18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

MIGRACE: Pár nesrovnalostí u syrských sirotků

Být či nebýt, v dnešní době vzít či nevzít, toť otázka. A nikoliv hamletovská, ale lidskoprávně bezpečnostní. Po nečekaném návrhu lidovecké europoslankyně Šojdrové a následném zamítnutí premiéra Babiše se v českomoravské kotlině rozhořel naplno spor o přijetí 50 „syrských sirotků“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Student 20.9.2018 8:21

Malý výčet:

Islámské státy: Afghánistán, Bahrajn, Írán,Mauritánie, Omán, Somálsko, Pákistán, Jemen, Saudská Arábie.

Státy s převažujícím islámem se mi už vypisovat nechce, je jich dvanáct, např. Kuvajt, Katar, Spojené Arabské Emiráty.

Států sekulárních, s výrazným podílem islámu je osmnáct, např. Turecko.

Může mi někdo říct, proč sirotci nejdou do některé z těchto téměř čtyřiceti zemí, které jsou jim bližší kulturou, jazykem, vztahem k výkonu, k ženám, k životu jako takovému? Šojdrová sází na to, že je převychová? Oni k nám půjdou na převýchovu? Co to je zase za kravinu?!

F. Navrátil 20.9.2018 8:18

Sirotci do předvolebního guláše

Dovoz údajných nezletilých syrských sirotků je součástí předvolební kampaně lidovců a TOP 09 a hlavní součást jejich předvolebního guláše. A tuto předvolební kampaň by měli zaplatit občané ze svých daní.

R. Gramblička 20.9.2018 8:10

Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

ale těch bílých z JAR.

V. Student 20.9.2018 8:24

Re: Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

Souhlas. Popř. sirotků, kteří se po bílých farmářích povážlivě množí.

S. Netzer 20.9.2018 9:52

Re: Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

Ty už vám vyfoukli vaši rusosovětští soudruzi.

Alespoň to tvrdí takové "důvěryhodné" zdroje jako Sputnik a spol.

V. Student 20.9.2018 10:48

Re: Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

Já bych tomu taky nevěřil. Kdepak že by černoši ubližovali bělochům, taková blbost. Jistě je to naopak! Nebo že od Asada k nám utíkají nikoli chudinkové ublížení, války se bojící, ale radikální muslimové s kádí másla, v podobě sadistických vražd vládních vojáků a civilistů, na hlavě. To budou asi taky desinformace Sputniku.

Víte co, zjednodušme to: zprávy o ubohých, pomoc hledajících bezelstných migrantech, zlém Asadovi, rozpínavých Židech co ubližují Palestincům atd. budeme a priori považovat za správné. Najdeme je na ČT a podobných veřejnoprávních, demokratických, objektivních médiích.

Zprávy o migrantech, zpochybňující jejich mladistvý věk, motivaci, zvrácené činy kterých se tady dopouštějí, stoupající agresivitu Palestinců u hranic s Izraelem, nekončící vražedné útoky na civilisty v izraelských městech, ať už na ně narazíme kdekoli, tomu budeme říkat Sputnik. Nebo Putin. A všemožně se zasadíme o to, aby své lži publikovat nemohly. Souhlas?

S. Netzer 20.9.2018 10:54

Re: Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

Věřte si čemu chcete.

A hlavně zevšeobecňujte a přehánějte. To dodává každé argumentaci ten patřičný ráz.

M. Těhanová 20.9.2018 12:32

Re: Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

Vy nesledujete tisk a TV. Vždyť pan Student píše jen to, co tam denně slyšíme.

S. Netzer 20.9.2018 12:42

Re: Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

Česká média taky paušalizují, přehánějí a zevšeobecňují jako Student? Nepovídejte!

V. Student 20.9.2018 14:19

Re: Ano, jsem pro přijetí uprchlíků

Uvedl jsem příklady, konkrétní. Nic nepřibarvil, čerpám z médií. To vám ovšem nebrání nazvat to paušalizující, přehnané a zevšeobecňující. Blahopřeji, tomu říkám objektivita.

P. Bures 20.9.2018 7:59

Tihle už jsou v Řecku, tedy v bezpečí. Co takhle pomoci nějakým uprchlíkům z Afriky? Nechme si kapacitu pro Búry...

J. Pospíšil 20.9.2018 17:25

Re:

Hrozí jim v tom Řecku cholera a jiné příšerné nemoci. Ty do těch táborů zavlekli Řekové a neziskovky, co tam pomáhají? No to je ovšem hrozné.

P. Čech 20.9.2018 7:37

Jak to vidím já.

"Celá mediální kampaň paní europoslankyně působí dojmem falešné humanity doprovázené mediální tyranií laskavosti

snažící se nastavovat zrcadlo ošklivých sobeckých xenofobů všem těm,

kteří začnou přicházet s opačným názorem postaveným na racionálním

základu". To je podle mne velká pravda. První, která se zde objevila. Jde pouze o to, že paní Šojdrová se snaží způsobem jí vlastním (nic jiného neumí) volně soutěžit v barvách KDUČSL těsně před senátními a komunálními volbami. Praporec volné soutěže zvedá opět, kdo jiný, než Kalousek. Politické strany (KDUČSL a TOP 09, které nemají žádné vize, které by občany zajímaly a tak si vymýšlejí howadiny. Poněvadž se jedná o neuvěřitelné jitření lidských emocí, chápou se toho zběsile novináři, doufajíce ve zvýšení čtennosti a sledovanosti jejich médií. A O TOM TO VŠECHNO JE.

