25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Co potřebuje školství

Naše školství by potřebovalo Václava Klause juniora jako ministra školství. Jsem přesvědčený, že počínaje inkluzí byly poslední kroky Ministerstva školství prostě špatně. A je strašně velký počet vysokých i středních škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 11.9.2018 22:26

V průměru za bolševika dohnal vysokoškolák THP vyučence dělnickou třídu co do vydělaných peněz cca v padesáti letech - deset let před důchodem. Středoškolák THP ho nedohnal nikdy.

Zdůrazňuji v průměru.

K. Janyška 11.9.2018 21:26

BEZRADNOST LIDSTVA.

Lidé jsou obecně velmi bezradní z nevědění. Technologie kolem nich jsou velmi složité, řeči společenskovědních a tzv. sociálních a politických apologetů zmatečné a výsledky vědy prezentovány jen pro zasvěcené. A to ještě vědecké špičkové poznatky pouze pro velmi inteligentní zasvěcené. U mnohých to vede k frustraci a revoltě, která má mnoho podob.

Lidská mysl je prezentována jako řídící autorita lidského světa a organizující ho odkudsi shůry a ovládající ho. Jenže tak to není.

Lidský svět vznikl nekoordinovanou lidskou aktivitou a tak to pokračuje a bude pokračovat navždy. Lidská mysl je produktem tohoto procesu stejně, jako lidský rozum a oba mají hranice svých možností stanoveny právě vývojem a interakcí spontánních sil, které lidský svět modelují. Je to zejména civilizace obchodem a neustále se od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřující spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který nás svými pravidly ovládá a která jsou obsahem právě našich myslí. Lidská mysl je tedy vnitřním informačním a adaptačním uzlem a nástrojem lidského jedince k adaptaci na prostředí, na situaci a budoucí neznámé.

Za nerozšiřování tohoto fundamentu lidského vědění mohou konstruktivističtí racionalisté všemožného druhu, zejména rudí a černí socialisté, tedy náboženští fanatici všech druhů. Naházelo je totiž do jednoho pytle a má pravdu. Oni se prostě bez řídící autority ve svých představách, které bohužel realizují, neobejdou. To je jádro zla v lidském světě. Lidský svět je totiž člověkem neřididitelný.

No a u lidí toto zmatení vede ke zmateným krokům, u mnohých k velmi tragickým... Dzp.

Š. Hašek 11.9.2018 19:04

Re: Každopádně potřebuje V. Klause ml. ministrem školství.

Pane Nováku,

děkuji (bez legrace) za Vaše připomínky stran mojí mluvnice. Já měl češtinářku, která nám často říkávala, že "pravidla se mění s nástupem nové generace do Ústavu pro jazyk český" .... a často zamhouřila oko, ve "sporných případech".

Podívejte se do novin, kterýchkoliv. Pozor, je to "na nervy"!!!

Jak to tady pozoruji, měl byste dost práce. A nejen se mnou. Ale slohy a diktando jsem měl dost slušné.

J. Novák 11.9.2018 18:50

Re: Každopádně potřebuje V. Klause ml. ministrem školství.

Teď napíšu něco, co je v diskusi opravdu vzácnost: máte pravdu, sorry.

Jde o souvětí podřadné s větou hlavní a dalšími dvěma větami vedlejšími v souřadném postavení, přičemž za první vedlejší větu je vložena další věta vedlejší. Na ni navazuje druhá věta v souřadném postavení k první větě vedlejší, takže proto musí takto být oddělena čárkou.

Z. Frys 11.9.2018 18:17

Co potřebuje školství?

Volný trh a důslednou deetatizaci.

https://goo.gl/nZNFJa

A. Alda 11.9.2018 16:21

A k čemu je ministerstvo školství,

když základní školy patří obcím, střední krajům a ty vysoké jsou akadamickou samosprávou?

V. Kotas 11.9.2018 16:10

Re: Každopádně potřebuje V. Klause ml. ministrem školství.

Na ty možná přednostně.

V. Kotas 11.9.2018 16:09

Re: Pokud si vzpomínám po revoluci 1989

A to by jsi měl vidět/znát učňák pro POLDI a SONP Kladno.

J. Ticháček 11.9.2018 15:41

Re: Každopádně potřebuje V. Klause ml. ministrem školství.

Jenže zde je to slůvko 'nebo' součástí textu. A nevyjádřené větné členy si o tu čárku jaksi říkají. Po tom 'nebo' tam je myšleno: ...,nebo ve které...

A zkuste to bez čárky. Aby na Vás nepřišel s rákoskou nějaký čeśtinář.

V. Novák 11.9.2018 15:29

Re: Pokud si vzpomínám po revoluci 1989

Za komunistů to tak nebylo.

Jednak byla dělnická povolání preferovaná, dvojak mnozí si spočítali, že po učňáku a po vojně v nějakých 21 budou dospělí, můžou se ženit, budou finančně zabezpečení - zatímco gymnazista aby šel na vysokou a po vojně, v nějakých 25-26 bude brát minimum a než se mu vyrovná to, co absolvent učňáku vydělal za dobu jeho studia, tak bude v důchodu, případně, se to nesrovná nikdy.

Je fakt, že učňáky byly tenkrát atraktivní. Vzpomínám, jak jsme chodili plavat do učňáku na Zeleném pruhu, protože zedničtí učni měli bazén, o čemž se Univerzitě Karlově mohlo tak leda zdát...

