Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ÚVAHA: Rozum a cit, dojem a frustrace
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Kanioková 11.9.2018 13:11Ano, souhlas přidám zajímavý článek - Tichá tragédia. Deťom chýba normálne detstvo - https://www.rodinka.sk/vychovavame/vychovavame-deti/ticha-tragedia-detom-chyba-normalne-detstvo/ |
J. Jurax 11.9.2018 0:03Ano. A jak poznáte u srozumitelně podané informace, že je hodnotná? |
J. Jurax 11.9.2018 0:01A promluvil zajímavě a vcelku moudře. |
K. Janyška 10.9.2018 20:49Re: Prezident zeměkoule promluvil... =)) Ne, tím jsem já se znalostí kompozitivní teorie, o které nikdo nic nevíte... Dzp. |
L. Kubeš 10.9.2018 15:55Prezident zeměkoule promluvil... =))
|
P. Kubáč 10.9.2018 15:42Nobelista za fyziku R. Feynman prohlašoval, že pokud nedovedete složitý problém vysvětlit jednoduše pak mu sami dostatečně nerozumíte. Z tohoto hlediska pláč nad "mládež je nevzdělaná a mravy upadají" neberu. Naopak srozumitelně podané hodnotné informace vždy přebijí blábol. Navíc pokud lidé pochopí zjednodušenou verzi často se později pustí i do méně a méně zjednodušených forem téhož. Veřejnost, ale příliš dlouho dostává na své otázky reakci v podobě pohrdání nebo propagandy a stoka = Facebook je toho odrazem. |
J. Chaloupka 10.9.2018 15:29Reaguji jen na ten závěr: kopanec do Babiše. Říkám si a kdo na jeho místo? Snad Fiala, který se celý život živí žva... pardon mluvením? Buďme rádi, že to někdo chce vůbec dělat, když vidím, jaké kopance musí snést. |
J. Brunner 10.9.2018 14:56Celé je to takové intelektuálně přepjaté. |
K. Janyška 10.9.2018 9:04Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ? Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli. Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp. |
K. Janyška 10.9.2018 9:04CO JE TO VZDĚLÁNÍ ? Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními. Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich. Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být. Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje. |
K. Janyška 10.9.2018 9:03Kompozitivní teori znáte ? Ne ? Pak jste na tom stejně... Dzp. |
F. Houžňák 10.9.2018 8:55Kopecký asi ovládá jenom češtinu a tak píše, jak jsou Češi blbí, s implikací, jak jsou jiné národy chytré. Kdyby uměl nějaké cizí řeči, třeba anglicky, německy, francouzsky nebo španělsky, zjistil by, že je to všude stejné. |