M. Krátký 20.9.2018 7:33

dobře popsáno - ta zývěrečná otázka je sice

taky dobrá, ale soudružka Šojdrová na ni určitě neodpoví - Islám do Evropy nepatří - a Merkelbaba a ostatní si můžou pindat co chtějí

B. Baron 20.9.2018 5:53

Šojdrová není hloupá

Protože si myslím že p Šojdrová není hloupá je to varianta vidina lukrativního postu pro pár našich vysloužilých zákonodárců v dobře placených bruselských strukturách

J. Holíček 20.9.2018 6:42

Re: Šojdrová není hloupá

Další z potvor, která jde proti zájmům lidí, kteří jí volili.

A. Alda 20.9.2018 9:25

Tak.

P. Čech 20.9.2018 7:39

Re: Šojdrová není hloupá

S něčím takovým nemůže přijít chytrý člověk. To by sám sebe pasoval na hlupáka, pro nějž jitření emocí je důležitější než racionální myšlení.

P. Grigar 20.9.2018 9:08

Re: Šojdrová není hloupá

..ale může. Volič spíše akceptuje "přihlouplého" politika, než zjevného gaunera.

P. Čech 20.9.2018 11:26

Re: Šojdrová není hloupá

Přihlouplého politika neakceptuje "volič", ale de bil. To je sice také volič, ale takových je výrazná menšina.

P. Grigar 20.9.2018 12:07

Re: Šojdrová není hloupá

.. jenže se sdružují ve spolcích, kde se logika příliš nepodporuje, spíše se má věřit v něco, nějaký osvědčený ideál. A potom se snaží být jazýčkem na váhách...

J. Pospíšil 20.9.2018 16:59

Re: Šojdrová není hloupá

Vzbouřence z turkických kmenů přijme jako bojovníky proti Kurdům a zbytek nechá na Rusy. Po dlouhém čase proběhnou jednání, zda v Turky ovládané oblasti bude rozsáhlá autonomie se samosprávou a stykem s Tureckem nebo zda se tato oblast odtrhne od Sýrie a připojí k Turecku. V Rusy ovládaném pásmu se usadí syrská armáda a syrská správa. Ti vyhlásí ve svém pásmu amnestii a smíření s vládou, tomu se umírnění podrobí a Rusové je odzbrojí a pošlou domů ty, které tam předtím navozili při dobývání jiných oblastí, no a ty, kteří na příměří nepřistoupí budou přinuceni být mrtvými. Nebude ofenziva, bude jen to, pro co mají Rusové přívětivý termín "začistka".

J. Vintr 20.9.2018 1:16

Pokud má náš stát pomáhat někomu v nouzi

tak na to má spoustu našich občanů, kteří většinou celý život pracovali a platili daně. Muslimské parazity živit nemusíme.

K. Nový 20.9.2018 0:28

Přesné

4) Skutečným sirotkům nejlépe pomůžeme v jejich vlastní zemi, která je jim kulturně blízká. Oni se naší kultuře přizpůsobit nebudou chtít (tak jak se nechtěli přizůsobit v Německu, Švédsku či Francii).

5) Pomoc přímo v Sýrii bude efektivnější a levnější. Nemusí se učit nový jazyk a novou kulturu.

6) Imigranty tu nepotřebujeme. Sýrie je bude potřebovat více - je třeba zemi obnovit a syrská armáda potřebuje rekruty, aby mohla dobýt Idlíb.

Takže Šojdrovou poslat zpátky do Brusele.

J. Vintr 20.9.2018 1:18

Re: Přesné

Proč bychom jim měli pomáhat? Co je nám po nich?

P. Dvořák 20.9.2018 1:53

Naopak.

Takže Šojdrovou neposílat zpátky do Brusele, ale nechat u nás a izolovat od politiky.

P. Čech 20.9.2018 7:42

Re: Naopak.

Spíše bych řekl někam což zní podobně, ale má jiný význam. skládá se z písmen P, L, R, D, E, E.

R. Gramblička 20.9.2018 8:14

Re: Přesné

tož dobytí Idlíbu se prozatím odkládá. Erdoš tam chce mít demilitarizovanou zónu. Jak chce ale tohoto cíle dosáhnout ani sám netuší

K. Nový 20.9.2018 0:28

Přesné

1) Nejsou to žádní "sirotci", ale pouze "nedoprovázené děti" - viz https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/218411000370917/video/644522. Takže nejspíše brzo objeví, že jim zbylo spousta příbuzných, které budeme muset též přijmou v rámci slučování rodin a živit je.

2) Sama Šojdrová viděla chlapce ve věku od 12 do 17 let a navrhovala stanovit limit "věk do 17 let" - viz https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/218411000370917/video/644522 Takže, vzhledem k tomu, jak se (ne)zjišťuje věk, budou to samí dospělí, tak jako jinde - viz https://www.bbc.com/news/world-europe-42234585 A pokud bychom chtěli zjištovat věk objektivně, začnout neZiskovky řvát a EU se rádo připojí. Nějakou záminku si už najdou.

3) V Sýrii je již nebojuje (s výjimkou Idlíbu), takže se všichni mohou vrátit domů.