V. Novák 11.9.2018 15:22

Re: Ale houby "počínaje inkluzí"!

Tak protestuji proti jediné větě. Zbytek je v pořádku.

Z. Lapil 11.9.2018 14:05

Re:

Pojem "předreformní období" bych neriskoval. Moje máma kantořila, a coby pracující důchodkyně si posteskla, jak jim na VŠ (někdy začátkem 50. let) říkali, že aktuální reforma je poslední a definitivní, ale ona že celý život učila uprostřed nějaké reformy. Inkluze se nedožila.

Ještě poznámka: inkluze je fajn, ale to, o čem se bavíme, je paskvil.

Z. Lapil 11.9.2018 13:53

Re: Každopádně potřebuje V. Klause ml. ministrem školství.

Snysu beru za překlep. Ale za větou se píše tečka :-).

J. Novák 11.9.2018 12:16

Re: Profesor Parkinson

Přesně tak. A dokonce i semináře z marxismu nebyly k zahození: přednášející byl totiž vyhozen z fildy po roce 68 (nějak se nezorientoval v přítomnosti bratrských armád), ale na technice asi neměl co zkazit. A tak jsme měli vynikající semináře o čínské filosofii, budhismu, antice, východních kulturách, moderní americké politické ekonomii atd.

J. Novák 11.9.2018 12:13

Re: Každopádně potřebuje V. Klause ml. ministrem školství.

Rákosku na Vašeho češtináře:... těch jejich dárečků ... má být ... těch SVÝCH dárečků...; před spojkou NEBO se čárka nepíše, pokud není ve snysu odporovacím, a to zde není

J. Novák 11.9.2018 12:09

Re: Inzerát z poslední doby, kde jakási

Kde jste viděl ten inzerát? To by mě fakt zajímalo. Samotný fakt přijetí bez přijímaček sám o sobě není nic špatného, za našich "mladých" časů to byla např. VŠB v Ostravě, kam s dostal doslova každý, kdo prolezl maturitou. Pravda, 70% pak vyletělo už během prvního ročníku, obvykle na matice. Naopak na univerzitní obory brali každého pátého, ale dokončilo 95%. A pokud jde o bezkontaktní studium, dříve se mu říkalo dálkové. Ale zkoušky na dálku, to fakt neznám.

J. Fridrich 11.9.2018 12:08

Ano, myslim, ze by hodne pomohlo a vyresilo vratit se do " PREDREFORMNIHO " obdobi, tedy cca 20 roku zpet - samozrejme ne k socialistickym souzkam ucitelkam opevujicim SSSR....

K. Pavlik 11.9.2018 12:01

Re: Jo.

Pisi o ministerstvu skolstvi ne o skolach a to je rozdil.

M. Štěrba 11.9.2018 11:49

Re: Pokud si vzpomínám po revoluci 1989

Co už chcete aktraktivnějšího než že na slušného řemeslníka čekáte měsíce nebo kontakt na něj dál nepouštíte anebo že kominík s razítkem se zvenku koukne na dům s metrovým komínem nad plynovým kotlem a vypíše učet za revizi za 500,- a jde k sousedům? :-D

A. Alda 11.9.2018 11:44

Jo.

Budovy zapálit a lidi rozehnat.

Obecné školy patří obcím, střední krajům a ty vysoké jsou veřejnoprávní samosprávou.

A. Alda 11.9.2018 11:39

Nemám Vás rád, pane Canove.

Jste mně intuitivně protivný.

Ale přesto nemohu jinak, než s tímto Vaším článek naprosto, úplně souhlasit. Od začátku do konce.

R. Tesařík 11.9.2018 11:07

Re: Pokud si vzpomínám po revoluci 1989

Máte nějaký nápad?

P. Lenc 11.9.2018 10:49

Re: Ale houby "počínaje inkluzí"!

Ano, souhlas s oběma.Za článek pochvalu.

Š. Hašek 11.9.2018 9:40

Re: Každopádně potřebuje V. Klause ml. ministrem školství.

Souhlas.

Rákosku jste myslel i na rozvedené matinky a drzé fotříky, kteří přijdou ječet na učitele těch jejich dárečků?? Odpozorováno.

Co ale také se školou, kde se dělá referendum (rodiče), jestli budou domácí úkoly, nebo žákovský parlament koncipuje "mládežnicky zdravý, chutný, vyvážený jídelníček" stran obědů?

Též odpozorováno, vyslechnuto.

Š. Hašek 11.9.2018 9:34

Re: Ale houby "počínaje inkluzí"!

Souhlas. Ale článek hlavu a patu má.

V. Novák 11.9.2018 9:32

Ale houby "počínaje inkluzí"!

Inkluze bylo jen vyvrcholením "demokratizace" školství, která začala už v 90. letech a táhne se pořád dál.

F. Doušek 11.9.2018 9:31

Inzerát z poslední doby, kde jakási

vysoká škola v Litoměřicích inzeruje získání vysokoškolského titulu v ekonomickém oboru všem, bez přijímaček a bez denního studia.

Fakt to považuji za degradaci školství nejhrubšího kalibru.

K. Janyška 11.9.2018 9:15

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

K. Janyška 11.9.2018 9:14

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

P. Portwyn 11.9.2018 9:05

Prakticky se vším se dá souhlasit,

jen stran chrastavského ústavu říkám "nevím", protože nemám detailní informace.