktů. To bych perfektním zacházením rozhodně nenazval. O míření zřejmě nikdy neslyšeli, nebo je to na ně příliš intelektuálně náročné.

J. Vintr 24.9.2018 16:54

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Takže i když už bylo objektivně prokázáno, že biopaliva nijak nesnižují emise CO2 a navíc poškozují životní prostředí, EU neuhne z dotovaného programu prosazování biopaliv. Další důkaz, že EU je náš nepřítel.

D. Bystriansky 24.9.2018 16:50

Re: RE

Německá společnost není ochotna pokrýt vlastními potomky nejen řadu nekvalifikovaných pracovních míst, ale ani velkou část kvalifikovaných řemeslných míst a středního technického stavu ve výrobě. Stejný jev zaznamenáváme již i ve střední Evropě, kdy část mladé populace se vzdělává v nepotřebných, mnohdy smyšlených studijních oborech a pak hledá a nachází místo jen v neproduktivní sféře a přebujelé administrativě. Tento lidský výpadek na trhu pracovních sil je roky doplňován jeho náborem z východu a současným stěhováním výroby dál a dál na východ. Jak dlouho bude toto "světové letadlo" schopné takto fungovat a živit miliony příživníků v nevýrobní sféře?

To je to optimální využívání zdrojů v EU? Jak dlouho bude Asie dělat na Evropu a čím ji zaplatíme až zvednou kvalitu a cenu.

J. Lukavsky 24.9.2018 15:51

Re: ha

"Z toho 50 u státní pošty..." No já četl o 46, ale to je jedno. Prostě to je ta první vlaštovička, za rok jich bude u pošty 100, za 10 let 1000 .... je to tak prosté!!!

J.L.

J. Lukavsky 24.9.2018 15:43

kvalifikace???

"Německo totiž potřebuje, světe div se, kvalifikovanou pracovní sílu." No chcete snad naznačit, že mladý bojovník co umí perfektně s nožem a kalachem snad není v Německu použitelný? A což ti co umí zpaměti 200 veršů z koránu? Také nejsou zapotřebí? No nevím nevím zda to není xenofobie, rasizmus, fašizmus ....... Prostě se bude muset Německo a jeho průmysl přizpůsobit nabídce. Opravdu žertovné je, když pomyslím, jak se Německo a Anglie bránily přílivu laciných polských instalatérů! Dokonce si vymohli pár let odkladu. Holt "voni sou hlava pane wachmajstr"

J.L.

M. Pivoda 24.9.2018 15:14

Co potřebuje německý průmysl a Německo?

Německý průmysl určitě potřebuje, aby jeho výrobní stroje fungovaly. Tj. bez diskuze. Německý průmysl ale také potřebuje elektrickou energii (a vědělo o této své energetické potřebě dostatečně v předstihu - a také jednalo).

Začněme od konce: Německo v minulosti vsadilo (překvapivě) na solární a větrnou energii, přestože pro soláry nemá nejlepší geografické podmínky. Solární a větrná energie je pro Německo sice dražší tuzemské řešení, ale nezávislé na všech ostatních vlivech.

Na co asi Německo vsadí v případě potřeby chodu výrobních strojů německého průmyslu? Má Německo nějaké jiné alternativy? Závisí jen na inmigrantech?

Š. Hašek 24.9.2018 15:09

Re: Německý průmysl potřebuje lidi

Budoucnost patří zemím, kde není snem tahat myši po stole .........

Zjednodušeno.

brusele se bude divit. Už se diví, a chce dovážet otroky z Afriky. Docela přiblblé, tedy z hlediska času našich dětí či vnuků ......

Š. Hašek 24.9.2018 15:06

Re: Tisíce škodovek stojí na letišti v Milovicích.

Pokud jsou "modernoekonomiky" založeny na plechových kraksnách, kdy značné procento kupujících rodin jede na doraz, kupuje, najímá si to ...... a po třinácti letech mají na dvorku hromadu rezu ....... .

Momentálně to běží.

Dlouhodobě nesmysl. Pole, louky, lesy, výroba potravin, ............ , cokoliv, je toho hodně! To nezrezaví! A mimochodem, mají Švýcaři nějako výrobnu těch kraksen? Oni furt mají jen vovce a jemnou mechaniku do všeho, že? Taky lokomotivy. Asi jsou hloupí. Zjednodušeno.

A my nesmíme ani pěstovat cukrovku (vše souvisí se vším, proto to píši).